تحصیل پرستاری در مجارستان

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی است. پایتخت و بزرگ ترین شهر کشور مجارستان، شهر بوداپست می باشد. این کشور دارای دانشگاه های معتبر پرستاری می باشد و روند تحصیل پرستاری در مجارستان حاوی جنبه های بسیاری است که متقاضیان بین المللی باید آن ها را بدانند. بر این اساس، در این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم گردیده است، اطلاعات لازم در مورد این رشته و موارد ضروری دیگر برای علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های پرستاری کشور مجارستان آورده شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • بهترین دانشکده های پرستاری در کشور مجارستان
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های پرستاری کشور مجارستان
  • مدت زمان تحصیل در دانشگاه پرستاری کشور مجارستان
  • مدارک و شرایط تحصیل در رشته پرستاری کشور مجارستان
  • فارغ التحصیلان رشته پرستاری کشور مجارستان
  • شاخه های پرستاری دانشگاه های کشور مجارستان
  • رتبه های جهانی دانشگاه های پرستاری برتر در کشور مجارستان
  • بورسیه تحصیل پرستاری در کشور مجارستان
  • سوالات متداول

بهترین دانشکده های پرستاری در مجارستان

دانشگاه سملویس

گروه پرستاری دانشگاه، با دانشکده بهداشت آغاز شد. این دانشکده بود که شروع به آموزش معلمان مراقبت های بهداشتی کرد. سپس اولین دوره های نیمه وقت پرستاری را آغاز کرد، و تقاضای زیادی برای ایجاد دوره های تمام وقت شد. در حال حاضر، این دانشکده پرستاری در مجارستان دارای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری است. دوره کارشناسی شامل هشت ترم است، این زمان برای آموزش پرستاران حرفه ای با دانش و مهارت کافی است . دوره کارشناسی ارشد برای پرستاران واجد شرایط که مایل به ارتقاء مهارت های خود و تخصص در یک رشته خاص پرستاری هستند، در نظر گرفته شده است. این برنامه شامل واحدهای نظری و عملی با تمرکز بر مراقبت از بیمار، اصول آموزش پرستاری و اصول مدیریت و برنامه ریزی در پرستاری است

دانشگاه پجس

موسسه بعدی در لیست بهترین دانشکده های پرستاری در مجارستان، دانشگاه پچس، یعنی اولین موسسه آموزش عالی تاسیس شده در مجارستان است. امروزه این دانشگاه رسماً بزرگ ترین دانشگاه مجارستان است. هر ساله ، دانشگاه پچس کلاس های تابستانی را ارائه می دهد که به دانش جویان و متخصصان اجازه می دهد مهارت های خود را بهبود بخشیده ودانش خود را گسترش دهند. علاوه بر این، چندین برنامه تبادل نظر برای دانش جویان و معلمان وجود دارد. دانش جویان واحدهای نظری را در دوره چهار ساله کامل می کنند و اقدامات پزشکی زیادی را به عنوان بخش عملی خود، انجام می دهند. دوره مقدماتی پرستاری را می توان با یک دوره تحصیلات تکمیلی دنبال کرد. این برنامه ی تکمیلی برای پرورش تخصص دانشجو در زمینه های مراقبت های ویژه، اورژانسی اولیه و جراحی مغز طراحی شده است.

دانشگاه سگد

این دانشگاه با بیش از 4000 دانشجوی بین المللی، یکی از مشهورترین دانشکده های پرستاری مجارستان است. در واقع، این دانشگاه حدود 60 برنامه آموزشی دارد که برای متقاضیان بین المللی طراحی شده است. علاوه بر این ، دانشگاه سگد مجارستان به عنوان یک مرکز تحقیقاتی با تمرکز بر توسعه و نوآوری فعالیت می کند. کارکنان مستقیماً درگیر فرآیند تحقیق، روی کلیه ابزارها و تجهیزات لازم برای انجام تحقیقات علمی حدود 700 حوزه هستند. دوره پایه پرستاری موجود در این دانشگاه 4 سال طول می کشد. جدا از دوره های پایه، در موضوعات مختلف به جنبه های مشاوره، مراقبت های روان شناختی و تحقیقات پرستاری توجه می شود. سال دوم، مطالعات و تمرکز، بر روی اقدامات بالینی است.

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در مجارستان

هزینه تحصیل دانش جویان در رشته پرستاری در کشور مجارستان، به طور متوسط برای مقطع کارشناسی از 2500 تا 3300 یورو در هر ترم می باشد. این هزینه ها توسط دانشگاه سگد، دانشگاه پچ و دانشگاه سملویس تعیین شده است .در مورد برنامه های کارشناسی ارشد، شهریه بالاتری را شامل می شوند. به عنوان مثال، دانشگاه پچس از دانش جویان تحصیلات تکمیلی پرستاری برای هر ترم 3500 یورو هزینه می گیرد. در صورتی که دوره کارشناسی ارشد ارائه شده در دانشگاه سملویس کمی ارزان تر است.به غیر از هزینه های تحصیل، دانشگاه ها ممکن است هزینه های اضافی را نیز دریافت کنند. به عنوان مثال،هزینه درخواست 200 تا 450 یورو می باشد، که در زمان درخواست باید پرداخت شود. علاوه بر این، دانش جویان باید هزینه ثبت نام را نیز پرداخت کنند. این مبلغ باید پس از پذیرش رسمی در دانشگاه انتخابی دانشجو، پرداخت شود . کلیه این روند در مدت سه روز انجام می شود. بنابراین به دانش جویان توصیه می شود که ثبت نام خود را به آخرین لحظه نگذارند.

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در مجارستان

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در مجارستان

مدت زمان تحصیل پرستاری در مجارستان

به عنوان یک قاعده، برنامه های کارشناسی تمام وقت بیشتر از دوره های کارشناسی ارشد پرستاری طول می کشد. برنامه های پایه شامل 8 ترم است در حالی که دوره های تحصیلات تکمیلی 3 ترم طول می کشد.

مدارک و شرایط تحصیل در رشته پرستاری کشور مجارستان

دانش جویانی که برای دوره مقدماتی پرستاری اقدام می کنند، باید مجموعه ای از مدارک را با فرم درخواست خود ارائه دهند. تمام مدارک باید به انگلیسی ترجمه شوند. مجموعه ای استاندارد از مدارک شامل کپی رسمی از گواهی مدرسه متوسطه با مهر، متن سوابق تحصیلی و CV است.علاوه بر این، متقاضیان باید انگیزه نامه ای را برای دانشگاه منتخب خود بنویسند و ارسال کنند. در این نامه ، آن ها باید توضیح دهند که چرا می خواهند در این دانشگاه خاص پرستاری بخوانند. کپی گذرنامه و مدارک پزشکی (کارت واکسیناسیون و گواهی پزشکی عمومی) نیز ضروری است.دانش جویانی که به دنبال اخذ مدرک کارشناسی ارشد هستند، هنگام درخواست یک دوره، باید کپی پاسپورت و CV ، مدرک لیسانس و توصیه نامه (که می تواند از یک استاد علمی باشد) داشته باشند.لازم به ذکر است برای تحصیل دانش جویان بین المللی پرستاری در مجارستان، برخی از دانشگاه ها ممکن است دانش جویان را مجبور به قبولی در آزمون های ورودی کنند. این آزمون ها برای انتخاب بهترین متقاضیان برای آموزش آینده ضروری است. به عنوان مثال، دانشگاه سملویس از همه متقاضیان می خواهد که آزمون های شیمی، زیست شناسی ، انگلیسی عمومی و زیست پزشکی را بگذرانند. علاوه بر این، هر دانشجو به عنوان بخشی از روند درخواست خود برای مصاحبه دعوت می شود.لازم به ذکر است که، اگر دوره ای که دانشجو، متقاضی آن است به طور کامل به زبان انگلیسی آموزش داده شود، دانشجو باید مهارت خود را به زبان انگلیسی نشان دهد که این کار را، با استفاده از مدرک یا آزمون زبان در دانشگاه انجام می شود.به عنوان مثال، دانشگاه سملویس یک آزمون زبان انگلیسی برگزار می کند. این آزمون برای کلیه متقاضیانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست، الزامی است. ولی دانشگاه سگد و دانشگاه پچس گواهی نامه های آزمون زبان بین المللی TOEFL، IELTS را می پذیرند.حداقل سطح مورد نیاز B2 است، و امتحانات هر ساله در مراکزی انجام می شود که دارای مجوز ویژه هستند.

مدارک و شرایط تحصیل در رشته پرستاری مجارستان

مدارک و شرایط تحصیل در رشته پرستاری مجارستان

فارغ التحصیلان رشته پرستاری، در مجارستان

بر خلاف بسیاری از مشاغل دیگر، پرستاران فرصت بیشتری برای جابجایی و یافتن شغل در خارج از کشور دارند. زیرا پرستاران، دارای نقش زیاد و مهمی، در سیستم های بهداشتی محلی و بین المللی هستند.دانش جویان واجد شرایط که مایل به ادامه تحصیل رشته پرستاری و ادامه کار هستند، اگر دارای مدرک پرستاری توسط هر دانشگاه اروپایی باشد، روند کار آسان خواهد بود، چنین داوطلبانی فقط باید برای اثبات صلاحیت، در آزمون های خاص مجارستان شرکت کنند. اما اگر مدرک کارشناسی پرستاری شخصی توسط دانشگاه غیر اروپایی صادر شود ، شرایط فرآیند انتقال سخت تر خواهد شد و فرآیند کار، زمان بیشتری به طول خواهد انجامید، و اگر شخصی مدرکی مرتبط با رشته پرستاری نداشته باشد، باید مدرک پرستاری را در مجارستان دریافت کند و پس از گذراندن دوره تمام وقت، به یک فارغ التحصیل پرستاری یا پرستار ثبت شده، تبدیل می شود.

شاخه های پرستاری در کشور مجارستان

دانشگاه های پرستاری مجارستان، دانش جویان فداکار را آماده می کند تا مسئولیت کلیه جوانب مراقبت از بیمار را قبل، بعد، و در طی درمان، را فرا گیرند، و به بیمارن کمک کنند تا در مسیر بهبودی قرار گیرند. دانشکده های بین المللی پرستاری در مجارستان، فارغ التحصیلان پرستار را برای تبدیل شدن به متخصصان زبده و زبردست در رشته هایی از قبیل :

پرستاری سرطان، پرستاری کودکان،پرستاری بزرگسالان، پرستاری از کارافتادگی، پرستاری برنامه ریزی خانواده، پرستاری مامایی، پرستاری مدیریت، پرستاری آموزش، پرستاری بهداشت حرفه ای بخش عملی مطالعات عملی مراقبت تسکینی پیش پرستاری، پرستاری روانپزشکی یا بهداشت و روان و دانشکده پرستاری آماده می کنند.

شاخه های پرستاری در کشور مجارستان

شاخه های پرستاری در کشور مجارستان

رتبه دانشگاه های برتر پرستاری کشور مجارستان

رتبه بندی دانشگاه های جهانی توسط Times Higher Education (THE) انجام شده است. رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس تحقیقاتی که روی تدریس، مهارت،میزان کار و تعداد مقالات تولید شده در دانشگاه ها صورت گرفته ، و باعث اعتبار یافتن دانشگاه ی چهان می شود. در این جا رتبه جهانی دانشگاه های پرستاری برتر کشور مجارستان را مشاهده خواهید کرد :

  • دانشگاه سملویس 401
  • دانشگاه پچس 801
  • دانشگاه سگد 801

بورسیه تحصیل پرستاری در مجارستان

بورسیه تحصیلی در مجارستان،شامل کمک هزینه ماهیانه 150 یورو برای دانش جویان پرستاری مجارستان با مدرک BS یا MS و به دانش جویان ثبت نام شده در دوره دکترا 450 یورو تعلق می گیرد.به دانشجو در هر دانشگاه مجارستانی که تحصیل خواهد کرد، یک اتاق مشترک رایگان تعلق می گیرد . هزینه تحصیلات و بیمه زندگی دانشجو توسط دانشگاه وابسته به بورسیه تحصیلی مجارستان ارائه می شود.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هم وطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هم وطنان متقاضی تحصیل پرستاری در کشور مجارستان ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد تحصیل رشته پرستاری در کشور مجارستان

1- بهترین دانشگاه های پرستاری کشور مجارستان کدامند؟

بهترین دانشگاه های پرستاری مجارستان که رتبه جهانی دارند شامل : سملویس – پچس – سگد می باشد.

2- رتبه دانشگاه های برتر پرستاری در کشور مجارستان چقدر می باشد؟

دانشگاه های برتر پرستاری مجارستان که در جهان موفق به اخذ رتبه شده اند، سمولیس 401 – پچس 801 – سگد 801 می باشد.

3- بزرگ ترین دانشگاه پرستاری کشور مجارستان کدام است؟

اولین و بزرگ ترین موسسه آموزش عالی تاسیس شده در مجارستان، دانشگاه پچس است.

4- دوره تکمیلی رشته پرستاری در دانشگاه پچس مجارستان به چه منظور است؟

این دوره تکمیلی در دانشگاه پچس برای پرورش تخصص و مهارت دانشجو در زمینه های مراقبت های ویژه، اورژانسی اولیه و جراحی مغز طراحی شده است.

5- مدت زمان دوره پایه پرستاری در دانشگاه سگد مجارستان چقدر است؟

دوره پایه پرستاری موجود در دانشگاه سگد مجارستان 4 سال طول می کشد. جدا از دوره های پایه، در موضوعات مختلف به جنبه های مشاوره، مراقبت های روانشناختی و تحقیقات پرستاری، نیز توجه می شود.

6- در دانشگاه سگد مجارستان،در سال دوم پرستاری چه مهارتی آموزش داده می شود؟

در مجارستان در دانشگاه پرستاری، سال دوم، مطالعات و تمرکز بر روی اقدامات بالینی است.

7- هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه های کشور مجارستان چقدر می باشد؟

هزینه تحصیل دانش جویان در رشته پرستاری در کشور مجارستان، به طور متوسط برای مقطع کارشناسی از 2500 تا 3300 یورو در هر ترم می باشد.و برای دوره های کارشناسی ارشد، شهریه بالاتری را شامل می شود،مثلا دانشگاه پچس برای هر ترم 3500 یورو هزینه می گیرد.

8- آیا دانشجوی پرستاری مجارستان به جز هزینه تحصیل، هزینه ی دیگری نیز باید پرداخت کند؟

دانشجویان پرستاری دانشگاه های مجارستان به غیر از هزینه های تحصیل، باید هزینه پذیرش، که 200تا 450 یورو می باشد، پرداخت کنند. علاوه بر این، دانشجویان باید هزینه ثبت نام را نیز پرداخت کنند.

9- مدت زمان تحصیل در دانشگاه های پرستاری کشور مجارستان چقدر است؟

برنامه های کارشناسی تمام وقت بیشتر از دوره های کارشناسی ارشد پرستاری طول می کشد. برنامه های پایه شامل 8 ترم است در حالی که دوره های تحصیلات تکمیلی 3 ترم طول می کشد.

10- مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه پرستاری مجارستان چیست؟

دانشجویانی که برای دوره مقدماتی پرستاری اقدام می کنند، باید مجموعه ای از مدارک را با فرم درخواست خود ارائه دهند. تمام مدارک باید به انگلیسی ترجمه شوند.

11- آیا دانستن زبان انگلیسی برای دانش جویان پرستاری مجارستان لازم است؟

بله به طور مثال دانشگاه سملویس یک آزمون زبان انگلیسی برگزار می کند. این آزمون برای کلیه متقاضیانی که زبان مادری آن ها انگلیسی نیست، الزامی است. ولی دانشگاه سگد و دانشگاه پچس گواهی نامه های آزمون زبان بین المللی TOEFL، IELTS را می پذیرند.

12- شاخه های پرستاری در کشور مجارستان کدامند؟

شاخه های این رشته شامل : پرستاری سرطان، پرستاری کودکان، پرستاری بزرگسالان، پرستاری از کارافتادگی، پرستاری برنامه ریزی خانواده، پرستاری مامایی، پرستاری مدیریت، پرستاری آموزش و غیره می باشد.

13- بورسیه تحصیل پرستاری در کشور مجارستان به چه صورت است؟

بورسیه تحصیلی در مجارستان،شامل کمک هزینه ماهیانه 150 یورو برای دانشجویان پرستاری مجارستان با مدرک BS یا MS و به دانشجویان ثبت نام شده در دوره دکترا 450 یورو تعلق می گیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *