دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy

هنر یکی از رشته های جذاب و زیبا در کل دنیا می باشد که جاذبه ای زیاد دارد.‌ رشته های هنری طرفداران خاصی دارند. در این مقاله قصد داریم‌ معرفی دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان بپردازیم. مجارستان کشوری است که در اروپای مرکزی قرار گرفته و در حوضه بانوئی می باشد. ‌مساحت این کشور نود و سه هزار و سی کیلومتر مربع می باشد. کشور مجارستان در همسایگی کشور های اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، کرواسی، اسلوونی و اتریش قرار دارد. جمعیت این کشور بیش از ده میلیون نفر می باشد. زبان رسمی مردم در کشور مجارستان مجاری می باشد. پایتخت کشور مجارستان شهر بوداپست می باشد‌. بوداپست پرجمعیت ترین شهر این کشور نیز است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شهر های بزرگ دیگر کشور مجارستان عبارتند از: دبرتسن، سگد، میشکولتس، پچ و دیور. کشور مجارستان جزو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن می باشد. واحد پول کشور مجارستان فورینت است. مجارستان از نظر تحصیلی و دانشگاهی بسیار پیشرفت کرده است. از این رو در سال های اخیر دانشجویان زیادی را به عنوان دانشجوی بین المللی پذیرش نموده. اگر تمایل دارید برای مهاجرت به کشور مجارستان برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و … اقدام نمایید می توانید با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت نمایید. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز دایر هستند.

معرفی دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان

هنر یکی از رشته های زیبا است که هم علم و روح انسان را جلا می بخشد. دانشگاه هنر و طراحی موهلی ناگی مجارستان در حقیقت دانشگاه سابق هنر و طراحی مجارستان می باشد که در مرکز این کشور یعنی شهر بوداپست واقع شده است. این دانشگاه برنامه هایی در زمینه هنر، معماری، طراحی و ارتباطات بصری ارائه می کند.

تاریخچه دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان

در این بخش از مقاله به عنوان توضیحات ابتدایی به بررسی کوتاهی درباره تاریخچه این دانشگاه می پردازیم. دانشگاه موهلی ناگی یکی از قدیمی ترین دانشگاه های مجارستان است. اولین بخش این دانشگاه با عنوان دانشگاه هنر و صنایع دستی سلطنتی مجارستان در سال هزار و هشتصد و هشتاد میلادی تاسیس شده است و تا سال هزار و نهصد و نود و چهار میلادی نیز با همین نام فعالیت می کرد. این دانشگاه نیز مانند سایر کالج های اروپایی در گرایش هنری کار خود را از یک مدرسه صنعتی صنایع دستی یعنی مدرسه طراحی نقشه آغاز کرد.

موسس و مدیر اولیه آن گوشتوا کلتی بود و هدف تاسیس این موسسه هنری را حمایت آموزشی از صنعت مبلمان و چوب در گرایش های هنری اعلام نمود. در ابتدای راه تنها یک واحد درسی با نان نقشه و طراحی معماری ارائه می شد و در سال های بعد کلاس های حکاکی تزئینی و حکاکی مسی در این دانشگاه شروع به فعالیت کرد. ایده تبدیل مدرسه به دانشگاه در اوایل دهه هزار و نهصد و چهل میلادی شکل گرفت ولی به دلیل جنگ جهانی دوم در سال هزار و نهصد و چهل و شش تبدیل به کالج شد. امروزه برخی از کارگاه های قدیمی این دانشگاه تبدیل به موزه شده اند.

در اواسط دهه هزار و نهصد و هشتاد میلادی با اضافه شدن رشته های جدیدی مانند دوره مدیریت عکاسی، فیلمبرداری هنری و … دوره ها افزایش یاقت. گالری رسمی این دانشگاه فعالیت خود را از سال هزار و نهصد و هشتاد و هفت میلادی در خیابان هنگر آغاز نمود. در سال دو هزار و شش میلادی نام این دانشگاه به موهلی ناگی تغییر پیدا کرد. دانشگاه موهلی ناگی یک دانشگاه غیر انتفاعی و خصوصی است.

رشته های ارائه شده در دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان

دانشگاه موهلی ناگی مجارستان که به طور مخفف با نام MOME معروف است و در بین دانشگاه های کشور مجارستان رتبه بیستم را به خود اختصاص داده، با ازادی عمل و فرآیند های خلاقانه، فرهنگ را درگیر می کند و شخص را در رشد دانش به خودکفایی می رساند‌. اساتید، دانشجویات و مدیران حرفه ای این دانشگاه به گونه فعالیت های خود را شکل می دهند و آموزش ها را پیگیری می کنند که یاد بگیرند مسئولیت پدیری را در زندگی به کار ببرند‌. از این منظر می توان گفت دانشگاه هنر و طراحی موهلی ناگی مجارستان با یادگیری، آموزش، تحقیق، افرینش هنری و وظایف مدیریتی صحیح جلوه هایی از کار های مشترک روشنفکرانه و خلاق ارائه می دهد.

دانشگاه MOME هنجار اخلاقی جامعه علمی خود را به عنوان مجموعه ای از اصول و روش های مهم در خدمت انسجام جامعه و دستیابی به نتایج بهتر و همچنین تقویت صداقت حرفه ای و نهادی می داند. در حقیقت این دانشگاه با روش خاص آموزشی خود توانسته پتانسیل های بالای بین المللی کسب نماید. تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی در این دانشگاه امکان پذیر است و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان کورس های تحصیلی ارائه می شود.

رشته های ارائه شده در دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان

رشته های ارائه شده در دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان

رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی دانشگاه موهلی ناگی مجارستان عبارتند از: انیمیشن، تیوری هنر و طراحی، معماری، عکاسی، طراحی، آثار هنری سرامیکی، طراحی شیشه، طراحی گرافیکی و طراحی پارچه ارائه می شود. در مقطع کارشناسی ارشد رشته های طراحی جواهرات و فلز کاری، انیمیشن، طراحی، تئوری طراحی، معماری، عکاسی، طراحی رسانه، مدیریت طراخی و هنر، طراحی سرامیک، طراحی گرافیک و طراحی مد و نساجی ارائه می گردد. البته این دانشگاه دوره هایی برای ارتقا سطح اساتید نیز برگزار می کند که در دو ترم است و برای پیشرفت متقاضیان طراحی شده. این دوره ها بدون مدرک هستند و بیشتر برای رشته های هنر و اموزش هنر می باشند.

دانشکده دکتری هنر در دانشگاه موهلی ناگی مجارستان، در چند رشته فعالیت می کند و دانشجویان را برای تحقیقات پیشرفته هنری به طور کامل آماده می سازد. بیشتر دوره های دکتری این دانشگاه به صورت تحقیقاتی است و اساتید بر کار های دانشجویان نظارت می کنند. اگر دانشجویی برای مقطع دکتری هنر پذیرفته شود می تواند با دفاع از پایان نامه و همچنین کار هنری خود از این دانشگاه فارغ التحصیل گردد. پس از ان به دانشجو مدرک DOCTOR OF ART LIBERAL داده خواهد شد.

هزینه تحصیل در دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان

در این بخش قصد داریم به بررسی یکی از مهم ترین بخش های تحصیلی هر فرد بپردازیم. یکی از مهم ترین نکات برای تحصیل، هزینه تحصیل می باشد. در این بخش می خواهیم‌ هزینه تحصیل در مجارستان برای دانشگاه موهلی ناگی را بیان کنیم. البته این ها فارغ از هزینه اخذ ویزای تحصیلی مجارستان می باشد.‌ علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه زندگی در مجارستان نیز بسیار مهم است. نکته اول این است که دانشگاه موهلی ناگی مجارستان برای رشته های تحصیلی خود و در تمام مقاطع حتی مقطع کارشناسی نیز بورسیه های تحصیلی مناسبی ارائه می کند.‌

این بورسیه های تحصیلی می تواند تمام یا بخش از هزینه دانشجویان را پرداخت نماید. هزینه تحصیل برای مقطع کارشناسی در رشته ها مختلف هنری دانشگاه موهلی ناگی مجارستان هشتصد هزار فورینت به طور میانگین برای رشته های مختلف می باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز برای رشته های مختلف دانشگاه موهلی ناگی مجارستان متفاوت است. به طور مثال برای تحصیل در رشته تئوری طراحی و مدیریت هنر ششصد هزار فورینت می باشد. برای رشته طراحی و هنر های تجسمی باید چهارصد هزار فورینت می باشد.

هزینه تحصیل برای رشته های انیمیشن، طراحی مد و نساجی، معماری، جواهرات و فلز کاری، طراحی، عکاسی، طراحی رسانه و طراحی گرفیک و .. نهصد و پنجاه هزار فورینت می باشد. اگر این هزینه را بخواهیم با معادل دلار آن بیان کنیم به طور کلی برای تمام مقاطع تحصیلی و رشته های مختلف این دانشگاه باید به طور میانگین بین هزار تا پنج هزار و پانصد دلار پرداخت نمود.

تحصیل دکتری در دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان

تا این جای مقاله به بررسی رشته های تحصیلی و دوره های مختلف و هم چنین هزیته تحصیل در این دانشگاه پرداختیم. اما در این بخش قصد داریم به طور اختصاصی به بحث تحصیل دکتری در این دانشکاه بپردازیم. دقت کنید که مهاجرت به مجارستان می تواند از روش های کار در مجارستان، سرمایه گذاری در مجارستان، تولد فرزند در مجارستان، راه اندازی کسب و کار در مجارستان و … نیز اتفاق بیفتد.

اولین نکته در زمینه تحصیل دکتری در دانشگاه هنر و طراحی موهلی ناگی مجارستان این است که طرفیت پدیرش دکتری در این دانشگاه پانزده نفر می باشد که از بین این تعداد، یازده نفر آن ها تحت حمایت های دولتی قرار می گیرند و می توانند از بورسیه های تحصیل دولت استفاده کنند. کمیته پذیرش دانشگاه که توسط شورای خاصی در دانشگاه تصویب می شود، با متقاصیان دکتری به بحث و گفتگو می پردازد.‌ این شورا به بررسی دانش جامع، ایده ها، انگیزه ها و فعالیت های قبلی مربوط به کار تحقیقاتی، مدیریتی یا طراحی وی می پردازد.

تحصیل دکتری در دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان

تحصیل دکتری در دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان

هزینه تحصیل در مقطع دکتری بزای دانشجویان مجارستانی سیصد هزار فورینت مجارستان می باشد و البته برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا و دانشجویان بین المللی این هزینه هفتصد هزار فورینت خواهد بود. البته توجه داشته باشید که هزینه پذیرش جداگانه می باشد. برای پذیرش دکتری در دانشگاه موهلی ناگی مجارستان باید نه هزار فورینت مجارستان هزینه کرد. داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه هنر و طراحی موهلی ناگی لازم است تا فرم درخواست خود را از طریق الکترونیکی یا از طریق پست به دانشگاه ارسال نمایند.

نکته مهم تر این است که درباره پدیرش تحصیلی دانشجویان برای مقطع دکتری، کمیته پذیرش تصمیم می گیرد. دقت کنید که دانشگاه موهلی ناگی علاوه بر پذیرش حصوری ازمونی نیز از دانشجویان متقاضی دکتری خواهد گرفت.

امکانات دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان

در این بخش قصد داریم به بررسی امکانات و خدمات دانشگاه هنر و طراحی موهلی ناگی مجارستان بپردازیم. به عنوان اولین مسیله در زمینه امکانات دانشگاه باید به کتابخانه ویژه آن اشاره نمود‌. این کتابخانه علاوه بر مسائل اختصاصی و پژوهشی، اطلاعات عمومی را نیز در اختیار دانشجویان و عموم‌مردم قرار می دهد.

این کتابخانه در کنار کتابخانه موزه طراحی محارستان بخش مهمی از ادبیات فنی این کشور را تشکیل می دهند. مسئله مهم دیگر این است که دانشگاه موهلی ناگی‌ در تزدیک دفتر IBS خوابگاهی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. در این خوابگاه بیست اتاق دو نفره با حمام اختصاصی در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان

  1. دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان به طور رسمی در چه سالی شروع به فعالیت کرد؟

    اولین بخش این دانشگاه با عنوان دانشگاه هنر و صنایع دستی سلطنتی مجارستان در سال هزار و هشتصد و هشتاد میلادی تاسیس شده است و تا سال هزار و نهصد و نود و چهار میلادی نیز با همین نام فعالیت می کرد.

  2. دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان چه نوع دانشگاهی می باشد؟

    دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان یک دانشگاه غیر انتفاعی و خصوصی می باشد.

  3. دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان در کدام شهر مجارستان قرار گرفته است؟

    دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان  در شهر بوداپست کشور مجارستان قرار دارد.

  4. آیا دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان معتبر می باشد؟

    بله این دانشگاه در رتبه بیست از بین دانشگاه های مجارستان است و در دنیا نیز رنکینگ مناسبی دارد.

  5. چه رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان ارائه می شود؟

    رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی دانشگاه موهلی ناگی مجارستان عبارتند از: انیمیشن، تیوری هنر و طراحی، معماری، عکاسی، طراحی، آثار هنری سرامیکی، طراحی شیشه، طراحی گرافیکی و طراحی پارچه ارائه می شود.

  6. در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان چه رشته هایی ارائه می شود؟

    در مقطع کارشناسی ارشد رشته های طراحی جواهرات و فلز کاری، انیمیشن، طراحی، تئوری طراحی، معماری، عکاسی، طراحی رسانه، مدیریت طراخی و هنر، طراحی سرامیک، طراحی گرافیک و طراحی مد و نساجی ارائه می گردد

  7. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه موهلی ناگی مجارستان چقدر است؟

    هزینه تحصیل برای مقطع کارشناسی در رشته ها مختلف هنری دانشگاه موهلی ناگی مجارستان هشتصد هزار فورینت به طور میانگین برای رشته های مختلف می باشد.

  8. برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه موهلی ناگی مجارستان چقدر هزینه باید پرداخت کرد؟

    هزینه تحصیل در مقطع دکتری بزای دانشجویان مجارستانی سیصد هزار فورینت مجارستان می باشد و البته برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا و دانشجویان بین المللی این هزینه هفتصد هزار فورینت خواهد بود.

  9. آیا دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان برای دانشجویان خود خوابگاه در نظر گرفته است؟

    بله این دانشگاه به ظور محدود خوابگاه با ظرفیت بیست اتاق دو نفره و حمام اختصاصی ارائه داده است.

  10. آیا برای تحصیل در دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان بورسیه تحصیلی ارائه می شود؟

    بله این دانشگاه در تمام مقاطع تحصیلی بورسیه ارائه می دهد.

  11. ظرفیت دانشگاه هنر و طراحی moholy nagy مجارستان برا پذیرش دکتری در سال تحصیلی جدید چقدر است؟

    این دانشگاه ظرفیت دکتری را پانزده نفر اعلام کرده است و برای یازده نفر از آن ها بورسیه تحصیلی دولتی ارائه می دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *