اعزام دانشجو به مجارستان

یکی از بحث هایی که این روز ها بسیار داغ شده، بحث مهاجرت تحصیل و اعزام دانشجو است. در این مقاله هدف ما بررسی مباحث مربوط به اعزام دانشجو به مجارستان می باشد. مجارستان کشوری است که در اروپای مرکزی قرار گرفته و با کشور های اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، کروواسی، اسلوونی و اتریش مرز مشترک دارد‌. کشور مجارستان جزو اتحادیه اروپا می باشد و مساحت آن نود و سه هزار و سی کیلومتر مربع می باشد. این کشور جمعیتی بالغ بر نه میلیون و هفتصد هزار نفر در خود جای داده است‌. پایتخت این کشور، شهر بوداپست است که بزرگ ترین شهر ان نیز محسوب می شود. حدود سه میلیون نفر از جمعیت مجارستان در این شهر زندگی می کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

زبان رسمی مردم در این کشور مجاری است. واحد پول کشور مجارستان، فورینت می باشد. کشور مجارستان از نوزده شهرستان تشکیل تشکیل شده است و نیمی از اقتصاد این کشور را ماشین آلات کشاورزی، ابزار مهندسی، غلات و ماشین الات صنعتی تشکیل می دهند.

برای مهاجرت به مجارستان روش های متفاوتی وجود دارد. از جمله روش های مهاجرتی به مجارستان می توان به سرمایه گذاری در مجارستان، کار در مجارستان، تحصیل در مجارستان و … اشاره نمود. اگر تمایل دارید برای مهاجرت به مجارستان اقدام کنید و شرایط مختلف مهاجرتی را بدانید به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز نمایندگی های فعال دارد. کارشناسان و حقوق دانان برجسته این مجموعه پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اعزام دانشجو به مجارستان

هر ساله هزاران دانشجو از سرتاسر جهان، متقاضی تحصیلان عالی در مجارستان می شوند. تعداد متقاضیان تحصیل در مجارستان و حتی بورسیه های تحصیلی در مجارستان به طور مداوم در حال افزایش است. در سال گذشته به بیش از چهار هزار و پانصد دانشجوی بین المللی بورسیه تحصیلی اعطا شد و در سال جدید این تعداد به هفت هزار نفر رسیده است. پیش بینی می شود تعداد دانشجویان بورسیه در سال آینده از نه هزار نفر نیز فراتر رود. مجارستان در حقیقت مقصدی مهیج، متنوع و ایمن برای دانشجویان بین المللی است.

مجارستان با داشتن دانشگاه های عالی، کیفیت بالای زندگی و هزینه های پایین زندگی چیز های زیادی برای ارائه دارد. علاوه بر بوداپست، شهر های دیگری از جمله szeged، pece و debrecn جزو شهر های دانشجویی مهم این کشور هستند. ده ها دانشگاه در کشور مجارستان برنامه های تحصیلی ارائه می دهند که به طور کامل به زبان ‌انگلیسی تدریس می شود. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا تحصیل در مجارستان؟! چه دلیلی برای انتخاب مجارستان برای مهاجرت تحصیلی وجود دارد؟! آیا مجارستان دانشگاه های معتبری دارد؟!

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان

در پاسخ به این سوال ما سه مورد اصلی و اساسی برای تحصیل در مجارستان را بررسی می کنیم. در اولین مورد باید گفت که دانشگاه های مجارستان تحصیلات با کیفیت بسیار بالا و با شهریه ای بسیار مناسب ارائه می دهند. در ادامه توجه به این نکته ضروری است که مجارستان کشوری مدرن و با امنیت بالا می باشد و هزینه زندگی در مجارستان، دارای پایین ترین نرخ در اروپا است. مجارستان در حقیقت کشوری متنوع و چند فرهنگی است که تجربیات سرگرم کننده زیادی برای دانشجویان خارجی دارد. در بخش بعدی مقاله به عنوان یک نکته اساسی و مهم به معرفی دانشگاه ها و کالج های کشور مجارستان می پردازیم.

دانشگاه های مجارستان برای اعزام دانشجو

در مجارستان دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد. عموما دانشگاه های مجارستان توسط قانون پارلمانی و تحت عنوان آموزش های عالی تاسیس شده اند. دانشگاه های جدید تر خصوصی و دولتی در مجارستان در ابتدا از طرف وزارت مسئول اجازه نامه دریافت می کنند و در نهایت توسط شورای ملی مجارستان تایید می شوند. داشتن اطلاعات درباره دانشگاه های مجارستان این امکان را به ما می دهد که بتوانیم در زمینه مهاجرت تحصیلی به مجارستان تصمیم بهتری بگیریم. سیستم اموزش عالی در مجارستان شامل دانشکاه ها و سایر موسسات آموزش عالی می باشد که هم برنامه های درسی متنوع و هم مقاطع تحصیلی محتلف از کارشناسی، کارشناسی ارشد تا دکتری ارائه می دهند.

البته دانشگاه های محارستان و دانشجو های ان ها نقش بسزایی در فعالیت های تحقیقاتی دارند. در این بخش تعدادی از دانشگاه های محارستان را به صورت لیست وار برای شما بیام می کنیم. دانشگاه های کشور مجارستان عبارتند از: دانشگاه علوم دامپزشکی بوداپست، دانشگاه کوروینوس بوداپست، دانشگاه بیزنس بوداپست، دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست، دانشگاه اتووس لوراند بوداپست، آکادمی موسیقی فرانس لیسزت بوداپست، اکادمی رقص مجارستان، دانشگاه موهلی نوگی مجارستان، دانشکاه ابودا، دانشگاه سملویس، آکادمی فیلم سازی، دانشگاه تربیت بدنی، دانشگاه لوتران، دانشگاه آندراسی، دانشگاه سگد و … .

اما نکته بسیار مهم دیگر در زمینه دانشگاه های کشور مجارستان این است که بدانیم کدام یک از دانشگاه هاب این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران یا وزارت بهداشت ایران هستند. وزارت علوم و وزارت بهداشت در فاصله های سالانه، لیستی از دانشگاه های مورد تایید خود را ارائه می دهند. دانشجویان می توانند با مراجعه به وب سایت های این مراکز اطلاعات کافی در زمیته لیست دانشگاه ها را کسب کنید. ما در این بخش از مقاله لیست این دانشگاه ها را برای شما در اخرین ورژن ارائه می کنیم. اما به دلیل تغییرات، لازم است تا در زمان اقدام برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان، لیست ارائه شده را به طور کلی بررسی کنید.

اما بینیم کدام دانشگاه های مجارستان مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در مجارستان عبارتند از: دانشکده فنی و مهندسی بوداپست، دانشگاه فنی و مهندسی میشکولس، دانشگاه علوم کشاورزی گودولو، دانشگاه علوم کشاورزی پانون، دانشگاه دبرسن، دانشگاه کوروینوس، دانشگاه صنایع غذایی و دانشگاه اتوش لورند. اما ببینیم کدام یک از دانشگاه های مجارستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

از جمله دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران، عبارتند از: دانشگاه علوم پزشکی سملوایز در بوداپست، دانشگاه البرت سنت جورجی در شهر سگد، دانشگاه علوم پزشکی پچ در شهر پچ و دانشگاه علوم پزشکی دبرسن در شهر دبرسن. دقت کنید که با توجه به قوانین وزارت بهداشت و درمان ایران، مدارک دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان بدون نیاز به امتحان علوم پایه مورد تایید هستند و لازم نیست دانشجویان در آزمون های علوم پایه شرکت کنند.

هزینه تحصیل و هزینه زندگی در مجارستان

دانشجویان که قصد دارند برای تحصیل وارد مجارستان شوند، لازم است تا در ارتباط با هزینه های تحصیل در مجارستان و هزینه های زندگی در مجارستان اطلاعات کافی داشته باشند. این امر برای اعزام دانشجو به مجارستان بسیار مهم است. دانشگاه های مجارستان از دانشجویان شهریه پرداخت می کنند اما در مقابسه با سایر کشور های اروپایی مقرون به صرفه تر هستند. بسته به دانشگاه ، محل تحصیل و برنامه تحصیلی تان شما می توانید در حدود میانگینی دو هزار و پانصد تا سه هزار یورو در سال هزینه کنید. برنامه های مربوط به رشته های مهندسی با قیمتی به طور میانکین در حدود پنج هزار یورو در سال، می توانند کمی گران تر باشند. اما برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی مجارستان، باید حدودا بین شش هزار تا هشت هزار یورو در سال هزینه تحصیل پرداخت نمود‌.

اما یقینا زندگی در کشوری جدید نیازمتد هزینه های بسیار است. از این رو باید بیینیم‌ هزینه های زندگی در مجارستان برای یک دانشجو چقدر خواهد بود؟! هزینه های زندگی شامل هزینه مسکن در مجارستان، هزینه حمل و نقل، هزینه خورد و خوراک و … خواهد بود. کما اینکه گفتیم، هزینه زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است.

اگر شما بخواهید در بوداپست زندگی کنید و با توجه به شرایط اسکان، حمل و نقل، مواد غذایی و … می توان گفت که هزینه کمتر از ششصد یورو در ماه خواهد بود. این هزینه برای شهر های کوچک کمتر می شود. در شهر های کوچک هزینه از پانصد یورو در ماه کم تر می شود. به همین دلیل می توان با کار در مجارستان به صورت پاره وقت یا بورسیه های تحصیلی در این کشور گذران زندگی کرد. در بخش بعد به بحث کار در مجارستان برای دانشجویان می پردازیم پس با ما همراه شوید.

کار در زمان تحصیل در مجارستان

برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مجارستان را دارند قطعا سوالات بسیار زیادی پیش می آید. یکی از این سوالات این است که آیا می توان در مجارستان هم به تحصیل پرداخت و هم کار کرد؟! در حقیقت این مسئله برای گذران زندگی در مجارستان بسیار مهم است. به طور خلاصه باید گفت جواب این سوال مثبت است. دانشجویان می توانند در مجارستان برای کار در زمان تحصیل خود اقدام کنند.‌

کار در زمان تحصیل در مجارستان

کار در زمان تحصیل در مجارستان

یافتن شعل و برنامه های شغلی در مجارستان همانند سایر کشور های دنیا با چالش های خاصی روبرو خواهد بود اما در شرایط ساده تر می توان گفت که کارآموزی های دانشجویی برای دانشجویان می تواند بسیار مفید باشد. اکثر شرکت های مجارستانی به دنبال دانشجویان با استعداد هستند و برای آن ها ارزش زیادی قائل هستند‌. کارآموزی در شغل های مختلف مجارستان می تواند بین شش ماه تا یک سال به طور بی انجامد. یافتن کار در کشور مجارستان به دلیل تعامل میان دانشگاه ها و شرکت ها می تواند با آسودگی بیشتری انجام شود.

بیشتر شرکت ها در مجارستان با دانشگاه ها برای برگزاری نمایشگاه های شعلی و دانجشویی همکاری می کنند. در این حالت تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که رزومه خود را به دفتر شغلی دانشگاه ارسال کنید و در این حالت از شما دعوت می شود تا در نمایشگاه شغلی شرکت کنید‌. اما بیینیم چند ساعت در هفته اجازه کار در مجارستان را خواهید داشت.

شما به عنوان یک دانشجو در حالت عادی می توانید بیست و چهار ساعت در هفته به کار مشغول شوید‌. البته توجه کنید که لازم است تا مجوز کار داشته باشید. اما در حالت های ویژه می توانید چهل ساعت در هفته کار کنید که در این حالت نیاز به مجوز کار خواهید داشت. بسیاری از شرکت های چند ملیتی در مجارستان هستند که شما می توانید برای کار در آن ها درخواست دهید‌.

اخذ ویزای تحصیلی مجارستان برای اعزام دانشجو

در مراحل نهایی اعزام دانشجو به کشور مجارستان و همچنین پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان، لازم است تا برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان اقدام نمایید. در این بخش از مقاله ما قصد داریم مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای مجارستان در حالت تحصیلی را برای شما شرح دهیم. این امر به شما کمک می کند تا بتوانید مراحل فعالیتی خود را به خوبی پیش ببرید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای مجارستان عبارتند از: گدرنامه معتبر دارای شش ماه اعتبار، دو قطعه عکس رنگی، گواهی عدم سو پیشینه، مدارک هویتی معتبر مانند شناسنامه و کارت ملی، گواهی تمکن مالی، عکس، نامه پذیرش از دانشگاه و … .‌دقت کنید که تمام مدارک می بایست به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به مجارستان

  1. آیا مجارستان کشوری امن برای زندگی و تحصیل است؟

    بله مجارستان یکی از کشور های امن و مناسب برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. آیا مدارک دانشگاه های مجارستان معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های مجارستان از اعتبار بسیار بالایی در دنیا برخوردارند.

  3. تحصیل در مجارستان به چه زبانی است؟

    تحصیل در دانشگاه های مجارستان به زبان انگلیسی است. کورس های درسی در این کشور به زبان انگلیسی هستند.

  4. کدام دانشگاه های مجارستان مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    این دانشگاه ها عبارتند از: دانشکده فنی و مهندسی بوداپست، دانشگاه فنی و مهندسی میشکولس، دانشگاه علوم کشاورزی گودولو، دانشگاه علوم کشاورزی پانون، دانشگاه دبرسن، دانشگاه کوروینوس، دانشگاه صنایع غذایی و …. .

  5. دانشگاههای مجارستان که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران هستند کدامند؟

    این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه علوم پزشکی سملوایز در بوداپست، دانشگاه البرت سنت جورجی در شهر سگد، دانشگاه علوم پزشکی پچ در شهر پچ و دانشگاه علوم پزشکی دبرسن در شهر دبرسن.

  6. آیا می توان در زمان تحصیل در مجارستان مشغول به کار شد؟

    بله در صورت دریافت مجور اقامت در مجارستان می توان به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شد.

  7. تعداد ساعات کاری برای دانشجویان در مجارستان چقدر است؟

    دانشجویان در مجارستان می توانند بیست و چهار ساعت در هفته کار کنند و در مواردی خاص به چهل ساعت در هفته نیز خواهد رسید.

  8. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای مجارستان چیست؟

    مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای مجارستان عبارتند از: گدرنامه معتبر دارای شش ماه اعتبار، دو قطعه عکس رنگی، گواهی عدم سو پیشینه، مدارک هویتی معتبر مانند شناسنامه و کارت ملی، گواهی تمکن مالی و … .

  9. هزینه زندگی در مجارستان برای دانشجویان چقدر است؟

    هزینه زنددگی در مجارستان برای داشنجویان حداکثر ششصد یورو در ماه خواهد بود. این هزینه در شهر های کوچک کم تر است.

  10. آیا امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در مجارستان وجود دارد؟

    بله دولت مجارستان بورسیه های تحصیلی بسیاری برای دانشجویان خود در نظر می گیرد و هر ساله ظرفیت آن را بیشتر می کند.

  11. هزینه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی مجارستان چقدر است؟

    برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی مجارستان، باید حدودا بین شش هزار تا هشت هزار یورو در سال هزینه تحصیل پرداخت نمود‌.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *