دانشگاه معماری برلین

فارغ التحصیلان رشته معماری با هدف به کار گیری علم معماری در کنار هنر و سلیقه خود وارد بازار کار می‌شوند. فراهم آوردن شرایط یادگیری درست در کنار آموزش صحیح از مهم ترین فاکتور‌های یک دانشگاه معماری رده بالاست. امروزه متقاضیان زیادی خواهان ادامه تحصیل در حوزه رشته‌های معماری در خارج از کشور بخصوص کشور آلمان هستند. دانشگاه‌های معماری بسیار خوبی در آلمان وجود دارد که از میان آنها، تحصیل در دانشگاه معماری برلین از بیشترین درخواست‌های تحصیل در آلمان به برخوردار است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • معرفی دانشگاه معماری برلین
  • تحصیل در دانشگاه معماری برلین
  • مدارک لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه معماری برلین
  • دوره‌ و ترم های تحصیلی دانشگاه معماری برلین
  • رشته‌ و گرایشات تحصیلی دانشگاه معماری برلین
  • رنکینگ جهانی دانشگاه معماری برلین
  • شهریه تحصیل در دانشگاه معماری برلین
  • سوالات متداول درباره تحصیل در دانشگاه معماری برلین

در این مقاله سعی داریم با در نظر گرفتن، تمامی جوانب تحصیل در دانشگاه‌های معماری آلمان شما را با دانشگاه معماری برلین و فاکتور‌های مثبت این دانشگاه که منجر به معروفیت آن در بین دیگر دانشگاه‌های کشور آلمان شده است، بپردازیم. اگر به دنبال گرفتن سریع پاسخ سوالات خود درباره دانشگاه معماری برلین هستید، تماس با همکاران و مشاوران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران،شیراز،اصفهان،تبریز ومشهد یک گزینه مناسب برای رفع سوالات شماست.

معرفی دانشگاه معماری برلین

در ابتدا یک بیوگرافی کوتاه از دانشگاه معماری برلین را با هم مرور و سپس به بررسی شرایط تحصیل و نحوه اخذ پذیرش در این دانشگاه بپردازیم.سال تاسیس دانشگاه معماری برلین بر اساس تاریخچه این دانشگاه به سال 1966 بر می‌گردد، این دانشگاه با هدف ایجاد ساختمانی مستقل و جداگانه برای آموزش و تدریس معماری توسط برنارد هرمکز و هانس اسچارون طراحی شده است. از آن زمان تا به امروز دانشجویان زیادی متقاضیان تحصیل در دانشگاه معماری برلین از سراسر دنیا هستند. بطوری که بسیاری از آمار‌های جهانی حاکی از آن است که بیشترین دانشجویان بین المللی کشور آلمان را دانشگاه معماری برلین به خود اختصاص داده است.فضای آموزشی مناسب، رتبه علمی بالا و قابل قبول علمی، و هیئت علمی قوی این دانشگاه افراد زیادی را راغب به ادامه تحصیل در این دانشگاه کرده است. این دانشگاه را یکی از متنوع و مدرن ترین دانشگاه‌های معماری در سطح دنیا می شمارند. پس از آشنایی نسبی با دانشگاه معماری برلین به بررسی این دانشگاه از جهات مختلف در ادامه مقاله می‌پردازیم.

معرفی دانشگاه معماری برلین

معرفی دانشگاه معماری برلین

تحصیل در دانشگاه معماری برلین

برای تحصیل و اخذ پذیرش دانشگاه برلین باید با شرایط کامل تحصیل درآلمان در این دانشگاه بطور کامل آشنا شوید. این دانشگاه که زیر مجمئعه ای از دانشگاه فنی برلین بوده به دانشگاه هنر برلین نیز معروف است. ( Universität der Künste Berlin) Udk واقع در برلین و بعبارتی بزرگترین و مجهزترین دانشکده هنر و معماری آلمان به شمار می‌آید. شامل چهار کالج تخصصی در زمینه هنر‌های زیبا، معماری، رسانه ها و طراحی، موسیقی و هنرهای نمایشی با حدود 3600 دانشجو است. علاوه بر تمامی موارد این دانشگاه در رتبه ممتاز وزارت علوم و فناوری ایران قرار دارد، این بدین معناست که مدرک اخذ شده از این دانشگاه از اعتبار جهانی برخوردار است. دانشگاه معماری برلین در دسته معدود کالج‌هایی است که به فارغ التحصیلان خود مدرک دانشگاهی می‌دهد، و این یک نکته مثبت و موثر دیگر در انتخاب دانشگاه معماری برلین برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است.

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه معماری برلین و شرایط تحصیل در این دانشگاه، با مشاوران تخصصی امر مهاجرت در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد تماس حاصل بفرمایید و اطلاعات به روز را دریافت نمایید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه معماری برلین

دانشگاه معماری برلین نیز مانند هر موسسه آموزشی و دانشگاهی برای ورود و درخواست اخذ پذیرش نیازمند بررسی یک سری مدارک از متقاضیان می‌باشدو در این قسمت مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه برلین را با شما به اشتراک می‌گذاریم. تمامی متقاضیان گرفتن پذیرش از دانشگاه معماری برلین باید با فراهم آوردن مدارک لازم از طریق یک موسسه مهاجرتی معتبر برای ارسال مدارک خود به این دانشگاه اقدام نمایند. حتما قبلا تهیه مدارک و شروع پروسه گرفتن اقامت تحصیلی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه از برخوردار بودن شرایط تحصیل در این دانشگاه اطمینان حاصل کنید.

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه معماری برلین:

  • کپی گواهی رسمی صلاحیت ورود به دانشگاه، این گواهی به معنی تایید اتمام درست شما در دوره دبیرستان است. (دیپلم دبیرستان یا معادل آن) همراه با ترجمه رسمی، در صورتی که به زبانی غیر از آلمانی یا انگلیسی باشد. (در صورتی که قبلا این مدرک را به uni-assist ارائه داده باشید، اکنون مورد نیاز نیست.)
  • اثبات وجود بیمه درمانی برای دانشگاه و یا کپی گواهی معافیت از پوشش اجباری بیمه درمانی قانونی آلمان chip) کارت یا ID عضویت کافی نیست).
  • کپی یکی از کارت های شناسایی معتبر (به عنوان مثال، پاسپورت یا شناسنامه) که در آن نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس و تاریخ انقضای آن درج شده باشد.
  • کپی حساب بانکی یا رسید انتقال وجه شهریه ترم و هزینه های حمل و نقل ارائه شده به دانشگاه.

داشتن صلاحیت بخشی مربوط به داشتن تمامی مدارک و بخشی دیگر پس از بررسی صحت مدارک از طرف دانشگاه معماری برلین تایید شده و به شما یا وکیل حقوقی شما برای تکمیل پروسه مهاجرت اعلام می گردد.ممکن است با ملاحظه بعضی از مدارک مورد نیاز دچار سردرگمی شده باشید، این ابهام را با کسب اطلاع از موسسه حقوقی برگزیده اصطهباتاتی و راهنمایی همکاران ما در دفاتر تهران،شیراز،اصفهان،مشهد و تبریز رفع نمایید.

دوره‌ و ترم های تحصیلی دانشگاه معماری برلین

برای تحصیل در دوره کارشناسی در رشته معماری در کشور آلمان بدون شک بهترین انتخاب دانشگاه معماری برلین است، این دانشگاه با برگزاری دوره و ترم‌های تحصیلی پیشرفته رنکینگ و رتبه علمی بالایی در آموزش در جهان به دست آورده است. در ترم‌های تحصیلی این دانشگاه از روش های نوین شیوه های طراحی با کامپیوتر و هندسه در کنار طراحی و ساخت و نمایش قالب بهره برده و سیستم آموزشی یکپارچه و نوینی را ارائه داده اند.مدت زمان اخذ مدرک تحصیلی در دانشگاه معماری برلین هشت ترم حرفه ای بوده که در آن اساتید بر برنامه ریزی دقیق، بازتاب مثبت و ایجاد فضای یکپارچه در قالب سیستم آموزشی نوین است. دو سال ابتدایی دوره کارشناسی دانشجویان ارتباطات زمینه طرح ، مواد اولیه را برای تدوین طرح را آموخته و بیان می‌کنند. و با قدم گذاشتن در دوره بعدی می‌توانند با انتخاب پروژه تحصیلات خود را تکمیل و در صورت داشتن شرایط با ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بپردازند.کیفیت تدریس در این دانشگاه علاوه با ویژگی های خاص و منحصر به فرد صورت گرفته و شیوه‌های مدرن را با تکنولوژی روز در هم آمیخته است. برنامه تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه معماری برلین چهار ترم و با هدف تربیت معماران فعال، متعهد و با استعداد شکل گرفته است.

رشته‌ و گرایشات تحصیلی دانشگاه معماری برلین

امروزه رشته و گرایشات مختلفی در دانشگاه معماری برلین در مقاطع مختلف تحصیلی تدریش و ارائه می‌شود، و هر فردی با پذیرش در رشته مد نظر می‌تواند، در این دانشگاه ثبت‌نام نماید. همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد این دانشگاه به دلیل داشتن شرایط مساعد تحصیلی، رنکینگ بالای جهانی بیشترین دانشجویان خارجی آلمان را به خود اختصاص داده است.هر متقاضی تحصیل در دانشگاه معماری برلین با تحقیق در خصوص رشته تحصیلی خود و با توجه به داشتن شرایط لازم می تواند برای اخذ پذیرش اقدام نماید. و از آنجایی که دروس این رشته‌ها کاملا با زبان انگلیسی تدریس می‌شود، داشتن مهارت در زبان انگلیسی برای گرفتن پذیرش لازم نیست.لیست رشته‌های ارائه شده در دانشگاه معماری برلین برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به شرح ذیل است:

جدول رشته و گرایشات ارائه شده در دانشگاه معماری برلین

کارشناسی زبان آمریکای شمالیکارشناسی ارشد ریاضیات
کارشناسی ارشد بیوشیمیکارشناسی ارشد علوم اعصاب پزشکی
کارشناسی ارشد بیوانفورماتیککارشناسی ارشد پزشکی مولکولی
کارشناسی ارشد شیمیکارشناسی ارشد زبان فرانسوی آمریکای شمالی
کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی تجاری در چین و اروپا (MBM)کارشناسی ارشد تحقیقات دارویی
کارشناسی ارشد علوم محاسباتیکارشناسی ارشد فیزیک
کارشناسی ارشد زبان انگلیسی (ادبیات، زبان، فرهنگ)کارشناسی ارشد علوم پلیمر
کارشناسی ارشد حقوق تجاری، رقابتی و تنظیم کننده اروپایی و بین المللیکارشناسی ارشد علوم اعصاب اجتماعی، شناختی و عاطفی
کارشناسی ارشد تاریخ جهانیکارشناسی ارشد جامعه شناسی، جوامع اروپایی
کارشناسی ارشد رویارویی فکری جهان اسلامکارشناسی ارشد مردم شناسی بصری و رسانه ای

همانطور که ملاحظه می‌کنید، رشته‌های متنوع در گرایشات گوناگونی در دانشگاه معماری برلین تدریس می‌شود، این استقبال بالای متقاضیان گرفتن پذیرش تحصیل در این دانشگاه تاثیر فراوانی دارد.

رنکینگ جهانی دانشگاه معماری برلین

رنکینگ جهانی بر اساس مقیاس‌هاس متفاوتی مثل نحوه آموزش و نوع پیشرفت دانشگاه‌ها به سمت پژوهش محوری، تعداد مقاله‌ها و پرژه‌های ثبت شده درخور و همین طور رتبه دانشجویان در همایشات علمی در نظر گرفته می‌شود، اما نکته مهمی که در رنکینگ جهانی دانشگاه‌ها تاثیر دارد، میزان رضایت دانشجویان و کادر آموزشی در نظر سنجی‌های مختلف است. براساس موارد گفته شده، رنکینگ جهانی دانشگاه معماری برلین در سال 2019 هم تراز با دانشگاه فنی برلین 32 بوده است. امتیاز کلی دانشگاه معماری برلین 76.4 است.

شهریه تحصیل در دانشگاه معماری برلین

برای تحصیل در دانشگاه معماری برلین پس از پذیرش در این دانشگاه مثل هر دانشگاه دیگری پرداخت شهریه را باید در نظر بگیرید، علاوه بر این مسئله هزینه زندگی شما باید قبل از اقدام به مهاجرت برآورد گردد، همه این موارد مستلزم داشتن اطلاعات کافی درباره میزان شهریه دانشگاه معماری برلین و نحوه پرداخت آن است. در این قسمت چند نکته در خصوص شرایط پرداخت شهریه و میزان هزینه مورد نیاز برای زندگی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.برای تحصیل در دانشگاه آزاد برلین نیازی به پرداخت شهریه ندارید، و هزینه تحصیل در دانشگاه برلین (به استثنای تحصیل در رشته های پیوسته) به اصطلاح هزینه و کمک ها را از “Semestergebühren und beiträge” (چیزی شبیه به سامانه پرداخت شهریه در دانشگاه‌های ایران)دریافت می شود. مبنای این هزینه ها به شرح زیر است:

  • مجموع شهریه پرداختی برای ترم زمستان 311.99 یورو است.
  • هزینه ثبت نام و ثبت نام مجدد: 00 یورو
  • کمک هزینه سرویس پشتیبانی دانشجویی 5406 یورو
  • پرداخت 10 یورو که 7.90 یوروی آن مربوط به انجمن دانشجویی و مابقی برای امورات دانشجویی است.
  • سهم بلیط حمل و نقل: 198.80 یورو (تعرفه منطقه5 یورو)
شهریه تحصیل در دانشگاه معماری برلین

شهریه تحصیل در دانشگاه معماری برلین

هزینه های زندگی عمدتا به نوع خرج کردن، عادت ها و احتیاجات فردی بستگی دارد. حداقل 600 تا 700 یورو در ماه برای هزینه هایی از جمله اجاره منزل، تامین مواد غذایی، اوقات فراغت و … در نظر بگیرید، که بخشی از آن برای دریافت مجوز اقامت تحصیلی این مبلغ باید پرداخت شود.دانشجویان با مجوز اقامت تحصیلی می توانند حداکثر 90 روز (یا 180 روز نیمه وقت) در سال کار کنند. مشاغلی از جمله معلم خصوصی دانشگاه حساب نمی شوند. دانشجویانی که بورسیه تحصیلی دریافت می کنند، مجاز به کارکردن نیستند.

در این مقاله محور‌های مختلف تحصیل در دانشگاه‌ معماری برلین بررسی و این دانشگاه تماما معرفی گردید، در صورت داشتن سوالات بیشتر در این زمینه با همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران، شیراز، اصفهان، مشهد وتبریز ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل نمایید.

سوالات متداول درباره تحصیل در دانشگاه معماری برلین

1- دانشگاه معماری برلین چند سال قدمت دارد؟

دانشگاه معماری برلین در سال 1966 طراحی و ساخته شده است.

2- آیا دانشگاه معماری برلین مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات کشور ایران است؟

بله. تحصیل در Universität der Künste Berlin در رتبه ممتاز وزارت علوم ایران قرار دارد.

3- داشتن مدرک زبان از جمله مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه معماری برلین است؟

خیر. در بین مدارک لازم برای اخذ پذیرش اشاره ای به داشتن مدرک زبان نبود، اما تسلط بر زبان انگلیسی به دلیل تدریس دروس به این زبان کمک زیادی متقاضیان تحصیل در این کشور می‌کند.

4- هر ترم تحصیلی در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه معماری برلین چند سال طول می‌کشد؟

8 ترم تحصیلی برای کارشناسی ارشد معادل چهار سال و 4 ترم برای تحصیلات تکمیلی یاکارشناسی ارشد معادل 2 سال در دانشگاه معماری برلین برای دانش آموختگان در نظر گرفته شده است.

5- کیفیت سیستم آموزشی دانشگاه معماری برلین به چه صورت است؟

کیفیت تدریس در این دانشگاه علاوه با ویژگی های خاص و منحصر به فرد صورت گرفته و شیوه‌های مدرن را با تکنولوژی روز در هم آمیخته است. از روش‌های نوین و پویا در راستای پیشرفت تکنولوژی برای بالا رفتن سطح دانش معماران آینده بهره می‌برند.

6- در دانشگاه معماری برلین رشته‌ها و گرایشات دیگری نیز تدریس می‌شود؟

بله در این دانشگاه رشته‌ها و گرایشات متنوعی ارائه می‌گردد.

7- رنکینگ جهانی دانشگاه معماری برلین چند است؟

براساس بررسی های انجام شده روی نحوه آموزش و همین طور میزان رضایت مندی دانشجویان درشیوه تدریس و فضای آموزسی این دانشگاه رنکینگ جهانی آن 32 می‌باشد.

8- هزینه پرداختی ترم زمستان برای تحصیل در دانشگاه معماری برلین چقدر است؟

به طور تقریبی و بر اساس برآورده انجام شده، شهریه پرداختی 311.99 یورو می‌باشد.

9- حداقل هزینه زندگی برای دانشجویان دانشگاه معماری برلین چقدر است؟

حداقل 600 تا 700 یورو در ماه برای هزینه هایی از جمله اجاره منزل، تامین مواد غذایی، اوقات فراغت و … در نظر بگیرید، که بخشی از آن برای دریافت مجوز اقامت تحصیلی این مبلغ باید پرداخت شود.

10- دانشجویان دانشگاه معماری با اخذ اقامت تحصیلی چند ساعت در سال مجوز کار دارند؟

دانشجویان با مجوز اقامت تحصیلی می توانند حداکثر 90 روز (یا 180 روز نیمه وقت) در سال کار کنند.

11- چه دانشجویانی مجوز انجام کار را در زمان تحصیل در دانشگاه معماری برلین ندارند؟

دانشجویانی که بورسیه تحصیلی دریافت کرده اند مجوز انجام کار دانشجویی را در برلین ندارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *