شرایط پذیرش دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در هایدلبرگ بادن وورتمبرگ آلمان است. هایدلبرگ در سال 1386 در پاپ Urban VI تاسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه آلمان و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های باقی مانده در جهان است. همچنین این دانشگاه سومین دانشگاه معتبر و مقدس جهانی شناخته شده است. در ادامه مقاله اطلاعاتی را در زمینه شرایط پذیرش دانشگاه هایدلبرگ برایتان آورده ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

سطوح پذیرش دانشگاه هایدلبرگ

هایدلبرگ از سال 1899 تاکنون یک موسسه آموزشی بوده است، این دانشگاه شامل دوازده دانشکده و در حدود 100 رشته در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. دانشگاه هایدلبرگ آلمان شامل سه محوطه بزرگ است؛ علوم انسانی عمدتا در شهر قدیمی هایدلبرگ، علوم طبیعی و پزشکی در محدوده Neenenheimer Feld و علوم اجتماعی در داخل شهر Bergheim حومه شهر واقع شده ا گذرانده اند.

شرایط پذیرش دانشگاه هایدلبرگ در رشته های مختلف

از سال 2017، 33 نفر از برندگان دریافت جایزه ی نوبل با دانشگاه هایدلبرگ ارتباط مستقیم تحصیلی داشته اند. رشته هایی همچون روانپزشکی علمی مدرن، روانپزشکی، ژنتیک روانشناسی، فیزیک محیطی و جامعه شناسی مدرن به عنوان رشته های علمی تحت شرایط پذیرش دانشگاه هایدلبرگ معرفی شدند. دانش آموزان بین المللی از 130 کشور بیش از 20 درصد کل دانش آموز دانشگاه هایدلبرگ را تشکیل می دهند.

تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ

هایدلبرگ یکی از معتبر ترین دانشگاه های جهان است، یکی از دانشگاه های برتر جهت تحصیل در آلمان و همچنین یکی از اعضای بنیان گذار اتحادیه دانشگاه های اروپایی تحقیقاتی و گروه بین المللی مشهور کویمبرا و به طور مداوم درجزو دانشگاه های برتر اروپا است. فارغ التحصیلان یاد شده دانشگاه شامل یازده رئیس و یا سران دولتی داخلی و خارجی هستند.

توسعه و گسترش دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه پزشکی هایدلبرگ 926 جایگاه را در برنامه های کارشناسی با نرخ پذیرش عمومی 3،16 درصد ارائه داده است. بیشترین انتخابات برنامه های کارشناسی در پزشکی بالینی، بیوتکنولوژی مولکولی، علوم سیاسی و قانون و با نرخ پذیرش 3.6٪، 3.8٪، 7.6٪ و 9.1٪ انجام می گیرد. مجموعه کتابخانه دانشگاه شامل Codex Manesse، نسخ خطی مهم آلمانی در قرون وسطی است.

برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان آینده نگر، یک آزمون زبان آلمانی مانند DSH مورد نیاز است. این دانشگاه 150 میلیارد یورو را در کمک های پژوهشی دریافت می کند که به علت ابتکار آموزشی در بین دانشگاه های آلمانی، از سال 2012 به بعد جایگاه خود را در دریافت کمک ارتقاء داده است. در سال مالی 2007، دانشگاه هایدلبرگ برای اولین بار تقریبا 19 میلیون دلار را از طریق هزینه های تحصیل، به طور انحصاری برای بهبود وضعیت تحصیل، هزینه کرد.

پذیرش در دانشگاه هایدلبرگ

پذیرش برنامه های کارشناسی ارشد همیشه نیاز به حداقل یک مدرک کارشناسی معادل با رتبه “خوب”در آلمان دارد. به جز برنامه های کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می شود، آزمون زبان آلمانی نیز باید از شما پذیرفته شود. متقاضیان بین المللی به طور قابل توجهی بیش از 20 درصد از متقاضیان را تشکیل می دهند و به واسطه شایستگی هایی که در کشور مبدا خودشان به دست می آورند، به طور جداگانه پذیرش می شوند.

هزینه تحصیل در هایدلبرگ

دولت آلمان به شدت به تحصیلات دانشگاهی یارانه می دهد تا بدون توجه به پیشینه های اجتماعی و اقتصادی، آموزش عالی را مقرون به صرفه نگه دارد. از سال 2007 تا 2012، هایدلبرگ هزینه های تحصیل در حدود 1200 یورو را دریافت کرده است. این موضوع برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای افراد عضو شهروندی اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا ارائه می گردد. با این حال، از دوره سال 2012 به بعد، هزینه تحصیل لغو شده است. هزینه های مسکن معمول در خوابگاه های دانشگاهی نیز از 2200 به 3000 یورو متغیر است. دیگر مزایای تحصیل در آلمان را می توانید از مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *