تحصیل رشته دندانپزشکی در خارج از کشور

تحصیل رشته دندانپزشکی یک بخش از پزشکی بالینی است که شامل علم، عمل و هنر پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های اندام ها و بافت حفره دهان و فک و صورت است. تخصص به سرعت در حال توسعه در طول قرون گذشته است و رشد پویای خود را با توجه به افزایش رشته های جدید همچنان ادامه داده است. مسیر اصلی آموزش دندانپزشکان با مطالعه ی رشته های مربوطه در بخش های دندان پزشکی دانشکده در ارتباط است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل رشته دندانپزشکی در خارج

عمده مدارس دندانپزشکی در اروپای مرکزی است .آیا می دانستید اکثر شهروندان انگلیسی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به شهرهایی مانند بوداپست سفر می کنند؟ زیرا هزینه تحصیل در این شهرها نسبت به انگلیس کمتر است . دندانپزشکان اروپای مرکزی به خوبی شناخته شده هستند و از شهرت خاصی برخوردارند.

مدارس دندانپزشکی در اروپای مرکزی در 20 سال اخیر ، رشته ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. کیفیت تدریس باید در کل اتحادیه اروپا یکسان باشد، با این حال بهتر است بررسی های لازم را با GDC انجام داد، زیرا آنها در مورد کیفیت نسبی آموزش دندانپزشکی اطللاعات بیشتری دارند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که طول دوره دندانپزشکی در دانشگاه های اروپای مرکزی 6 سال است که نسبت به دوره های 5 ساله انگلیس از کیفیت بالاتری برخوردار است.

اخیر دانشگاه زاگرب کرواسی دوره دندانپزشکی 6 ساله به زبان انگلیسی را ارائه می دهد. حدود 20 دانشگاه در اروپای مرکزی،  رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. گزینه دیگر تحصیل در اسپانیاست. دانشگاه اروپایی مادرید و دانشگاه کاتولیک والنسیا رشته دندانپزشکی را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می دهند، اما برای برقراری ارتباط با بیماران در زمان آموزش های عملی، دانش کافی از زبان اسپانیایی لازم است.

فارغ التحصیلان دانشگاه های اسپانیا هنگام بازگشت به انگلیس برای کار کردن با مشکلی مواجه نخواهند شد. تحصیل رشته دندانپزشکی در استرالیا یا نیوزلند نیز امکان پذیر است اما هزینه تحصیل بالاست و شانس پذیرش در دانشگاه های این دو کشور کم است. اکثر کشورهای انگلیسی زبان با مشکل کمبود ظرفیت در مدارس دندانپزشکی مواجه هستند .رشته دندانپزشکی در ایالات متحده و کانادا فقط در سطح کاشناسی ارشد ارائه می شود. گزینه هایی برای تحصیل رشته دندانپزشکی در کارائیب نیز وجود دارد.

نمرات لازم برای برای تحصیل رشته دندانپزشکی در خارج

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور ، داشتن نمرات خوب ضروری است، اما کافی نیست؛ زیرا متقاضیان رشته دندانپزشکی باید از لحاظ آموزشی نیز توانا باشند، در غیر این صورت تلف کردن وقت است. برخی از دانشگاه ها ممکن است شما را با نمره کمتر از حد ایده آل پذیرش کنند، در صورتی که علاقه و توانایی خود را در این رشته از روش های دیگر اثبات کنید.

نمرات لازم برای برای تحصیل رشته دندانپزشکی در خارج

شرایط پذیرش هر دانشگاه متفاوت است. معمولا دانشگاه های اروپای مرکزی،  آزمون ورودی مختص به خود را دارند. این آزمون ها چند گزینه ای و اغلب  از دروس شیمی و زیست شناسی است. در صورتی که در این دروس نمرات A level را کسب کرده باشید، مشکلی در قبولی این آزمون ها نخواهید داشت. در برخی از آزمون ها، سوالات ریاضی و فیزک نیز وجود دارد. در صورت داشتن مدرک IB  یا Irish Leaving Certificate با نمره 70 % ، مطمئنا می توانید به بهترین دانشکده های دندانپزشکی راه پیدا کنید.

متقاضیان در اکثر دانشگاه های خارج از کشور، تنها بر اساس معیارهای آموزشی و علمی انتخاب می شوند و معمولا نیازی به شرکت در مصاحبه ندارند. دانشگاه اروپایی مادرید (Universidad Europea de Madrid) دانشجویان انگلیسی را بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی، پذیرش می کند. با این حال تمام متقاضیان باید در آزمون هوش آزمایی (psychometric test) شرکت کنند . همچنین شرکت در آزمون زبان اسپانیایی حتی اگر رشته آنها به طور کامل به انگلیسی تدریس شود ، الزامی است.

تحصیل رشته دندانپزشکی در خارج بدون مدرک زبان

هر چند که نمرات آزمون های مهارت زبان به عنوان بزرگترین معیار انتخاب در دانشگاه های برتر در نظر گرفته می شود امام موسساتی وجود دارند که بدون در نظر گرفتن نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی دانشجویان را پذیرش می کنند  دانشگاه های خوبی در انگلستان و اروپا وجود دارد که بر اساس نمره انگلیسی متقاضیان در سطح مدرسه و مهارت آنها در زبان انگلیسی پذیرش را انجام می دهند.

اگر دانش آموزان بخواهند بدون مدرک IELTS در خارج از کشور تحصیل کنند باید الزامات ورود به دانشگاه در کشورهای مختلف را بررسی کنند این باعث می شود که این پروسه کمتر پیچیده شود. صرفنظر ازین موضوع، دانش آموزان همچنین می توانند دانشگاه های کشورهایی مثل استرالیا، انگلستان، کانادا، آلمان و نروژ را انتخاب کنند زیرا بسیاری از دانشگاه ها در این کشورها بدون مدرک IELTS یا TOEFL پذیرش می کنند.

بدین منظور دانشجویان باید در یک برنامه مشخص شرکت کنند که معمولا بین 9 تا 15 ماه طول می کشد . از طریق این برنامه دانش آموزانی در دانشگاه پذیرفته می شوند که نتایج دوره دبیرستان آنها به عنوان معیارهای پذیرش مستقیم مورد قبول نیست. همچنین خیلی از دانشگاه ها در کانادا آزمون مهارت زبان انگلیسی را در نظر نمیگیرند اگر که متقاضی برای چهار سال یا بیشتر در جایی زندگی و تحصیل کرده باشد که زبان انگلیسی به عنوان زبان اول آنها در نظر گرفته می شود.

اگر دانش آموزان آرزو دارند که در خارج از کشور بدون مدرک IELTS تحصیل کنند باید نمره 70% یا بیشتر در سال دوازدهم کسب کنند. دانش آموزان باید مهارت های ارتباطی عالی در زبان انگلیسی هم در حوزه کتبی و هم شفاهی داشته باشند. موسسات برتری مثل دانشگاه SHEFFIELD HALLAM، دانشگاه BIRMANGAM CITY و دانشگاه WARWICK بدون در نظر گرفتن نتایج TOEFL یا IELTS دانشجویان را پذیرش می کنند.

علاوه بر این، دانشگاه LINCOLNI، دانشگاه BONGAT و دانشگاه ROBERT GORDON بدون در نظر گرفتن نتایج TOEFL و IELTS دانشجویان را پذیرش می کنند. این دانشگاه ها دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته های مختلف ارائه می کنند. علاوه بر این ، بسیاری از دانشگاه ها اگر دانشجویان در آخرین موسسه آموزشی  تحصیل خود را به زبان انگلیسی انجام داده باشند آنها را پذیرش می کنند.

علاوه بر این، بسیاری از کشورها از قوانین خاصی برای پذیرش دانشجویان بین الملل بدون مدرک IELTS پیروی می کنند. دانشگاه CONCORDIA، دانشگاه BROCK، دانشگاه MEMORIAL برخی از دانشگاه هایی هستند که دانشجویان را بدون در نظر گرفتن آزمون های TOEFL یا IELTS پذیرش می کنند.هر چند که داوطلبان باید الزامات خاصی که توسط دانشگاه مشخص شده است را برآورده کنند.

تعداد کمی دانشگاه در آمریکا وجود دارد که بدون در نظر گرفتن آزمونهای زبان انگلیسی دانشجویان بین الملل را پذیرش می کنند. دانش آموزانی که یک دوره یک ساله تمام وقت تحصیلی را در هر یک از موسسات آمریکایی گذرانده اند از الزامات پذیرش از طریق TOEFL یا IELTS معاف هستند. این موضوع در مورد دانشگاه دولتی نیویورک صدق می کند.

این دانشگاه دانش آموزانی را که برنامه فشرده زبان انگلیسی(IELP) را گذرانده اند پذیرش می کند  همچنین دانشگاه PACE یک برنامه مشخص برای دانشجویانی که الزامات زبان انگلیسی را برآورده نکرده اند ارائه می کند. علاوه بر این ، دانشجویان می توانند برای موسسه فنی نیویورک(NEW YORK INSTITUTE OF TECHNOLOGY) بدون مدرک IELTS درخواست دهند هر چند که باید الزامات مشخص شده توسط دانشگاه را برآورده کنند.

علاوه بر این ، خیلی از کشورهای اروپایی مثل هلند، آلمان و نروژ این موقعیت را در اختیار دانشجویان بین الملل قرار می دهند که بدون مدرک IELTS برای دانشگاه ها درخواست دهند . اگر متقاضیان مهارت های ارتباطی عالی داشته باشند و بتوانند ثابت کنند که تحصیلات قبلی آنها به طور کامل به زبان انگلیسی بوده است ، آنگاه آنها می توانند از مزیت درخواست بدون مدرک IELTS بهره مند شوند

تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک IELTS دارای مزایا و معایبی است . همیشه قبل از درخواست توصیه می شود که دقیق و کامل تحقیق کنید. هر چند که برای کسانی که تمایل ندارند این آزمون های مهارت زبان انگلیسی را انجام دهند مساعد است اما در موارد مشخصی می تواند گران باشد. اگر شما از کشوری غیر انگلیسی زبان هستید پس باید مهارت خود در زبان انگلیسی را ثابت کنید . اولین و پیش ترین گام این است که به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید و پروسه کامل درخواست بدون نمره IELTS را بررسی کنید.

 

تحصیل رشته دندانپزشکی در خارج بدون کنکور و آزمون ورودی

امروزه، بسیاری از کشورها آموزش عالی پزشکی را با قیمت بسیار مناسب ارائه می‌دهند. دانشجویان از کشورهای مختلف شامل هند ،چین، نپال، بنگلادش و غیره خواهان تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشورهای خارجی هستند. کشورهایی مانند روسیه، اوکراین، آلمان و بسیاری از این کشورها در میان بهترین انتخاب ها می باشند.

دانشگاه های پزشکی جهت تحصیل در روسیه، اوکراین، قزاقستان، آلمان و بسیاری دیگر از کشورها شامل برنامه درسی بین المللی می باشند. دانشگاه ها در این کشورها توسط سازمان های بزرگی چون WHO,UNESCO وMCI تایید می شوند. امروزه دانشجویان نه تنها به دنبال تحصیلات پزشکی با قیمت مناسب هستند بلکه کیفیت تحصیلاتی که در دانشکده های پزشکی در خارج از کشور ارائه می‌شود نیز حائز اهمیت است.

روند پذیرش در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های پزشکی خارج از کشور بسیار ساده و بدون هیچ زحمتی رایگان است. در این دانشگاه ها هیچ نیازی به امتحانات ورودی همچون تافل و آیلتس نمی باشد. دانشجویان نیازی به هیچگونه امتحان ورودی جهت پذیرش در رشته پزشکی در خارج از کشور ندارند.

تحصیل رشته دندانپزشکی در خارج بدون کنکور و آزمون ورودی

پذیرش بر اساس علامت های به دست آمده در استاندارد دوازدهم انجام می شود. اکثر دانشگاه های پزشکی در خارج از کشور توسطMCI تایید و شناسایی می شوند.  دانشجویان هندی که رشته دندانپزشکی خود را در خارج از کشور تمام کرده اند می توانند به راحتی به هند برگشته و مشغول به کار شوند.

  • بسیاری از دانشگاه ها کمک هزینه تحصیلی جهت دانشجویان فراهم می کنند.
  • هزینه رشته دندانپزشکی در خارج از کشور مناسب است.
  • هزینه ها در مقایسه با استاندارد زندگی بسیار مقرون به صرفه است.
  • روند پذیرش در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور

روند پذیرش در دانشکده های پزشکی در خارج از کشور بسیار ساده است. دانشجویان باید مدارک را برای ما ارسال کنند و ما فورا روند پذیرش را آغاز می‌کنیم.نامه پذیرش بر اساس مدارک زیر صادر می شود:

  • مطابقت نتایج استاندارد سطح دوازدهم با واجد شرایط بودن در هر دانشگاه
  • کپی از گذرنامه

پس از ارائه مدارک ،دانشجو از وزارت آموزش و پرورش کشور مربوطه دعوت نامه دریافت می کند.سپس مشاور، ویزا جهت دانشجو درخواست می کند. به دانشجویان آموزش قبل از سفر ارائه می شود. یک نماینده در فرودگاه جهت ملاقات با دانشجویان و یک نماینده در فرودگاه مقصد جهت استقبال از دانشجویان آماده است. به دانشجویان محل اقامت تحت نظر دانشگاه ارائه می شود.

تحصیل رشته دندانپزشکی در اروپا

دانشکده های دندانپزشکی اروپا قدیمی ترین و معتبر ترین دانشکده ها در کل دنیا به حساب می آیند. بر خلاف دانشکده های دندانپزشکی امریکا، دانشکده های دندانپزشکی اروپا بسیار ارزانتر هستند و فرایند اخذ پذیر در آنها بسیار راحت تر است. دانشجویانی که از دانشکده های دندانپزشکی اروپا فارغ التحصیل می شوند مدرک دندانپزشکی (DDS و یا DMD) دریافت خواهد کرد و پس از آن می بایست در یک آزمون اخذ پروانه دندانپزشکی شرکت نمایند تا بتوانند به عنوان یک دندانپزشک در این حیطه مشغول به فعالیت شوند.

شرایط لازم برای کار به عنوان دندانپزشک ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد و پیشنهاد می شود که قبل از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشکده های دندانپزشکی در مورد شرایط کشور خود تحقیق کنید و اطلاعات لازم را کسب نمایید. اکثر دانشکده های دندانپزشکی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این رشته ها به فعالیت می پردازند: دندانپزشکی عمومی، ارتودنسی، جراحی دهان و پاتولوژی دهان و دندانپزشکی اطفال.

در اکثر موارد در دانشکده های کشورهای اروپایی، افرادی که علاقه مند به تحصیل در سایر رشته های مرتبط به دندانپزشکی باشند، مانند تکنسین دندانپزشکی و یا دستیار دندانپزشکی، بهداشت دهان و دندان و پرستار دندانپزشکی، می توانند در دانشکده های علوم کاربردی به تحصیل در این رشته ها بپردازند.

مطالعات بین المللی رشته پزشکی در کشور های اروپایی با بسیاری از دانشکده های دندانپزشکی در سطح اروپا همکاری می کنند و در بسیاری از موارد در موفقیت دانشجویان در اخذ پذیرش در رشته ی دندانپزشکی اطمینان حاصل می کنند و در این امر به آنها کمک می کنند. در خصوص هزینه های دندانپزشکی در خارج از کشور مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانند شما عزیزان را راهنمایی کنند، کافیست با ما در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *