بهترین کشور برای تحصیل در رشته داروسازی

یکی از معتبر ترین دانشگاه های پزشکی جهان، موسسه کارولینسکی سوئد است که به خوبی درباره علوم زندگی به دانشجویان آموزش می دهد، مخصوصا در رشته فارماکولوژی، گروه فیزیولوژی و فارماکولوژی آن در هر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، با زمینه های پژوهشی کلیدی شامل نوروفارماکوئي الکتروفیزیولوژیک، فارماکوژنتیک، نورولوژي دارویی و تحقیقات درد مزمن آموزش می دهد. اما بهتر است ادامه مطلب را که مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر برای شما گردآوری کرده اند، مطالعه کنید و سپس تصمیم بگیرید که بهترین کشور برای تحصیل در رشته داروسازی کدام می تواند باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بهترین کشور برای تحصیل در رشته داروسازی

این لیست از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته داروسازی در رتبه بندی از بهترین تا بدترین قرار گرفته است. مدارس عالی پزشکی در سراسر جهان وجود دارد. ارائه گزینه های مختلف برای پزشکان آینده نگر برای کدام کشور برای تکمیل مدارک خود. بهترین کشور برای تحصیل رشته داروسازی کدام است؟

 به بهترین کشور برتر که فکر میکنید رای دهید ضمن ارائه تجربه در زمینه پزشکی, ثروتمندترین برنامه درسی را برای دانشجویان پزشکی فراهم میکند. ایالت متحده چندین دانشگاه عالی برای تحصیل در رشته داروسازی دارد.هاروارد استنفورد ییل از بهترین های جهان هستند. انگلیس همچنین برخی از بهترین برنامه های پزشکی را در کالج امپریال لندن, دانشگاه کمبریج و دانشگاه آکسفورد ارائه میدهد. 

بیشتر دانشجویان ممکن است بخواهند دانشگاه ملبورن در استرالیا یا دانشگاه اوکلند در نیوزلند را بررسی کنند. ژاپن و چین فرصت های بسیار خوبی برای یادگیری بالاتر در زمینه پزشکی را دارند. اما دانشجویان قبل از انتخاب یکی از این دانشگاه ها باید تکالیف خود را انجام دهند. برای اینکه امتحان نهایی پزشکی به زبان مادری انجام شود, مراحل زیادی وجود دارد.

مزایای تحصیل داروسازی

  • مدرن و مناسب

از میان تمام رشته هایی که امروزه در دانشگاه های انگلستان ارائه می شوند، تعداد کمی از آن ها کاربرد مدرن بیشتری نسبت به پژوهشات داروهای درمانی جدید، دارند. فارغ التحصیلان داروشناسی بخش بزرگی از تولیدات این کشور را به عنوان یک نیروی کار در بر می گیرند.

  • چشم انداز کارشناسی ارشد

رنکینگ چشم انداز کارشناسی ارشد این رشته به طور متوسط بین 60 تا 70 درصد می باشد. پس از پایان تحصیلتان احتمال زیادی وجود دارد که در شغل های حرفه ای پذیرفته شوید یا می توانید تحصیلات خود را ادامه دهید.

  • صنعت کار

اغلب دوره های داروشناسی و داروسازی 4 ساله می باشند وبا تجربه کاری حقیقی در بسیاری از شرکت های داروسازی همراه هستند. شما برای این کار نقدا دستمزد دریافت می کنید.

  • کار در خارج

تعداد کمی از دوره ها نه تنها امکان یک سال کار در شرکت را برایتان فراهم می کنند بلکه به شما اجازه می دهند این کار را در خارج از کشور دنبال کنید. اغلب این کار در کشور های انگلیسی زبان همچون ایرلند یا آمریکا می باشند، اما اگر توانایی صحبت به زبان های دیگر را هم داشته باشید این فرصت گسترده تر نیز خواهد بود.

  • مهارت های بین المللی

دانش و پژوهش دارویی مهارت هایی فراهم می کند که امروزه در هر کشور یا فرهنگی قابل استفاده می باشد.

  • پول

یکی از مزایای کلیدی تحصیل داروسازی و داروشناسی وضعیت مالی آن می باشد. دستمزد پایه این رشته در بین تمام بخش ها بیشترین میزان میباشد. با افزایش تقاضا،این دستمزد در حدود متوسط بین المللی دستمزد ارشد می باشد.

  • جنبه اجتماعی

داشتن این مدرک موجب می شود که همچون دیگر رشته های علوم پزشکی بیشتر اوقات با افراد حقیقی در ارتباط باشید. افراد جامعه گرا از این رشته لذت خواهند برد.

ارزانترین کشورها برای تحصیل رشته داروسازی

ارزانترین کشورها برای تحصیل رشته داروسازی

ارزانترین کشورها برای تحصیل رشته داروسازی

در زیر 5 کشور برتر برای تحصیل در رشته داروسازی در سال 2019 آورده شده است:

روسیه:

این ممکن است برای شما تعجب آور باشد، اما آیا می دانید تحصیل در روسیه واقعاً ارزان تر از آن چیزی است که فکر می کنید ؟ نه تنها مقرون به صرفه می باشد، بلکه روسیه آموزش با کیفیتی را ارائه می دهد که قابل مقایسه با تحصیل در اروپا است. دولت روسیه همچنین 15،000 فرصت بورس تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در آن جا را دارند اختصاص می دهد.

حال بیایید نگاهی بیندازیم به هزینه هایی که هنگام تحصیل در پزشکی در روسیه باید متحمل شوید. به راستی آیا مقرون به صرفه است ؟! تحصیل مدرک پزشکیو داروسازی در روسیه می تواند به حداقل 2000 تا 6000 دلار آمریکا در سال برسد. در این جا برخی از ارزان ترین موسسات برای تحصیل پزشکی در روسیه آورده شده است:

  • دانشگاه دولتی پزشکی ویتبسک ( Vitebsk State Medical University ).
  • دانشگاه دولتی پزشکی استاوپول ( Stavropol State Medical University ).
  • آکادمی پزشکی دولتی ایوانو ( Ivanovo State Medical Academy ).
  • آکادمی پزشکی دولتی ولگاگراد ( Volgagrad State Medical Academy ).
  • آکادمی پزشکی دولتی اشتراخان ( Ashtrakhan State Medical Academy ).

تحصیل در رشته پزشکی در روسیه به معنای این است که شما توسط بهترین پزشکان این کشور اموزش داده می شوید. همچنین می توانید تجربه بهترین امکانات و بیمارستان های روسیه که اکنون بسیاری از فارغ التحصیلان آن در بیمارستان های پیشرو در سراسر جهان مشغول به کار هستند، را داشته باشید.

چین:

همانطور که می دانیم، چین یکی از سریع ترین اقتصاد های در حال رشد در جهان است. موسسات آموزشی چین به غیر از توانمندی های اقتصادی، در حال بدست آوردن و صعود به رتبه های برتر و به رسمیت شناخته شدن می باشند. 

با توجه به رتبه بندی آموزش عالی تایمز در آسیا ( THE )، 72 موسسه از چین با موفقیت وارد لیست شده اند. اگر می خواهید تحصیلات خود را در رشته پزشکی ادامه دهید، چین قطعاً باید در صدر لیست شما باشد زیرا نه تنها مقرون به صرفه بوده بلکه در موزات سایر موسسات غربی قرار دارد.

پس از انجام تحقیقات گسترده، متوجه شده ایم که شهریه تحصیل داروسازی در چین می تواند به حداقل 2600 دلار در سال برسد. در این جا برخی از دانشکده های پزشکی در چین وجود دارد که مدرک پزشکی با شهریه کم را ارائه می دهند:

  1. دانشگاه علوم پزشکی لوژو ( Luzhou Medical University ).
  2. کالج پزشکی شمالی سیچوان ( North Sichuan Medical College ).
  3. دانشگاه علوم پزشکی آنهویی ( Anhui Medical University ).
  4. دانشگاه یانگژو ( Yangzhou University ).
  5. دانشگاه علوم پزشکی نینگشیا ( Ningxia Medical University ).

یک چیز منحصر به فرد در مورد تحصیل پزشکی در چین وجود دارد و ان این است که می تواند فرصتی برای یادگیری طب سنتی و تکنیک های پزشکی باستانی را ارائه دهد. این شانس بزرگی برای شما است که بتوانید دانش خود را گسترش دهید و شاید در آینده از آن استفاده کنید.1

اوکراین:

طی یک دهه گذشته، اوکراین بیشتر و بیشتر دانشجویان بین المللی را در کشور خود جذب کرده است. در سال 2011، 53.664 دانشجوی بین المللی در اوکراین وجود داشت، با این حال این تعداد در سال 2018 به بیش از 75000 نفر رسید. تحصیل در رشته داروسازی در اوکراین نیز به دلیل داشتن بسیاری از دانشگاه های پزشکی دولتی کلاس جهانی و قیمت مناسب، گزینه ای محبوب برای دانشجویان بین المللی است. یکی دیگر از عوامل، فرایند ثبت نام بدون دردسر است که در آن شرکت در آزمون ورودی الزامی نیست.

در این جا چند موسسه مقرون به صرفه برای تحصیل در رشته پزشکی در اوکراین با 4000 تا 6000 دلار در سال وجود دارد:

  1. دانشگاه علوم پزشکی کیف ( Kiev Medical University ).
  2. آکادمی پزشکی دولتی Dnepropetrovsk.
  3. دانشگاه ملی پزشکی وینیتسا ( Vinnitsa National Medical University ).
  4. دانشگاه ملی پزشکی اودسا ( Odessa National Medical University ).
  5. دانشگاه ملی پزشکی دونتسک ( Donetsk National Medical University ).
  6. دانشگاه علوم پزشکی کیف، پردیس کیف ( Kyiv Medical University, Kiev Campus ).

اگر نگران اعتبار مدرک داروسازی دانشگاه های پزشکی اوکراین هستید، نگران نباشید چرا که در سراسر جهان معتبر است.

قرقیزستان:

قرقیزستان بخاطر چشم اندازهای زیبا و فرهنگ غنی آسیا بسیار معروف است. اگر بخواهید تحصیلات عالی را در حالی انجام دهید که برخی از زمان تعطیلات در طول ترم را به مسافرت اختصاص دهید این کشور یک مقصد تحصیلی عالی است. این کشور همچنین طی سال های گذشته به خصوص برای دانشجویانی که مایل به اخذ مدرک داروسازی هستند بسیار محبوب شده است. نه تنها شهریه مقرون به صرفه است بلکه قرقیزستان تمام تجهیزات و امکانات مناسب را برای دانشجویان پزشکی خود در اختیار دارد. در اینجا رشته داروسازی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از مقرون به صرفه ترین موسسات برای دریافت مدرک پزشکی در قرقیزستان با شهریه ای از 3000 تا 7000 دلار در سال:

  1. دانشگاه ایالتی اوش ( Osh State University ).
  2. دانشگاه دولتی پزشکی جلال آباد ( Jalal-Abad State Medical University ).
  3. آکادمی دولتی پزشکی قرقیز ( Kyrgyz State Medical Academy ).
  4. موسسه پزشکی آسیا ( Asian Medical Institute ).
  5. دانشکده بین المللی پزشکی، اسم بیشک ( International School of Medicine, Ism Bishek ).

یک خبر جالب دیگر، هیچ گونه امتحان ورودی برای این که بتوانید مدرک پزشکی را در اینجا دریافت کنید، احتیاج نیست.

فیلیپین:

و کشور نهایی در لیست ما قرار دارد، فیلیپین است ! فیلیپین نه تنها از هزینه کمی برای دانشجویان برخوردار می باشد، بلکه از نظر فرهنگی نیز متنوع بوده و اغلب به زیبایی های آن کمتر توجه شده است. تحصیل داروسازی در این جا یک انتخاب عالی خواهد بود زیرا این کشور دارای یکی از بهترین سیستم های آموزش پزشکی در جنوب شرقی آسیا است. همچنین فرصت خوبی برای فارغ التحصیلان پزشکی در کشور هایی مانند ایالات متحده، انگلیس و خاورمیانه وجود دارد.

در این جا چند موسسه آموزش عالی با شهریه ای از 7 هزار و 500 دلار در سال تا 12000 دلار در سال برای شما در نظر گرفته شده است تا بتوانید مدرک داروسازی خود را دریافت کنید:

  • دانشگاه ایالتی کاگیان ( Cagayan State University ).
  • دانشکده پزشکی AMA ( AMA ).
  • دانشگاه Perpetual Help Data ( UPHS ).
  • دانشگاه Our Lady of Fatima ( OLFU ).
  • دانشگاه مرکزی مانیل ( MCU ).
  • دانشگاه De La Salle ( DLSHSI ).

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی

با انتخاب رشته دارو سازی نقش مهمی در بخش درمانی به عهده خواهید گرفت، درآمد سالانه بسیار خوبی خواهید داشت و فرصت های شغلیتان بی پایان هستند. قطعا در این راه روزانه به افراد زیادی کمک می کنید در حالی که پاداشی رقابتی دریافت می کنید: از یک شغل چه چیز بیشتری می خواهید ؟ سخت ترین بخش ورود به این حرفه انتخاب مدرسه داروسازی جهت تحصیل در آن می باشد. این انتخاب به دلایل مختلفی می تواند مشکل باشد، از شهریه آن گرفته تا کشور محل تحصیل، در این جا تعدادی از بهترین دانشگاه های داروسازی جهت تصمیم گیری آسان تر آورده شده است:

دانشگاه سیدنی

مدرک: لیسانس داروسازی ( BPharm )

به عنوان یکی از بهترین موسسات آموزش عالی در استرالیا، جای تعجب نیست که سیدنی نسل آینده را در برگیرد ؛ زیر نظر دانشکده مدرسه دانش آموزان به برنامه درسی پژوهش محور که از امکانات بی شمار برخوردار هستند، متمایل می باشند. دانشگاه سیدنی علاوه بر تحصیلات بالینی محور، دارای برنامه آموزشی کارآموزی می باشد. بخش داروسازی یکی از بزرگترین و فعال ترین ارگان در محوطه این دانشگاه می باشد.

دانشگاه میلان

مدرک: دوره مستقیم لیسانس و ارشد 5 ساله

دوره تحصیلی ترکیبی لیسانس و ارشد میلان این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند که مهارت ها و صلاحیت های لازم را برای فعالیت به عنوان داروساز مجاز، کسب نمایند. اگرچه در این دانشگاه امکان آموزشات بالینی وجود دارد اما برنامه آموزشی پژوهشات بسیاری را در بر می گیرد و دانشجویانی دارد که تشویق به بهبود مهارت های علمی شده اند. سطح زبان انگلیسیتان نیز باید در حد خوبی باشد. تمام دوره به زبان ایتالیایی تدریس می شود.

دانشگاه هلسینکی

مدرک: لیسانس و ارشد مستقیم مشابه دانشگاه میلان

دوره داروسازی هلسینکی 5 ساله است و ترکیبی از سطح تحصیلی لیسانس و کارشناسی ارشد می باشد. همچون میلان باید دو زبانه باشید. دوره ها اساسا به زبان فنلاندی تدریس می شوند. اگرچه بعضی از دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی می باشند. بر اساس وب سایت رسمی دانشگاه، تجربه کار سوئدی می تواند برای ورود به این دانشگاه کافی باشد.

دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو

مدرک: دکترای داروسازی ( PharmD )

اگرچه دانشگاه UCSF امروزه در یکی از گران ترین شهر های امریکا قرار گرفته است، اما همچنان بسیار توصیه می شود. دوره تحصیلی دکترای داروسازی این مدرسه در نشریات داروسازی مختلف به عنوان یکی از مدرسه آمریکایی برتر امتیاز بندی شده است. همچنین دانشجویان بسیار تشویق می شوند که در فعالیت های فوق برنامه شرکت کنند از شرکت در جمله ابداعات خدمات ارتباطی،پیوستن به سازمان های حرفه ای داروسازی و مشارکت در مراقبت سلامتی و رویداد های علمی در محوطه دانشگاه.

دانشگاه کپنهاگ

مدرک: لیسانس داروسازی

همچون دیگر ساختار دوره های تحصیلی مناطق اصلی اروپا، طول دوره های لیسانس داروسازی در کپنهاگ نیز 3 سال می باشد و برنامه آموزشی اش کم و بیش به طور مساوی بین ارائه ها، تمرینات آزمایشگاهی و کار گروهی تقسیم شده است. همچنین در سال آخر دوره این فرصت انتخاب برایتان وجود دارد و می توانید تجربه تحصیلی تان را شخصی سازی کنید. بیشتر دوره به زبان دانمارکی تدریس می شود ف با این حال ابزار آموزش انگلیسی زبان بسیاری دارد. برای دریافت پروانه داروسازی، دانشجویان باید در یک دوره دو ساله ارشد اضافه شرکت کنند.

دانشگاه منچستر

مدرک: ارشد داروسازی

با وجود رقابت مستقیم از سوی دیگر مدارس داروسازی برتر انگلستان همچون ناتینگهام، کاردیف و کویینز، دانشگاه منچستر این لیست را بر اساس شهرت جهانی اش بابت برتری آکادمیک و بی عیب بودنش ایجاد کرده است.همچنین این دانشگاه دارای امکانات رفاهی مدرن شامل آزمایشگاه های ضد عفونی شده و شبیه سازهای بیمار SimMan می باشد. در حالی در این دانشگاه تاکید بسیاری بر مواجه کردن دانشجویان با کار داروسازی در زندگی حقیقی و بیمارستان ها از طریق تحصیل، می شود.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی

دانشگاه تورنتو

مدرک: دکترای داروسازی

تدریس در مدرسه داروسازی لزلی دان متعلق به این دانشگاه صورت می گیرد. این دانشگاه جهت تحصیل داروسازی در کانادا دارای استاندارد های طلایی می باشد. علاوه بر ارائه، کار آزمایشگاهی و جایگیری بالینی، دانشجویان تشویق می شوند که مهارت های کلیدی پایه همچون ارتباط و حل مسئله را نیز یاد بگیرند. آنچه که حقیقتا تورنتو را متمایز می سازد، علاقه اش به توسعه رهبران صنعت، تعهدی که انتظار می رود دانشجویان آن را جدی بگیرند، می باشد.

دانشگاه موناش

مدرک: لیسانس داروسازی و ارشد داروسازی ترکیب شده

دانشگاه موناش که در بزرگترین شهر استرالیا و بنابراین در نزدیکی امکانات ضروری قرار گرفته است، یکی از شناخته شده ترین دوره های داروسازی در کره زمین را دارد. این دانشگاه که یکی از موسسات برتر در منطقه به شمار می آید، در این جا شما امکان دسترسی به بهترین و پیشرفته ترین فناوری های موجود جهت آسان شدن تحصیلاتتان،را خواهید داشت. هزینه شهریه نیز مقرون به صرفه است و در نتیجه می توانید پس اندازی قوی موقتا به به استرالیا بروید.

دانشگاه کارولینای شمالی

مدرک: دکترای داروسازی

به عنوان یکی از دانشگاه های دولتی برتر کشور آمریکا تعجبی ندارد که برنامه تحصیلی داروسازی NUC همواره رنکینگ بالایی داشته باشد. سال 2019 نیز از این رنکینگ بالا مستثنی نمی باشد. تدریس در مدرسه داروسازی اشلمن ( نام گرفته از فارغ التحصیل و نیکوکار دکتر فرد اشلمن ) صورت می گیرد و دانشجویان دعوت می شوند که اوقاتشان را صرف تحصیل سیستم های سلامتی در اطراف جهان نمایند در حالی که افرادی متمایل به کارآفرینی حتی می توانند در دوره خود در واحد های تجاری نیز شرکت نمایند.

دانشگاه کالج لندن

مدرک: ارشد داروسازی

دانشگاه لندن دارای سنتی دیرینه در تدریس و پژوهش برتر می باشد و غافلگیر کننده نیست که UCL، یکی از بهترین مدارس داروسازی در انگلستان، در لیست بهترین دانشگاه داروسازی جهان قرار بگیرد. پس از فارغ با میزان اشتغال چشمگیر فارغ التحصیلان، امکان تحصیل در خارج از کشور و تضمین تماس با بیمار از ابتدا، این موارد مشخص نیست که هیچ مشکلی برای داروسازان مشتاق وجود نداشت باشد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد شرایط تحصیل و کار رشته داروسازی و دیگر کشورها برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته داروسازی می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *