تحصیل پزشکی در کشورهای عربی

جاذبه های فراوانی برای جذب دانشجویان برای ادامه تحصیل پزشکی در کشورهای عربی از جمله تاریخ و فرهنگ ثروتمند، اقلیم گرم و امکانات آموزشی عالی در کشورهای خاورمیانه که دارای جاه طلبی و رقابت تنگاتنگ برای تبدیل شدن به مراکز آموزشی بین المللی برتر هستند، وجود دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای عربی

دانشگاه های برتر در کشورهای عربی در رتبه 100 کیو اس (SQ) می باشند که بیشترین بخش خاورمیانه را پوشش می دهند. این رتبه بندی شامل تحصیل در قطر، عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی، تحصیل در لبنان و اردن می باشند که همه این دانشگاه ها در میان 10 کشور برتر عربی قرار گرفته اند. امارات متحده عربی یک کشور ثروتمند با رشد بسیار خوبی می باشد، که عمدتاً به صادرات منابع طبیعی مانند نفت و گاز متکی است. این کشور بر اساس زیرساخت هایش، به ویژه در دبی و ابوظبی، میلیاردها دلار هزینه کرده است.

آموزش پزشکی در کشورهای عربی

امارات متحده عربی با سرمایه گذاری در مقیاس وسیعی در نظام آموزش و پرورش خود به منظور جذب دانشجویان بین المللی و کیفیت بهتر تحقیقات، تلاش می کند. یکی از زمینه های آموزش و پرورش این کشور سرمایه گذاری در آموزش پزشکی می باشد، در حال حاضر امارات دارای چندین کالج پزشکی است که در بالاترین رتبه بندی دانشگاهی جهان قرار گرفته اند.

آموزش پزشکی در کشورهای عربی

امارات متحده عربی طیف گسترده ای از برنامه های پزشکی را برای ثبت نام دانشجویان ارائه می دهد و همچنین تعدادی از برنامه های تحصیلات تکمیلی که تخصصی می باشد، را در برنامه دانشگاهی قرار می دهد.

ویزای دانشجویی در کشورهای عربی

تحصیل در امارات متحده عربی در رشته پزشکی ممکن است تا پنج سال به طول انجامد، اما اغلب با یک دوره اصولی یک ساله در علوم پزشکی پیش می رود. این دوره منجر به یک آزمون جامع SBBM (آزمون جامع پزشکی) می شود، که یک معیار شناخته شده در سراسر جهان می باشد. ویزای دانشجویی برای تحصیل در یک کالج پزشکی در امارات متحده عربی اجباری است، و اکثر ویزاها تنها برای مدت یک سال صادر می شوند. با این حال، ویزا می تواند پس از اتمام اعتبار مجدداً تمدید شود.

هزینه تحصیل پزشکی در کشورهای عربی

هزینه تحصیل در کالج های پزشکی امارات متحده عربی به طور پیوسته در حال افزایش می باشد، اما معمولاً ارزان تر از تحصیل در دانشگاه های پزشکی در اروپا است. به عنوان یک دانشجو، شما باید در حدود 100000 درهم امارات هزینه تحصیل برای هر سال تحصیلی خود پرداخت کنید. شما همچنین در حوزه امارات متحده عربی نیاز به یک حامی دارید، اگر شما هیچ اقوامی یا تماسی با هیچکس در امارت متحده عربی نداشته باشید، دانشگاه باید شما را حمایت کند. به عنوان یک دانشجو از شما انتظار میرود که موارد زیر را ارائه دهید:

  • یک محل در مؤسسه تایید شده
  • نامه حمایتی از دانشگاه
  • منابع مالی برای حمایت از خود در طول گذران دوره تحصیل
  • یک گزارش تأئید شده معاینه پزشکی از مرکز امارات متحده عربی

دانشجویان بین المللی در کشورهای عربی

دانشجویان پزشکی در دانشگاه های عربی باید هزینه های زندگی را در نظر بگیرید، زیرا امارات مانند دبی و ابوظبی هزینه های زندگی بالایی دارد. دانشجویان بین المللی در حال حاضر مجاز نیستند در امارات متحده عربی به طور نیمه وقت کار کنند اما بعد از فارغ التحصیلی شغلی به شما پیشنهاد می شود، همچنین می توانید مجوز تحصیل خود را به یک ویزای کار انتقال دهید. دانشگاه های پزشکی امارات متحده عربی به قرار زیر می باشد:

  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی محمد بن راشد
  • دانشگاه علوم پزشکی خلیج، عجمان
  • دانشگاه امارات متحده عربی
  • دانشگاه شارجه

برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های سودمند به‌ منظور اقدام زود هنگام و مطمئن، با متخصصان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *