کم هزینه ترین کشور برای تحصیل پزشکی

هزینه ها رای دوره های پزشکی به شدت بستگی به دانشگاه و جایی که شما به آن سفر می کنید دارد، اما برای دانشجویان دارای شهروندی اتحادیه اروپا هزینه ها معمولا حدود 800 یورو در سال برای منطقه شینگن است. طبق گفته متخصص مهاجرت تحصیلی موسسه حقوقی توسعه گران مهر؛ دانشجویان جهت تحصیل در رشته های پزشکی باید بدانند که کشور بلژیک و مجارستان کم هزینه ترین کشور برای تحصیل پزشکی هم از نظر هزینه زندگی و هم از نظر هزینه دانشگاه می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کم هزینه ترین کشور برای تحصیل پزشکی

تایوان:

به سمت آسیا،  تایوان یکی دیگر از ارزان ترین کشورها برای تحصیل خارج از کشور می باشد.  به عنوان مثال، در دانشگاه ملی تایوان – دانشگاه پیشرو کشور با رتبه 72 بر اساس رتبه بندی جهانی دانشگاه ها در سال 2019 – هزینه شهریه برای دانشجویان دوره لیسانس از 100,920 دلار تایوان ( معادل تقریبی 3,300 دلار امریکا ) در سال برای برنامه های هنرهای لیبرال،  تا 124,200 دلار تایوان ( معادل تقریبی 4,050 دلار امریکا ) می باشد. این کشور بیش از 120 دوره اموزشی به زبان انگلیسی را در بیش از 40 دانشگاه ارائه می دهد و تایوان نیز یک مقصد محبوب برای یادگیری زبان ماندارین می باشد. تایوان همچنین کیفیت خوبی از زندگی با هزینه های نسبتا کم زندگی ارائه می دهد ؛ هزینه های مسکن تا حدود 88,000 دلار تایوان ( معادل تقریبی 2,900 دلار امریکا ) است.

چین:

شما تصاویر را دیده اید،  مقالات خبری را خوانده اید،  کلیپ های مسافرتی را تماشا کرده اید.  شما می خواهید به چین بروید و هر کاری برای رسیدن به آنجا انجام می دهید.  مشکل ؟ پول آنجا را ندارید. اوه صبر کنید، شما مجبور نیستید یوآن چینی را زیاد خرج کنید زیرا هزینه شهریه،  ارزان ترین در این فهرست است ! خبر خوب دیگر این است که هزینه عمومی زندگی در چین بسیار کم تر از چیزی است که در ایالات متحده،  کانادا، استرالیا و اروپای غربی پیدا می کنید. برای اغلب موارد، پول بومی شما می تواند در چین بسیار بیشتر از بازگشت به خانه باشد.   با اینکه هزینه های زندگی در چین در حال افزایش است، اما هنوز برای بسیاری از دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه می باشد. هزینه تحصیل ( هر سال ): 7500 – 5000 دلار آمریکا می باشد.

رومانی:

شما دوست دارید در کشوری که رشته جالبی از قلعه و استحکامات دارد تحصیل کنید ؟  اگر مایل باشید که شاهزاده را ملاقات کنید آنگاه می توانید در کشور دراکولا – کشور رومانی تحصیل نمایید.   آموزش عالی در این کشور متنوع از بررسی های ستاره ای در مورد گواهینامه های شناخته شده خود در سراسر اروپا برخوردار است.  نکته خوب این است که بیشتر دانشگاه های رومانی برنامه های عمومی 6 ساله را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. در صورت از دست دادن آن ها – هزینه زندگی در رومانی،  رومانی را به یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. هزینه تحصیل ( هر سال ): 6500 – 4000 دلار آمریکا می باشد.

روسیه:

دلایل بسیاری برای تحصیل پزشکی در بزرگترین کشور جهان وجود دارد،  از جمله دانشگاه های پزشکی قابل قبول، هزینه های زندگی پایین و فرصتی برای کشف روسیه با کاخ های لوکس،  مناطق شهری زیبا، شهرهای خیره کننده، قوی ترین شرکت ها، بهترین شرکت ها، و بزرگترین مجموعه انبوه از عروسک ها.  اکثریت دوره های در دانشگاه های روسیه به زبان روسی تدریس می شوند. بنابراین، اگر به مهارت های زبان روسی خود مطمئن نیستید،  برخی از دانشگاه های روسیه یک سال دوره های مقدماتی برای دانشجویان بین المللی ارائه می کنند که برای کمک به شما برای رسیدن به استاندارد مورد نیاز طراحی شده اند.  هزینه تحصیل ( هر سال |): 5500 – 3000 دلار آمریکا می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در اروپا

افراد پس از  فارغ التحصیلی از رشته پزشکی،  می توانند به کار طبابت مشغول شوند؛ اما پیش از آن باید در این رشته رقابتی و پرطرفدار پذیرفته شوند. رقابت در بین افراد برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی بسیار زیاد است و هر سال تعداد متقاضیان بیشتر می شود. به دلیل وجود شرایط و قوانین سختگیرانه اروپای غربی،  تحصیل در کشورهای اروپای شرقی جایگزین بسیار مناسبی است. تحصیل در رشته پزشکی به دلیل ظرفیت محدود، بسیار رقابتی است. به طور کلی پذیرش دانشجویان غیر اروپایی در دانشگاه های اروپای غربی بسیار مشکل است، حتی بسیاری از دانشجویان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی به دلیل ظرفیت محدود رشته پزشکی و برای تحقق بخشید به رویاهایشان به اروپای شرقی سفر و در آنجا به تحصیل می پردازند.

برخی از مزایای تحصیل در دانشگاه های اروپای شرقی:

  • هزینه تحصیل پایین است و این هزینه ها از 4500 یورو در سال شروع می شود.
  • درصد قبولی و پذیرش در دانشگاه های اروپای شرقی نسبت به اروپای غربی بسیار بیشتر است.
  • زبان آموزش انگلیسی است.
  • مدرک دانشگاه های اروپای شرقی معتبر و به رسمیت شناخته شده اند.
  • تدریس به صورت عملی انجام می شود و دانشجویان تجربه بین الملی با ارزشی را بدست می آورند.
هزینه تحصیل پزشکی در اروپا

هزینه تحصیل پزشکی در اروپا

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا

در دانشگاه ها و کالج های پزشکی  کانادا دوره های کارشناسی پزشکی وجود ندارد و این دانشگاه های دوره های MD   را برگزار می کنند. شرط اصلی تحصیل در این مقطع ( doctor of medicine ) تکمیل دوره کارشناسی در یک دانشگاه معتبر می باشد. معمولا طول دوره پزشکی در کانادا با توجه دانشگاه انتخابی و پیش زمینه تحصیلی 3 – 5 سال طول می کشد. سال اول  برای دانشجویانی که بدون مدرک علوم درخواست داده اند، سال مقدماتی است و طول دوره پزشکی برای این دانشجویان 5 سال می باشد. دانشجویان برای ثبت نام در دوره های 4 ساله باید دارای مدرک کارشناسی در زمینه زیست شناسی یا علوم باشند. هزینه تحصیلی پزشکی در کانادا نیز تابع همین چارچوب است و به تعداد واحد های هر ترم تحصیلی مربوط می شود.

هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

تحصیل در کانادا در مقایسه با سایر کشورها بسیار مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل و هزینه زندگی سالیانه هر دانشجو بین 20000 -30000 دلار می باشد. هزینه زندگی نیز در این کشور مناسب است و داشتن زندگی با کیفیت در هنگام تحصیل بسیار ساده است. تمام مدارک اتخاذ شده از دانشگاه های کانادا بین المللی و معتبر هستند.  دانشجویانی که مدرک پزشکی خود را از دانشگاه های این کشور دریافت می کنند، برای شروع طبابت در کشور خود به شرکت در آزمون های غربالگری یا سایر آزمون ها نیاز ندارند.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) یکی از بهترین موسسات حقوقی در زمینه مهاجرت و اقامت می باشد. تمامی اطلاعات مربوط به اخذ ویزاهای مجارستان را ما در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد پس با ما در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *