سال های بسیاریست که کشور ترکیه به دلیل انجام تجارت های ویژه مابین آسیا، اروپا و شرق خاورمیانه سرمایه گذاران خارجی بسیاری را جذب خود کرده است. ثبت شرکت در ترکیه به عنوان یکی از روش های مهاجرت به علاقه مندان مهاجرت به ترکیه پیشنهاد میگردد زیرا به عنوان کشور جهانی که اهمیت بسیاری برای عموم مردم، شرکت های بین المللی و سازمان ها دارد شناخته شده است هم چنین این کشور به دلیل افتتاح ادارات در اطراف شهر های اصلی اهمیت ویژه ای دارد . تعداد بسیاری از این شرکت های بزرگ در استانبول و آنکارا واقع شده اند هم چنین اتاق کارهای عجیب و غریبی در سواحل این کشور قرار گرفته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

هر ساله افراد زیادی تمایل دارند برای تحصیل, کار و زندگی وارد کشور ترکیه شوند. حال چرا افراد این کشور را برای زندگی انتخاب مینمایند؟ مزایای ثبت شرکت در این کشور چیست؟ شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت چیست؟ روش های مختلف مهاجرت سرمایه گذاری به این کشور چیست؟ در این مقاله سعی شده است شما را با شرایط کار , راه های مهاجرت ، تحصیل و هزینه زندگی در ترکیه آشنا نماییم.

برای مهاجرت به ترکیه راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها اخذ شهروندی از طریق ثبت شرکت و همچنین ویزای کار در ترکیه می باشد. از دیگر روش های اخذ اقامت میتوان به تحصیل ، مهاجرت از طریق تخصص ، اخذ اقامت از طریق خرید ملک اشاره کرد.

شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه

این در مطلب به صورت کلی اطلاعاتی در زمینه ثبت شرکت در ترکیه را ارائه میدهیم. ثبت شرکت در این کشور دارای مزایا و البته معایبی است. ما توصیه میکنیم، افرادی وارد پروسه ثبت شرکت در ترکیه شوند که قصد فعالیت اقتصادی در این کشور را داشته باشند، چنانچه شخصی صرفاً به واسطه این کار قصد مهاجرت به ترکیه را داشته باشد، روش های دیگری هم موجود است. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سابقه ی فعالیت در زمینه مهاجرت و حقوق بین الملل خصوصی می تواند در زمینه ثبت شرکت در ترکیه راهنمایی لازم را به شما داشته باشد.

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه دارای مزایای بسیار زیادی می باشد از افتتاح حساب بانکی بین المللی گرفته تا اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه ، همگی امکان پذیر می باشد. مشاوران و وکیل مهاجرت به ترکیه با ثبت شرکت در موسسه توسعه گران مهر بهترین راه حل را برای ثبت شرکت بین المللی به شما پیشنهاد می دهد.

قیمت ملک و هزینه زندگی بایستی ، قبل از شروع تجارت و کسب کار در ترکیه به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

اقامت و ثبت شرکت در خارج از کشور: ثبت شرکت در کشور های مختلف یکی از راه حل های اخذ اقامت و مهاجرت به آن کشور محسوب می شود.گاهی شما برای مهاجرت به یک کشور مثلا اروپایی باید اقدام به سرمایه گذاری نمائید ولی ممکن است با هزینه بسیار پایین تر و صرف زمان کمتر از طریق ثبت شرکت بتوانید برای خود و اعضای خانواده خود اقامت یک کشور را اخذ نمائید.

چگونه می توان تجارت در ترکیه را راه اندازی کرد ؟

اگر شما قصد انجام تجارت در ترکیه را دارید گزینه های انتخابی بسیاری برای شما وجود دارد، بنابراین در وحله ی اول شما میبایست به دنبال راه های قانونی و مشورت با مقام های مربوطه باشید.

شرکت های جمعی، شرکت های سهامی خاص (که با توجه به نام تجاری خود فعالیت می کنند)، شرکت  تضامنی : شرکت تضامنی شرکتی است که امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت محدود تشکیل می شود. دفاتر رابط و شعب موجود شرکت های خارجی همگی گزینه های در نظر گرفته شده برای خارجی ها می باشند. هدف ما در این مقاله تمرکز بر روی مدیریت شرکت های محدود برای خوانندگان می باشد.

آیا افراد بیگانه قادر به تاسیس شرکت هایی با اختیارات محدود در ترکیه هستند ؟

بله. شرکت های خصوصی وجود دارند که می توانند مسئولیت ها را به یک یا دو اتباع غیر ترکی یا بیشتر واگذار کنند.

کجا و چگونه با مشاوران تجارت در ترکیه ارتباط برقرار کنیم ؟

در وحله اول شما میبایست با وکیلان آنان در تماس باشید. لذا مطمئن شوید که مشاوران حقوقی در شرکت های قانونی ترکیه در خصوص انجام تجارت های موفق فعالیت می کنند. علاوه بر تمامی این جریانات و با توجه به اطلاعات به روز رسانی شده، اطلاعات دیگری در این مقاله آمده است که در زیر به شرح آنان خواهیم پرداخت :

  • سفارت ترکیه
  • اتاق انگلیسی بازرگانی ترکیه (TBCCI )
  • اتاق انگلیسی – ترکیه ای بازرگانی و صنعت (TBCCI )

بهترین راه برقراری ارتباط با وکیلان ( عاملان ) شرکت کدام اند ؟

در ترکیه همانند انگلستان وکیلان بسیاری وجود دارند که خدمات بسیاری در مطبوعات محلی، شهرستان ها و شهر ها در اختیار افراد قرار می دهند چرا که با توجه به این شرایط افراد می توانند با صرفه جویی در وقت و بدون هیچ زحمتی وکیلان و مشاوران خبره ای را انتخاب کنند. لذا اگر شما قصد انتخاب یکی از آن ها را دارید در ابتدا می بایست راجع به آنان تحقیق به عمل آورید. نا گفته نماند که بسیاری از این شرکت ها به مراتب بهتر از دیگری هستند. ( برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران محلی در ارتباط باشید. )

افراد خارجی چه نوع تجارتی در ترکیه می توانند انجام دهند ؟

بسیاری از میهن پرستان سابق تجارت هایی که در ارتباط با گردشگران بود و در مکان هایی مانند میخانه ها، رستوران ها، هتل ها، شرکت ها، آژانس های املاک، مغازه ها، شرکت های باقی و … صورت می گرفت را انجام می دادند. این امر برای بسیاری از خارجی ها جهت سامان دهی و راه اندازی تجارت بسیار راحت بود.

مکان های تجاری بسیاری مانند بانک ها، مقاطعه ها، موسسات مالی خصوصی، دفاتر تبادل ارز خارجی، باراز های سرمایه ای بزرگ، انبارداری های عمومی و مناطق تجارت آزاد در ترکیه وجود دارند که انجام تجارت در آنان بدون تایید وزیر بازرگانی و صنعت امکان پذیر نمی باشد. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در پیشبرد اهداف خود با وکیلان و مقامات در ارتباط باشید.

راه اندازی یک شرکت با اختیارات محدود در ترکیه چه مقدار هزینه در بر دارد ؟

مشروعیت و هزینه تجارت در ترکیه تفاوت بسیاری با انگلستان و دیگر کشور های جهان دارد. شرکت های خصوصی با اختیارات محدود جهت راه اندازی شرکت میبایست مبلغی حدود 5000 لیره را به مدت سه ماه پرداخت کنند. بنابراین این بسیار حائز اهمیت است که برای راه اندازی یک شرکت مدیران عنوان تجارت را در اداره مالیات و تجارت ثبت کنند.

چه مدت زمان طول می کشد تا یک شرکت با اختیارات محدود راه اندازی شود ؟

جای تعجب است که شرکت های محدود تنها چند روز می توانند تمام مدارک خود را تکمیل نمایند و به دفاتر ثبت تجارت ارسال کنند لذا در صورت کامل نکردن این مدارک افراد با شکل مواجه خواهند شد. بنابراین قبل از هرگونه اقدام افراد میبایست به این موارد توجه کافی داشته باشند.

فرایند های راه اندازی تجارت کدام اند ؟

این مقاله شهروندان غیر ترکی را در خصوص انجام فرایند های حقوقی تجارت آگاه می سازد. مدارک موجود جهت راه اندازی تجارت میبایست توسط دفاتر تجارت به امضا برسد و عنوان ” محدود ” در شرکت های نام تجاری به ثبت برسد. بیانگذاران میبایست ملیت، نام خانوادگی، نام مستعار، تمامی آدرس ها و یا آدرس های تجاری را برای دولت مشخص کنند و در صورت نیاز آنان را ترجمه و در محضر به ثبت برسانند.

قوانین ترکیه در رابطه با اسامی تجاری

اسامی تجاری شما میبایست اصلی باشد و قبلا توسط اشخاص دیگری استفاده نشده باشد. این اسامی نباید موجب گمراهی افراد شود و واژه هایی مانند ترکیه ای، ترک، جمهوری و ملی بدون تایید شورای وزارت ترکیه نباید در آن استفاده گردد. لغات و عناوین خارجی تنها در صورتی می توانند در اسامی تجاری استفاده شوند که مورد مخالفت دولت، قوانین و سیاست قرار نگیرند.

چگونه شرکت ترکیه ای خود را در اداره تجارت به ثبت برسانیم ؟

اتاق بازرگانی ترکیه دفاتر بسیاری خارج از ترکیه در اکثر شهر ها و شهرستان ها دارد که تمامی آن ها در دفاتر محضری به ثبت رسیده اند. لذا ثبت تجارت در این دفاتر پانزده روز به طول می انجامد. برای ثبت شرکت شما میبایست فرم در خواست ثبت تجارت را تکمیل نمایید، نوشته در خواستی شما میبایست تمام اطلاعات شناسایی شما را در بر گیرد، این در خواست در مقاله 29 “مقررات ثبت تجارت ” کاملا شرح داده شده است. مبلغ پرداختی برای شرکت های سرمایه ای جهت انجام این فرایند تقریبا 1000/1 می باشد. این مبلغ ممکن است کمی دلهره آور باشد و موجب سردرگمی های بی مورد شما شود، لذا برای کسب اطمینان بیشتر شما میبایست اطلاعات و دانش حقوقی کافی داشته باشید یا صحبت ها و مکاتبات ترکیه ای را به دقت مورد بررسی قرار دهید. لذا پس از ثبت شرکت شما قادر به شروع تجارت خواهید بود.

برای نوشتن بیزنس پلن یا برنامه تجاری برای ثبت شرکت در ترکیه باید موراد زیر را در نظر گرفت:

  • خلاصه ی کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار
  • انتظاراتی که از محصولات و خدمات می رود
  • تعیین تیم مدیریت
  • نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام شرکت در ترکیه بایستی مشخص گردد.
  • برآوردهای مالی و هزینه ها:
  • هزینه ثبت شرکت
  • هزینه نگهداری سالانه شرکت
  • تمکن یا ساپورت مالی برای ثبت شرکت

در ثبت شرکت های شریکی مانند تعداد سهامداران برای ثبت شرکت در ترکیه وثبت شرکت با چند نفر بایستی به دلیل موارد کلاهبرداری دقت بسیاری به عمل آورد.

توصیه می شود که تمام فعالان تجاری برای افتتاح حساب در همین کشور اقدام کرده و شایان ذکر است که داشتن حساب ارزی در ترکیه کاری بسیار ساده می باشد. افتتاح حساب بانکی مستلزم داشتن پاسپورت، مدرک ثبت تجاری، اساسنامه شرکت و همچنین مدرکی مبنی بر اثبات اسکان در این کشور است. مدارک لازم به فرم شرکت بستگی دارد.

تجارت و مالیات های مداوم

شرکت های محدود راه اندازی شده در ترکیه میبایست تمام مالیات های اعلام شده را پرداخت کنند. ناگفته نماند که شما میبایست حسابداری را استخدام نمایید که عملکردی متفاوت با حسابدار شرکت های انگلیسی داشته باشد و به طور عادی شارژ ماهیانه را که در برخی موارد گران بار به نظر می رسد پرداخت کند. ناگفته نماند که قوانین و مقررات مالیات ها موجب تغییرات بسیار منظمی در حسابداران شرکت های در حال فعالیت شده اند.

راهنمایی و مشاوره های کلی ایجاد شرکت

تکلیف خود را مشخص کنید. قبل از تفکر در مورد راه اندازی شرکت در ترکیه مطمئن شوید که کاملا تحقیق کرده اید. لذا با افرادی که در امر تجارت تجاربی دارند، وکیلان و حسابداران برای رسیدن به انتخابی با دوام و بهترین سرمایه گذاری مشورت کنید. شما داستان های دلهره آوری در خصوص شکست و با مشکل مواجه شدن کسانی که در کشور های خارجی تجارت داشته اند و یا مغازه، رستوران و شرکت هایی را افتتاح کرده اند شنیده اید. لذا تفکر و ایده خود را پیروز بدانید.

برنامه های تجارت را طرح ریزی کنید. اهداف و انتظارات خود را قبل از تاسیس شرکت کاملا مشخص نمایید و در مورد هزینه های راه اندازی شرکت و تجارت مانند : دستمزد حسابداران، بازاریابی، مالیات و غیره تحقیق کنید. بنابراین این بسیار حائز اهمیت است که شما در مورد برنامه های تجارت با توجه به ریسک های موجود در این راه تجدید نظر کنید.

موانع زبانی. برای راه اندازی شرکت در ترکیه شما میبایست مطمئن شوید که زبان ترکی را کاملا درک می کنید یا گروهی از متکلمان ترکی مورد اعتماد را در مجموعه خود قرار دهید تا شما را قدم به قدم در پیشبرد فعالیت ها یاری نمایند.

لطفا توجه داشته باشید : اگر چه ما تحقیقات لازم را از قبل انجام داده ایم و تلاش های بسیاری در خصوص دادن اطلاعات دقیق به شما کرده ایم، اما در ذهن داشته باشید که تمامی این اطلاعات با استفاده از راه های قانونی در اختیار شما قرار گرفته اند و هدف از بازگو کردن آن ها تنها راهنمایی افراد بوده است.

درصورتی که درباره هر کدام از روش های مهاجرتی نیاز به مشورت و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید. تیم وکلای حقوق بین الملل موسسه حقوقی برگزیده اصطباناتی در دفاتر تهران و شیراز با سالها تجربه در زمینه انواع روش های مهاجرتی, شما را برای مهاجرت به ترکیه هدایت و راه نمایی می نماید. سایت مهاجرت ترکیه نیز اطلاعاتی ارائه میدهد. از آنجا که کلیه این روش ها نیاز به دقت و تجربه فراوان دارند به شما توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی با ما یا سفارت ترکیه مشورت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *