ثبت شرکت در ارمنستان

گسترش کسب‌وکار در خارج از کشور یکی از روش‌های افزایش درآمد محسوب می‌شود. با توجه به اوضاع اقتصادی ایران و کاهش ارزش ریال، بسیاری از افراد تمایل دارند در کشورهای همسایه ایران سرمایه‌گذاری کنند. یکی از این کشورها ارمنستان است که امکان ثبت شرکت در آن نیز فراهم است. ثبت شرکت در ارمنستان دارای مراحل مختلفی است که در این مقاله به آن اشاره خواهیم‌کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بسیاری از افراد از طریق ویزای سرمایه‌گذاری ارمنستان در این کشور به کسب‌وکار می‌پردازند. به منظور دریافت مشاوره تخصصی در زمینه ثبت شرکت می‌توانید با مشاوران موسسه ما مشورت کنید. ما در موسسه اصطهباناتی مراحل ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در کشور ارمنستان را برای شما ساده‌تر خواهیم‌کرد. فراموش نکنید که ما به شما نکاتی را خواهیم گفت که در سایر موسسه‌ها به شما گفته‌نمی‌شود.

همه چیز درباره ثبت شرکت در ارمنستان

ثبت شرکت در کشور ارمنستان در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی دارد. به دلیل نزدیک بودن فرهنگ کشورهای همسایه به ایران، بسیاری از افراد، این کشورها را به عنوان مقصدی برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت خود انتخاب می‌کنند. یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب کشور برای ثبت شرکت باید به آن توجه شود، مالیات است. در واقع باید بدانیم که به یک شرکت با گردش مالی پایین چقدر مالیات تعلق می‌گیرد.

در کشور ارمنستان مالیات براساس 1 درصد میانگین گردش مالی حساب در یک شرکت، تعیین می‌شود. این میزان مالیات مربوط به یک دوره 3 ماهه از گردش حساب شرکت است. به همین دلیل اگر شما در ابتدا گردش مالی زیادی در حساب شرکت نداشته‌باشید، مالیات ناچیزی به شما تعلق خواهدگرفت.

باید در نظر داشته‌باشید که باید هر 3 ماه یک بار یک گزارش مالیاتی را ارائه دهید. در غیر این صورت به قوانین مالیاتی ارمنستان برای ثبت شرکت توجه نکرده‌اید. به همین دلیل در بسیاری از موارد مشمول جریمه خواهیدشد.

بهتر است بعد از ثبت شرکت در این کشور، به فکر اجاره یا خرید مکانی برای شرکت باشید. در صورتی که قصد دارید کسب‌وکار خود را در ارمنستان راه‌اندازی کنید، خانه و ماشین بخرید تا از مزایای مختلف اجتماعی برخوردار شوید. در این صورت بعد از چند سال می‌توانید به عنوان شهروند ارمنستان در این کشور زندگی کنید. امکان اخذ اقامت ارمنستان از طریق ثبت شرکت در این کشور وجود دارد.

نگاه کوتاهی به کشور ارمنستان

ارمنستان به عنوان یکی از همسایگان شمالی ایران، یک کشور توریستی است؛ زیرا هر ساله گردشگران بسیاری زیادی از سراسر دنیا و ایران برای تفریح به این کشور سفر می‌کنند. در نتیجه افراد بسیاری تمایل دارند که به این کشور مهاجرت کنند.

از نظر موقعیت جغرافیایی، کشور ارمنستان میان دریای خزر و سیاه قرار گرفته‌است و درواقع یک رابط بین ایران و اروپا است.

قدمت این کشور از نظر تاریخی به بیش از 3000 سال قبل برمی‌گردد. آب‌وهوای معتدل این کشور نیز یکی دیگر از دلایل تمایل به مهاجرت به این کشور است. به دلیل بارش زیاد، این کشور طبیعتی زیبا دارد و بهترین فصل برای سفر به ارمنستان، بهار و تابستان است. تولید ناخالص داخلی این کشور دارای رقمی معادل 7.6 درصد می‌باشد و افراد زیادی برای ثبت شرکت در ارمنستان اقدام می‌کنند.

ثبت شرکت در ارمنستان و انواع آن

انواع مختلفی از ثبت شرکت در ارمنستان وجود دارد. هزینه ثبت شرکت با توجه به نوع شرکت، متفاوت است. انوع روش‌های ثبت شرکت در این کشور عبارتند از:

ثبت شرکت دارای مسئولیت محدود (LLC)

یکی از انواع ثبت شرکت، شرکت با مسئولیت محدود است که به آن LLC گفته می‌شود. در این روش یک یا چندین نفر اقدام به تاسیس شرکت خواهند کرد. در این صورت سرمایه به صورت سهام مالکیت بین شرکا تقسیم می‌شود که دارای ارزش اسمی تعیین‌شده توسط شرکا است. کسانی که با این روش شرکت ثبت می‌کنند، دارای مسئولیتی نیستند؛ ولی باید ضرر و زیان سرمایه را بپذیرند و در آن ریسک کنند. با توجه به نوع سرمایه‌گذاری، امکان اشتراک‌گذاری سود شرکت بین سهامداران وجود دارد.

ثبت شرکت دارای مسئولیت محدود (LLC)

ثبت شرکت دارای مسئولیت محدود (LLC)

ثبت شرکت سهامی باز و بسته

یکی دیگر از روش‌های ثبت شرکت، از طریق سهامی باز و بسته است. در صورتی که اشتراک آزاد بر سهام وجود داشته‌باشد، این شرکت دارای سهامی باز است. درحقیقت بدون نیاز به اجازه سهامداران، سهام شرکت به عموم واگذار می‌شود و رقم ثابتی برای تعداد سهام‌گذاران وجود ندارد.

در ثبت شرکت به روش بسته، اشخاص مشخصی به عنوان سهام‌دار شرکت مشخص می‌شوند که سهام نیز بین‌ آنها تقسیم خواهد شد. گاهی ممکن است یک شرکت هیچ‌ گونه اشتراک بازی نداشته‌ باشد و تنها گاهی اوقات تمایل داشته‌ب اشد سهام را به خریداران ارائه دهد.

ثبت شرکت‌ تجاری کامل و محدود

در مشارکت‌های تجاری به عنوان یکی از روش‌های ثبت شرکت در ارمنستان، معمولا دو یا چند نفر یا یک انجمن یا سازمان باهم شریک هستند و صاحب شرکت محسوب می‌شوند. هر کدام از شرکای این شرکت‌‌های تجاری می‌توانند به عنوان مدیر انتخاب شوند و در کسب‌وکار تاثیر مستقیم داشته‌باشند.

ممکن است این مشارکت به صورت کامل یا محدود انجام شود. در مشارکت کامل، اشخاص حقوقی به عنوان نماینده انتخاب می‌شوند و مسئولیت شرکت به طور مساوی بین آنها تقسیم خواهد شد. در مشارکت به شیوه محدود، دو نوع شریک است که عمومی و محدود نام دارند و هرکدام دارای مسئولیت‌های مختلفی هستند.

در راستای انتخاب روش مناسب برای ثبت شرکت در این کشور، موسسه ما با استفاده از وکلای خود، بهترین راه‌حل را در اختیار شما قرار خواهدداد. ما در موسسه اصطهباناتی با ارائه مشاوره تخصصی سعی داریم که روند ثبت شرکت را برای شما ساده‌تر کنیم.

مراحل قانونی ثبت شرکت در ارمنستان چیست؟

به منظور ثبت شرکت در ارمنستان باید مراحل آن به صورت قانونی طی شود. در غیر این صورت امکان ثبت شرکت در این کشور وجود ندارد و نمی‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد. در ادامه به مراحل ثبت شرکت در کشور ارمنستان اشاره خواهیم کرد.

  • پرکردن فرم مربوط به ثبت شرکت
  • انتخاب شرکت تابع، انواع شعبه و دفتر نمایندگی شرکت
  • انتخاب سازمان‌های غیرانتفاعی برای ثبت شرکت
  • ارائه مدارک برای اتمام فرآیند ثبت‌نام
  • انتخاب نام برای شرکت
  • ارائه یک آدرس برای شرکت ثبت‌شده
  • ذکر اسامی مدیران، سهامداران و سرمایه‌گذاران
  • باز کردن حساب بانکی برای شرکت و ارائه آن
  • دریافت و اخذ مجوزهای لازم برای ثبت شرکت

چرا در ارمنستان ثبت شرکت کنیم؟

شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که چرا ارمنستان را برای ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم؟ دلایل مختلفی که در ابتدای مقاله نیز به برخی از آن‌ها اشاره شد، وجود دارند که موجب می‌شوند که برای ثبت شرکت در این کشور اقدام کنیم. دلایل ثبت شرکت در ارمنستان عبارت است از:

  • سریع‌بودن روند ثبت‌نام
  • پرداخت هزینه کم برای ثبت شرکت
  • وجود نداشتن محدودیت‌ها برای مالکیت خارجی در ارمنستان
  • محیا‌شدن شرایط برای اخذ اقامت و شهروندی
  • پرداخت مالیات بسیار کم
  • اعتبار بالای شرکت‌های ارمنستان
  • بهره‌مندی ارمنستان از رشد اقتصادی بالا
  • شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری در این کشور
دلایل ثبت شرکت در ارمنستان

دلایل ثبت شرکت در ارمنستان

بیشترین اشتباهات رایج برای ثبت شرکت در ارمنستان

همانطور که می‌دانید روند ثبت شرکت در هر کشوری مراحل چندان دشواری ندارد. این روند در مورد ثبت شرکت در ارمنستان نیز صدق می‌کند؛ اما گاهی اوقات با انجام یک اشتباه کوچک، مراحل را به درستی طی نخواهیم‌کرد و همین امر موجب طولانی‌شدن روند ثبت شرکت می‌شود. اشتباهات رایج در ثبت شرکت عبارت است از:

اشتباه در انتخاب فرم ثبت شرکت

یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای ثبت شرکت، استفاده از ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. روش‌های دیگری نیز برای ثبت شرکت وجود دارند که دارای مراحل پیچیده‌ای هستند مانند سهامی باز و بسته و ثبت شرکت. به دلیل پیچیدگی این موارد بهتر است در هنگام انتخاب فرم ثبت شرکت، عواملی مانند تعداد سهامداران، موضوع شرکت و مسئولیت افراد مشخص شوند. اشتباه در انتخاب فرم می‌تواند روند ثبت شرکت را طولانی کند.

محدودیت در انتخاب نام شرکت

انتخاب نام شرکت برای ثبت آن در ارمنستان با محدودیت‌هایی همراه است. در یک بانک اطلاعاتی نام شرکت‌های ثبت‌‌شده وجود دارند که می‌توانید از آن در هنگام انتخاب نام مناسب، استفاده کنید. باید مطمئن باشید که نام انتخاب‌شده در بین اسامی بانک اطلاعاتی وجود نداشته‌باشد. علائم تجاری که برای شرکت نیز انتخاب می‌شوند نباید مشابه سایر شرکت‌‌ها باشند. اگر از نام ارمنستان در شرکت خود استفاده کنید، علاوه بر اجازه دولت باید سالانه 1.250 دلار پرداخت کنید!

ارائه آدرس و شماره تلفن شرکت

به منظور ثبت شرکت در ارمنستان باید یک آدرس محلی برای شرکت ذکر شود. به منظور ارتباط با شرکت نیز باید یک شماره تلفن محلی در هنگام ثبت شرکت قید شود. در صورتی که آدرس و شماره‌تلفن نداشته‌باشید باید از طریق یک وکیل برای دریافت آن اقدام کنید.

قانونی کردن مدارک و ترجمه اسناد

به منظور ثبت شرکت در کشور ارمنستان باید مدارک به زبان ارمنی ترجمه شوند. این اسناد بعد از ترجمه باید در یک دفتر اسناد رسمی ثبت شوند. همچنین ترجمه مدارک باید قبل از سفر به ارمنستان و ثبت شرکت انجام شود.

انتخاب بانک، حسابدار و وکیل قبل از ثبت شرکت در ارمنستان

به منظور ثبت شرکت باید بانکدار، حساب‌دار و وکیل خود را از قبل مشخص کنید. بانک‌های زیادی در ارمنستان در این رابطه به شما خدمات ارائه می‌دهند. ممکن است برخی از بانک‌ها از قبول مشتریان از کشورهای خاص خودداری کنند. گاهی نام ایران نیز در بین لیست مورد نظر دیده می‌شود و باید بر اساس محدودیت‌ها، یک بانک مناسب پیدا کرد.

توجه به مهلت تشکیل پرونده برای بهره‌مندی از مزایای مالیاتی

مدت زمان مشخصی برای تشکیل پرونده به منظور ثبت شرکت مشخص می‌شود. این مدت زمان معمولا برای ثبت شرکت در ارمنستان، در حدود 20 تا 90 روز است. به همین دلیل باید با توجه به قوانین مالیاتی ارمنستان، به مهلت تشکیل پرونده دقت شود تا مشمول جریمه مالیاتی نشوید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

ثبت شرکت غیر حضوری در ارمنستان چگونه است؟

به منظور ثبت شرکت به صورت غیرحضوری باید از طریق وکیل به صورت آنلاین اقدام کرد. بر اساس توافق‌نامه‌های آزاد، ارمنستان می‌تواند تقاضای ثبت شرکت به این روش را قبول کند. در صورتی که ثبت شرکت به صورت دولتی انجام شود، هزینه‌ای ندارد و رایگان انجام می‌شود. به این منظور تنها باید هزینه مهر شرکت و یا دستمزد کارکنان پرداخت و مدارک لازم ارائه شوند.

ثبت شرکت غیر حضوری در ارمنستان

ثبت شرکت غیر حضوری در ارمنستان

مدارک مورد نیاز برای ثبت غیرحضوری شرکت در ارمنستان

به منظور تاسیس شرکت در ارمنستان به صورت غیرحضوری باید مراحل مختلفی طی شود. به همین جهت نیازمند ارائه مدارک و طی کردن مراحل مختلفی به صورت غیرحضوری هستیم که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • استفاده از رجیستری دولتی برای افراد حقوقی
  • ارائه مدارک برای ایجاد تغییر در مراکز و ادارات سازمانی
  • ارائه شماره حساب شرکت
  • ارائه مدرک ثبت شرکت با توجه به مالیات بر ارزش افزوده
  • تعیین نماینده برای حضور در جلسات
  • توجه و رسیدگی به انواع خدمات حقوقی شرکت

مشاوره تخصصی ثبت شرکت در ارمنستان

به منظور سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان باید اطلاعات جامع و کاملی از فعالیت اقتصادی در این کشور داشته‌باشیم.

مشاوران ما در موسسه اصطهباناتی در این راستا به شما خدمات بسیار زیادی ارائه می‌دهند. روش‌هایی که در آن روند ثبت شرکت در مدت زمان کمتری انجام شود، توسط موسسه ما به شما گفته‌خواهدشد. به همین دلیل به منظور ثبت شرکت می‌توانید با مشاوران ما در موسسه در تماس باشید.

کلام آخر

انتخاب کشورهای همسایه مانند ارمنستان می‌تواند برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت بسیار جذاب باشد. به دلیل شرایط اقتصادی این کشورها و نزدیکی به ایران، ارمنستان بهترین گزینه برای کسانی است که قصد دارند کسب‌وکار خود را رونق ببخشند. از این رو توصیه می‌شود برای ثبت شرکت در کشور ارمنستان، قبل از هرچیز شرایط آن را بررسی کنید و بر اساس آن نسبت به سرمایه‌گذاری در این کشور اقدام کنید. اخذ اقامت ارمنستان با ثبت شرکت یکی از شیوه‌های مناسب برای دریافت شهروندی این کشور است.

سوالات در مورد ثبت شرکت در ارمنستان

1- مدارک را باید به چه زبانی ترجمه کرد؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ارمنستان باید به زبان ارمنی ترجمه شوند.

2- پس از ثبت شرکت در کشور ارمنستان امکان اخذ اقامت وجود دارد؟

در صورت ثبت شرکت در این کشور و فعالیت اقتصادی، در آینده امکان اخذ اقامت نیز وجود دارد.

3- مراحل ثبت شرکت سخت است؟

معمولا مراحل ثبت شرکت در کشورهایی مانند ارمنستان راحت است و به صورت غیرحضوری نیز انجام می‌شود.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *