اعزام دانشجو به ارمنستان

در این مقاله هدف ما بررسی نکات مرتبط با اعزام دانشجو به ارمنستان است. مطالب این مقاله به همت گروه متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تدوین شده است. در این مقاله هدف بررسی شرایط تحصیل در ارمنستان است و این که چطور می شود در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شد. در حقیقت ما با ارائه این مطالب مهم شما را در زمینه تحصیل در ارمنستان یاری خواهیم کرد. اما در ابتدای امر بببنیم ارمنستان از نظر موقعیت عمومی چگونه است؟!

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ارمنستان که نام رسمی آن جمهوری ارمنستان است، کشوری است که در قفقاز جنوبی واقع شده. این کشور با کشور های گرجستان، جمهوری اذربایجان، ترکیه، ایران و نخجوان مرز مشترک دارد. ارمنستان کشوری کوچک است که تنها بیست و نه هزار و هشتصد کیلومتر مربع وسعت دارد. جمعیت این کشور بیش از سه میلیون نفر می باشد و در گذشته جزو شوروی سابق بود که به عنوان مرکز مهم صنعتی شناخته می شد. پایتخت این کشور شهر ایروان است که البته بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. زبان رسمی نوشتاری و گفتاری مردم در این کشور، زبان ارمنی است. واحد پول در این کشور درام ارمنستان می باشد. در کشور ارمنستان بیست استان وجود دارد و شهر های بزرگ این کشور پس از ارمنستان عبارتند از گیومری، وانادزور، اچمیادزین و هرازدان.

در روش های مهاجرتی به کشور ارمنستان می توان مهاجرت تحصیلی به ارمنستان، مهاجرت کاری به ارمنستان، مهاجرت سرمایه گذاری به ارمنستان و … را مشاهده نمود. برای حضور در یک کشور مانند ارمنستان و مهاجرت به ارمنستان لازم است تا با وکلا و متخصصین با تجربه مشورت گردد. از این رو شما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانید به پاسخ سوالات خود دست پیدا کنید. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با داشتن نمایندگی هایی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز کار شما را ساده تر کرده است.

اعزام دانشجو به ارمنستان

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی اعزام دانشجو به ارمنستان بپردازیم. در حقیقت ما قصد داریم با بررسی های مختلفی که در ارتباط با شرایط تحصیل در ارمنستان انجام می دهیم، روند اعزام دانشجو را مورد بررسی قرار دهیم. در این روند مهم لازم است تا نکات بسیار زیادی مورد بررسی قرار گیرد. در ابتدای امر برای فردی که تصمیم به تحصیل در ارمنستان را گرفته، لازم این است که با سبستم آموزشی این کشور آشنا شود. در مرحله بعد لازم است تا شخص به دلایل تحصیل در ارمنستان بپردازد و به این نکته توجه کند که چرا تحصیل در ارمنستان می تواند مهم باشد؟!

پس از پاسخ به این سوالات و نتیجه گیری نهایی تازه روند اعرام دانشجو به ارمنستان آغاز می شود و لازم است تا برای پذیرش تحصیلی اقدام گردد. اما نکته مهمی که باید به آن توجه گردد این است که پیش نیاز روند پذیرش دانشجو در این کشور، آشنایی با دانشگاه های ارمنستان است. از این رو ما در ادامه مقاله و در بخشی جداگانه دانشگاه های ارمنستان را برای شما به طور لیست وار معرفی می کنیم. در نهایت لازمه یک مهاجرت خوب مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی و مشورت با افراد آگاه است.

سیستم آموزشی ارمنستان و اعزام دانشجو

همان طور که گفتیم ارمنستان یکی از کشور های جذاب و خاص برای مهاجرت می باشد. برای مهاجرت به ارمنستان روش های متفاوتی وجود دارد که می توان هر کدام را در روند شخص خود بررسی کرد. در این بخش از مقاله با هدف اعزام دانشجو به ارمنستان قصد داریم سیستم آموزشی این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. در سیستم آموزشی کشور ارمنستان دو قانون اصلی آموزش عالی را تنظیم می کند. یکی قانون آموزش و پرورش و دیگری قانون آموزش عالی حرفه ای. در ساختار دوم اصول اصلی سازمان ها و موسسات، ساز و کار های تامین اعتبار و مبانی اصلاحات و بهبود آموزش عالی مورد بررسی قرار می گیرد.

حضور ارمنستان در کنوانسیون لیسبون در مورد شناخت صلاحیت ها در سال دو هزار و چهار میلادی و الحاق به فرایند بولونیا در سال دو هزار و پنج میلادی انگیزه بیشتری برای اصلاحات آموزش عالی ایجاد کرد. در حال حاضر بیست و هفت موسسه اموزش عالی دولتی و سی و یک واحد خصوصی با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و شش دانشگاه تحت نظارت سازمان های معتبر و همچنین پنج دانشگاه خاص ایجاد شده. برخی از توافق نامه های بین المللی بر مبنای سیاست های آموزشی بین جمهوری آذربایجان و کشور های دیگر منعقد شده است.

برنامه های اصلی اموزشی در آذربایجان و در سیستم آموزش عالی این کشور در سه چرخه لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. برنامه های آموزشی لیسانس در این کشور چهار ساله هستند و برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دو سال به طور می انجامد. اما برای تحصیل در دکتری شرایط کمی متفاوت است. میزان سال های تحصیلی در این مقطع، بستگی به حالت تمام وقت یا پاره وقت بودن آن ها دارد و بین سه تا پنج سال به طول می انجامد. تکمیل دوره دکتری به صد و هشتاد امتیاز ECTS بستگی دارد.

تحصیل در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان

چرا تحصیل در ارمنستان

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا تحصیل در ارمنستان مهم است؟! ارمنستان کشوری عالی برای تحقیق و آموزش عالی است. این کشور میراثی قدیمی و مناظر زیبایی دارد. ارمنستان دارای دانشگاه های محبوب بسیاری است که آموزش عالی را با کیفیت ارائه می کنند. دلایل مختلفی وجود دارد که ارمنستان را تبدیل به یک مکان ارجح برای مطالعات عالی کرده است. در این کشور بیشتر توجهات به حقوق، تجارت و پزشکی است و این رشته ها عمده زمینه های مطالعه و پژوهش در ارمنستان است.

اگر می خواهید برای تحصیل و کار در کشوری جدید فعالیت کنید هیچ کشوری بهتر یا ارزان تر از ارمنستان پیدا نخواهید کرد. شهریه در دانشگاه های ارمنستان یکی از پایین تر هزینه ها در اتحادیه اروپا می باشد و برنامه های کمک تحصیلی بسیاری با عنوان بورسیه های تحصیلی ارمنستان وجود دارد که می توانند به هزینه های دانشجویان شایسته کمک بسیار زیادی کنند. نکته مهم دیگر این است که اخذ ویزای دانشجویی ارمنستان بسیار آسان است و دانشجویان می توانند به صورت آنلاین و با پر کردن فرم و ارسال آن در کنسولگری اقدام کنند.

علاوه بر تمام این ها ارمنستان برای دانشجویانی که تمایل دارند در این کشور پس از تحصیل خود مشغول به کار شوند فرصت هایی برای شروع کار در ارمنستان فراهم می کند. برای کسانی که مایل به پیگیری تحقیقات در داخل این کشور هستند نیز کمک های فدرال ارائه می شود. ارمنستان هم چنین برای افرادی که در کنار تحصیل تمایل یه کار در زمان تحصیل در ارمنستان را دارند بسیار مناسب است.‌ در حقیقت می توان گفت برای هر کسی که مایل است به مهارت های خود بیافزاید و شغلی موفق و درخشان کسب کند، ارمنستان تنها انتخاب برای آموزش عالی است.

دانشگاه های ارمنستان برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله و پس از بررسی های دقیق در ارتباط با شرایط تحصیل در ارمنستان و دلایل تحصیل در این کشور، قصد داریم به معرفی دانشگاه های ارمنستان بپردازیم.

از جمله دانشگاه های این کشور می توان به دانشگاه ایالتی ایروان، دانشکاه ملی معماری و ساخت ایروان، دانشگاه علوم پزشکی ایروان، دانشگاه دولتی خاجاتور ابوویان، دانشگاه ملی ارمنستان، دانشگاه ملی پلی تکنیک ارمنستان، دانشگاه زبان و علوم اجتناعی ایروان بروسف ارمنستان، انستیتوی دولتی تئاتر و سینما ایروان، موسسه فرهنگی و ورزشی بدنی ارمنستان، آکادمی هنر های زیبای ایروان، دانشگاه اقتصاد دولتی ارمنستان، آکادمی دولتی مدیریت بحران، دانشگاه هوانوردی نظامی مارشال ارمنستان، آکادمی مدیریت دولتی ارمنستان، دانشگاه نظامی وازگن سارشیان، دانشگاه اروپا در ارمنستان، دانشگاه تحقیقات ملی دفاع، دانشگاه دولتی گوریس، دانشگاه ایالتی وانادور، دانشگاه دولتی گاور و … اشاره نمود‌.

اما نکته مهم دیگری که باید بررسی شود این است که کدام یک از دانشگاه های ارمنستان مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. وزارت علوم هر ساله و قبل از شروع دوره های تحصیلی این لیست را ارائه می دهد. طبق آخرین لیست ارائه شده، دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ارمنستان عبارتند از: دانشگاه ایروان، دانشگاه کومیتاس ایروان، آکادمی ملی علوم ارمنستان، دانشگاه اروپایی ارمنستان و ..‌. . دقت کنید که تنها برخی از مدارک و رشته ها مورد تایید هستند‌. از این رو حتما قبل از اقدام به انتخاب دانشگاه مورد نظر خود، به این لیست مراجعه نمایید.‌

دقت کنید که در حال حاضر هیچ دانشگاهی در ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان و یا تحصیل داروسازی در ارمنستان نیست.

هزینه تحصیل و زندگی در ارمنستان برای اعزام دانشجو

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی هزینه تحصیل در ارمنستان و هزینه زندگی در ارمنستان بپردازیم. این دو مسئله جزو مهم ترین نکات برای اعزام دانشجو به ارمنستان هستند. هزینه تحصیل در ارمنستان بخش مهمی از روند مهاجرت تحصیلی به این کشور را تشکیل می دهد. هزینه تحصیل در کشور ارمنستان نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار کم تر است. به طور میانگین و برای تحصیل در رشته های مختلف می توان گفت که هزینه تحصیل در ارمنستان بین هزار و پانصد تا چهار هزار دلار می باشد. اما باید دید که هزینه های زندگی در ارمنستان چگونه است.

هزینه زندگی شامل هزینه مسکن در ارمنستان، هزینه خورد و خوراک، هزینه حمل و نقل و ‌… می باشد. البته این نکته را باید مورد توجه داشت که هزینه زندگی در هر کشوری و در هر شهری به فرد نیز بستگی دارد. در کشور ارمنستان خوابگاه های دانشجویی نیز با شرایط بسیار مناسبی به دانشجویان ارائه می شود و هزینه یک خوابگاه دو تخته در دانشگاه های ارمنستان صد و پنجاه دلار در ماه می باشد. اما هزینه مسکن و احاره ها در ارمنستان بین سیصد تا هفتصد دلار در ماه است که البته دانشجویان معمولا به طور شریکی اجاره آپارتمان را انجام می دهند. در نهایت باید گفت که برای یک زندگی دانشجویی در ارمنستان لازم است تا ماهانه بین سیصد تا هفتصد دلار هزینه کرد. این نکته بسیار مهم است که هزینه خورد و خوراک در ارمنستان بسیار ارزان می باشد.

هزینه تحصیل در ارمنستان

هزینه تحصیل در ارمنستان

اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان برای اعزام دانشجو

برای تحصیل در ارمنستان لازم است تا ویزای ارمنستان در حالت دانشجویی دریافت شود. برای اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان لازم است تا قبل از آن دانشجو پذیرش خود را از یکی از دانشگاه های ارمنستان دریافت کرده باشد. ویزای تحصیلی دانشجویان در ابتدا صد و بیست روز اعتبار دارد. دقت کنید که ویزای همراه دانشجویی ارمنستان در این کشور برای مدت زمان سه سال اعتبار دارد. در ادامه این بخش ما به ارائه مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی ارمنستان می پردازیم. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیل کشور ارمنستان عبارتند از: اصل گذرنامه، پذیرش از دانشگاه مورد نظر، مدارک سلامت پزشکی، مدرک زبان آیلتس و تافل، عکس، گواهی عدم سو پیشینه، هزینه های دریافت ویزا و ..‌. .

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به ارمنستان

  1. آیا ارمنستان کشوری مناسب برای تحصیل است؟

    بله ارمنستان کشوری جذاب و زیبا و با امکانات مناسب تحصیلی و زندگی می باشد.

  2. آیا مدارک دانشگاهی ارمنستان در دنیا معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های ارمنستان جزو قدیمی ترین دانشگاه ها هستند و شرایط تحصیلی در این دانشگاه ها موجب شده تا مدارک تحصیلی در کل دنیا اعتبار داشته باشد.

  3. آیا دانشگاه های ارمنستان مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    بله ظبق لیست ارائه شده توسط وزارت علوم ایران برخی از دانشگاه های ارمنستان و با شرایطی خاص مورد تایید وزارت علوم ایران هستند.

  4. کدام دانشگاه های ارمنستان مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ارمنستان عبارتند از: دانشگاه ایروان، دانشگاه کومیتاس ایروان، آکادمی ملی علوم ارمنستان، دانشگاه اروپایی ارمنستان و ..‌. .

  5. کدام یک از دانشگاه های ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران هستند؟

    در حال حاضر هیچ کدام از دانشگاه های ارمنستان در زمینه تحصیلات مرتبط با پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران نیستند.

  6. آیا امکان اخذ ویزای همراه دانشجویی ارمنستان وجود دارد؟

    بله می توان در این کشور برای دریافت ویزای همراه دانشجویی اقدام نمود.

  7. آیا دانشگاه های ارمنستان برای دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه می دهند؟

    بله دولت ارمنستان و دانشگاه های ارمنستان برای دانشجویان با استغداد بورسیه های تحصیلی بسیاری ارائه می دهند.

  8. آیا تحصیل در دانشگاه های ارمنستان رایگان است؟

    خیر تحصیل در هیچ کدام از دانشگاه های ارمنستان رایگان نیست و می بایست شهریه مربوط به دانشگاه مورد نظر را پرداخت نمود.

  9. هزینه تحصیل در دانشگاه های ارمنستان چقدر است؟

    هزینه تحصیل در ارمنستان ببرای رشته های مختلف و دانشگاه های گوناگون بین هزار و پانصد تا چهار هزار دلار می باشد.

  10. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی ارمنستان چه چیز هایی است؟

    مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیل کشور ارمنستان عبارتند از: اصل گذرنامه، پذیرش از دانشگاه مورد نظر، مدارک سلامت پزشکی، مدرک زبان آیلتس و تافل، عکس، گواهی عدم سو پیشینه، هزینه های دریافت ویزا و ..‌. .

  11. هزینه زندگی دانشجویی در ارمنستان چقدر است؟

    برای یک زندگی دانشجویی در ارمنستان لازم است تا ماهانه بین سیصد تا هفتصد دلار هزینه کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *