تحصیل پرستاری در ارمنستان

یکی از رشته های زیر شاخه گروه علوم تجربی، رشته پرستاری می باشد. این رشته نه تنها در ایران که در کل کشور های دنیا طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. تحصیل پرستاری در ارمنستان موضوع مورد بحث ما در این مقاله است. برای مهاجرت تحصیلی به کشور های مختلف می بایست از قوانین دریافت پذیرش،‌ شرایط دانشگاه ها،‌ اعتبار و رنکینگ دانشگاه ها و … اطلاع داشت. باید به این نکته توجه داشت که شرایط مهاجرتی برای تمام کشور ها یکسان نیست و از این رو می بایست برای کسب اطلاعات در ارتباط با اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی اقدامات لازم را به انجام رساند. با کسب اطلاعات مفید در زمینه مهاجرت می توانید به تصمیمات بهتری دست پیدا کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور ارمنستان که در نزدیکی کشور ایران قرار دارد از روش های متفاوتی امکان پذیر است. روش های مختلف مهاجرتی به ارمنستان با توجه به شرایط هر فرد تعیین می گردد. از جمله روش ها و راه های مهاجرت به ارمنستان می توان به مهاجرت تحصیلی به ارمنستان، مهاجرت کاری به ارمنستان، مهاجرت سرمایه گذاری به ارمنستان، تولد فرزند در ارمنستان و … اشاره نمود. برای مهاجرت به ارمنستان بهترین راه مراجعه به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی و مشورت با کارشناسان و متخصصان این حوزه است. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز پاسخگوی شما هستند.

تحصیل پرستاری در ارمنستان

رشته های زیر گروه تجربی مانند پزشکی، داروساری و پرستاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند. به همین دلیل هم باید این نکته را در نظر داشت که تحصیل پزشکی در ارمنستان، تحصیل داروسازی در ارمنستان و یا تحصیل پرستاری در ارمنستان می تواند با شرایط شما به خوبی منطبق باشد. برای مهاجرت تحصیلی به این کشور جهت تحصیل در رشته پرستاری قبل از هر چیزی باید با شرایط کشور ارمنستان آشنایی پیدا کرد. چرا که شما در این کشور قصد زندگی دارد. در حقیقت زندگی در ارمنستان نیازمند اطلاعات بسیاری در زمینه هزینه های زندگی در ارمنستان و سایر موارد می باشد.

آشنایی با کشور ارمنستان جهت تحصیل در رشته پرستاری

همان طور که گفتیم کمی آشنایی با کشور ارمنستان و شرایط این کشور به روند تحصیلی ما کمک بسیاری می کند. جمهوری ارمنستان که با نام ارمنستان شناخته می شود، کشوری آسیایی است که در قفقاز جنوبی واقع شده. پایتخت کشور ارمنستان شهر ایروان است که به عنوان بزرگ ترین شهر در این کشور نیز شناخته می شود. زبان نوشتاری و گفتاری مردم این کشور زبان ارمنی است و شعار ملی مردم در کشور ارمنستان عبارت « ملت ما، فرهنگ ما» می باشد.

کشور ارمنستان با کشور های گرجستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، ایران و نخجوان مرز مشترک دارد. مساحت کشور ارمنستان بیست و نه هزار و هفتصد و چهل و سه کیلومتر مربع است و بیش از دو و نیم میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند. تحصیل در ارمنستان شرایط بسیار خوبی دارد و دانشگاه های این کشور دارای مدارک معتبری هستند.

جزئیات رشته پرستاری در کشور ارمنستان

حال که با کشور ارمنستان آشنا شدیم، در این بخش از مقاله در ارتباط با جزئیات این رشته تحصیلی صحبت خواهیم کرد. تحصیل پرستاری در دانشگاه های ارمنستان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. در مقطع کارشناسی پرستاری در دانشگاه های ارمنستان، تعداد واحد های درسی دانشجویان صد و سی واحد است و آن ها می بایست در طول تحصیل در ابتدا چهار و نهایتا پنج سال تحصیلی برای این دوره زمان بگذارند. در نهایت می توانند برای تحصیلات تکمیلی نیز اقدام نمایند. دروسی که در دوره کارشناسی پرستاری می بایست در ارمنستان گذارنده شود، به دو بخش دروس پایه و دروس تخصصی تقسیم بندی می شود.

در دروس پایه پرستاری دانشجویان می بایست کورس های تحصیلی انگل شناسی، میکروب شناسی، فیزیولوژی، بیوشیمی و ایمونولوژی را بگذرانند. اما در دروس تخصصی لازم است تا کورس های تحصیلی پرستاری بهداشت، پرستاری بهداشت جامعه، پرستاری در فوریت ها، اخلاق پرستاری، پرستاری مادر و نوزاد، بیماری های داخلی و پرستاری مربوط به انواع بیماری ها گذرانده شود. دانشجویان پرستاری پس از پایان دوران تحصیل خود تخصص ها و مهارت های بسیاری را در خود دارند. این افراد با آموزش های فراگرفته در طول دوره تحصیل در ارمنستان می توانند کمک های اولیه را به بیماران ارائه کنند.

جزئیات رشته پرستاری در کشور ارمنستان

جزئیات رشته پرستاری در کشور ارمنستان

اخلاق مناسبی در دوره پرستاری داشته باشند و شیوه های اخلاقی را در حوزه پرستاری به درستی پیش ببرند. این افراد توانایی لازم در بررسی و تشخیص بیماری ها و آسیب های بیماران را خواهند داشت. از این رو می توان گفت در ضمن این دوره های تحصیلی دانشجویان علاوه بر این که در بخش تحصیلی و علمی خود موفق می شوند، می توانند به راحتی با بیماران ارتباط برقرار نموده و از نظر عملی نیز در زمینه پرستاری به خوبی پیش روند. اساتید در دانشگاه های ارمنستان دانشحویان پرستاری را برای هر مسئله ای آموزش می دهند.

شرایط دانشگاه های ارمنستان برای تحصیل در رشته پرستاری

حال که با کشور ارمنستان و در کنار آن با شرایط رشته پرستاری در دانشگاه های ارمنستان آشنا شدیم، باید ببینیم که کدام دانشگاه های ارمنستان ارائه دهنده این رشته تحصیلی هستند و آیا مدرک تحصیلی پرستاری در دانشگاه های ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران قرار دارد یا خیر؟! وزارت بهداشت و درمان ایران هر ساله لیستی از دانشگاه های مورد تایید خود را برای اطلاع دانشجویان متقاضی تحضیل در خارج از کشور ارائه می کند. در کشور ارمنستان بیست و شش دانشگاه دولتی وجود دارد که از بین آن ها چهار دانشگاه بین المللی هستند و البته سی و سه دانشگاه غیر دولتی هم در این کشور فعالیت می کند.

اما تحصیل پرستاری در دانشگاه ایروان و دانشگاه سنتی ارمنستان تا مقاطع دکترا در ارمنستان امکان پذیر است. توجه داشته باشید که مرکز پزشکی ایروان به دلیل پیشرفت تحصیلی در رشته های زیر شاخه پزشکی و پرستاری تفاهم نامه ای را با آژآنس توسعه بین المللی کشور آمریکا امضا کرده است و از این رو با مراکز پزشکی بزرگی در این کشور مانند مرکز پزشکی بوستون، مرکز پزشکی دانشگاه ماساچوست و … همکاری می کند. همین مسئله باعث بهبود شرایط علمی و بهداشتی در این کشور شده است.

اما ببینیم اعتبار مدارک دانشگاه های ارمنستان در ایران چگونه است؟! طبق لیست ارائه شده توسط وزارت بهداشت ایران، مدرک پزشکی از هیچ کدام از دانشگاه های ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سال تحصیلی دو هزار و بیست و دو هزار و بیست و یک میلادی نیست. اما توجه داشته باشید  که تحصیل در دانشگاه های ارمنستان برای رشته پرستاری به زبان های ارمنی، روسی و انگلیسی می باشد. و به عنوان آخرین نکته در این بخش از مقاله به بررسی هزینه های تحصیلی در ارمنستان برای رشته پرستاری می پردازیم. هزینه تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های ارمنستان بین سه هزار تا چهار هزار دلار خواهد بود.

تحصیل پرستاری در دانشگاه ایروان

یکی از مهم ترین دانشگاه های موجود در ارمنستان دانشگاه ایروان است. این دانشگاه دارای اعتبار بسیار بالایی می باشد و دانشجویان این دانشگاه در زمینه تحصیلات در رشته ها و گرایش های مختلف با قدرت پیش می روند. به همین دلیل در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با تحصیل پرستاری در دانشگاه ایروان صحبت کنیم. کالج پزشکی پایه ایوان ایروان یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی تخصصی در ارمنستان است که در سال هزار و نهصد و بیست و یک میلادی فعالیت خود را آغاز نمود.

بیش از هفتاد هزار دانشجو از کالج پزشکی پایه ایوان فارغ التحصیل شده اند و در سیستم های مراقبت های بهداشتی در ارمنستان و خارج از کشور کار می کنند. بلافاصله پس از اخذ مدرک تحصیلی ، فارغ التحصیلان دانشکده حق کار در مراکز پزشکی دولتی و خارجی را کسب می کنند. این دانشگاه در رشته های مختلف بورسیه های تحصیلی بسیاری را ارائه می کند. بورسیه تحصیلی در ارمنستان برای داشنجویان با بودجه های دولتی و دانشگاهی امکان پذیر است. حال ببینیم برای تحصیل در رشته پرستاری این دانشگاه شرایط چگونه است. فرایند آموزشی پرستاری در دانشگاه ایروان مطابق با استاندارد های ملی آموزش و پرورش و بر اساس آموزش عمومی دانشگاهی با دیدگاه علوم پایه و تخصصی است.

مطالعه پرستاری در دوره حضوری منظم در دانشگاه ایروان برگزار می شود. مدت این دوره به صورتی خاص است. سه سال تحصیل پرستاری بر اساس آموزش های خاص و متوسطه کامل و چهار سال آن بر اساس آموزش عمومی پایه می باشد. در این دانشگاه دامنه کار متخصصان در جهت ارائه کمک های پزشکی به افراد ، خانواده ها، گروه های جمعیتی خاص، محافظت و توانبخشی سلامت خواهد بود. حوزه فعالیت های این افراد در زمینه موسسات بهداشت عمومی و تامین اجتماعی می باشد.

پذیرش پرستاری از دانشگاه های ارمنستان

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی شرایط و روند پذیرش از دانشگاه های ارمنستان صحبت کنیم. همان طور که می دانید برای مهاجرت تحصیلی به ارمنستان و اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان لازم است تا ابتدا برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام کنید. برای این که بتوانید از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش دریافت کنید، لازم است تا در ابتدا مدارک تحصیلی خود و ریز نمرات تحصیلی سال های گذشته تان را برای دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید. سپس می بایست در زمینه گواهی تمکن مالی اقدام کنید و یا برای اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های کشور ارمنستان برای رشته پرستاری اقدام کنید.

دقت داشته باشید که برای دریافت پذیرش از دانشگاه های ارمنستان لازم است تا مدرک معتبر زبان هم بنا به زبان کورس های تحصیلی خود ارائه نمایید. شما لازم است تا فرم های مربوط به دریافت پذیرش رشته پرستاری از دانشگاه های ارمنستان را در وب سایت دانشگاه آپلود نمایید تا شرایط شما توسط مسئولان مربوطه به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. زمانی که پذیرش رشته پرستاری از دانشگاه های ارمنستان را دریافت کردید می توانید با در دست داشتن مدارک خود به سفارت ارمنستان در ایران مراجعه نموده و برای اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان اقدام نمایید.

اما یک نکته حائز اهمیت در ارتباط با دانشگاه های ارمنستان وجوذ دارد و آن این است که تمام دانشجویان بین المللی می بایست در دوره های آمادگی ورود به دانشگاه قبل از شروع دوره تحصیلی در رشته های خودشان شرکت نمایند. این دوره ها معمولا یک ساله هستند.

پذیرش پرستاری از دانشگاه های ارمنستان

پذیرش پرستاری از دانشگاه های ارمنستان

شغل پرستاری در ارمنستان

به عنوان نکته آخر در ارتباط با رشته تحصیلی پرستاری در کشور ارمنستان، لازم است تا در مورد کار در ارمنستان به عنوان شغل پرستاری صحبت کنیم. استخدام پرستار در کشور ارمنستان همراه با شرایط و مقررات ویژه ای است و لازم است تا قوانینی رعایت شود. در این مورد باید به این نکته اشاره نمود که هر قدر توانایی و سوابق کاری فرد بیشتر باشد،‌ شانس فرد برای استخدام شدن افزایش می یابد.

برای رشته پرستاری و مشغول به کار شدن در این رشته، لازم است تا شخص مهارت های بسیاری داشته باشد. بهترین شرایط این است که برای استخدام پرستار حداقل دو سال سابقه کاری داشته باشد و به زبان ارمنی نیز تسلط کافی داشته باشد. تسلط به زبان ارمنی برای برقراری ارتباط با بیماران ضروری است. توجه داشته باشید که در بیمارستان های ارمنستان، شیوه های کاری و اخلاق پرستاری بسیار حائز اهمیت است.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل پرستاری در ارمنستان

  1. آیا ارمنستان کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله کشور ارمنستان یکی از کشور های پیشرفته و با شرایط عالی برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. آیا مدرک پرستاری ارمنستان معتبر است؟

    بله با توجه به تفاهم نامه های بین المللی موجود در این کشور اعتبار مدرک پرستاری بسیار بالا است.

  3. کدام یک از دانشگاه های ارمنستان ارائه دهنده رشته پرستاری هستند؟

    دانشگاه های ایروان و سنتی ارمنستان در کالج های پزشکی ارائه دهنده رشته پرستاری هستند.

  4. آیا مدرک پرستاری ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران است؟

    خیر این مدرک در حال حاضر مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست.

  5. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی پرستاری وجود دارد؟

    بله هم بورسیه های تحصیلی دولتی و هم بورسیه های تحصیلی دانشگاهی به افراد تعلق می گیرد.

  6. تحصیل پرستاری در ارمنستان به چه زبانی است؟

    تحصیل در دانشگاه ها با توجه به مقطع به زبان های ارمنی، روسی و انگلیسی خواهد بود.

  7. هزینه تحصیل پرستاری در ارمنستان چقدر است؟

    هزینه تحصیل پرستاری بین سه تا چهار هزار دلار خواهد بود.

  8. دوره تحصیلی پرستاری چند سال به طول می انجامد؟

    دوره تحصیلی پرستاری معمولا به دو بخش تقسیم می شود و چهار ساله و سه ساله است.

  9. آيا پس از فارغ التحصیلی از رشته پرستاری امکان کار برای افراد موجود خواهد بود؟

    بله دانشج.یان بلافاصله پس از پایان تحصیل می توانند چه در ارمنستان و چه در خارج از این کشور مشغول به کار شوند.

  10. آیا امکان تحصیل در مقطع دکتری پرستاری در ارمنستان موجود است؟

    بله در دانشگاه های این کشور می توان پرستاری را تا مقطع دکتری ادامه داد.

  11. دروس تحصیلی رشته پرستاری چگونه ارائه می شوند؟

    دروس در دو بخش پایه و تخصصی ارائه می شوند. هر کدام از بخش های دارای کورس های خاصی هستند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *