بورسیه تحصیلی ارمنستان

برنامه های آموزش ملی ارمنستان بورسیه های David L. Boren، را با مقاصد ایجاد انگیزه های تحصیلی برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در ارمنستان هستند، ارائه میدهد. با توجه به ماهیت این برنامه، چند صد نامزد از میان هزاران نفر انتخاب می شوند، این بدان معنا است که سابقه تحصیلی شما باید درخشان باشد تا فرصتی بهتر برای اخذ بورسیه دریافت کنید. در حقیقت، اگر شما علاقه مند به جنبه های این برنامه تحصیلی هستید، بهترین کار کسب اطلاعات از طریق مشاورین دفتر توسعه گران مهر و مطالب موجود در همین وبسایت است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط انواع بورسیه های تحصیلی ارمنستان

بورسیه تحصیلی از طریق درخواست بورسیه تحصیلات تکمیلی خود را ارائه می دهد، با این حال، فقط دانشجویان فارغ التحصیل (سطح کارشناسی ارشد و بالاتر) واجد شرایط درخواست هستند. فرصت های بورسیه تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده فقط برای افرادی که هنرهای نمایشی را دنبال می کنند در دسترس است.

اطلاعات زیر برای تامین منابع اضافی برای دانشجویان مقطع کارشناسی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده در نظر گرفته شده است. فرصت های محدود تحصیلی برای تحصیل در خارج از ایالات متحده ذکر شده است. باعث تشویق دانشجویانی که آنها را با دقت بررسی کرده می شود و با افرادی تماس بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که فرصتها / سازمان های کمک های مالی هنوز وجود دارند، و یا معیارها و اطلاعات به روز هستند.

برخی بورسیه ها دارای دستورالعمل ها و معیارهای خاصی هستند که ممکن است برای همه دانشجویان کاربردی نباشد. بیشتر مهلت های درخواست بورس تحصیلی در ماه های مارس، آوریل و ماه مه قرار می گیرد. لطفاً اطمینان حاصل کنید که وب سایت ها و برنامه های کاربردی را با دقت بررسی کرده و بررسی کنید که آیا آنها برای سال تحصیلی جاری به روز شده باشند‌.

عنوان بورسیه / مبلغ / موعد مقرر

  • بورسیه 20000دلار، در سال 02/02/2020
  • انجمن پزشکی ارمنستان آمریکایی 1000 دلار 15/08/2020
  • بورس تحصیلی ادوارد هوشیاریان برای دانشجویان موسیقی با نژاد ارمنستان 5000 دلار 03/02/2020
  • بورسیه یادبود جوزف بورینس 2000 دلار 31/01/2020
  • بورس تحصیلی ریچارد آر توفنکیان 3000 دلار
  • انجمن دانشجویان ارمنستان (ASA)
  • انجمن حرفه ای ارمنستان (APS)
  • انجمن امداد ارمنستان (ARS)
  • بنیاد کالوست گلبنکیان
  • هیریر و آنا هونانیان
  • بورسیه تحصیلی بنیان آموزشی ارمنی توفنکیان
  • منابع مالی هاگوپ، برانگیختگی و هارپی کاشمانیان و هزاره طباکو اوغلو
  • منابع مالی بورسیه تحصیلی Vahad Adjemian
  • سازمان ارمنستان استانبول
بورسیه تحصیلی ارمنستان

بورسیه تحصیلی ارمنستان

شرایط تحصیل رایگان در ارمنستان

در حال حاضر، 26 دانشگاه دولتی (که از این میان آنها 4 دانشگاه بین المللی است) و 33 موسسه آموزش عالی خصوصی با مجوز در جمهوری ارمنستان فعالیت می کنند. انواع بسیاری از موسسات مانند دانشگاه، انستیتو، آکادمی و هنرستان وجود دارد که تحصیلات عالی در آنها ارائه می شود. گسترده ترین رشته ها در سیستم علمی و آموزشی ارمنستان شامل فیزیک، ریاضیات، شیمی، میکروبیولوژی، مهندسی، پزشکی، فناوری اطلاعات، مطالعات ارمنی و غیره می شود.

بیش از 7000 دانشجوی بین المللی از حدود 40 کشور در ارمنستان در حال تحصیل هستند. حدود 50 دانشگاه دولتی و خصوصی در این کشور وجود دارد. بهترین دانشگاه های معتبر بین المللی عبارتند از دانشگاه دولتی ایروان، دانشگاه آمریکایی ارمنستان، دانشگاه روسی-ارمنی (اسلاویونی)، دانشگاه دانشگاه فرانسوی ارمنستان و دانشگاه بین المللی اوراسیا. دانشجویان از سراسر جهان، به ویژه از هند، در دانشگاه علوم پزشکی ایروان مشغول به تحصیل هستند.

شرایط پذیرش هر دانشگاه در ارمنستان متفاوت است. اما به طور کلی به پاسپورت معتبر و مدرک تحصیلی دیپلم یا معادل آن نیاز دارید. زبان آموزش اکثر رشته ها در دانشگاه های ارمنستان، ارمنی است و دوره های مقدماتی زبان ارمنی برای دانشجویان بین المللی برگزار می شود.

همچنین برنامه های زیادی به زبان انگلیسی، روسی و فرانسوی موجود است. دانش زبان ارمنی برای پذیرش در اکثر دانشگاه ها مورد نیاز است. ادامه تحصیلات عالی در ارمنستان برای اکثر دانشجویان پرهزینه است و تنها برخی از آنها توانایی تامین هزینه ها را ندارند. موسسات آموزش عالی که هزینه های گزافی از دانشجویان دریافت می کنند، به جای توجه به کیفیت آموزش به تعداد دانشجویان پذیرفته شده اهمیت می دهند. برای تحصیل رایگان در ارمنستان باید رزومه تحصیلی بسیار خوبی داشته باشید تا بتوانید واجد شرایط دریافت بورسیه شوید.

بورسیه تحصیلی برای مدارس و دانش آموزان در ارمنستان

30 بورسیه برای دیپلم International Baccalaureate در نیو اسکول گرجستان موجود است. در حال حاضر نیو اسکول در تفلیس گرجستان درخواست تمام متقاضیان واجد شرایط سنین 16_17 سال را از کشورهای ارمنستان، آذربایجان،بلاروس، گرجستان، جمهوری مولداوی و اوکراین را قبول می کند. حداکثر 30 کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان 6 کشور واجد شرایط اعطا می شود.

  • مقطع: این بورسیه برای ادامه تحصیل در مقطع دیپلم (IB) می باشد.
  • موضوع تحصیل: دیپلم (IB) با تمرکز بر مطالعات اروپایی در نیو اسکول،تفلیس، گرجستان
  • مبلغ بورسیه: بودجه این برنامه از سوی اتحادیه اروپا تامین می شود. حداکثر 30 بورسیه تحصیلی به دانش آموزان کشورهای ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، گرجستان، مولداوی و اوکراین که شرایط لازم را داشته باشند و بالاترین نمرات را در آزمون مورد نظر کسب کنند، اعطا می شود.

این بورسیه هزینه های دو سال برنامه دیپلم (IB) به علاوه هزینه های اقامت شبانه روزی را در صورت لزوم پوشش می دهد. این بورسیه در سال اول تحصیلی اعطا و به طور خودکار در صورتی که سال اول با موفقیت پشت سر گذاشته شود، برای سال دوم نیز تمدید می شود. در این صورت لازم نیست دانش آموزان برای بورسیه در سال دوم مجددا درخواست دهند.

این بورسیه موارد زیر را پوشش می دهد:

  1. شهریه تحصیلی سال 2018_2019 برای برنامه اروپایی متمرکز International Baccalaureate در نیو اسکول، تفلیس، گرجستان
  2. اقامت شبانه روزی در تفلیس گرجستان به علاوه وعده های غذایی. دانش آموزان در محل اسکان شبانه روزی یا پردیس نزدیک به مدرسه اقامت دارند. استانداردهای با کیفیت و ایمنی در نیو اسکول وجود دارد.
  3. دو سفر رفت و برگشت در سال از تفلیس به محل اقامت خانوادگی در طول تعطیلات مدرسه.
  4. کمک هزینه حمل و نقل و تردد محلی،
  5. دسترسی هر دانش آموز به کارت اعتباری بانک گرجستان
  6. لوازم و منابع مورد نیاز برای تحصیل دانش آموزان (کتاب، لپ تاپ، ماشین حساب، تلفن های هوشمند در زمان مطالعه)
  7. شرکت در سمینارها، همایش ها، تورهای تحصیلی و سایر برنامه های تحت حمایت اتحادیه اروپا.
  8. بیمه درمانی، از جمله خدمات دندانپزشکی، و بیمه بازگشت به میهن در صورت بیماری سخت.

این بورسیه موارد زیر را پوشش نمی دهد:

  • انتقال مستقیم وجه به حساب دانش آموز یا والدین او.
  • سفر داخلی یا بین المللی از تفلیس به محل اقامت خانواده دانش آموز.
  • هزینه های شخصی دانش آموز از جمله پوشاک، غذا یا نوشیدنی مصرف شده در خارج از محوطه مدرسه، تلفن همراه و رایانه که برای مصارف شخصی و غیر از اهداف برنامه دیپلم باشد.

میزان فاند دانشگاه های ارمنستان

مقطع: این بورسیه ها برای تحقیقات دکترا و فوق دکترا در دسترس هستند.

موضوع تحصیل: بورسیه برای تحصیل در هر زمینه ارائه شده از طرف موسسه اعطا می شود.

مبلغ بورسیه: 

  • 1861.2 دلار در ماه برای هزینه زندگی دانشجویان دکترا
  • 2171.4 دلار در ماه برای هزینه زندگی محققان فوق دکترا و سال آخری
  • 517 دلار کمک هزینه سفر
میزان فاند دانشگاه های ارمنستان

میزان فاند دانشگاه های ارمنستان

بورسیه های تحصیلی Vartan Gregorian برای محققان و پژوهشگران ارمنی در ارمنستان، 2019:

  • مقطع: بورسیه ها برای محقیقن و پژوهشگران در آغاز کار موجود می باشند.
  • موضوع تحصیل: این بورسیه ها برای تمرکز بر علوم اجتماعی و سیاسی و مطالعه بر روی سوالات بی پاسخ تاریخ ارمنستان در قرن 20 اعطا می شود.
  • مبلغ بورسیه: در سال دو مبلغ 30000 دلاری به پژوهشگران اعطا می شود.

10 موقعیت دکترا در دانشگاه کلن آلمان برای رشته های هنر و علوم انسانی ( Artes EUmanities) سال 2019

  • آخرین مهلت درخواست: 20 فوریه 2019
  • مقطع:این بورسیه ها برای دانشمندان جوان که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند، در دسترس می باشد.
  • موضوع تحصیل: بورسیه ها برای ادامه تحصیل در رشته های هنر و علوم انسانی اعطا می شود.
  • مبلغ بورسیه: هر ESR به مدت 36 ماه در دانشگاه کلن استخدام می شود. حقوق خالص آنها حدود 1900 یورو خواهد بود. مبلغ 3073 یورو در ماه به علاوه کمک هزینه ماهیانه 600 یورو (و احتمالاً کمک هزینه برای اعضای خانواده) به هر ESR اعطا می شود.

30 بورسیه برای دیپلم International Baccalaureate در نیو اسکول گرجستان موجود است.

  • مقطع: این بورسیه برای ادامه تحصیل در مقطع دیپلم (IB) می باشد.
  • موضوع تحصیل: دیپلم (IB) با تمرکز بر مطالعات اروپایی در نیو اسکول، تفلیس، گرجستان
  • مبلغ بورسیه: بودجه این برنامه از سوی اتحادیه اروپا تامین می شود. حداکثر 30 بورسیه تحصیلی به دانشجویان کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، گرجستان، مولداوی و اوکراین که شرایط لازم را داشته باشند و بالاترین نمرات را در آزمون مورد نظر کسب کنند، اعطا می شود.

شرایط اخذ بورسیه و فاند از دانشگاه های ارمنستان

مرحله اول برنامه پنج ساله متشکل از دانشمندان و محققان ارمنی از ارمنستان زیر 35 سال خواهد بود. مرحله دوم و سوم این برنامه گسترش خواهد یافت تا شامل دانشمندان و محققان در سراسر ارمنستان و خارج از آن و سراسر جهان شود. کشورهای واجد شرایط: این کمک هزینه برای گروه کشور های مرتبط عضو در چهارچوب موسسات اتحادیه اروپا در دسترس است. انجمن کشورها با ماده 7 قانون تنظیم چارچوب Horizon 2020 اداره می شود.کشورهای مرتبط شامل آلبانی، ارمنستان، بوسنی و هرزگوین، جزایر فارو،گرجستان، ایسلند، اسرائیل، مقدونیه، مولداوی، مونته نگرو، نروژ، سوئیس، صربستان، تونس، ترکیه و اوکراین میباشد.

شرایط ورود: متقاضیان باید معیارهای زیر را رعایت کنند صلاحیت ورود به دانشگاه گواهی دهد که شما واجد شرایط تحصیلات عالی هستید. بیشتر این ها شامل اسنادی هست که تأیید کند شما از مدرسه فارغ التحصیل شده اید (به عنوان مثال Abitur یا A-level یا Baccalauréat )

جهت درخواست برای مسیر پیوسته، شرایط زیر باید رعایت شود:

  • 1- دارای یک مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک دانشگاهی معادل در یک رشته تحقیقاتی واقع در دانشکده هنر و علوم انسانی باشید. (در زیر مشاهده کنید که ” در چه رشته هایی می توانم دکترای خود را در دانشکده فلسفی دانشگاه کلگنه بگیرم”)
  • 2- حداقل نمره 2.0 (طبق سیستم درجه بندی آلمانی) برای مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک دانشگاهی معادل.

الزامات زبان انگلیسی: در فرم درخواست MSCA (تحت مهارتهای زبانی درجه 1) از شما می خواهیم توضیحی در مورد مهارتهای زبانی مورد نیاز خود را برای اجرای پروژه تحقیقاتی عمومی و امکان آن در مقصد خاص فاز حرکتی و موسسه شریک مطرح ارائه دهید.

بورسیه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

تحصیل پزشکی در ارمنستان برای اکثر دانشجویان از سراسر دنیا بهترین گزینه است. دانشجویان می توانند هر آنچه که نیاز دارند در دانشگاه های پزشکی کسب کنند. شهریه پایین، فعالیت های عملی بالینی ایده آل، تدریس پزشکی در سطح بالا، زیرساخت های مدرن، آزمایشگاه های مجهز باعث شده که هزاران دانشجو برای تحصیل پزشکی راهی ارمنستان شوند.دانشجویان برای ورود به دانشگاه های برتر پزشکی نیاز به شرکت در آزمون ورودی ندارند. پروسه پذیرش در دانشگاه های ارمنستان ساده و سریع انجام می شود.

دلیل اصلی جذب هزاران دانشجو از سراسر جهان به دانشگاه های پزشکی ارمنستان، پایین بودن شهریه است. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، کشور ارمنستان را به دلیل وجود دانشگاه های برتر پزشکی دولتی انتخاب می کنند. تحصیل پزشکی در ارمنستان تصمیم عاقلانه ای است و دانشجویان می توانند رویای پزشک شدن خود را به واقعیت تبدیل کنند. یکی دیگر از دلایل ثبت نام دانشجویان خارجی در دانشگاه های این کشور، زبان آموزش است که کلیه دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند. از بین دانشجویان خارجی که برای تحصیل کشور ارمنستان را انتخاب می کنند، دانشجویان هندی سهم نسبتا بیشتری دارند. 

این ویژگی در سال 2001 توسط وزارت آموزش و علوم به رسمیت شناخته شد که فارغ التحصیلان مدرک دولتی دریافت خواهند کرد. طول دوره تحصیل 6 سال است که در مجموع باید 360 واحد گذرانده شود. نزدیک به 26 سال است که UTM در حال آماده سازی پرسنل پزشکی خود که دارای روش های پزشکی مدرن و سنتی برای تشخیص و درمان هستند، می باشد. فارغ التحصیلان در زمینه های پزشکی نظری و عملی در ارمنستان و خارج از کشور فعالیت می کنند. در حال حاضر 15 نفر از فارغ التحصیلان،پزشکان علوم پزشکی هستند.

اکثر فارغ التحصیلان به عنوان پزشکان عملی، محقق، مدرس، کارشناس بهداشت در کلینیک های پیشرو و مؤسسات پزشکی ارمنستان و خارج از کشور با موفقیت کار می کنند. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان رایگان نیست و بورسیه ای برای این رشته ها وجود ندارد. مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به صورت کامل در خصوص بورسیه تحصیلی ارمنستان و همچنین پذیرش های تحصیلی ارمنستان اطلاعات مفیدی دارند، با ما در ارتباط باشید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *