شرایط زندگی در کره جنوبی

کره جنوبی در ده سال گذشته از رونق صنعتی بالایی برخوردار بوده است و همین امر باعث شده است از اقتصادی قوی تر، با ثبات تر و جذاب تر برای مهاجران برخوردارشود. این کشور به دلیل فرصت های شغلی و قوانین جدید مهاجرتی که تعیین کرده است به کانون توجه خارجی ها تبدیل شده است. زندگی در کره جنوبی همانند دیگر کشور ها با فراز و نشیب های مخصوص به خود همراه است و زندگی در این کشور برای فردی خارجی متفاوت خواهد بود.حقایق بسیاری در مورد کره جنوبی وجود دارد که مهاجران باید قبل از عزیمت به آنجا از آن ها آگاهی پیدا کنند.در این مقاله که به کوشش تیم مجرب موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی گردآوری شده است با شرایط زندگی در کره جنوبی بیشتر آشنا خواهید شد.آنچه در این مقاله می خوانیم:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • شرایط زندگی در کره جنوبی به عنوان فردی خارجی
  • 10 حقیقت برتر درباره شرایط زندگی در کره جنوبی
  • مزایا و معایب زندگی در کره جنوبی
  • هزینه های زندگی در کره جنوبی

شرایط زندگی در کره جنوبی به عنوان فردی خارجی

تعداد اتباع خارجی در کره جنوبی به سرعت در حال افزایش است. بیش از 1 میلیون خارجی در این کشور زندگی می کنند که حدود 270000 نفر از آن ها فقط در سئول ساکن هستند.زندگی در کره جنوبی یک چالش به حساب می آید. فرهنگ متفاوت و مانع زبانی ، به ویژه در مورد کره ای های پیر، بیشتر به چشم می خورد. ساکنان خارجی تمایل دارند تا حد زیادی با سایر خارجی ها معاشرت کنند. سئول شهر شلوغی است و محل های زندگی در مقایسه با کشور های غربی کوچکتر است.این کشور دارای یکی از سریعترین شبکه های اینترنتی در جهان، زیرساخت ها پیشرفته، مدارس برجسته، مراقبت های بهداشتی بسیار عالی و فرصت های فرهنگی فراوان است. چنانچه در سئول یا بوسان زندگی می کنید سرگرمی های بسیاری در خارج از خانه برایتان وجود خواهد داشت، از کافه های بازی گرفته تا پیک نیک کنار رودخانه ای که در بالای آن همیشه جایی برای استراحت وجود دارد. به همین دلیل کره جنوبی برای جوانان فعال بسیار ایده آل است.

آنچه شما باید درک کنید این است که کره جنوبی جامعه ای با فشار بالا است و در همه زمینه های زندگی با رقابت شدید همراه است. همین این امر کره ای ها را به سمت ساعات کاری طولانی و ناخوشایند، نگرانی مداوم در باره تفکر دنیای پیرامون راجع به خودشان، یادگیری دائمی مهارت های جدیدی یا بهبود مهارتهای قبلی خود، سوق می دهد. با این از حال شما به عنوان یک فرد خارجی انتظارات کمتری خواهند داشت.در کره ، شما همواره به عنوان فردی خارجی دیده می شوید. مهم نیست که مهارت زبان کره ای شما چقدر خوب باشد، چقدر در آنجا زندگی و کار کرده اید یا به مدرسه رفته اید، مهم نیست که ویزا یا وضعیت تاهل شما چیست، شما همیشه برای افراد محلی بیگانه به حساب خواهید آمد. شاید بزرگترین کاری پس از مهاجرت به این کشور، سازگار شدن با این شرایط باشد.

متوسط هزینه زندگی در کره جنوبی

کسانی که غذای سنتی کره ای را دوست دارند خواهند دید که هزینه بسیار مقرون به صرفه ای دارد. یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت کره ای در سئول می تواند حدود 6 دلار هزینه داشته باشد. اما شام در یک رستوران درجه یک کره ای برای هر نفر نزدیک به 150 دلار هزینه دارد. یک راه عالی برای صرفه جویی در مصرف مواد غذایی ، خوردن غذاهای محلی و آشپزی در خانه است.در این کشور قیمت لباس به خصوص لباس هایی با سبک غربی گران است. البته توجه داشته باشید که قیمت ها در سئول نسبت به بقیه کره جنوبی بسیار بیشتر است. به عنوان مثال زندگی در بوسان حدود 80 درصد زندگی در سئول هزینه دارد و اجاره در آنجا 50 درصد کمتر از سئول است.

شرایط مسکن در کره جنوبی

بازار مسکن سئول بیشترین قیمت در کره جنوبی را دارد. مسکن در مناطق دور افتاده سئول بسیار مقرون به صرفه است. به طور کلی ، مسکن در کره ارزان تر از ایالات متحده است.کیفیت، انتخاب و در دسترس بودن مسکن در کره محدود است. برخی از مناطق مورد علاقه خانواده های خارجی مانند Itaewon ، Ichondong و Pyeongchangdong دارای خانه های تک خانواده ای، امکانات آموزشی با کیفیت بالا، دسترسی آسان به محل کار و زندگی راحت، می باشند. در خارج از شهرهای بزرگ و در مناطق روستایی گزینه های مسکن کمتری برای ساکنان خارجی وجود دارد.بیشتر کره ای ها در آپارتمان ها زندگی می کنند. در سئول معمولاً آپارتمان ها مرتفع هستند. در محله های مربوط به خارجی ها، برج ها ممکن است دارای مراکز تناسب اندام ، زمین بازی برای کودکان و سایر امکانات باشد. اقامتگاه های کم ارتفاع به نام ویلا نیز موجود است.دانشجویان و متخصصان جوان غالباً زندگی در سوییت را که در نزدیکی دانشگاه ها و مناطق تجاری قرار دارند، انتخاب می کنند. این آپارتمان ها بسیار کوچک هستند و اغلب تنها 27 متر مربع هستند.به طور معمول املاک اجاره ای مبله نیستند، اگرچه اغلب برخی وسایل اصلی مانند یخچال، اجاق گاز و ماشین لباسشویی را دارند. علاوه بر اجاره، انتظار می رود هزینه گرمایشی، تهویه مطبوع، برق و یا گاز، آب و تلویزیون را نیز بپردازید.

شرایط مسکن در کره جنوبی

شرایط مسکن در کره جنوبی

شرایط حمل و نقل در کره جنوبی

سفر داخلی در کره جنوبی نسبتاً آسان و ارزان است. پروازهای کوتاه هواپیمایی داخلی، شهرهای اصلی را به هم وصل می کند. تعداد زیادی قطار مسافربری از شبه جزیره کره عبور می کنند. اتوبوس های بین شهری شاید محبوب ترین راه برای سفر در سراسر این کشور باشد. تقریباً تمام شهرهای کره جنوبی دارای سرویس اتوبوس منطقه ای هستند و سیستم حمل و نقل عمومی این کشور به خوبی توسعه یافته و مدرن است.

  • حمل و نقل عمومی: شبکه های عالی مترو و اتوبوس های عمومی باعث می شود که رفت و آمد در سئول، بوسان، گوانجو، دائجون و دائگو و اطراف آن آسان و ارزان شود. سیستم مترو سئول دومین سیستم برتر در جهان است و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اتومبیل های آن بسیار تمیز، مناسب و ایمن هستند. علائم به زبان کره ای ، انگلیسی و چینی نوشته شده اند و همه خطوط دارای کد هستند.
  • تاکسی: تاکسی های فراوان ، تمیز و مقرون به صرفه هستند. در سئول ، تاکسی های معمولی و لوکس (مکینتاش) وجود دارد. آنها همچنین گرانتر از تاکسی های معمولی هستند. تاکسی های ویژه بین المللی رانندگانی دارند که می توانند به زبان انگلیسی، چینی یا ژاپنی صحبت کنند. آنها بر اساس رزرو فعالیت می کنند.
  • اتومبیل: با داشتن حمل و نقل عمومی قابل اعتماد و مقرون به صرفه ، داشتن خودرو ضروری نیست. اما ، این کشور همچنین دارای شبکه ای عالی از بزرگراه ها و خیابان ها است. علائم جاده به دو زبان انگلیسی و کره ای و همچنین در جاده های اصلی به زبان چینی نوشته شده است.

شرایط تحصیل در کره جنوبی

سیستم آموزشی کره جنوبی که بخاطر دانش آموزان موفق خود بسیار مشهور است. دانش آموزان بخش اعظم وقت خود را ، معمولاً بین 12 تا 16 ساعت در روز، در مدرسه یا در یک آکادمی ویژه بعد از مدرسه که به آن هاگوون گفته می شود، می گذرانند. سیستم مدرسه بسیار هدفمند است و دانش آموزان را ترغیب می کند تا روی نتایج خود تمرکز کنند.سطح بالای رقابت علمی در کره جنوبی از دبیرستان شروع می شود و به ویژه در دبیرستان شدت می یابد. در حالی که این جو طی چند دهه به رشد چشمگیر اقتصادی کشور و برخی از بهترین مدارس و مؤسسات آموزش عالی آسیا کمک کرده است، متأسفانه منجر به میزان خودکشی بالایی نیز شده است. کره جنوبی علاوه بر اینکه یکی از تحصیل کرده ترین کشورها در جهان به حساب می آید ، به داشتن بالاترین آمار خودکشی در بین نوجوانان شهرت دارد.برای دانش آموزان بین المللی این میزان فشار ممکن است احساس نشود، اما والدین باید بدانند که حتی برخی از مدارس بین المللی تحت تسلط کره می توانند این سطح از فشار را برای پیشرفت تحصیلی و ارتقا به دانش آموزان تحمیل کنند. در مدارس، علاوه بر تمرکز جدی بر تحصیل در کره جنوبی، به رشد اخلاقی و اجتماعی در بین دانش آموزان نیز تاکید زیادی شده است.

شرایط تحصیل در کره جنوبی

شرایط تحصیل در کره جنوبی

شرایط خدمات درمانی و بیمه درمانی کره جنوبی

کره جنوبی دارای تجهیزات پیشرفته، خدمات باکیفیت خصوصاً در شهرهای بزرگ مانند بوسان و سئول و خدمات درمانی عالی برخوردار است. در حقیقت کره جنوبی در حال تبدیل شدن به یک مقصد مهم گردشگری درمانی است. مراقبت های بهداشتی عمومی و خصوصی در این کشور در دسترس می باشد.بیمه خدمات درمانی ملی (NHI) یک برنامه بیمه ملی درمانی است که توسط وزارت بهداشت كره اداره می شود. اتباع بیگانه باید در این برنامه ثبت نام کنند مگر اینکه تحت پوشش یکسان یک بیمه ملی در کشور خود و یا با بیمه ای که توسط یک کارفرما ارائه می شود، قرار گرفته باشند.

10 حقیقت برتر درباره شرایط زندگی در کره جنوبی

امید به زندگی:

میزان امید به زندگی بسیار بالاتر از بسیاری از کشورهای در جهان است. بطور متوسط امید به زندگی برای آقایان 80 سال و برای زنان 90 سال می باشد. رژیم های غذایی سالم کره ای که شامل برنج، سبزیجات و گوشت پخته شده است به یک زندگی طولانی و سالم کمک می کند.

دسترسی به کار اعتباری:

کره جنوبی جزو کشورهای برتر جهان در استفاده از کارت اعتباری می باشد. علاوه بر این امتناع از استفاده از کارتهای اعتباری توسط کسب و کار ها غیر مجاز است حتی برای خریدهای کوچکتر.

میزان خودکشی بالا:

میزان خودکشی در کره جنوبی در رده های بالای جهان قرار دارد. اعتقاد بر این است که میزان بالای خودکشی ناشی از ساعات طولانی کار و استرس در محیط کار است. یکی دیگر از عوامل مؤثر در این میزان بالا، فقر و تنهایی در میان سالمندان است. این کشور اقدامات پیشگیرانه ای را برای مقابله با چنین آماری غم انگیز انجام داده است.

بیکاری جوانان:

اقتصاد این کشور قوی است اما به آرامی رو به زوال است. با وجود شرکت های بزرگی مانند سامسونگ، ال جی و هیوندای در کره جنوبی، بسیاری از مشاغل کوچکتر برای حفظ کسب و کار خود در جامعه کره ای مشکل دارند. این شرکتهای بزرگ قراردادهای غیر منصفانه ای به شرکتهای کوچکتر ارائه می دهند که باید آنها را بپذیرند یا ریسک خروج از تجارت را بپذیرند. این قضیه موجب ناتوانی جوانان در یافتن شغل در بازار کوچکتر می شود. بیش از 11 درصد از جوانان بین 15 تا 29 سال قادر به یافتن شغل نیستند.

بهداشت جهانی:

کره جنوبی سیستم بهداشت و درمانی جهانی مقرون به صرفه را اتخاذ کرده است که برای اولین بار در سال 1989 معرفی شد. این کشور همچنین برنامه هایی را برای کمک به شهروندان خود برای درمان برخی از انواع مشکلات ذهنی ایجاد کرده است. پیش بینی می شود درصد کره جنوبی های 65 ساله یا بالاتر تا سال 2060 به 40 درصد افزایش یابد.

برنامه هایی برای تقویت اقتصاد:

کره جنوبی هزینه های زیرساخت خود را کاهش داده است، اما در حال افزایش حداقل دستمزد خود است. رئیس جمهور کره تصمیم گرفته است بودجه کره جنوبی را در سال 2019 به میزان چشمگیری در حدود 420 میلیارد دلار افزایش دهد. هدف از این کار افزایش تعداد شغل های موجود و حداقل دستمزد می باشد.

تغییر آب و هوا:

این کشور در مورد تغییرات آب و هوایی در حال اتخاذ اقدامات خاصی می باشد. شهروندان کره جنوبی تحت تأثیر دود و غلظت ذراتی هستند که منجر به بیماری های تنفسی می شوند. هوای کره جنوبی دو برابر سایر کشورها آلوده است.

نرخ خشونت پایین:

کره جنوبی میزان تروریسم و خشونت کمی دارد. براساس داده های بانک جهانی ساکنین کره ی جنوبی به حاکمیت قانون احترام زیادی دارند. شهروندان نیز احترام زیادی به دادگاهها و قوانین جامعه می گذارند.

مسکن گران قیمت:

قیمت مسکن در کره جنوبی روز به روز درحال افزایش است. پایتخت این کشور، سئول، گرانترین شهر برای زندگی در کره جنوبی است. زندگی در آنجا دو برابر گرانتر از هر جای دیگر کشور است. طی یک سال گذشته ، قیمت مسکن در سئول 23 درصد و در خارج از شهر 12.5 درصد افزایش یافته است. برای تشویق جوانان به زندگی در شهر ، دولت در دسامبر سال 2018 به 70000 زوج جوان ارائه داده است.

مسکن گران قیمت در کره جنوبی

مسکن گران قیمت در کره جنوبی

هفته های طولانی کار:

در کره جنوبی افراد بیشتر از اکثر کشورهای دیگر کار می کنند. در سال 2018، کره جنوبی حداکثر زمان کاری کارمندان را از 68 ساعت به 52 در هفته کاهش داد. این تغییر به منظور بهبود شرایط سلامتی و جلوگیری از کار بیش از حد کارمندان، صورت گرفت.

مزایا و معایب زندگی در کره جنوبی

اگرچه زندگی در کره جنوبی با فرصت های بی نظیری همراه است، اما گاهی اوقات با معایبی نیز همراه است. بعضی از این مزایا و معایب در ادامه ذکر شده اند.

مزایای زندگی در کره جنوبی عبارتند از:

  • اسکان اغلب از پیش تنظیم شده است. برای مهاجرانی که توسط یک قرارداد کاری به کره جنوبی می روند اغلب یک آپارتمان تهیه و پرداخت می شود و مهاجران فقط باید هزینه خدمات را پرداخت نمایند.
  • بسیاری از آپارتمان ها و خانه ها دارای قفل الکترونیکی هستند که به یک کلید مغناطیسی و یا یک صفحه کلید نیاز دارد.
  • در سراسر کره جنوبی آمار جرم و جنایت بسیار کم است. در حالی که مهاجران هنوز هم باید جانب احتیاط را نگه دارند اما جرم و جنایت نگرانی جدی برای آنها نخواهد بود.
  • فراوانی غذاهای سنتی.حتی در کوچکترین شهرها ، همیشه یک یا چند رستوران سنتی کره ای وجود خواهد داشت که اشتهای مهاجران را تحریک کند. همچنین رقابت شدید موجب پایین آمدن قیمت ها در ازای یک وعده غذایی کره ای با کیفیت و مقرون به صرفه است.
  • اجتماعات محکم مهاجرین. دوستي با ساير خارجي ها باعث كمتر شدن احساس شوك هاي فرهنگي اوليه شود. به ویژه در سئول ، جلسات و مجالس بسیاری برای کنار هم آوردن مهاجرین برگزار می شود. در شهرهای کوچکتر ، این گروه ها ممکن است مرتباً با هم ملاقات می کنند و عموماً از افراد تازه وارد استقبال می نمایند.
  • فرهنگ کاری دوستانه و دوست داشتنی. کره ای ها به روابط بین فردی خود با همکاران بها می دهند و آشنایی با یکدیگر را در اولویت قرار می دهند. جو استاندارد شرکتی می تواند بسیار اجتماعی باشد و کارمندان اغلب بعد از کار به صورت دسته جمعی به رستوران و کافه می روند.
  • هزینه زندگی مقرون به صرفه. هزینه زندگی در کره جنوبی بسته به شهری که در آن زندگی می کنید بسیار متفاوت است. اکثر مهاجران بر این باورند که زندگی در کره جنوبی روشی کارآمد برای پس انداز پول است.
  • سطح آموزشی عالی. مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی کره معمولاً عملکرد بسیاری خوبی دارند و بر علوم، ریاضیات و همچنین زبان انگلیسی و کره ای تمرکز دارد. در بسیاری از مدارس، حتی در مناطق روستایی معمولا یک کارمند انگلیسی زبان استخدام می کنند. آموزشات خصوصی نیز بسیار پرطرفدار و سختگیرانه است و اغلب شامل آکادمی های بعد از مدرسه به نام هاگوون می باشند.
  • خدمات بهداشت عمومی ارزان. کارمندان خارجی تحت پوشش خدمات مراقبت های بهداشتی عمومی قرار می گیرند و اینگونه خدمات درمانی عالی با هزینه ای ناچیز همراه می شوند. همچنین در مناطق شهری بسیاری از پزشکان انگلیسی صحبت می کنند.
مزایای زندگی در کره جنوبی

مزایای زندگی در کره جنوبی

معایب زندگی در کره جنوبی عبارتند از:

  • آپارتمان های تنگ، کسل کننده و گران قیمت. آپارتمان های اجاره ای در سئول کوچکتر از استانداردهای غربی می باشند. هرچه مهاجران از مرکز شهر دورتر شوند، آپارتمان های بزرگتری می توانند اجاره نمایند. علاوه بر این آپارتمان ها تقریباً به صورت مجتمع ساخته شده اند و تفاوت کمی در معماری آن ها وجود دارد. با وجود این هزینه اجاره آپارتمانی کوچک به خصوص در سئول زیادتر از انتظار مهاجرین می باشد. علاوه بر این سپرده ها معمولاً بسیار بیشتر از سایر کشورها می باشند.
  • کره جنوبی از نظر فنی هنوز در جنگ است. در حالی که کره شمالی و کره جنوبی از زمان آتش بس جنگ کره، درگیر جنگ خصمانه ای نشده اند اما هنوز از لحاظ فنی با یکدیگر درگیر هستند.
  • کمبود غذاهای راحت. پیدا کردن غذایی غیر کره ای به جز در کلان شهر ها بسیار دشوار است. گزینه های عجیب و غریب و غذاهای خارجی جالب در خارج از شهر وجود ندارد و اغلب اوقات از کیفیت ناامید کننده ای برخوردار هستند.
  • خیره شدن. مهاجران باید انتظار نگاه های خیره در جامعه را داشته باشند. کره ای ها خجالتی از خیره شدن به ویژه به خارجیان بیگانگان ندارند. این امر اغلب از روی کنجکاوی واقعی است و هیچ قصد بیمارگونه ای وجود ندارد.
  • افراد محلی خجالتی. کره جنوبی ها غالباً نمی توانند انگلیسی صحبت کنند و یا از ترس اشتباه برای صحبت کردن خیلی خجالتی هستند. در حالی که استثنائات وجود دارد اما مردم مردم محلی بخاطر نداشتن مهارت انگلیسی از پاسخگویی کامل به یک سوال اجتناب می کنند.
  • برنامه ریزی غیرقابل پیش بینی در کار، کره ای ها اغلب تنظیمات آخرین لحظه ای انجام می دهند و مهاجران برای انطباق با این مسئله نیاز به درجه خاصی از انعطاف پذیری دارند. انتظار جلسات، پروژه ها، لغو های غیرمترقبه و همچنین گردهمایی های جمعی اجباری بعد از کار که فقط اندکی قبل از پایان روز اعلام می شود، را داشته باشید.
  • فشار بالا در محیط کار . فشار زیادی بر کارمندان کره جنوبی برای انجام کار وارد می شود. و اغلب منجر می شود کارمندان ساعات طولانی تر از آنچه در قراردادشان است، کار کنند. گرفتن مرخصی استعلاجی نیز ناامید کننده است زیرا عدم تعهد به شغل شخص را نشان می دهد. دیدن افرادی که برای کار می روند ، یا کودکانی که به مدرسه می روند در حالی که مریض هستند ، غیر معمول نمی باشد.
  • هزینه ی زیاد موارد غیر ضروری. در کره جنوبی انتظار می رود افراد از جدیدترین برند ها استفاده کنند، لباس خوبی داشته باشد . که این موارد بسیار گران است.
  • جو استرس زا در محیط آموزشی. کره جنوبی به ویژه در نتیجه فضای بسیار استرس زای آموزشی، از میزان خودکشی بالایی برخوردار است. بسیاری از این خودکشی ها مربوط به دانش آموزان است زیرا برای ورود به دانشگاه خوب دائماً تحت فشار قرار می گیرند تا بهتر و بهتر تحصیل کنند.
  • اگر یک مهاجر در یک منطقه شهری زندگی نکند ممکن است لازم باشد مسیری طولانی را برای مراجعه به پزشک در یکی از بیمارستان های رسمی دانشگاه، طی کند. از آنجا که این بیمارستان ها نیز در مرکز قرار دارند، زمان انتظار برای معالجه می تواند ناخوشایند باشد .

هزینه های زندگی در کره جنوبی

با مقایسه شهرهای کره جنوبی در می یابیم که سئول با بیشترین هزینه زندگی همراه است. بعد از سئول ، دیگر شهر های گران قیمت برای زندگی در کره جنوبی اینچئون ، جزیره ججو و بوسان هستند. در ادامه به بررسی کلی میانگین هزینه های زندگی ماهانه در هر یک از این شهر ها پرداخته ایم:

هزینه های زندگی در کره جنوبی

هزینه های زندگی در کره جنوبی

هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره در کره جنوبی

متوسط هزینه ماهیانه زندگی در کره جنوبی برای یک خانواده چهار نفره (از جمله اجاره) عبارت است از:

  • سئول: 5780 دلار
  • اینچئون: 4500 دلار
  • جزیره ججو: 5200 دلار
  • بوسان: 4300 دلار

هزینه زندگی افراد مجرد در کره جنوبی

متوسط هزینه های ماهانه زندگی در کره جنوبی برای مهاجران مجرد (از جمله اجاره) عبارت اند از:

  • سئول: 1750 دلار
  • اینچئون: 1450 دلار
  • جزیره ججو: 1430 دلار
  • بوسان: 1250 دلار

اجاره ماهیانه آپارتمان در کره جنوبی

هزینه ماهیانه اجاره آپارتمان سه خوابه در کره جنوبی به شرح زیر است:

  • سئول 1950 دلار
  • اینچئون 1133 دلار
  • جزیره ججو 2،670 دلار
  • بوسان 895 دلار
اجاره ماهیانه آپارتمان در کره جنوبی

اجاره ماهیانه آپارتمان در کره جنوبی

اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه در کره جنوبی به شرح زیر است:

  • سئول: 705 دلار
  • اینچئون: 440 دلار
  • جزیره ججو: 588 دلار
  • بوسان 410 دلار

برای زندگی در مقرون به صرفه ترین شهرهای کره جنوبی باید از مناطق بزرگ شهری دور شوید و به سمت شهرهای کوچکتر و متوسط بروید، جایی که تعداد مهاجران کمتر و بومی های بیشتری زندگی می کنند. از جمله شهرهای مطابق با این توصیف و مهاجر پذیر عبارتند از: Daegu (در نزدیکی Busan) ، Suwon (جنوب سئول) و Gwangju (در گوشه جنوب غربی کشور).

هزینه های آب و برق در کره جنوبی

آب و برق در کره جنوبی هزینه زیادی به اجاره شما اضافه نمی کند. در نظر بگیرید که غیر از اینترنت، اکثر امکانات رفاهی مانند گاز، برق و آب توسط دولت تامین می شود.به طور کلی خدمات شهری اندکی بیش از 84 دلار در ماه 84 دلار هزینه در بر دارد.

هزینه خورد و خوراک در کره جنوبی

قیمت مواد غذایی در این کشور نسبتاً مناسب است:

  • ربع لیتر شیر 2.20 دلار
  • سینه مرغ یک پوندی: 4.60 دلار
  • 12 عدد تخم مرغ: 3.50 دلار
  • دو پوند گوجه فرنگی: 5.10 دلار
  • دو پوند سیب: 5.60 دلار
  • دو پوند سیب زمینی: 3.40 دلار
  • صرف شام در یک رستوران ارزان قیمت برای دو نفر: به طور متوسط 27 دلار
  • صرف شام در یک رستوران خوب : حدود 48 دلار
  • صرف ناهار در یک رستوران: 5 تا 8 دلار

هزینه تحصیل در کره جنوبی

هزینه تحصیل در کره جنوبی بسته به محل زندگی و نوع مدرسه متفاوت است. خارجی ها می توانند در هر نوع مدرسه ای در کره جنوبی، از مدارس دولتی گرفته تا خصوصی، مذهبی و بین المللی شرکت کنند. مدارس بین المللی گران ترین گزینه خواهد بود. مدارس دولتی حتی برای دانش آموزان خارجی رایگان است اما توجه داشته باشید که برای حضور در این مدارس نیاز به دانش کره ای می باشد.

  • شهریه سالانه آموزش خصوصی: بین 12600 تا 35300 دلار
  • شهریه سالانه مدارس بین المللی: حدود 20100 دلار

از آنجا که مراقبت روزانه در این کشور اجباری نیست، می توانید در صورت تمایل نام فرزند خود را ثبت نام کنید و هزینه ای در حدود 210 تا 430 دلار در ماه بپردازید. هرچه فرزند شما کوچکتر باشد، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

  • شهریه دوره کارشناسی: بین 2000000 تا 5900000 KRW
  • شهریه دوره کارشناسی ارشد: بین 2500000 تا 7000000 KRW

هزینه های بهداشت و درمان در کره جنوبی

کره جنوبی از سیستم بهداشت عمومی عالی بسیار خوبی برخوردار است. همه باید هزینه این طرح را پرداخت کنند. مبلغی که ماهانه پرداخت می کنید به حقوق ناخالص شما بستگی دارد. به طور متوسط شما می توانید انتظار داشته باشید حدود 30٪ از حقوق خود را در هر ماه صرف بیمه درمانی ملی (NHI) کنید. در سطح دولتی این مبلغ حدودا معادل 100 دلار در هر ماه است اما در عوض NHI حدود 50 تا 80 درصد از هزینه های پزشکی شما را پرداخت می کند.

هزینه بیمه درمانی خصوصی در هر ماه با طرح بیمه درمانی عمومی: 100 دلار

هزینه های بهداشت و درمان در کره جنوبی

هزینه های بهداشت و درمان در کره جنوبی

هزینه سفر و حمل و نقل در کره جنوبی

  • یک لیتر بنزین: حدود 1.20 دلار
  • مسافرت یک طرفه بین شهرها در کره جنوبی: بین 15 تا 50 دلار
  • سفر با مترو در داخل شهرها: حدود: 2 دلا
  • کرایه پایه تاکسی: شروع از 3 دلار

حداقل دستمزد و حقوق متوسط در کره جنوبی

کره جنوبی در بین کشوران مهاجر پذیر از متوسط حقوق بالایی برخوردار است و مقصدی است که در آن خارجی ها می توانند مبلغ زیادی را پس انداز کنند. با این حال، این شهرت عمدتاً توسط معلمان خارجی انگلیسی زبان که به آنها بسته های مهاجرتی اعم از پروازهای رفت و برگشت به کشور خود و همچنین اسکان از طرف ارائه شده است، شکل گرفته است.گفته می شود ، میانگین حقوق در کل کره جنوبی 38000 دلار در سال است. متوسط حقوق در سئول 55500 دلار است. حداقل دستمزد قانونی، که در سال 1988 تعیین شد، اخیراً با افزایش تقریبا 11 درصدی 7 دلار) در ساعت رسیده است. کار تمام وقت با این نرخ باعث می شود کارکنان حداقل سالانه 14،700 دلار دریافت کنند.در ادامه برخی از محبوب ترین مقصد های مهاجران کره جنوبی و میانگین حقوق سالانه برای یک زندگی خوب در آنجا آورده شده است.

برای یک خانواده چهار نفره

  • سئول: 5900 دلار
  • جزیره ججو: 5200 دلار
  • بوسان: 5050 دلار
  • اینچئون: 4600 دلار

برای یک فرد مجرد

  • سئول: 740 دلار
  • جزیره ججو: 700 دلار
  • بوسان: 460 دلار
  • اینچئون: 460 دلار

بیشترین مشاغل درخواستی و مبلغ پرداختی آنها

مهاجراني كه در زمينه هاي زير كار مي كنند بيشترين فرصت کاری را خواهند يافت.

  • ویرایشگر / نویسنده محتوا: 1680 تا 4600 دلار در ماه
  • بازاریابی و فروش: 1260 تا 3540 دلار در ماه
  • روابط عمومی: 1680 تا 4200 دلار در ماه
  • تحلیلگران اوراق بهادار: 2530 تا 6500 دلار در ماه
  • برنامه نویسان و توسعه دهندگان: 1260 تا 3540 دلار در ماه
  • مدیر پروژه: 3370 تا 4700 دلار
  • معلمان (انگلیسی): 1570 تا 2530 دلار در ماه

علاوه بر بخش های شغلی فوق ، در زیر عناوین شغلی خاص و میانگین حقوق سالانه آنها در کره جنوبی آورده شده است .

  • مهندس نرم افزار: 66040 دلار
  • معمار: 31680 دلار
  • مدیر بازاریابی: 53030 دلار
  • مدیر تولید: 60940 دلار
  • توسعه دهنده وب: 43200 دلار
  • طراح UX : 46450 دلار
  • معلم: 45700 دلار
  • حسابدار: 46290 دلار
  • پرستار: 34700 دلار

سوالات متداول در مورد شرایط زندگی در کره جنوبی

1- متوسط هزینه زندگی در گرانترین شهر کره جنوبی چقدر است؟

متوسط هزینه زندگی در سئول 1750 دلار در ماه می باشد.

2- آیا امکان تحصیل در کره جنوبی وجود دارد؟

بله، در کره جنوبی امکان تحصیل در موسسات دولتی و خصوصی برای متقاضیان بین المللی وجود دارد.

3- کمترین هزینه زندگی در شهر های برترکره جنوبی چقدر است؟

1250 دلار

4- هزینه حمل و نقل در کره جنوبی به طور متوسط چقدر است؟

هزینه بلیط مترو در کرو جنوبی 2 دلار می باشد.

5- متوسط دستمزد در کره جنوبی چقدر است؟

38000 دلار در سال

6- شغل های پر متقاضی در کره جنوبی کدامند؟

ویرایشگر / نویسنده محتوا،بازاریابی و فروش، روابط عمومی، تحلیلگران اوراق بهادار، برنامه نویسان و توسعه دهندگان، مدیر، پروژه، معلمان (انگلیسی)

7- متوسط هزینه اجاره آپارتمان تک خوابه در بهترین شهر های کره جنوبی چقدر است؟

400 تا 800 دلار در ماه

8- آیا مهاجران از بیمه درمانی کره جنوبی برخوردار هستند؟

بله

9- تحصیل در کره جنوبی با چه معایبی همراه است؟

تحصیل در کره جنوبی با فشار و رقابت شدیدی همراه است.

10- آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانش آموزان در کره جنوبی وجود دارد؟

بله. در مدارس بین المللی می توان به زبان انگلیسی تحصیل کرد.

11- آیا امکان زندگی بدون دانش زبان کره ای در کره جنوبی وجود دارد؟

از آنجایی که افراد کمی دانش زبان انگلیسی دارند بدون یادگیری این زبان، به سختی می توان در آنجا زندگی کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *