ویزای کار ارمنستان

یکی از انواع روش های مهاجرتی، مهاجرت از طریق کار است. در این مقاله نیز ما به بررسی مسئله ویزای کار ارمنستان می پردازیم. برای کار در یک کشور جدید لازم است تا مجوز های خاصی اخذ شود و معمولا بدون داشتن این مجوز ها نمی توان برای کار اقدام نمود. در واقع با توجه به شرایطی شما می بایست در ابتدای امز به جست و جوی شغل در کشور مورد نظر بپردازید. سپس لازم است تا با کار فرما ها وارد مذاکره شوید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اگر کارفرمایی رزومه شما را بپذیرد، می توانید برای کار و ویزای کاری خود اقدام نمایید. البته برای مهاجرت کاری می توان از روش های دیگری نیز اقدام نمود. هر کدام از روش ها شرایط خاص خود را دارند و شما می توانید با رعایت قوانین و مقررات کشور مقصد برای کار اقدام نمایید.

اگر تمایل دارید برای مهاجرت به کشور ارمنستان اقدام کنید بهترین کار این است که با وکلای برگزیده و متخصصان زبده مشورت کنید. دقت داشته باشید که فرآیند مهاجرت دارای نکات بسیار زیادی است و اگر در این زمینه دقت نظر نداشته باشید، نمی توانید به موفقیت دست پیدا کنید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در همین راستا شرایطی را فراهم کرده است تا شما بتوانید در شهر های مختلف ایران مانند شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز برای پاسخگویی به سوالات خود با مشاوران به راحتی دیدار کنید.

در حقیقت شما برای هر روش مهاجرتی به ارمنستان مانند تحصیل در ارمنستان، کار در ارمنستان، سرمایه گذاری در ارمنستان، ازدواج در ارمنستان، تولد فرزند در ارمنستان و … که اقدام کنید، این گروه پشتیبان شما خواهد بود. کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در تمام طول مسیر مهاجرتی شما را راهنمایی می کنند.

ویزای کار ارمنستان

همان طور که گفتیم یکی از روش های مهاجرتی به کشور ارمنستان، مهاجرت کاری به ارمنستان و اخذ ویزای ارمنستان برای کار در این کشور می باشد.
به عنوان یک قاعده کلی ، دارنده ویزای ارمنستان حق کار در ارمنستان را ندارد مگر اینکه وی دارای مجوز کار باشد. متخصصان بسیار ماهر خارجی ، صاحبان مشاغل ، مدیران و برخی دیگر از شاغلان دیگر از الزامات اجازه کار معاف هستند.
در این مقاله نکات کلی و جامع در ارتباط با ویزای کار ارمنستان را برای شما ارائه می دهیم. اما در ابتدای امر اجازه دهید کمی با کشور ارمنستان آشنا شویم.

آشنایی با کشور ارمنستان جهت کار در این کشور

همان طور که گفتیم یکی از الزامات کار در کشوری جدید مانند ارمنستان و زندگی در ارمنستان این است که با شرایط عمومی کشور ارمنستان آشنا شویم. از این رو در این بخش کمی به معرفی می پردازیم. ار منستان که نام رسمی آن جمهوری ارمنستان است کشوری است که در قاره آسیا قرار گرفته و با کشور های گرجستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، ایران و نخجوان مرز مشترک دارد.

این کشور سابقا عضو شوروی و بخش مهمی از اقتصاد آن بوده است اما امروزه به عنوان کشوری مستقل شناهته می شود. پایتخت کشور ارمنستان، شهر ایروان است که بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. ارمنستان مساختی به اندازه بیست و نه هزار و هفتصد و چهل و سه کیلومتر مربع دارد و جمعیت آن بالغ بر دو میلیون و دانصد هزار نفر  است. در این کشور مردم به زبان ارمنی صحبت می کنند و شعار آن ها، عبارت « ملت ما، فرهنگ ما» است.

قوانین ویزای کار ارمنستان

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با قوانین ویزای کاری ارمنستان صحبت کنیم. برای افرادی که قصد مهاجرت به ارمنستان برای کار را دارند، دریافت ویزای کاری این کشور ضروری است. برای کار در این کشور لازم است تا افراد برای دریافت مجوز کاری خود اقدام نمایند. دریافت مجوز کاری به هیچ عنوان به کاری که قرار است در آن استخدام شوند بستگی ندارد. دقت داشته باشید که برای یافتن کار در ارمنستان شما می بایست در ابتدا به جست و جوی کار در این کشور بپردازید و پس از یافتن کار مورد نظر تان، درخواست خود را ارسالن نموده و رزومه تان را برای کارفرما بفرستید.

قوانین ویزای کار ارمنستان

قوانین ویزای کار ارمنستان

توجه داشته باشید که در هر جایگاه شغلی، کارفرمای ارمنستانی که دارای شرکت در ارمنستان است در ابتدا برای استخدام شخص تبعه این کشور اقدام می کند. اگر شخصی که تابعیت ارمنستان را نداشته باشد برای آن جایگاه شغلی پیدا نشد، کارفرما می تواند برای استخدام از کشور های دیگر نیز اقدام نماید. از این رو در زمینه کار در ارمنستان می بایست از این مراحل اطلاع داشته باشید. اما یک نکته مهم دیگر این است که برخی افراد برای کار در ارمنستان نیازی به دریافت مجوز کار نخواهند داشت که در ادامه این بخش آن ها را معرفی می کنیم.

افرادی که معاف از مجوز کار در ارمنستان هستند.

همان طور که گفتیم برخی افراد با داتشن شرایطی بدون اخذ مجوز کاری می توانند در ارمنستان مشغول شوند. این افراد عبارتند از:

  • اشخاصی که دارنده مجوز اقامت دائم یا ویژه کشور ارمنستان هستند.
  • افرادی که به عنوان همراه یک شخص وارد ارمنستان شده اند و دارای مجور اقامت موقت این کشور می باشند. به عبارتی افرادی که با ویزای همراه ارمنستان وارد این کشور شده اند.
  • بنیانگذاران، مدیران و نمایندگان سازمان های تجاری با سرمایه گذاری خارجی در کشور ارمنستان.
  • افرادی که از کشور های دیگر وارد ارمنستان شده اند و در دفاتر نمایندگی شرکت های خارجی مشغول به کار هستند.
  • متخصصان خارجی که برای نصب یا تعمیر ماشین آلات و سایر تجهیزات خریداری شده از شرکت های خارجی یا آموزش کارمندان محلی ارمنستانی برای کار با این ماشین آلات یا تجهیزات وارد کشور ارمنستان شده اند.
  •  متخصصان خارجی با مهارت بالا در زمینه های علوم طبیعی ، فناوری های اطلاعات ( تکنسین ، بهره برداری و نگهداری فنی تجهیزات رایانه ای و سیستم های رایانه ای ؛ تکنسین ، بهره برداری از ماشین های محاسباتی ، مجتمع ها ، سیستم ها و شبکه ها ؛ طراح وب) ، کشاورزی (1. متخصص کشاورزی ؛ 2. کشاورز ؛ 3. تکنسین – کشتکار) و همچنین خارجی هایی که دارای مدارک آموزش عالی در فن آوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت و اداره شرکت ها ،فناوری غذایی و  امور مالی هستند.
  • اعضای خانواده کارمندان دیپلماتیک
  • خارجیانی که در مناطق مرزی مشغول به کار هستند.
  • شاغلان با زمان کار کوتاه مدت در زمینه ورزش و فرهنگ
  • مدرسانی که برای سخنرانی در موسسات آموزشی ارمنستان دعوت شده اند.
  • نمایندگان معتبر سازمان های خارجی
  • پناهندگان
  • دانش آموزان و دانشجویانی که در طول تعطیلات در برنامه های بورسیه های تبادلی ارمنستان شرکت می کنند.
  • اتباع خارجی که بر اساس توافق نامه های بین المللی وارد ارمنستان می شوند.
  • افرادی که به موجب توافق نامه های بین المللی از الزامات اجازه کار معاف هستند.

دقت داشته باشید که بازدید کنندگان از مشاغل نمی توانند در مدت زمان فعالیت در ارمنستان اقداماتی در زمینه فعالیت کاری در این کشور انجام دهند مگر این که این فعالیت ها معاف از شرط اجازه کار باشند. فعالیتهای مجاز در طول سفر کاری شامل جلسات ، مصاحبه ، بحث و گفتگو ، بررسی فرصت های شغلی ، شرکت در کنفرانس ها ، انجام بازدید از سایت ، گرفتن سفارش یا خرید کالا یا خدمات می باشد. پرداخت حقوق و دستمزد یک مؤسسه ارمنی نشان دهنده اثبات کار است.

قوانین دریافت مجوز کار در ارمنستان

در بخش قبلی مقاله ما در ارتباط با افرادی صحبت کردیم که نیاز به دریافت مجوز کار ارمنستان برای کار در این کشور را نداشتند. اما در این بخش از مقاله هدف ما بررسی قوانین دریافت مجوز کار در ارمنستان می باشد. کارفرمایانی که قبلاً در زمان اجرای مقررات اجازه کار ، نیروی کار خارجی را برای پوزیشن شغلی مورد نظر خود استخدام کرده اند ، لازم نیست تا زمان انقضای موافقت نامه های استخدامی ، دوباره مجوز کار را درخواست کنند. با این حال ، آنها باید نسخه هایی از این موافقت نامه های استخدامی را ظرف مدت 60 روز به وزارت کار و امور اجتماعی کشور ارمنستان (MLSA) ارائه دهند. هر استخدام جدید توسط کارفرمایان در کشور ارمنستان به مجوز کار نیاز دارد.

همان طور که گفتیم کارمندان شاغل در یک شرکت خارجی که در حقوق و دستمزد نیز بر مبنای همان شرکت خارجی حضور دارند عموما از شرایط مجوز کار معاف هستند. توجه داشته باشید که ممکن است در مواردی فرد خارجی معاف از شرط اجازه کار در ارمنستان شود. در این حالت کارفرما ابتدا می بایست درخواست خود را به وزارت کار و امور اجتماعی ارمنستان ارائه دهد. این افر اد به طور معمول برای گرفتن مجوز اقامت ارمنستان و کار در این کشور متقاضی اجازه اقامت موقت ارمنستان خواهند شد.

قوانین دریافت مجوز کار در ارمنستان

قوانین دریافت مجوز کار در ارمنستان

در قوانین ارائه مجوز کار برای یک شخص خارجی، مرکز MLSA بازار ارمنستان را آزمایش می کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ کارگر ارمنی واجد شرایط و در دسترس برای پر کردن این موقعیت وجود ندارد. اگر MLSA اتباع ارمنی را که ممکن است با الزامات کارفرما سازگار باشند ، شناسایی کند ، برای مصاحبه به کارفرما ارجاع می شود. اگر هیچ شخص ارمنی برای این شغل پیدا نشد یا کارفرما فرد را نپذیرفت، کارفرما مجاز است که برای افراد خارجی درخواست مجوز کار دهد. اجازه کار در ارمنستان دارای یک دوره زمانی ثابت است و در صورت درخواست کارفرما تمدید می شود.

از لحظه اعطای اجازه کار، اتباع خارجی می توانند کار خود را در ارمنستان آغاز کنند. پس از اخذ مجوز کار اتباع بیگانه می بایست درخواست اقامت موقت ارمنستان را به اداره گذرنامه و ویزا در ایروان ارسال نمایند. کارت اقامت موقت پس از حدود سی تا چهل و پنج روز صادر می شود. اگر پس از اخذ مجوز کار ، کارفرما نتواند موقعیتی را که مجوز برای آن بدست آمده ارائه دهد می بایست هزینه های سفر برگشتی به کشور فرد، هزینه زندگی و هزینه حمل و نقل کارمند و اعضای خانواده او که همراه وی هستند به طور کامل پرداخت نماید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار ارمنستان

قبل از این که به بررسی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ارمنستان جهت کار در این کشور بپردازیم، لازم است در زمینه ویزای همراه مطالبی ارائه نماییم. افرادی که مجوز کار در ارمنستان را دریافت می کنند در ابتدا مجوز اقامت یک ساله را دریافت خواهند کرد. بلافاصله پس از دریافت اجازه اقامت موقت ارمنستان، افراد می توانند با ارائه سند ازدواج و گواهی تولد فرزندان خود برای اخذ ویزای همراه ارمنستان درخواست دهند. در این حالت لازم است تا شخص فرم درخواست ویزای همراه را پر کرده و با مداک دیگر ارائه کند.

دقت داشته باشید که کار در ارمنستان منجر به اخذ تابعیت ارمنستان و پاسپورت ارمنستان نمی شود. حال ببینیم چه مدارکی برای دریافت ویزای ارمنستان جهت کار در این کشور لازم است. مدارک مورد نیاز عبارتند از: فرم درخواست ویزای کاری، پذیرش شغلی کارفرما در ارمنستان، گواهی ازدواج، عکس، پاسپورت معتبر، مدرک تحصیلی و رزومه کاری، عدم سو پیشینه، گواهی پزشکی، مدارک هویتی، نامه تمکن مالی از بانک و … .

یافتن شغل در ارمنستان

به عنوان آخرین نکته در زمینه کار در ارمنستان به میزان محدودی در ارتباط با شغل در این کشور صحبت می کنیم. از جمله مشاغل مورد نیاز در ارمنستان را می توان به مشاغل حوزه کشاورزی و علوم طبیعی و مشاغل مرتبط با سیستم های کامپیوتری مانند برنامه نویسی و طراحی اشاره نمود. جهت یافتن کار در این کشور نیز می توان از طریق وب سایت های موسسات کاریابی اقدام نمود. از جمله موسسات کاریابی ارمسنتان می توان به تنگر کمپانی، الیت گروپ، ال دی اس جابز، کریر سنتر، جابز دات ای ام و … اشاره نمود.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای کار ارمنستان

  1. آیا ارمنستان جزو کشور های شنگن یا اتحادیه اروپا است؟

    خیر ارمنستان کشوری آسیایی است و عضو هیچ کدام از این موارد نیست.

  2. آیا همه افراد برای کار در ارمنستان نیاز به مجوز کاری دارند؟

    خیر برخی از افراد بنا به شرایط خود نیاز به دریافت مجوز کاری ارمنستان ندارند.

  3. آیا ارمنستان برای کار کشوری مناسب است ؟

    بله ارمنستان یکی از کشور های پیشرو در زمینه اقتصادی است که در زمینه های مختلف اقدام به استخدام افراد می کند.

  4. چه مشاغلی بیشتر در ارمنستان مورد نیاز هستند؟

    از جمله مشاغل مورد نیاز در ارمنستان در گروه مشاغل مرتبط با سیستم های کامپیوتری و مشاغل مربوط به کشاورزی هستند.

  5. آیا امکان دریافت ویزای همراه متقاضی کار در ارمنستان موجود است؟

    بله فرد می تواند پس از دریافت مجوز اقامت موقت خود برای ویزای همراه درخواست دهد.

  6. اقامت کاری در ارمنستان در ابتدا چند ساله است؟

    مجوز اقامت کار در ارمنستان برای ابتدای راه یک ساله صادر می شود.

  7. آیا با داشتن کار در ارمنستان می توان به تابعیت این کشور دست یافت؟

    خیز به صرف کار در ارمنستان نمی توان برای اخذ تابعیت ارمنستان درخواست داد.

  8. آیا شخص همراه افرادی که در ارمنستان هستند می توانند در این کشور کار کنند؟

    بله افرادی که به عنوان همراه وارد ارمنستان شده اند بدون نیاز به مجوز کاری می توانند در ارمنستان مشغول به کار شوند.

  9. آیا بازدیدکنندگان مشاغل می توانند در ارمنستان مشغول به کار شوند؟

    خیر این افراد صرفا می توانند در حیطه فعالیت خود مشغول به کار باشند مانند مصاحبه، کنفرانس و … .

  10. آیا کارمندان شاغل در یک شرکت خارجی در ارمنستان نیاز به مجوز کار دارند؟

    خیر این گروه جزو افرادی هستند که به هیچ عنوان نیاز به دریافت مجوز کار نخواهند داشت.

  11. مدارک لازم جهت دریافت ویزای ارمنستان چیست؟

    از جمله مدارک مورد نیاز عبارتند از: پاسپورت معتبر، عکس، گواهی عدم سو پیشینه، نامه پذیرش کارفرما، گواهی تمکن مالی، رزومه کاری شخص، گواهی سلامت پزشکی، عکس و … .

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *