تولد فرزند در ارمنستان و اخذ اقامت

هدف ما در این مقاله بررسی موضوع تولد فرزند در ارمنستان و اخذ اقامت می باشد. برای مهاجرت می توان از راه های بسیار زیادی اقدام کرد. افرادی که به کشوری جدید مهاجرت می کنند و قصد دارند در آن کشور زندگی کنند ممکن است برای تولد فرزند اشتیاق داشته باشند! اما عده ای از همان ابتدا هدف از مهاجرت خود را تولد فرزند در کشور جدید بیان می کنند که این امر در نهایت می تواند منجر به اخذ اقامت آن ها شود. اما برخی از کشور ها قوانین سخت گیرانه ای دارند و برای تولد فرزند شرایط سختی را در نظر گرفته اند. حال می خواهیم ببینیم شرایط تولد فرزند در کشور ارمنستان چگونه است؟!

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به ارمنستان می توان از روش های بسیاری اقدام نمود. علاوه بر تولد فرزند در ارمنستان و اخذ اقامت یا به عبارتی مهاجرت از طریق تولد فرزند، می توان از روش های دیگری چون مهاجرت تحصیلی به ارمنستان، مهاجرت کاری به ارمنستان، مهاجرت سرمایه گذاری به ارمنستان، مهاجرت از طریق ازدواج در ارمنستان و … نیز اشاره نمود. برای این که بتوانید از هر روش برای مهاجرت خود و خانواده تان اقدام نمایید لازم است تا به تطابق شرایط مهاجرتی با شرایط شخصی خود بپردازید. از این رو توصیه می کنیم که در این زمینه با کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهیاناتی مشورت نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان،‌مشهد و تبریز نمایندگی فعال دارد.

تولد فرزند در ارمنستان و اخذ اقامت

همان طور که گفتیم در این مقاله قصد داریم در ارتباط با تولد فرزند در کشور ارمنستان صحبت کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا می توان در ارمنستان از طریق تولد فرزند برای اخذ اقامت این کشور اقدام نمود. توجه داشته باشید که برای دریافت اقامت از طریق تولد فرزند در کشور های مختلف دو قانون و اصل مهم وجود دارد. این دو اصل اساسی عبارتند از: اصل خاک و اصل خون. هر کدام از این اصل ها نشان دهنده قوانینی هستند و برای خود اصولی دارند.

حال باید دید که کشور ارمنستان کدام یک از این اصول را مبنای فعالت خود در زمینه تولد فرزند در این کشور قرار داده است. اصل خاک یکی از شیوه های اعطای تابعیت به افراد است که بر طبق آن هر کودکی که در سرزمینی جدید یا در یک کشور دیگر متولد شود، می تواند تابعیت یا شهروندی آن کشور را دریافت نماید. این اصل بیشتر در کشور های مهاجر پذیر استفاده می شود که به موجب آن افرادی که در کشتی، هواپیما یا قلمرو و محدوده هوایی آن کشور متولد شده اند حق شهروندی و تابعیت آن کشور را به طور کامل خواهد داشت.

اصل خون در مقابل اصل خاک قرار دارد و به موجب آن تابعیت به کودک بر اساس ملیت یک یا هر دوری والدین او تعیین می شود. این مدل شهروندی یا تابعیت گاها بر اساس اقوام فرهنگی یا اقلیت های اجتماعی هم تایید می گردد. اما باید دید شرایط اقامت در ارمنستان از این طریق چگونه است؟! آیا می توان با تولد فرزند در ازمنستان تابعیت ارمنستان و پاسپورت ارمنستان را دریافت نمود؟!

شرایط دریافت تابعیت کودک از والدین ارمنستانی

در این بخش از مقاله و در ابتدای راه توضیحات خود شرایط مربوط به دریافت تابعیت ارمنستان و اقامت این کشور را برای کودکانی که از والدین ارمنستانی متولد شده اند به طور کامل بیان می کنیم. دقت کنید که ممکن است فردی از سال های دور برای کار در ارمنستان وارد این کشور شده باشد و موفق به دریافت تابعیت این کشور شده باشد.

از این رو در این قوانین می تواند جای داشته باشد. در حقیقت نوع اخذ تابعیت ارمنستان برای شرایط کودک فرقی نمی کند. در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که کودکی که والدین وی در لحظه تولد تابعیت جمهوری ارمنستان را در اختیار دارند ، بدون در نظر گرفتن محل تولد ، تابعیت جمهوری ارمنستان را بدست می آورد. نکته مهم دیگر در ارتباط با تابعیت یکی از والدین کودک می باشد. کودکی که یکی از والدینش در لحظه تولد او تابعیت جمهوری ارمنستان را در دست دارد و به عبارتی تبعیه این کشور محسوب می شود ، در حالی که والد دیگر او ناشناس است یا فردی بدون تابعیت ارمنستان است ، می تواند به راحتی تابعیت جمهوری ارمنستان را به دست آورده و تبعه این کشور شود.

توجه داشته باشید در شرایطی که یکی از والدین تابعیت جمهوری ارمنستان را در لحظه تولد فرزند خود داشته باشد و  والد دیگر شهروند یک کشور خارجی باشد ، کودک حق دارد بدون توجه به داشتن تابعیت والد خارجی، تابعیت جمهوری ارمنستان را طبق رضایت کتبی والدین خود به دست آورد.

شرایط کلی دریافت تابعیت ارمنستانی یک کودک

در کل برای به دنیا آمدن یک کودک در ارمنستان و اخذ تابعیت وی قوانینی وجود دارد که بر طبق آن قوانین کودک می تواند برای دریافت اقامت ارمنستان یا تابعیت ارمنستان اقدام نماید. در این بخش از مقاله در ارتباط با این شرایط کلی صحبت می کنیم. یک کودک می تواند تابعیت جمهوری ارمنستان را داشته باشد، اگر او در قلمرد جمهوری ارمنستان به دنیا آمده باشد. یا این که فردی بدون حق شهروندی کشور های دیگر باشد. مورد سوم برای دریافت تابعیت ارمنستان در صورت دریافت اقامت دائم ارمنستان و رضایت یکی از والدین کودک می باشد.

دریافت تابعیت ارمنستانی یک کودک

دریافت تابعیت ارمنستانی یک کودک

در کل تابعیت یک کودک از افراد بدون تابعیت و همچنین کودک که تابعیت والدین آن ناشناخته است یا پدر و مادر وی قادر به انتقال تابعیت خود به فرزندشان طبق قانون کشور (کشورها) نیستند می تواند ارمنستانی باشد. از این رو کودکی که در ارمنستان به دنیا می آید در صورت وجود شرایط زیر می تواند برای دریافت تابعیت ارمنستان اقدام نماید:

  • والدین کودک افرادی بدون تابعیت کشور خاصی باشند.
  • تابعیت والدین کودک شناخته شده نباشد.
  • والدین کودک تبعه یک کشور یا دو کشور هستند اما آن ها تحت قانون کشور یا کشور های خود قادر به انتقال تابعیت شان به فرزند خود نمی باشند.
  • در صورتی که یکی از والدین شخصی بدون تابعیت باشد و در حالی که دیگری شهروند یک کشور باشد که طبق قانون کشور خود قادر به انتقال تابعیت خود به کودکش نباشد.
  • یکی از والدین کودک شخصی بدون تابعیت است و و تابعیت والد دیگر معلوم نیست.
  • تابعیت و حضور یکی از والدین ناشناخته است در حالی که والد دیگر شهروند کشوری دیگر است که طبق قانون کشور خود تابعیت آن ها قادر به انتقال به کودک نیست و نمی تواند تابعیت خود را به کودک انتقال دهد.

در تمام موارد فوق كودك تابعیت جمهوری ارمنستان را به روشی كه طبق قانون جمهوری ارمنستان مقرر شده است براساس درخواست ارائه شده برای دریافت گذرنامه شهروندی جمهوری ارمنستان به دست می آورد.

چند نکته مهم و اساسی در زمینه اخذ تابعیت ارمنستان

در موارد مندرج در قوانین کشور ارمنستان با توجه به اصول تولد فرزند در این کشور، اگر کودک در هواپیمایی در قلمرو ارمنستان یا در کشتی دریایی یا رودخانه ای این کشور که به طور قانونی در حال حرکت است و دارای پرچم ارمنستان یا دارای علائم شناسایی جمهوری ارمنستان است، به دنیا بیاید می تواند تابعیت این کشور را دریافت نماید.

این مسئله برای کودکان متولد شده در فرودگاه یا بندر جمهوری ارمنستان هم صدق می کند. نکته مهم تر این است که اگر تمام تلاش های والدین کودک برای یافتن تابعیت شخصی شان هم به ثمر نرسیده باشد طبق اصلاحات صورت گرفته در قوانین تابعیت جمهوری ارمنستان، باز هم کودک می تواند تابعیت جمهوری ارمنستان را برای خود داشته باشد.

نکته مهم دیگری که در این مورد باید توجه داشته باشید این است که فرزندی که که والدین وی تابعیت جمهوری ارمنستان را ندارند ، حق دارد از لحظه اقامت خود در جمهوری ارمنستان تابعیت جمهوری ارمنستان را بدست آورد. به عبارتی برای او در سیستم ثبتی کشور ارمنستان اطلاعات ذکر می شود و آدرس اصلی او بر اساس جمهوری ارمنستان و شهر های جمهوری ارمنستان قید می شود. توجه داشته باشید که در این حالت کودک می تواند تابعیت جمهوری ارمنستان را بر اساس درخواست دریافت پاسپورت شهروند جمهوری ارمنستان و رضایت كتبی والدین كه به آن الحاق شده است ، به دست آورد.

پذیرش تابعیت جمهوری ارمنستان برای سنین بالاتر

هر شخصی که هجده سال دارد و به سن قانونی رسیده یا به عبارتی قادر به کار در ارمسنتان یا تحصیل در ارمنستان می باشد، می تواند به موجب قوانین موجود در این کشور برای دریافت اقامت ارمنستان و تابعیت این کشور اقدام نماید. در حقیقت فردی که اقامت قانونی در جمهوری ارمنستان دارد که تابعیت جمهوری ارمنستان را ندارد می تواند برای دریافت تابعیت ارمنستان و پاسپورت ارمنستان درخواست دهد. اما باید شرایطی را داشته باشد. این شرایط عبارتند از:

  • فرد در سه سال گذشته به روشی که در قانون ارمنستان تعیین شده است، در قلمرو جمهوری ارمنستان اقامت داشته باشد.
  • فرد به زبان ارمنی مسلط باشد.
  • شخص با قانون اساسی جمهوری ارمنستان آشنایی داشته باشد.

توجه داشته باشید که شخص متقاضی تابعیت ارمنستان باید درخواست را به صورت حضوری یا از طریق سرپرست ارائه دهد. در صورتي كه فرد ناتوان باشد ، این امر به نهاد مربوطي تعيين شده توسط دولت جمهوري ارمنستان مي رسد و در نهایت با حکم ریاست جمهوری پذیرفته می گردد.

تابعیت دوگانه در ارمنستان

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با مسئله تابعیت دوگانه در ارمنستان صحبت کنیم. ممکن است فردی برای تحصیل پزشکی در ارمنستان از کشوری دیگر در دانشگاه های ارمنستان مشغول شده باشد و پس از کار در این کشور تابعیت ارمنستان را دریافت کرده باشد. در این حالت کودک و خود شخص نیر می توانند با قوانینی تابعیت دو گانه ارمنستان را داشته باشند.

تابعیت دوگانه در ارمنستان

تابعیت دوگانه در ارمنستان

در حقیقت شخصی که بیش از یک شهروندی دارد ، شهروند دوگانه محسوب می شود. از این رو شخصی که دارای تابعیت کشور دیگری (کشور های دیگری) در کنار تابعیت ارمنستان است ، شهروند دوگانه جمهوری ارمنستان محسوب می شود. شهروند دوگانه جمهوری ارمنستان فقط به عنوان شهروند جمهوری ارمنستان برای جمهوری ارمنستان شناخته می شود. این مسئله شامل شهروندانی که پس از اول ژانویه هزار و نهصد و نود و پنح میلادی تابعیت کشور دیگری را بدون پذیرش تابعیت ارمنستان اخذ کرده اند یا افرادی کع تابعیت ارمنستان را باطل کرده اند هم صدق می کند.

شهروند دوگانه جمهوری ارمنستان دارای کلیه حقوق مقرر شده برای شهروندان جمهوری ارمنستان است و کلیه وظایف و مسئولیت های مقرر برای شهروندان جمهوری ارمنستان را به استثنای موارد ارائه شده توسط معاهدات بین المللی جمهوری ارمنستان یا اعلام شده طبق قانون را خواهد داشت.

چرا شهروندی ارمنستان؟

در این مرحله ممکن است تعجب کرده باشید که چرا شهروندی ارمنستان می تواند مهم باشد؟! بسیاری از مردم تمایل دارند به این فکر کنند که برخی از کشور ها خصوصا آن هایی که بخشی از شوروی سابق بوده اند برای زندگی مناسب نیستند. اما این گونه نیست. در حقیقت ارمنستان کشوری توسعه یافته است که دارای ثروت بسیاری می باشد. اگر به دنبال استاندارد های زندگی بالا و هزینه های کم هستید، ارمنستان بهترین گزینه است. شرایط زندگی در ارمنستان و هزینه های زندگی در ارمنستان بسیار مناسب است. علاوه بر آن اعتبار پاسپورت ارمنستان بسیار مناسب می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با تولد فرزند در ارمنستان و اخذ اقامت

  1. آیا ارمنستان کشوری مناسب برای زندگی است؟

    بله ارمنستان کشوری با استاندارد های بالای زندگی و هزینه ای کم برای زندگی می باشد.

  2. آیا پاسپورت ارمنستان اعتبار بالایی دارد؟

    بله پاسپورت این کشور معتبر است و روز به روز به اعتبار آن افزوده می شود.

  3. آیا ارمنستان تابعیت دوگانه را قبول دارد؟

    بله ارمنستان تابعیت دوگانه افراد را قبول می کند.

  4. آیا کودکی که دارای والدین بدون تابعیت است می تواند تابعیت ارمنستان را دریافت نماید؟

    بله اگر تابعیت والدین مشخص نباشد، کودک می تواند تابعیت ارمنستان را داشته باشد.

  5. آیا کودکی که در سیستم هوایی ارمنستان به دنیا می آید می تواند تابعیت ارمنستان را دریافت کند؟

    بله کودک چه در سیستم هوایی و چه در سیستم دریایی متولد شده باشد می تواند تبعه ارمنستان شود.

  6. اگر والدین کودک قادر به انتقال تابعیت خود به وی نباشند، کودک می تواند تبعه ارمنستان شود؟

    بله اگر والدین کودک طبق قوانین کشور خود نتوانند تابعیت کشور خود را انتقال دهند، کودک می تواند تبعه ارمنستان شود.

  7. شخصی که به سن هجده سالگی رسیده چطور می تواند تبعه ارمنستان شود؟

    در صورتی که از سه سال قبل در این کشور باشد، به زبان ارمنی مسلط باشد و قوانین این کشور را بداند.

  8. اگر یکی از والدین کودک تبعه ارمنستان باشد آیا کودک می تواند تبعه ارمنستان شود؟

    بله اگر یکی از والدین تبعه باشد کودک هم می توان تبعه ارمنستان شود.

  9. آيا فرد با اقامت قانونی در ارمنستان می تواند برای تابعیت این کشور درخواست دهد؟

    بله در صورت رعایت برخی قوانین می تواند تبعه این کشور شود.

  10. آیا برای دریافت تابعیت ارمنستان نیاز به رضایت والدین است؟

    بله در حالت های خاصی نیاز به رضایت والدین است.

  11. آیا شهروندان دوگانه ارمنستان تمام حقوق شهروندی را خواهند داشت؟

    بله این فرد از همان ابتدا تمام حقوق شهروندی ارمنستان را خواهد داشت.

3/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *