تابعیت و اقامت در چین

قانون تابعیت و شهروندی چین بر مبنای قانونی که در دهم دسامبر 1985 تصویب شده استوار می‌باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

قانون تابعیت و اقامت و راه های اخذ اقامت یا اخذ شهروندی چین چگونه است ؟ ایا کودک با تولد در این کشور از اتباع کشور محسوب می شود و می تواند تابعیت و اقامت چین کسب کند ؟ چه مدت ماندن در کشور موجب اخذ تابعیت و اقامت چین می شود؟ آیا با ازدواج هم می توان تابعیت و اقامت را به دست آورد؟

خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

مهاجرت به چین

تحصیل در چین

مهاجرت تحصیلی به چین

شرایط و راه های اخذ تابعیت و شهروندی چین

در این قسمت به بررسی راه های اخذ تابعیت کشور چین می پردازیم:

تابعیت و اقامت در چین

 راه‌های تحصیل تابعیت و شهروندی چین

تابعیت و اقامت در چین ممکن است از طریق یکی از موارد زیر تحصیل گردد:

  1. از طریق تولد در خاک چین

تولد در خاک چین به خودی خود موجب کسب تابعیت نمی‌گردد ولی چنانچه طفلی از والدین نامعلوم و یا بدون تابعیت در قلمرو حاکمیت چین به دنیا آمده باشد تابعیت و اقامت در چین را تحصیل خواهد نمود. می‌توان گفت که اساس مقررات تابعیت و اقامت در چین مبتنی بر اصل خاک نمی‌باشد.

  1. از طریق اصل خون (نسب)

اگر یکی از والدین طفل تبعه چینی باشد، صرفنظر از محل تولد وی، تبعه چین محسوب می‌گردد.

چنانچه طفلی از والدینی که تابعیت و اقامت در چین را داشته ولی مقیم کشور دیگری باشند و در خاک آن کشور متولد گردد تابعیت و اقامت در چین را کسب نخواهد نمود.

ساکنین منطقه اجرایی (تحت کنترل چین) که هم رابطه خونی چینی و هم پرتغالی را داشته باشند در انتخاب تابعیت و شهروندی چینی یا پرتغالی آزاد بوده و انتخاب یکی از این دو تابعیت به معنای خارجی بودن وی نسبت به ملیت دیگر خواهد بود.

  1. تحصیل تابعیت از طریق تقاضا

در صورت وجود شرایط زیر، ممکن است تابعیت و اقامت در چین اعطا گردد:

  1. متقاضی، فامیل درجه یک در چین داشته باشد؛
  2. شخصی که محل اقامتش چین باشد؛
  3. اشخاصی که دلایل قانونی دیگری برای سکونت در چین داشته باشند.

شخص خارجی که قبلاً تابعیت و اقامت در چین را تحصیل نموده و مجدداً ترک کرده باشد می‌تواند برای اخذ مجدد تابعیت و شهروندی چین، اقدام نماید.

 از دست دادن تابعیت و شهروندی چین

ترک تابعیت چینی (از دست دادن به صورت ارادی)

در قانون تابعیت، ترک تابعیت و شهروندی چین، تحت شرایطی پیش‌بینی شده است که عبارتند از:

  1. هرگاه شخصی که قصد ترک تابعیت را داشته باشد اقوام نزدیک وی در خارج زندگی نمایند؛
  2. هرگاه شخصی که محل زندگی خود را در خارج از چین قرار داده باشد؛
  3. هرگاه متقاضی دلایل قانونی دیگری برای ترک تابعیت ارائه نماید.

شایان ذکر است بر اساس قانون تابعیت و شهروندی چین، نیروهای مسلح و مسئولین اجرایی، حق ترک تابعیت و اقامت در چین را ندارند.

اگر شما هم خواهان تابعیت و شهروندی چین هستید وکلای مجرب ما در موسسه برگزیده اصطهباناتی واقع در دفاتر تهران و شیراز که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور می باشد می توانند شما را یاری دهند و یا به سایت سفارت چین مراجعه کنید. امید است که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیار شما خواننده گرامی قرار دهد.

مطلب فوق با کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی جمع آوری شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید. امید است که مطلب فوق توانسته باشد، هر چند مختصر کمکی به اطلاعاتی شما در زمینه تابعیت و شهروندی چین کرده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر قوانین جدید مهاجرت می توانید به وب سایت اخذ تابعیت و شهروندی چین مراجعه نمایید و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اخذ تابعیت و نحوه مهاجرت از روش های دیگر مثل ثبت شرکت و سرمایه گذاری، مهاجرت تحصیلی و اقامت بعد از تحصیل می توانید با مشاورین موسسه مهاجرت تماس حاصل فرمایید و توسط مشاوره کارشناسان حقوق بین الملل و وکیل مهاجرت با این مسائل آشنا شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *