زندگی در چین

کشور چین علی الخصوص برای کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای آسیایی را دارند یک گزینه فوق‌العاده به شمار می‌رود. حضور در این کشور فرصت آشنایی شما با اقوام، مذاهب و زیبایی‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و هنری بسیار زیادی را فراهم خواهد کرد. پیش از انتخاب این کشور به عنوان یک مقصد مهاجرتی بهتر است تا از شرایط زندگی در آن باخبر شوید. زندگی در چین مسئله‌ای است که در این مقاله از زوایای و جوانب مختلف مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مطالب مرتبط:

مهاجرت به چین

تحصیل در چین

مهاجرت تحصیلی به چین

تابعیت و شهروندی چین

شرایط زندگی در چین

اگر دوست دارید در کشوری جذاب، فعال، پویا‌تر و پر جنب و جوش زندگی خود را سپری کنی کشور چین یک گزینه فوق‌العاده است. بی‌تردید حضور در میان پر جمعیت‌ترین کشور جهان تجارب بی‌نظیری در زمینه‌های فرهنگی، تاریخی، هنری، شغلی و… را برای شما رقم خواهد زد. آشنایی با فرهنگ کشور چین در نگاه اول کمی دشوار به نظر می‌رسد، چرا که وجود جمعیت میلیاردی در این کشور آداب و رسوم و قواعد خاصی را برای مناطق مختلف این کشور ایجاد کرده است. اما جالب است بدانید که چینی‌ها مردمی پیچیده نیستند و ارتباط با آن‌ها کار سختی به نظر نمی‌رسد. بنابراین اگر کمی سازگاری فردی داشته باشید به راحتی می‌توانید خود را با شرایط نه چندان سخت حاکم بر این کشور وفق دهید. توجه فرمایید که مهاجرت و اقامت چین از طریق سرمایه گذاری نیز میسر خواهد بود.

زندگی در چین

زندگی در چین چگونه است?

اگر قصد دارید تا کشور چین را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنید توصیه می‌شود تا شهرهایی را برای زندگی انتخاب کنید که از مهاجران بیشتری برخوردار هستند. به عنوان مثال شهر شانگهای چین با داشتن ۳۰ هزار نفر مهاجر یکی از بهترین گزینه‌های مناسب برای مهاجران به شمار می‌رود.

اگر از لحاظ مالی دغدغه چندانی ندارید و مسئله ی‌هزینه‌ها برای شما مطرح نیست، زندگی در پکن یک فرصت فوق العاده است. بی‌تردید پایتخت نشینی از مزیت‌ها و امکانات دو چندانی برخوردار بوده ولی در مقابل هزینه‌های بیشتری را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر شهرهای نام برده شده کشور وسیع چین دارای شهر‌های متعدد دیگری می‌باشد که از مشهور‌ترین آنها می‌توان به

  • گوانگژو
  • شانتو
  • هنگ کنگ
  • ووهان
  • نانجینگ
  • شیامن
  • جینان
  • دالیان
  • تیانجین
  • شنژن اشاره کرد.

این شهرها از امکانات فراوانی برخوردار بوده و از لحاظ اشتغال، دانشگاه‌های معتبر، جاذبه‌های گردشگری و مراکز تفریحی‌ از برترین مناطق کشور چین به حساب می‌آیند. برای دریافت ویزای کار چین میتوانید به موسس حقوقی اصطهباناتی مراجعه فرمایید.

سبک زندگی در چین چگونه است؟

حضور در کشور چین به شما این امکان را می‌دهد تا بر اساس سلیقه خود آب و هوای منطقه زندگی‌تان را انتخاب کنید، چرا که در این کشور تنوع آب و هوایی وسیعی وجود دارد. با آن که مسئله ملیت و دفاع از فرهنگ و تاریخ گذشته در میان مردمان چین به چشم می‌خورد، رفتار کلی آن‌ها با مهاجران معقول و منطقی است. دولت و حکومت کشور چین با وضع قوانین هوشمندانه و سخت گیرانه امنیت نسبی بالایی در این کشور برقرار کرده و همین مسئله باعث شده تا توریست‌ها و گردشگران با خیال راحت به این کشور سفر کنند. یکی از عمده مواردی که جذابیت زندگی در چین را دو چندان می‌کند وجود مناطق و زیبایی‌های تاریخی، طبیعی، هنری و فرهنگی متعدد در این کشور است. به عبارت ساده می‌توان گفت که با زندگی در چین هرگز حوصله شما سر نمی‌رود چراکه برای پر کردن اوقات فراغت خود گزینه‌های متعددی پیش رو دارید. فرهنگ ازدواج و شیوه ازدواج مردم چین یکی از موضوعات مهم برای زندگی در چین می باشد.
در ادامه این مقاله قصد داریم تا هزینه‌های گوناگون جهت زندگی در چین را به شما ارائه دهیم:

هزینه تحصیل در چین

همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نشان داده شده است. بدیهی است که هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بسیار متفاوت‌تر با تحصیل در سایر رشته‌ها خواهد بود. نکته‌ای که در رابطه با تحصیل در کشور چین الخصوص تحصیل در مقاطع پیش از دانشگاه این کشور وجود دارد این است که: به دلیل فراهم کردن امکانات آموزشی ‌العاده و روش‌های تدریس بی‌نظیر، کشور چین در شمار برترین‌های جهان از لحاظ تعداد دانش آموزان بین‌المللی قرار دارد. داشتن یکی از شغل‌ های پر درآمد کشور چین می تواند کمک زیادی در پرداخت هزینه های شما داشته باشد.

برای اخذ ویزای تحصیلی چین روی لینک کلیک کنید.

مقاطع تحصیلیهزینه تحصیل
کارشناسی۵۰۰ دلار به بالا
کارشناسی ارشد۷۵۰ دلار به بالا
دکترا۸۵۰ دلار به بالا
پزشکی و دندان پزشکی۳۰۰۰ دلار به بالا

 

هزینه پوشاک برای زندگی در چین

یکی از سوالات متداول متقاضیانی که قصد مهاجرت دارند اطلاع از هزینه پوشاک در کشور مقصد است.

وسیله مورد بررسیهزینه خرید
یک جفت کفش معمولی۴۰ تا ۸۰ یوان
شلوار زنانهحدود ۵۰ یوان و بالاتر
لباس زنانه برند۲۵۰ یوان به بالا
یک جفت کفش چرم۶۰۰ یوان

هزینه خوراک برای زندگی در چین

در این قسمت جدولی با محتوای هزینه مواد غذایی و خوراکی های ضروری به شما نشان داده شده است.

اقلام خوراکیهزینه مربوطه
۱ کیلو مرغ۳۰ یوان
گوشت قرمز۶۰ تا ۸۰ یوان
۱ کیلو پیاز۶ تا ۱۰ یوان
۱ کیلو سیب زمینی۵ تا ۱۰ یوان
۱ عدد کاپوچینو۲۵ تا ۳۰ یوان
۱ عدد نوشابه 0.33 لیتری۳ تا ۵ یوان
۱ وعده رستوران معمولی برای دو نفر۵۰ یوان به بالا
۱ کیلو برنج با مرغوبیت متوسط۷ یوان به بالا
۱ سر کاهو۵ یوان
۱ قرص نانحدود ۱۲ یوان
۱ شانه تخم مرغ۱۲ یوان
۱ کیلو موز۱۰ یوان
۱ کیلو پرتغال۱۲ یوان
۱ بطری آب معدنی بزرگ۵ یوان
۱ کیلو گوجه فرنگی۱۰ یوان
۱ بطری شیر۱۵ یوان
۱ کیلو سیب۱۵ یوان

وسایل حمل و نقل

هزینه های حمل و نقل یکی از مهم ترین هزینه هایی است که یک فرد پیش از مهاجرت باید از آن ها اطلاع داشته باشد. اگر به عنوان دانشجو در کشور چین حضور دارید و محل زندگی شما از دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید فاصله بسیار زیادی دارد، توصیه می‌شود تا با استفاده از کارت‌های ماهیانه دانشجویی هزینه حمل و نقل خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

وسیله نقلیههزینه حمل و نقل
تاکسیهر کیلومتر ۰.۳۳ دلار
استفاده از تاکسی در سطح شهر برای مدت زمان ۲۰ دقیقه۵ دلار به بالا برای هر نفر
بلیط مترو و اتوبوساز ۳ تا ۵ یوان به بالا
کارت حمل و نقل عمومی دانشجوییحدود ۱۵ تا ۲۰ دلار در ماه
بلیط ۱ سفره درون شهری۲ یوان
هر لیتر بنزین۷ یوان

اجاره آپارتمان

عموما یکی از عمده ترین هزینه هایی که مهاجران با آن سر و کار دارند هزینه اجاره آپارتمان در کشور مقصد است. همانطور که در جدول زیر نشان داده شده است هزینه آپارتمان در پایتخت کشور چین یعنی شهر پکن بیش از سایر شهرها است ولی هر چه که به شهرهای حاشیه ای کشور چین نزدیک می‌شویم، از میزان اجاره بهای آپارتمان ها کاسته می‌شود. در کل یکی از مشکلات زندگی در چین این مورد می باشد.

هزینه اجاره آپارتمان در شهر های مختلفمبلغ اجاره به دلارمبلغ اجاره به یوان
پکن۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار۴۳۰۰ تا ۷۵۰۰ یوان
شانگهای۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار۵۰۰۰ الی ۷۰۰۰ یوان
گوانگژو۴۵۰ تا ۶۰۰ دلار۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یوان
شهر های دیگر۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار۲۰۰۰ تا ۳۷۰۰ یوان

زندگی در چین

جمع بندی

همانطور که در طول مقاله به آن اشاره شد کشور چین یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای کسانی است که قصد مهاجرت دارند. وجود مزیت های زیاد کشور چین را به عنوان یکی از بهترین مناطق گردشگری، تفریحی، تحصیلی و شغلی در قاره آسیا مبدل کرده است. سبک زندگی در چین به دلیل وسعت زیاد جغرافیایی‌ و اجتماع اقوام و گروه های مختلف از تنوع بسیار زیادی برخوردار می شود. اگر قصد مهاجرت به چین را دارید و یا می خواهید در مورد نوعی خاص از مهاجرت به این کشور اطلاعات تخصصی کسب کنید با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل کرده و یا به شعب حضوری این مجموعه مراجعه کنید. کارشناسان این مجموعه همواره با شکیبایی و سعه صدر پاسخگوی تمام سوالات شما عزیزان در رابطه با مقوله مهاجرت هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *