دانشگاه اسنابروک آلمان

دانشگاه اسنابروک (به آلمانی: Universität اسنابروک)، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در شهر اسنابروک و ایالت نیدرزاکسن آلمان واقع شده است. حدود 11.034 نفر دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. همچنین این دانشگاه شامل؛ 1858 نفر کارکنان، 209 استاد، 936 پرسنل دانشگاهی اضافی (دستیاران استادان، محققان فوق دکترا و دستیاران فوق لیسانس) و 713 پرسنل غیر دانشگاهی است. شما با دریافت پذیرش از این دانشگاه‌، قادر به تحصیل در آلمان به صورت رایگان خواهید بود. در ادامه مقاله دانشگاه اسنابروک آلمان با ما همراه شوید، تا اطلاعات لازم را به شما انتقال دهیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

معرفی دانشگاه اسنابروک آلمان

دانشگاه اسنابروک آلمان، به داشتن برنامه‌های تحصیلی بین رشته‌ای متعدد شناخته شده است. برخی از آن‌ها در بین دانشگاه‌های کشور آلمان نادر یا حتی منحصر به فرد هستند، از جمله: مطالعات اروپایی، تحقیقات مهاجرت، علوم سیستم‌های کاربردی و علوم شناختی. قابل ذکر است که این دانشگاه به دلیل تحقیقات خود در زمینه علوم شناختی، مطالعات صلح و تعارض، حکومت دموکراتیک، مطالعات اروپایی، مطالعات مهاجرت و بسیاری دیگر نیز شناخته می‌شود.

این دانشگاه، برنامه کارشناسی ارشد خود در رشته مدیریت دموکراتیک و جامعه مدنی را به بهترین شکل ارائه می‌کند. همچنین بخشی از بورسیه‌های معتبر DAAD در زمینه سیاست عمومی و حکمرانی برای کشورهای در حال توسعه را برای دانشجویان صادر می‌نماید. این بورسیه‌ها، همراه با سایر موسسات معتبر در علوم سیاسی و سیاست‌های عمومی مانند: مدرسه حکمرانی “هرتی” در برلین و مدرسه سیاست عمومی “ویلی برانت” در ارفورت در مشارکت هستند. این بورس تحصیلی اغلب افراد آسیایی، آمریکای لاتین و آفریقایی را، به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های سیاسی دانشگاه‌های آلمان، جذب می‌کند.

ساختار دانشگاه اسنابروک چگونه است؟

دانشگاه اسنابروک آلمان

ساختمان اصلی دانشگاه اسنابروک، قلعه‌ای ساخته شده با سبک “باروک” است. این ساختمان در طی سال‌های 1667-1675 بنا شد. خانه و دفتر سابق شاهزاده اسقف اسنابروک، امروزه مدیریت دانشگاه را در خود جای داده است. همچنین، ساختمان مرکزی این دانشگاه، در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است. در فصل تابستان، محوطه قلعه (عمدتا پوشیده از چمن) برای سینمای روباز و کنسرت‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر ساختمان‌های دانشکده، در مجاورت قلعه پراکنده شده‌اند. استادیوم ورزشی و سالن بدنسازی کمی از این قلعه دورتر هستند. دانشکده‌های ریاضی، علوم طبیعی و همچنین باغ گیاه‌شناسی در قسمت غربی شهر، و در منطقه “وستربرگ” (“کوه غربی”، که بیشتر یک تپه است تا یک کوه) واقع شده‌اند. محوطه دانشگاه اسنابروک، در بخش‌هایی با دانشگاه علوم کاربردی همسایه به اشتراک گذاشته شده است. فاصله بین قلعه و پردیس اسنابروک، حدود 1.2 مایل می‌باشد.

تاریخچه دانشگاه اسنابروک

آموزش تحصیلات عالی در شهر اسنابروک، در سال 1632 آغاز شد، زمانی که دبیرستان “کارولینوم” به دانشگاه “یسوعی” ارتقا یافت. با این حال، دانشگاه “کارولینا اسنابروگنسیس” تنها یک سال دوام آورد و هنگامی که سربازان سوئدی اسنابروک را در جنگ سی ساله پس گرفتند، برای همیشه تعطیل شد.

دولت ایالت نیدرزاکسن در سال 1970، تصمیم به ایجاد دانشگاهی جدید در اسنابروک گرفت، و تا سال 1973 مبنای قانونی چنین موسسه‌ای را تعیین کرده بود. دانشگاه اسنابروک، در ترم تابستان سال 1974، افتتاح شد. این دانشگاه، به عنوان موسسه جانشین “کالج معلمان آدولف رایخاین”، که از سال 1953 کاخ سابق شاهزاده-اسقف اعظم را اشغال کرده بود، راه‌اندازی گردید.

موسسات و دپارتمان‌های دانشگاه اسنابروک

دانشگاه اسنابروک شامل ده دانشکده (Fachbereiche) و چهار موسسه بین رشته‌ای است. این دانشکده‌ها به موضوعات مختلف، موسسات و یا هر دو تقسیم می‌شوند.

اسامی این دانشکده‌ها و موسسات بین رشته‌ای عبارت‌اند از:

  • مطالعات فرهنگی و علوم اجتماعی
  • مطالعات آموزشی و فرهنگی
  • فیزیک
  • زیست شناسی/شیمی
  • ریاضیات/علوم کامپیوتر
  • زبان و مطالعات ادبی
  • علوم انسانی
  • مدیریت بازرگانی و اقتصاد
  • حقوق
  • تحقیقات مهاجرت و مطالعات بین فرهنگی
  • مطالعات اولیه بین فرهنگی
  • علوم شناختی
  • تحقیقات سیستم‌های محیطی

هزینه و شهریه تحصیلی دانشگاه

در دانشگاه اسنابروک، از دانشجویان در هر ترم شهریه‌ای دریافت می‌شود. همچنین در صورت فراتر رفتن از دوره استاندارد تحصیل، هزینه تحصیل طولانی مدت نیز باید پرداخت شود. علاوه بر این، برخی از برنامه‌های آموزش مداوم، مستلزم پرداخت هزینه هستند.

شهریه در هر ترم

همان‌طور که گفته شد، دانشجویان دانشگاه اسنابروک ملزم به پرداخت هزینه در هر ترم هستند. این هزینه‌ها، در ترم زمستان 2021/21 در حدود مبلغ 348.83 یورو خواهد بود. هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کمک به خدمات دانشجویی اسنابروک: 73 یورو
  • کمک به خودگردان دانشجویان: 200.83 یورو (در ترم‌های سال 2021، فقط مبلغ “حمل و نقل عمومی” کسر می‌شود و مشارکت در مدیریت خودگردان دانشجویان به دلیل کرونا لغو می‌شود.)
  • مشارکت در هزینه‌های اداری: 75 یورو

هزینه تحصیل طولانی مدت و سیستم اعتبار تحصیلی

همه دانشجویان به میزان دوره استاندارد تحصیل برای دوره کارشناسی انتخاب شده به علاوه شش ترم اضافی، اعتبار تحصیلی دریافت می‌کنند. برای یک برنامه کارشناسی ارشد پیوسته، اعتبار تحصیل با تعداد ترم‌های دوره استاندارد تحصیل در برنامه مدرک تحصیلی مربوطه افزایش می‌یابد.

اگر مدرک کارشناسی فرد در دانشگاهی خارج از آلمان اخذ شده باشد، اعتبار تحصیل برای برنامه کارشناسی ارشد پیوسته به تعداد ترم‌های دوره استاندارد تحصیل برای دوره کارشناسی ارشد انتخاب شده (معمولاً چهار ترم)، به اضافه چهار ترم اضافی خواهد بود.

وضعیت تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه

برنامه‌های کارشناسی که عموماً شش ترم طول می‌کشند، دروس پایه مورد نیاز افراد داوطلب و متقاضی تحصیل در هر رشته را، برای آمادگی فرصت‌های شغلی آینده ارائه می‌دهند. سپس دانشجویان پس از شش ترم از دانشگاه اسنابروک با مدرک حرفه‌ای خارج می شوند یا تحصیلات تکمیلی را دنبال می‌کنند.

عنوان علمی Bachelor of Arts (B.A.) در رشته علوم انسانی، ریاضیات، علوم کامپیوتر و حقوق به دانشجویان اعطا می‌شود. برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد اغلب چند زبانه هستند. به این معنا که هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی ارائه می‌شوند.

دانشجویانی که تحصیلات خود را پس از اتمام دوره کارشناسی ادامه می‌دهند، برای به دست آوردن اطلاعات عمیق‌تر در زمینه‌های تخصصی موضوع انتخابی خود، برنامه‌ای را که معمولاً در چهار ترم خلاصه می‌شود، آغاز می‌کنند. برنامه‌های کارشناسی ارشد نسبت به سطح کارشناسی، تأکید بیشتری بر تحقیق دارند. به این ترتیب، آن‌ها برای دانشجویانی با علاقه علمی شدید در هر رشته در نظر گرفته شده‌اند.

مطابق با مدرک کارشناسی، عنوان (B.A.) به دانشجویان علوم انسانی اعطا می‌شود. دانشجویان علوم طبیعی، ریاضیات یا علوم کامپیوتر مدرک کارشناسی ارشد را با عنوان (M.Sc.) دریافت می‌کنند.

دوره‌های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی

در بخش زیر، اسامی دوره‌هایی را که به زبان انگلیسی در دانشگاه اسنابروک ارائه می‌شوند، جمع‌آوری نموده‌ایم:

  1. علوم شناختی
  2. زبان انگلیسی (تدریس در دبیرستان)
  3. زبان انگلیسی (تدریس در هنرستان)
  4. مطالعات انگلیسی و آمریکایی
  5. علوم نانو – مواد، مولکول‌ها و سلول‌ها
  6. فیزیک
  7. محاسبات شناختی
  8. اقتصاد
  9. زبان انگلیسی (تدریس در مدارس ابتدایی)
  10. مطالعات انگلیسی
  11. سیستم‌های نرم افزاری تعبیه شده
  12. مطالعات تعارض و صلح

دانشگاه اسنابروک در رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان شانگهای(Shanghai Jiao Tong)، در جایگاه 901 قرار دارد و بر اساس نظرات دانشجویان در Studyportals، که بهترین وبسایت برای اطلاع از نحوه ارزیابی دانشجویان از تحصیل و تجربه زندگی در دانشگاه‌ها است، دارای امتیاز 4.0 ستاره می‌باشد. در صورتی که علاقه‌مند به مهاجرت تحصیلی به آلمان، تحصیل پزشکی در آلمان و دریافت پذیرش این دانشگاه هستید، یا می‌خواهید از دیگر روش های مهاجرت به آلمان مطلع شوید، با کارشناسان موسسه مهاجرتی حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *