کارت آبی آلمان - بلوکارت آلمان

بلوکارت آلمان یک مجوز اقامت آلمان برای کار است که برای اتباع غیر اتحادیه اروپا که تحصیلات دانشگاهی دارند و قصد دارند در موقعیت‌های شغلی خاص در آلمان کار کنند، صادر می‌شود. کارت آبی برای آلمان یک مجوز کار و اقامت است که برای افراد بسیار ماهر صادر می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد در مشاغلی که در آلمان کمبود وجود دارد، کار کنند. بلوکارت به دارندگان این امکان را می‌دهد که در ابتدا تا چهار سال در آلمان زندگی و کار کنند و در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند، مدت اقامت خود را تمدید کنند. اگر شما هم قصد مهاجرت به آلمان و یا تمدید اقامت خود را دارید، در این راهنما از موسسه مهاجرتی اصطهباناتی، با نحوه دریافت بلوکارت آلمان و شرایط و مدارک مورد نیاز آن همراه ما باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بلوکارت آلمان چیست؟

کارت آبی آلمان که مشابه گرین کارت ایالات متحده آمریکا است، مجوز کاری است که به اتباع کشورهایی به غیر اتحادیه اروپا اعطا می‌شود. برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا آلمان، اکثر افراد باید برای ویزای کار آلمان یا ویزای جستجوی کار از سفارت یا کنسولگری آلمان درخواست دهند. اینها ویزاهای طولانی مدت هستند که به خودی خود به شما اجازه کار در آلمان را نمی‌دهند، اما به مقامات مهاجرتی نشان می‌دهند که شما به صورت قانونی و به قصد مهاجرت کاری به آلمان وارد این کشور شده‌اید.

شهروندان ایالات متحده آمریکا، کانادا، ژاپن، استرالیا، اسرائیل، کره جنوبی و نیوزلند می‌توانند بدون دریافت ویزا، برای دریافت بلوکارت آلمان اقدام کنند. به‌طور‌کلی برای واجد شرایط بودن اخذ بلوکارت، حقوق شما باید بالاتر از میانگین ملی باشد. در 1 آگوست 2012، دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا برای کارکنان به غیر اتحادیه اروپا در آلمان اجباری شد. هدف از این کار این بود که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا که متخصصان ماهری هستند، فرصت اقامت قانونی و کار در آلمان را بدهند. این امر مهاجرت به آلمان را برای اتباع خارجی واجد شرایط جذاب‌تر کرده است.

قبل از ثبت نام برای دریافت کارت آبی، باید مدرک تحصیلی عالی و کار مناسب در آلمان داشته باشید. «بلوکارت آلمان» در واقع ویزائی است که به متخصصان بسیار ماهر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا با شرایط ساده اعطا می‌شود. در حال حاضر، دو شرط اصلی برای اخذ کارت آبی آلمان در سال 2024 وجود دارد:

  • پیشنهاد شغلی از یک شرکت آلمانی با حقوق سالانه 58400 یورو یا بالاتر
  • زمینه کاری که با مدارک تحصیلی متقاضی همسو باشد.

با‌ این‌حال، برای مشاغلی که در آلمان تقاضای زیادی دارند، مانند متخصصان فناوری اطلاعات، ریاضیدانان، مهندسان، پزشکان و سایر متخصصانی که با کمبود مواجه هستند، حداقل آستانه حقوق ممکن است کاهش یابد. به طور معمول، بلو کارت کشور آلمان با توجه به مدت قرارداد کار به اضافه سه ماه دیگر با حداکثر اعتبار چهار ساله صادر می‌شود. اخیراً، دولت آلمان چندین تغییر در سیاست‌های مهاجرتی خود با هدف جذب بیشتر کارکنان خارجی تصویب کرده است. این تغییرات شامل معرفی یک مجوز اقامت جویای کار جدید با اعتبار سه سال و همچنین تسهیل مراحل اداری، از جمله تسهیل در دریافت کارت آبی آلمان است.

شرط تجربه حرفه‌ای برای دریافت کارت آبی در کشور آلمان کمتر شده است. پیش از این متقاضیان باید مدرکی دال بر تجربه مرتبط در زمینه‌ای که برای آن کار در آلمان به آنها پیشنهاد شده بود، ارائه می‌کردند. با این حال، طبق قوانین جدید برای اخذ کارت آبی آلمان، داشتن مدرک در رشته مربوطه برای درخواست مجوز کافی است. علاوه بر این، حداقل آستانه حقوق کمتری برای شروع کار با مدرک تحصیلی ایجاد خواهد شد که ورود افراد جوان به حرفه‌های کاری را آسان‌تر می‌کند. پیش نویس قانون جدید تاکید کرده است که حداقل حقوق مورد نیاز برای این دسته از افراد، کمتر از افراد با تجربه خواهد بود. طبق تغییرات تصویب شده در قانون مهاجرت آلمان، متخصصان فناوری اطلاعات از این پس حتی اگر مدرک دانشگاهی نداشته باشند، اما مدارکی برای تحصیل و کار در این زمینه ارائه دهند، می‌توانند بلو کارت کشور آلمان را دریافت کنند.

تصویری از بلوکارت المانشرایط دریافت بلوکارت آلمان

بلوکارت آلمان یک مجوز اقامت ویژه است که برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا با مهارت بالا که مایل به کار و زندگی در آلمان هستند، صادر می‌شود. هدف این کارت جذب متخصصان بااستعداد از سراسر جهان برای کمک به اقتصاد آلمان و پر کردن شکاف‌های شغلی و مهارتی است. برای واجد شرایط بودن دریافت کارت آبی، افراد باید دارای مدرک دانشگاهی معتبر یا مدرک معادل، یک پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای آلمانی و حقوقی که شرط لازم را برآورده می‌کند، داشته باشند. حداقل حقوق مورد نیاز بسته به حرفه متفاوت است، اما به طور کلی برای مشاغل ضروری و مورد نیاز آلمان، بالاتر است.

بلوکارت آلمان نقش حیاتی در جذب متخصصان بسیار ماهر به بازار کار این کشور ایفا می‌کند. با کمک این برنامه مهاجرتی نه تنها افرادی که به دنبال فرصت‌های شغلی بهتر هستند سود می‌برند، بلکه رقابت و نوآوری در صنایع آلمان نیز افزایش می‌یابد.

هدف آلمان با اجرای این برنامه رفع کمبود کارگران ماهر و تقویت موقعیت خود به عنوان مرکز استعدادهای جهانی است.

بنابراین، اگر شما هم در حرفه خود بسیار ماهر هستید و به دنبال فرصت‌های شغلی در آلمان بوده و می‌خواهید از مدارک خود نهایت استفاده را ببرید، دریافت بلو کارت کشور آلمان ممکن است فرصت مناسبی برای شما باشد. اگر شرایط زیر را دارید می‌توانید برای بلو کارت آلمان درخواست دهید:

سوابق تحصیلی

شما باید مدرک تحصیلی عالی چه از دانشگاه‌های آلمان و چه از دانشگاه‌هایی که در آلمان به رسمیت شناخته شده است، داشته باشید. برخی از مشاغل مانند کارکنان بهداشتی، حقوق، تدریس و مهندسی دارای مقررات خاصی هستند، بنابراین علاوه بر ارائه مدرک، باید اعتبار آن را نیز تایید کنید.

یک پیشنهاد شغلی مناسب با شرایط خود

شما باید یک پیشنهاد کاری مشخص از یک کارفرمای آلمانی داشته باشید. وقتی برای کارت آبی آلمان درخواست می‌دهید، باید یک قرارداد کاری ارسال کنید که در آن موقعیت و حقوقی که به شما پیشنهاد می‌شود را ذکر کنید. توجه داشته باشید که شما باید برای یک کارفرمای آلمانی کار کنید، چرا که نمی‌توانید به عنوان یک کارآفرین، کارت آبی آلمانی دریافت کنید.

حداقل حقوق (حقوق شما باید حداقل 1.5 برابر میانگین کشوری باشد)

حقوقی که دریافت می‌کنید باید حداقل یک و نیم برابر میانگین حقوق ملی در آلمان باشد. در سال 2023، متقاضی باید حداقل حقوق ناخالص (قبل از مالیات) 43800 یورو را دریافت می‌کرد، اما این شرط در سال 2024 به مبلغ 58400 افزایش پیدا کرده است.

پوشش بیمه سلامت

متقاضیان قبل از اینکه بتوانند برای کارت آبی آلمان درخواست دهند، باید دارای پوشش بیمه درمانی معتبر در این کشور باشند.

معیارهای بهداشتی و امنیتی

متقاضیان نباید هیچ گونه تهدیدی برای سلامت یا امنیت عمومی ایجاد کنند. بنابراین متفاضیان ممکن است نیاز به معاینه پزشکی برای تأیید وضعیت سلامتی خود داشته باشند و پیشینه آنها برای رفع هر گونه نگرانی جنایی یا امنیتی بررسی شود.

اگر برای شغل‌هایی مثل (علوم، پزشکی، مهندسی، فناوری اطلاعات، معماری و غیره) درخواست می‌دهید، در صورتیکه حقوق شما حداقل 39682.80 یورو در سال باشد، ممکن است کارت آبی آلمان را دریافت کنید. برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا در آلمان با حقوق کمتر، نیاز به تایید آژانس کار فدرال دارید. اگر مطمئن نیستید که موقعیت شغلی شما واجد شرایط دریافت بلوکارت است، می‌توانید با کارشناسان حقوقی موسسه‌ مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید.

تصویری از پرچم آلمانمراحل دریافت بلوکارت آلمان

توجه داشته باشید که شما فقط می‌توانید کارت آبی اتحادیه اروپا را از اداره خارجیان در آلمان دریافت کنید. بنابراین، پس از یافتن کار در آلمان، باید برای دریافت ویزای ورود به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه کنید. هنگامی که در آلمان هستید، می‌توانید بلوکارت خود را دریافت کنید. در ادامه به بررسی مراحل دریافت بلوکارت آلمان می‌پردازیم:

۱. یافتن شغل در آلمان

اگر برای حداقل یک سال جاب آفر آلمان نداشته باشید و حقوقی مطابق با شرط تعیین شده نداشته باشید، نمی‌توانید بلوکارت دریافت کنید. اگر هنوز شغلی در آلمان پیدا نکرده‌اید، می‌توانید برای ویزای جستجوی کار درخواست دهید و برای جستجوی کار به آلمان سفر کنید. شما می‌توانید از طریق EURES، پورتال جستجوی شغلی اروپا، شغل‌های مورد نیاز برای کارت آبی آلمان را جستجو کنید. با استفاده از گزینه فیلترینگ، مشاغلی را که فقط برای آلمان آگهی شده‌اند مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توانید برای پیدا کردن شغل مورد نظر از وب سایت اداره کار آلمان فدرال کمک بگیرید. پس از اینکه شغل مورد نظر خود را پیدا کردید، کارفرمای شما باید یک قرارداد کاری به شما ارائه دهد که در آن موقعیت شغلی شما، مدت زمان استخدام و حقوق سالانه یا ماهانه شما ذکر شود.

۲. برای ویزای کار اقدام کنید

برای درخواست ویزای کار، باید با نزدیکترین سفارت آلمان در کشور خود تماس بگیرید و قرار ملاقات بگیرید. آنها به شما اطلاع می دهند که چه مدارکی را باید ارسال کنید. پس از مشخص شدن تاریخ قرار ملاقات، می‌توانید مصاحبه ویزا را نیز انجام دهید.

۳. تعیین وقت ویزا

برای تعیین وقت ویزا باید با سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود تماس گرفته و مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید. سفارت آلمان لیستی از مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کار آلمان را ارائه می‌دهد که شامل قرارداد کاری، مدارک تحصیلی، بیمه درمانی مسافرتی و غیره می‌شود.

۴. ارسال درخواست ویزا

در تاریخ قرار ملاقات، باید مدارک ویزا را ارسال کرده و هزینه‌ای را پرداخت کنید. همچنین ممکن است مصاحبه‌ای با افیسر ویزا انجام دهید. این مرحله برای ورود به آلمان ضروری است. پس از ورود به آلمان همچنان باید برای اخذ بلوکارت اقدام کنید.

۵. سفر به آلمان

اگر درخواست ویزای شما موفقیت آمیز باشد، ویزای شما صادر می‌شود که به شما اجازه ورود به آلمان را می‌دهد. در این مرحله شما باید اقامت خود را ثبت کنید، بیمه درمانی آلمان را دریافت کنید و یک حساب بانکی باز کنید.

۶. مجوز کار را دریافت کنید

اگر پیشنهاد شغلی در یکی از مشاغل ارائه شده را دارید و حقوق سالانه 45300 یورو دریافت می‌کنید، یکی از اولین کارهایی که باید پس از ورود به آلمان انجام دهید، درخواست تأیید از فدرال آلمان است. اگر برای درخواست ویزا به آن نیاز دارید، کارفرمای شما می‌تواند قبل از ورود شما به کشور این کار را از طرف شما انجام دهد. اگر حقوق سالانه 56400 یورو دریافت می‌کنید، به این تأییدیه نیاز ندارید. برای برخی از مشاغل، مانند پزشکی، شما همچنین به مجوز فعالیت شغلی نیاز دارید، اما کارفرمای شما باید به شما اطلاع دهد که دریافت مجوز شغلی ضروری است یا خیر.

۷. آدرس زندگی خود را ثبت کنید

ظرف 14 روز پس از نقل مکان به آلمان، باید آدرس زندگی خود را در دفتر ثبت نام مقیم محلی (Bürgeramt) ثبت کنید. مراحل ثبت آدرس اقامت در آلمان به شرح زیر است:

  • Bürgeramt محلی را پیدا کنید و قرار ملاقات بگذارید.
  • مدارکی مانند گذرنامه، قرارداد اجاره و تاییدیه نقل مکان از صاحبخانه و فرم ثبت نام را ارائه کنید.
  • منتظر سند ثبت اقامت خود (Meldebescheinigung) باشید.

۸. بیمه درمانی دریافت کنید

قبل از دریافت بلو کارت آلمان، باید درخواست خود را برای دریافت بیمه درمانی در یکی از شرکت‌های بیمه آلمان ثبت کنید که می‌تواند بیمه درمانی دولتی (قانونی) یا خصوصی باشد. با این حال، شرکت های بیمه قانونی ممکن است با ثبت نام شما قبل از دریافت رسمی کارت آبی موافقت نکنند. بنابراین، ممکن است ابتدا مجبور شوید در یک شرکت بیمه‌ خصوصی ثبت‌نام کنید و سپس آن را به شرکت‌های بیمه عمومی انتقال دهید.

۹. برای اخذ کارت آبی آلمان اقدام کنید

پس از تکمیل مراحل قبلی و داشتن مدارک مربوطه، می‌توانید برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا در اداره مهاجرت محلی (به آلمانی Ausländerbehörde) درخواست دهید. این فرایند به شرح زیر است:

  • یک قرار ملاقات در Ausländerbehörde بگیرید.
  • فایل درخواست خود را تکمیل کنید که شامل مدارک، فرم‌های درخواست و پرداخت هر گونه هزینه مورد نیاز است.
  • در تاریخ قرار ملاقات خود، همه مدارک را در Ausländerbehörde ارسال کنید.
  • منتظر بمانید تا درخواست شما بررسی شود. توجه داشته باشید تا زمانی که کارت آبی آلمانی خود را دریافت نکنید، نمی‌توانید در این کشور شروع به کار کنید.

اتباع استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، نیوزلند، ایرلند شمالی، کره جنوبی، انگلستان و ایالات متحده آمریکا نیازی به درخواست ویزای ورود برای استخدام در سفارت آلمان ندارند. اگر جزو شهروندان این کشورها هستید، می‌توانید برای اخذ کارت آبی آلمان مستقیماً در اداره خارجی آلمان درخواست خود را ثبت کنید.

همچنین اگر قبلا با هدف تحصیل در آلمان به این کشور مهاجرت کرده‌اید و موقعیت شغلی به شما پیشنهاد شده است که واجد شرایط دریافت کارت آبی شده‌اید، می‌توانید در Ausländerbehörde محلی (مرجع خارجی آلمان) درخواست دهید.

مدارک لازم برای بلوکارت آلمان

مدارک مورد نیاز برای درخواست بلو کارت آلمان عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس بیومتریک 35mm x 45mm که اخیرا گرفته شده است.
  • قرارداد کاری شما
  • فرم درخواست برای اجازه اقامت
  • اعلامیه روابط استخدامی ( اگر نیاز به تایید توسط آژانس کار فدرال دارید، ارائه این مدرک ضروری است.)
  • ثبت محل اقامت در آلمان ( وقتی وارد آلمان می‌شوید، باید آدرس محل زندگی خود را در دو هفته اول ثبت کنید.)
  • مدرک دانشگاهی ( به رسمیت شناختن مدرک شما توسط اداره مرکزی آموزش خارجی (ZAB) در صورت نیاز )
  • گواهی بیمه سلامت ( اگر بیمه سلامت عمومی دارید، کارت سلامت الکترونیکی خود را همراه با تاییدیه بیمه سلامت ارسال کنید و اگر بیمه خصوصی دارید، گواهی شرکت بیمه را به همراه مدرک پرداخت حق بیمه خود ارائه دهید. )
  • ارائه مجوز فعالیت شغلی برای مشاغلی که نیاز به مجوز شغلی دارند، مانند پزشکی یا حقوق.

هزینه اخذ بلوکارت آلمان

به طور کلی هزینه اخذ بلوکارت آلمان 110 یورو است. با این حال، ممکن است هزینه آن بین 100 تا 140 یورو در ایالت‌های مختلف آلمان متفاوت باشد. به خاطر داشته باشید که این مبلغ فقط هزینه کارت آبی است. هزینه‌های اضافی برای ویزای کار، ارزیابی صلاحیت و سایر موارد اداری نیز وجود دارد که به آن اضافه می‌شود.

مزایای بلوکارت آلمان

دریافت بلوکارت آلمان، مزایای زیادی را ارائه می‌دهد، مانند:

  • شما در یکی از بهترین اقتصادهای جهان کار خواهید کرد.
  • شما و اعضای خانواده‌تان به سیستم مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی آلمان دسترسی خواهید داشت.
  • سالانه 20 روز امکان مرخصی دارید.
  • مرخصی زایمان 14 هفته (شش هفته قبل و هشت هفته بعد از زایمان).
  • مرخصی والدین برای مادر و پدر.
  • ساعات‌های کاری منعطف
  • ساعات کاری استاندارد؛ 8 ساعت در روز.
  • اضافه کاری با حقوق معمولی (که در قرارداد کار آمده است)
  • اخذ اقامت دائم پس از 33 ماه کار در آلمان.
  • اخذ تابعیت آلمان پس از هشت سال زندگی و کار در آلمان.
  • رفت و آمد آزاد در اتحادیه اروپا تا سه ماه در یک دوره شش ماهه.

تصویری از جاذبه‌های مشهور آلمانمقایسه بلوکارت آلمان و کارت شانس آلمان

همانطور که گفتیم، بلوکارت یک مجوز اقامت و کار برای اتباع غیر از اتحادیه اروپا است. دارندگان بلوکارت آلمان این امکان را دارند که نه در آلمان بلکه در هر جای اروپا (به جز دانمارک و ایرلند) زندگی و کار کنند. این افراد همچنین ممکن است در نهایت برای شهروندی و اقامت دائم آلمان درخواست دهند. توجه داشته باشید که آلمان این کارت را فقط به افرادی اعطا می‌کند که مهارت‌ها و پتانسیل لازم برای کمک موثر به اقتصاد آلمان را دارند. دولت آلمان نامزدهایی را انتخاب می‌کند که در یکی از مشاغل مورد تقاضا سابقه کار داشته باشند.

با کارت شانس “Chance Karte”، نامزدهای کشورهای غیر اتحادیه اروپا می‌توانند برای جستجوی شغل مناسب وارد آلمان شوند. این دسته از افراد نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر قرارداد کار دائمی ندارند. کارت شانس برای داوطلبانی که به عنوان کارگران ماهر شناخته می‌شوند یا کسانی که با استفاده از سیستم امتیاز حداقل شش امتیاز کسب کنند، صادر می‌شود.

کارت شانس، یافتن کار در آلمان را برای داوطلبان آسان‌تر می‌کند و به متقاضیان امکان می‌دهد تا بدون طی پروسه طولانی در آلمان کار کنند. پیش نیاز اخذ کارت شانس دو سال آموزش حرفه‌ای یا مدرک دانشگاهی و دانش کافی زبان آلمانی (A1) یا انگلیسی (B2) است. کارت شانس به دارندگان این حق را می‌دهد که یک کار آزمایشی دو هفته‌ای یا کار پاره وقت (حداکثر 20 ساعت در هفته) داشته باشد. داوطلبانی که دارای کارت شانس هستند اجازه دارند یک سال در آلمان بمانند. در این مدت، تمرکز آن‌ها باید بر روی یافتن شغل دائم باشد.

مشاغل مورد نیاز آلمان

برخی از مشاغلی که در آلمان بیشترین تقاضا را دارند عبارتند از:

  • معماران و طراحان داخلی
  • مهندسان
  • متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • ریاضیدانان
  • متخصصین سلامت
  • دانشمندان
  • متخصصان برنامه‌ریزی شهری و ترافیکی

زمینه‌های شغلی که شما را واجد شرایط دریافت کارت آبی آلمان می‌کند، مواردی هستند که نیاز به مدرک دانشگاهی دارند.

اگر در رشته خود واجد شرایط هستید، می‌توانید برای دریافت کارت آبی اقدام کنید. شما می‌توانید از طریق پورتال‌های شغلی آنلاین به دنبال کار در آلمان بگردید. وزارت آموزش و پژوهش آلمان وب‌سایت‌های زیر را به عنوان مرجعی عالی برای جویندگان شغل در آلمان معرفی کرده است:

  • Euraxess.de
  • Academics.com
  • EURES – ec.europa.eu/eures
  • Alumniportal-deutschland.org
  • Obboerse.arbeitsagentur.de
  • Bund.de
  • Make-it-in-germany.com

مدت زمان درخواست بررسی بلوکارت

مدت زمان درخواست بررسی بلوکارت آلمان بین پنج تا شش هفته طول می‌کشد. اداره خارجی با همکاری آژانس کار فدرال آلمان برای صدور مجوز اقامت و کار شما همکاری خواهد کرد.

مدت زمان اعتبار بلوکارت

کارت آبی آلمان برای مدت قرارداد کاری شما به اضافه سه ماه صادر می‌شود. حداکثر مدت زمان صدور آن چهار سال است. اگر قرارداد شما قبل از واجد شرایط بودن برای تسویه حساب به پایان برسد، سه ماه فرصت دارید تا به دنبال کار دیگری بگردید و به زندگی در آلمان ادامه دهید. پس از 33 ماه اقامت، می‌توانید برای اقامت در آلمان اقدام کنید، به این معنی که نیازی به تمدید کارت آبی ندارید، اما می‌توانید به طور نامحدود در آلمان زندگی کنید.

اخذ اقامت دائم آلمان با بلوکارت

امکان اخذ اقامت دائم آلمان با بلوکارت وجود دارد. تبدیل کارت آبی به اقامت دائم احتمالا ساده ترین راه برای دریافت مجوز اقامت دائم آلمان است. برای تبدیل بلوکارت آلمان به اجازه اقامت دائم، باید شرایط زیر رعایت شود:

  • کارمندی که دارای کارت آبی باشد.
  • متقاضی به مدت حداقل 33 ماه به عنوان کارمند در یک پوزیشن شغلی کار کرده باشد. اگر متقاضی مهارت‌های زبان آلمانی خوبی داشته باشد، این دوره به 21 ماه کاهش می‌یابد.
  • متقاضی برای زندگی در آلمان وضعیت مالی پایداری داشته باشد
  • متقاضی مدارکی مبنی بر عدم سوء سابقه کیفری ارائه دهد.
  • به متقاضی اجازه داده شود کار فعلی خود را انجام دهد.
  • متقاضی اصول قانون اساسی آلمان را بپذیرد.
  • متقاضی حداقل مهارت‌های زبانی را با موفقیت در یک دوره کسب کرده باشد.

تصویری از کارت آبی آلمانسخن پایانی

کارت آبی آلمان نوع خاصی از اجازه اقامت در این کشور است که هدف آن آسان‌تر کردن مهاجرت دائمی افراد واجد شرایط خارج از اتحادیه اروپا به آلمان می‌باشد. این کارت پذیرش متخصصان بسیار ماهر اتباع خارجی را در اتحادیه اروپا تسهیل می‌کند.

بلوکارت آلمان مزایای متعددی ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به مشغول به کار شدن در یکی از بهترین اقتصادهای جهانی، امکان دسترسی خود و اعضای خانواده به سیستم درمانی و تحصیل رایگان، ساعت کاری منعطف و استاندارد، مرخصی با حقوق و همچنین امکان اقامت دائم در آلمان اشاره کرد. اگر شما هم قصد دارید از این طریق برای اقامت دائم آلمان درخواست دهید، برای اطلاع از شرایط دقیق و نحوه درخواست برای اخذ بلوکارت می‌توانید با مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در تماس باشید.

سوالات متداول

1- آیا می‌توانم با بلوکارت خانواده‌ام را به آلمان بیاورم؟

بله، شما می‌توانید اعضای نزدیک خانواده خود را با کارت آبی خود به آلمان بیاورید که شامل همسر و فرزندان تحت تکفل شما می‌شود. اعضای خانواده شما می‌توانند با ویزای اتحاد خانواده همرا شما به آلمان بیایند و مانند شما از مراقبت‌های بهداشتی، تحصیلی و اجتماعی بهره مند شوند. اعضای خانواده شما مجاز به ادامه تحصیل و همچنین کار در هر شغلی هستند.

2- آیا می‌توانم با کارت آبی کشور آلمان در سایر کشورهای اتحادیه اروپا کار کنم؟

خیر، شما نمی‌توانید از کارت آبی آلمان برای کار در جای دیگری در اروپا استفاده کنید. شما باید برای کارت آبی اتحادیه اروپا برای آن کشور درخواست دهید، مگر اینکه شرایط خاصی را رعایت کنید. پس از 18 ماه کار در آلمان می‌توانید برای کارت آبی اتحادیه اروپا در کشور دیگری درخواست دهید.

3- اگر در طول دوره اقامت با بلوکارت، شغلم را از دست بدهم چه می‌شود؟

اگر در طول اقامت با بلوکارت در آلمان شغل خود را از دست بدهید، سه ماه فرصت دارید تا شغل جدیدی پیدا کنید. در غیر این صورت، امکان از دست دادن بلوکارت آلمان وجود دارد.

4- آیا بستگان دارندگان بلوکارت آلمان، امکان کار در این کشور را دارند؟

بله، بستگان دارندگان بلوکارت می‌توانند بدون محدودیت در آلمان کار کنند، حتی اگر به زبان آلمانی مسلط نباشند.

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *