ویزای کاری لتونی

لاتویا یا لتونی کشوری چهار فصل در اروپا می باشد. این کشور که جزو اتحادیه اروپا و کشور های شنگن‌می باشد، مکان مناسبی برای سرمایه گذاری و زندگی است. این کشور در اروپای شمالی و محدوده باتیک قرار دارد. همسایگان کشور لتونی یا لاتویا عبارتند از: لیتوانی، روسیه، استونی، بلاروس و سوئد. البته مرز این کشور با سوئد، آبی است. لتونی حدود دو میلیون جمعیت دارد و پایتخت این کشور ریگا است. زبان رسمی مردم این کشور لیتونیایی است. البته مردم در برخی مناطق به زبان های انگلیسی، روسی و آلمانی هم صحبت می کنند. آب و هوای بسیار خوب این کشور باعث شده تا افراد زیادی از سراسر دنیا مقصد تفریح خود را لتونی انتخاب کنند. البته این کشور جدیدا مقصد مهاجرت به روش ها مختلفی شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به لتونی از روش های مختلفی امکان پذیر است. از جمله این روش ها می توان به تحصیل در لتونی، سرمایه گذاری در لتونی و … اشاره نمود. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با مهاجرت کاری به کشور لتونی یا لاتویا برای شما مطالبی جامع ارائه دهیم.

اگر قصد دارید در ارتباط با تحصیل در لتونی، دانشگاه های لتونی، پزشکی و دندانپزشکی در لتونی یا سرمایه گذاری در این کشور اطلاعات کسب کنید، به نمایندگی های موسسه حقوقی اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز مراجعه کنید.

ویزای کار لتونی

اقتصاد بسیار عالی در کشور لتونی باعث شده تا عده زیادی از کشور های مختلف برای کار در این کشور اقدام کنند. اما دانستن روش هایی برای یافتن شغل در لتونی، بازار کار لتونی، اقتصاد لتونی، نحوه دریافت مجوز کار لتونی و … می تواند در این راه کمک زیادی به متقاضیان کند. ما در این مقاله قصد داریم نکات مهمی درباره کار در لتونی و اخذ ویزای لتونی از طریق کار ارائه دهیم.

بازار کار در لتونی

لتونی یکی از جوان ترین دموکراسی های اروپا است و استقلال خود را در دهه نود پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی بدست آورد. در بیست و پنج سال گذشته، لتونی با اصلاحات زیادی که انجام داد توانست اقتصاد خود را از آشفتگی جدا کند. در حال حاضر کشور لتونی یا لاتویا از سال دو هزار و چهار عضو کامل اتحادیه اروپا شده است و اخیرا نیز جزو کشور های یورو محسوب می شود.

با وجود پیشرفت های فراوان و آزادی اقتصادی، این کشور کماکان برای اقتصاد خود تلاش می کند. شاید عده ای این کشور را فقیرترین کشور اتحادیه اروپا بدانند اما بازار کار در پایتخت این کشور یعنی ریگا بسیار فعال و پویا است. بسیاری از شرکت های بین المللی پایگاه فعالیت خود را در ریگا بنا نهاده اند. مالیات و حقوق مناسب بسیاری از شرکت های فناوری را به این ایالت باتیکی جذب کرده است.

بازار کار در لتونی

بازار کار در لتونی

اخذ شغل و اجازه کار در لتونی

در حال حاضر لتونی خصوصا ریگا جامعه نسبتا متنوعی دارد که اکثریت آن ها لاتوی هستند‌. پایتخت لتونی همچنین دارای گروه های قابل توجهی از روس ها، اوکراینی ها و لهستانی ها است.‌ شهر ریگا به دلیل نزدیکی با کشور های اسکاندیناوی، هجوم قابل توجهی از گردشگران سوئدی را نیز به خود اختصاص داده است.

اخیرا دانشجویان از کشور های اروپایی و غیر اروپایی برای مدرک دانشگاهی و تحصیل در لتونی، این کشور را انتخاب می کنند. این کشور در تلاش است با شرایط ویزای جدید، استعداد هایی را به دانشگاه های لتونی جذب کند.

اگر شهروند اتحادیه اروپا باشید، برای شروع کار جدید در لتونی نیاز به اجازه و مجوز کار ندارید. شما از همان ابتدا می توانید برای کار مشغول شوید.

اما اگر جزو شهروندان غیر اتحادیه اروپا باشید، شما برای کار در این کشور نیاز به اجازه اقامت دارید. این اجازه و مجوز کاری اغلب توسط کارفرمای شما در لتونی تنظیم می شود. در صورت داشتن مهارت های زبان و آی تی به عنوان فرد خارج از اتحادیه اروپا، شما کار بسیار ساده ای پیش رو خواهید داشت و با راحتی می تواند در این کشور مشغول شوید. در این بخش های شغلی معمولا کمبود هایی وجود دارد که کارشناسان متبحر خارجی این کمبود ها را پر می کنند. از این رو اگر در شاخه های رایانه و فناوری اطلاعات و آی تی تحصیل دارید به راحتی می توانید برای ویزای کاری لتونی اقدام کنید.

دفتر شهروندی و مهاجرت لتونی برای بهبود روند کاری و رفع سوالات مهاجران کاری به این کشور وب سایتی راه اندازی کرده است. برای اطلاعات کاری می توانید به این وب سایت مراجعه کنید.

یافتن شغل در لتونی

همان طور که در بخش قبل گفتیم برای کار در لتونی باید از کارفرمایی در این کشور، پذیرش داشته باشید. اما سوال این است که چطور می توان در کشور لتونی مشعول به کار شد یا آگهی های کار در این کشور را یافت. بهترین راه برای یافتن کار در کشور لتونی استفاده از وب سایت های کاریابی این کشور است. در این بخش با این وب سایت ها آشنا می شویم.

CV.LV:

این پورتال را می توان بزرگترین پورتال شغلی در لتونی نامید. مشاهده این وب سایت به زبان های روسی، انگلیسی و لتونی امکان پذیر است. در این سایت پیشنهادات بسیاری در زمینه آی تی به زبان انگلیسی موجود است.

پورتال شغلی دولت لتونی: در این پورتال شغل های زیادی ارائه می شود. البته نکته مهم و قابل توجه این است که باید زبان لتونی خود را بهبود بخشید. زیرا بیشتر کار ها در این مورتال به این زبان نیاز دارد.

SS.LV:

می توان گفت اس اس، بزرگترین پورتال طبقه بندی شده در کشور لتونی است. در این پورتال نه تنها پیشنهادات شغلی دیده می شود، بلکه پیشنهادات مسکن، ماشین و انواع کالا هم موجود است‌.

پرتال شغلی اروپا

این وب سایت توسط اتحادیه اروپا راه اندازی شده است و شما می توانید برای یافتن شغل در کل اتحادیه اروپا از طریق این وب سایت اقدام کنید.

Visidarbi.lv

این پورتال یکی دیگر از وب سایت های شغلی و یافتن کار در لتونی است که می توانید مهارت های بسیاری در این وب سایت برای تمام زبان های روسی، انکلیسی و لتونی بیابید.

یافتن کار در لتونی

یافتن کار در لتونی

شرایط اخذ ویزای کار لتونی

همان طور که گفتیم برای این که بتوانید به لتونی سفر کنید، باید ویزای کار این کشور را دریافت کنید. جهت اخذ ویزای کار این کشور لازم است تا از یک کارفرما در این کشور دعوت نامه و پذیرش شغلی داشته باشید. در بخش قبل ما وب سایت های برای یافتن شغل در این کشور معرفی کردیم .

از دیگر وب سایت ها می توان به جاب این لاتیوا، لرن فور گود، جاب دات ال وی، پرایم و تیپ تاپ جاب اشاره نمود. برای افرادی که از خارج اتحادیه اروپا قصد دارند برای کار به این کشور بروند، مجوز فعالیت لازم است که توسط کارفرما داده می شود. البته مجوز اقامت این کشور نیز باید ضمیمه شود. ویزای کاری این کشور به فردی داده خواهد شد که از طرف وزارت کار و امور اجتماعی لتونی مجوز کار را دریافت کرده باشد. این ویزا در ابتدا برای یک سال صادر خواهد شد. پس از این که فرد در کشور لتونی پنج سال به کار مشغول شد و کلیه مالیات های خود را پرداخت نمود، برای او امکان اقامت دائم لتونی مهیا می شود. اما پس از ده سال فرد می تواند برای تابعیت لتونی درخواست دهد.

یکی از بهترین مزیت های کار در لتونی این است که ویزای همراه نیز صادر می شود. بر مبنای این ویزا فرد می تواند همسر و فرزندان زیر هجده سال خود را برای اقامت و زندگه به کشور لتونی ببرد. با داشتن ویزای کار لتونی فرد به آسانی می تواند به کشور های عضو اتحادیه اروپا سفر کند یا در دانشگاه های اروپایی به تحصیل بپردازد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار لتونی

برای دریافت کار ویزای کار لتونی نیاز به مدارکی دارید که در این بخش ما آن ها را ارائه می کنیم. برای اخذ ویزا باید پاسپورت معتبر داشته باشید. فرم درخواست کار در لتونی را پر کنید. قرار داد کاری خود با کارفرما یا شرکتی در لتونی را ارائه دهید. گواهی عدم سو پیشینه و گواهی سلامت دریافت کنید. گواهی مربوط به تمکن مالی خود را که از بانک گرفته اید ارائه دهید. مدارک شناسایی خود شامل کارت ملی و شناسنامه همراه با کپی آن ها و ترجمه شده با مهر رسمی ارائه کنید. سند ازدواج تان را ارائه دهید. کلیه هزینه های ویزا را پرداخت نمایید و … . البته برای برخی شرایط کار ممکن است از شما مدرک زبان یا مدرک تحثیلی ترجمه شده نیز خواسته شود. این مدارک به کارفرما و شرکت مورد نظر بستگی دارد.

حقوق کار در لتونی

با توجه به پیشرفت های روز افزون در این کشور و افزایش سرمایه گذاری شرکت های بین المللی در لاتویا، می توان گفت لاتویا یکی از کشور هایی است که نسبت به سایر کشور های اروپایی دستمزد کمتری به کارکنان خود ارائه می دهد.‌ اما با این وجود نرخ بیکاری در لاتویا روز به روز در حال کاهش است و در سال دو هزار و نوزده میلادی حدودا شش درصد بوده است.

به طور میانگین در کشور لاتویا میزان دستمزد ماهانه حدودا هشتصد یورو است. حداقل میزان دستمزد در کشور لاتویا حدود چهارصد و سی یورو در هر ماه اعلام شده است. یکی از کار های بسیار درآمد زا در این کشور که حقوق مناسبی دارد تدریس زبان انکلیسی است. اگر به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و دارای مدارک آیلتس یا تافل باشید، می توانید با تدریس زبان انگلیسی در این کشور درآمد بسیار بالایی برای خود اخذ کنید.

درآمد کار در لتونی

درآمد کار در لتونی

یکی دیگر از شغل هایی که در این کشور جزو پر درآمد ها محسوب می شود، شغل های فنی مانند مکانیکی است. میزان درآمد یک مکانیک در این کشور را می توان بیست و پنج برابر ایران نامید‌. از دیگر شغل هایی که درآمد زیادی در این کشور دارد و درخواست و تقاضا برای آن زیاد است مشاغل حوزه آی تی می باشد. افرادی که در کشور لاتویا به طور تمام وقت استخدام شده اند تعدادی حدود هشتصد و دو هزار و پنجاه نفر دارند که با توجه به تعداد کم جمعیت این کشور عددی بسیار بالا است. همین مسئله نشان می دهد که داده های اقتصادی و پیشرفت کاری در این کشور افزایش چشم گیری داشته است.

اخذ اقامت و پاسپورت لتونی از طریق کار

همان طور که در بخش های قبلی مقاله گفتیم، ویزای کاری لتونی در ابتدا به صورت یک ساله داده می شود و پس از پنج سال اقامت در این کشور فرد می تواند برای اقامت دائم لتونی اقدام کند. پس از ده سال اقامت در لاتونی به او پاسپورت این کشور داده خواهد شد. البته اخد اقامت در لاتونی از طریق سرمایه گذاری هم امکان پذیر است.

با توجه به این که میزان هزینه زندگی در لاتونی پایین تر از سایر کشور های اروپایی است و زندگی در این کشور مقرون به صرفه می باشد، عده زیادی در تلاشند تا بتوانند اقامت دایم این کشور و در نهایت پاسپورت لتونی را دریافت کنند. اخذ پاسپورت لاتونی ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر برسد اما رونی روتین و راحت دارد‌ برای اخذ پاسپورت لاتونی لازم است تا بین هفت تا ده سال در این کشور سکونت داشته باشید.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای کار لتونی

  1. آیا از طریق کار در لتونی می توان اقامت دائم این کشور را داشت؟

    بله با اخذ ویزای کاری در این کشور و گذشتن مدت زمان معینی می توان اقامت دائم لتونی را کسب کرد.

  2. چگونه می توان با اخذ ویزای کاری لتونی پاسپورت این کشور را دریافت کرد ؟

    پس از پنج سال اقامت در لتونی به شما اجازه اقامت دائم در این کشور داده خواهد شد و پس از گذشت ده سال می توانید برای اخذ پاسپورت لتونی اقدام کنید.

  3. ویزا کاری لتونی در ابتدا چند ساله است؟

    ویزایی که در ابتدا با عنوان ویزای کاری به شما داده می شود یک ساله است و قابلیت تمدید دارد.

  4. برای اخذ ویزای لتونی اولین اقدام چیست؟

    اولین اقدام برای اخذ ویزای لتونی پذیرش یک شرکت یا کارفرما در کشور لتونی است.

  5.  از چه روش هایی می توان برای یافتن شغل در لتونی اقدام نمود؟

    وب سایت های زیادی در کشور لتونی راه اندازی شده اند که با استفاده از آن ها می توان برای یافتن شغل در این کشور اقدام نمود. از جمله این وب سایت ها می توان به پورتال شغلی دولت لتونی اشاره نمود.

  6. آیا دانستن زبان لتونی برای اخذ ویزای کاری لتونی لازم است؟

    این مسئله بستگی به کار شما دارد. برخی از شغل ها در این کشور با زبان انگلیسی هستند، برخی روسی و برخی به زبان مرسوم کشور لتونی. از این رو باید به درخواست کارفرما دقت کنید.

  7. آیا برای فردی که در لتونی کار می کند امکان اقامت خانواده وجود دارد؟

    بله برای خانواده افرادی که در لتونی کار می کنند مانند همسر و فرزندان زیر هجده سال ویزای همراه صادر می شود.

  8. چه شغل هایی بیشتر در لتونی نیاز است؟

    بیشتر شغل هایی که در لتونی نیاز است در حوزه مهندسی آی تی و فناوری اطلاعات، نرم افزار، مکانیک و … می باشد. البته تدریس زبان انگلیسی در این کشور نیز رونق بسیاری دارد.

  9.  میانگین حقوق در کشور لتونی چقدر است؟

    میانگین حقوقی در این کشور حدود هشتصد یورو است. البته کمترین دستمزد در کشور لتونی حدود چهارصد و پنجاه یورو می باشد.

  10. هزینه زندگی در کشور لتونی چگونه است؟

    لتونی جزو کشور هایی محسوب می شود که هزینه زندگی در آن نسب به سایر کشور های اروپایی کمتر است از این رو افراد زیادی به این کشور مهاجرت می کنند.

  11.  بازار کار در کشور لتونی چگونه است؟

    کشور لتونی با توجه به افزایش روند رشد اقتصادی و بهبود شرایط کاری بازار کار مناسبی دارد. بسیاری از شرکت های بین المللی در این کشور سرمایه گذاری کرده اند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *