تحصیل در مدارس مالزی

کشور پیشرفته مالزی در سال های اخیر از مقاصد مهاجران برای تحصیل در مدارس این کشور می باشد. بر این اساس در این مقاله روش های تحصیل در مدارس مالزی را مورد بررسی قرار می دهیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • دلایل تحصیل در مدارس مالزی
  • نظام آموزشی مدارس مالزی
  • شرایط تحصیل در مدارس مالزی
  • تحصیل در دبستان های مالزی
  • تحصیل در دبیرستان های مالزی
  • دوره های تحصیلی دبیرستان های مالزی
  • انواع مدارس در مالزی
  • تحصیل در مدارس دولتی مالزی
  • تحصیل در مدارس خصوصی مالزی
  • تحصیل در مدارس بین المللی مالزی
  • مدارس بین المللی برتر مالزی
  • تحصیل در مدارس ایرانی در مالزی
  • دلایل انتخاب مدارس مالزی برای تحصیل
  • هزینه های تحصیل و زندگی در مالزی
  • شرایط پس از تحصیل در مدارس مالزی
  • تحصیل در مدارس مالزی و اخذ اقامت
  • تحصیل در مدارس مالزی و خدمات موسسه اصطهباناتی
  • مزایای تحصیل در مدارس مالزی
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد تحصیل در مدارس مالزی

دلایل تحصیل در مدارس مالزی

تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس مالزی و پایین بودن هزینه های زندگی در مالزی، امنیت و رفاه اجتماعی بالا و وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی این کشور از مهم ترین دلایل مهاجرت متقاضیان برای تحصیل در مدارس مالزی محسوب می شود.کشور مدرن و پیشرفته مالزی در سال های اخیر به واسطه اتخاذ سیاست های میانه رو در میان کشورهای جهان از ثبات اقتصادی و سیاسی و به طبع آن امنیت و ثبات اجتماعی خوبی برخوردار است. این کشور که یکی از اعضا سازمان ملل متحد می باشد، با تسهیل روند مهاجرت مهاجران و شرایط اخذ اقامت در سال های اخیر مقصد مهاجران فراوانی بوده است.مهاجران فراوانی بنا به دلایلی همچون بالا بودن کیفیت آموزشی، اعتبار و ارزش مدارک تحصیلی و تحصیل به زبان انگلیسی تحصیل در مدارس این کشور را انتخاب می کنند.

متخصصان مهاجرت و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به بررسی علمی و مستند روش های تحصیل در مدارس مالزی پرداخته اند. اگر قصد تحصیل در مدارس این کشور را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

نظام آموزشی مدارس مالزی

نظام آموزشی کشور مالزی بر اساس 5 دوره پیش دبستانی، دبستان، متوسطه، دبیرستان و دانشگاه می باشد. سن مناسب ورود به پیش دبستانی در مالزی 4 تا 5 سالگی و در مهد کودک ها می باشد. به طور کلی این دوره تا 7 سالگی ادامه دارد. پس از آن متقاضیان باید تا 13 سالگی در دبستان های این کشور تحصیل کنند. تحصیل در دبیرستان های مالزی در حدود 6 سال طول می کشد. دبیرستان های مالزی بر اساس تدریس زبان انگلیسی یا مالایی متفاوت می باشند.

شرایط تحصیل در مدارس مالزی

متقاضی برای تحصیل در مدارس مالزی باید آخرین مدرک تحصیلی را ارائه دهد. یکی از موارد مهم تحصیل در مدارس مالزی این است که پدر یا مادر متقاضی باید به عنوان قیم در مدت زمان تحصیل در مالزی تا اخذ مدرک تحصیلی او را همراهی کند.مورد مهم در تحصیل در مدارس مالزی عدم نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی می باشد. از مدارک مهم در اخذ پذیرش تحصیلی مدارس مالزی موارد زیر را می توان برد:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • گواهی سلامت
  • مدارک شناسایی متقاضی

تحصیل در دبستان های مالزی

دبستان ها در این کشور از 7 سالگی تا 13 سالگی می باشد. بیشتر مدارس ابتدایی در مالزی به صورت غیرانتفاعی وخصوصی می باشند و تعداد محدودی دبستان دولتی وجود دارد. مدارس ابتدایی مالزی بر اساس زبان تحصیلی به دو دسته تقسیم می شوند.

  • دبستان های ملی مالایی
  • تحصیل در این دبستان ها بر اساس تدریس به زبان مالایی می باشد.
  • دبستان های غیر مالایی
  • تحصیل در این دبستان ها بر اساس زبان چینی یا زبان تامیل می باشد.
تحصیل در دبستان های مالزی

تحصیل در دبستان های مالزی

تحصیل در دبیرستان های مالزی

متقاضیان برای تحصیل در دبیرستان های مالزی باید با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند. در صورتی که متقاضی بین المللی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در این کشور شرکت کند و پس از کسب مهارت لازم تحصیل در دبیرستان های این کشور را شروع کند.تحصیل در دبیرستان های ملی مالایی با تدریس زبان مالایی همراه است. البته متقاضیانی که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه در رشته های مهندسی و پزشکی می باشند، شرایط تحصیل دروس علوم و ریاضیات در دبیرستان های این کشور برای تحصیل به زبان انگلیسی فراهم شده است. دبیرستان های مستقل چینی در مالزی به زبان چینی تدریس می کنند.

دوره های تحصیلی دبیرستان های مالزی

متقاضیان می توانند از 13 تا 18 سالگی در دبیرستان های مالزی به تحصیل بپردازند. به طور کلی تحصیل در دبیرستان های مالزی به 2 دوره 3 ساله تقسیم می شود:

  • تحصیل در دوره متوسطه مقدماتی :متقاضیان از سن 13 تا 15 سالگی در این دوره دبیرستان های مالزی تحصیل می کنند. متقاضیان در این دوره 3 ساله به تحصیل دروس مقدماتی دبیرستان می پردازند. در این دوره تحصیلی متقاضیان به فراگیری علوم پایه، علوم انسانی، هنر و صنعت می پردازند. در پایان این دوره متقاضیان باید در آزمون SPM شرکت کنند.
  • تحصیل در دوره متوسطه تکمیلی :متقاضیان از سن 15 تا 18 سالگی در این دبیرستان های مالزی به تحصیل دروس تکمیلی دبیرستان می پردازند. متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های مالزی را دارند، باید در دوره پیش دانشگاهی شرکت کنند و در آزمون نهایی نمره لازم را کسب کنند. متقاضیانی که موفق به اخذ نمره لازم در این دوره 3 ساله شوند، مدرک STPM را دریافت می کنند.

انواع مدارس در مالزی

به طور کلی مدارس کشور مالزی به سه دسته مدارس دولتی، مدارس خصوصی و مدارس بین المللی تقسیم می شوند. تحصیل در مدارس دولتی مالزی به دلیل عدم پرداخت هزینه های تحصیل گزینه مناسب می باشد.برای تحصیل در مدارس خصوصی متقاضیان باید هزینه های بالایی را پرداخت کنند و متقاضیان بین المللی نیز می توانند در مدارس بین المللی این کشور تحصیل کنند. در ادامه به بررسی هر یک از مدارس مالزی می پردازیم:

تحصیل در مدارس دولتی مالزی

مدارس دولتی مالزی به دلیل پایین بودن و رایگان بودن تحصیل طرفداران بسیاری دارد. البته تعداد بسیار زیاد دانش آموزان در این گونه مدارس که در حدود 40 تا 50 دانش آموز در هر کلاس می باشند را می توان از جمله معایب تحصیل در این مدارس عنوان کرد.ساعت شروع تحصیل در این مدارس از 7:30 صبح تا ساعت یک بعداظهر می باشد. این مدارس که تحت نظارت و حمایت دولت مالزی می باشند، دارای هزینه های تحصیلی بسیار کم و در حد صفر می باشند.

تحصیل در مدارس دولتی مالزی

تحصیل در مدارس دولتی مالزی

تحصیل در مدارس خصوصی مالزی

مدارس خصوصی مالزی نیز همانند مدارس دولتی این کشور باید بر اساس قوانین و دستورالعمل های آموزشی وزارت آموزش و پرورش مالزی عمل کنند. متقاضیان برای تحصیل در این مدارس باید هزینه های بالایی را پرداخت کنند.زبان تحصیل مدارس خصوصی مالزی زبان انگلیسی است و ساعت شروع کلاس ها از 8 صبح تا 4 بعداظهر می باشد. تحصیل در مدارس خصوصی مالزی به صورت 3 ترم در هر سال به همراه 3 آزمون نهایی می باشد.

تحصیل در مدارس بین المللی مالزی

متقاضیان بین المللی برای تحصیل در مالزی باید در مدارس بین المللی ثبت نام کنند. بیشتر مدارس بین المللی مالزی در شهر کوالالامپور قرار دارد. متقاضیان برای تحصیل در مدارس بین المللی مالزی باید هزینه های بالایی را پرداخت کنند.متقاضیان با تحصیل در مدارس بین المللی مالزی با فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای مختلف آشنا می شوند. تحصیل در این گونه مدارس موجب سازگاری بهتر متقاضیان با شرایط زندگی و افراد جدید می شود. متقاضیان برای تحصیل در این مدارس شرایط بهتری در مقایسه با تحصیل در مدارس دولتی مالزی دارند.در واقع اخذ پذیرش راحت تر و تحصیل با هم زبانان و یا متقاضیانی از کشورهای دیگر تجربه جالب برای تحصیل و زندگی می باشد. هزینه های تحصیل در مدارس بین المللی مالزی سالانه در حدود 30.000 دلار می باشد.

مدارس بین المللی برتر مالزی

مدارس بین المللی مختلفی در کشور مالزی وجود دارد که بر اساس قوانین و مقررات و نظام آموزشی آن کشور به خصوص اداره می شوند. برخی از مهم ترین و برترین مدارس بین المللی مالزی عبارت است از:

مدرسه بین المللی مالزی: تدریس بر اساس برنامه و نظام آموزشی استرالیا

  1. مدرسه بین المللی پنانگ: تدریس بر اساس برنامه و نظام آموزشی انگلستان
  2. مدرسه بین المللی کوالالامپور: تدریس بر اساس برنامه و نظام آموزشی آمریکا
  3. مدرسه ژاپنی کوالالامپور: تدریس بر اساس برنامه و نظام آموزشی ژاپن
  4. مدرسه فرانسوی کوالالامپور: تدریس بر اساس برنامه و نظام آموزشی فرانسه
  5. مدرسه بین المللی آلیس اسمیت
  6. مدرسه بین المللی گاردن
  7. مدرسه بین المللی النور
  8. مدرسه بین المللی ریجنتمدرسه بین المللی موتیارا
  9. مدرسه بین المللی دمادما
  10. مدرسه بین المللی REAL
  11. مدرسه بین المللی ACMAR
  12. مدرسه بین المللی ویکتوریا
  13. مدرسه بین المللی HUA XIA
  14. مدرسه بین المللی KINGS GATE
  15. دبیرستان بین المللی نکسوس NEXUS
  16. دبیرستان بین المللی APIS
  17. دبیرستان بین المللی سانوی SUNWAY
  18. دبیرستان بین المللی AISM
مدارس بین المللی برتر مالزی

مدارس بین المللی برتر مالزی

تحصیل در مدارس ایرانی در مالزی

یکی از مهم ترین مزیت های مهاجرت تحصیلی به کشور مالزی برای متقاضیان ایرانی وجود مدارس ایرانی در این کشور است. از جمله دبیرستان های ایرانی کشور مالزی مدارس زیر را می توان نام برد:

  • دبیرستان امام خمینی
  • دبیرستان رایان کاشی ها
  • مدرسه معرفت

دلایل انتخاب مدارس مالزی برای تحصیل

متقاضیان بنا به دلایل فراوانی مدارس کشور مالزی را برای تحصیل انتخاب می کنند. یکی از مهم ترین دلایل متقاضیان پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می باشد.

  1. مدرک تحصیلی دبیرستان های مالزی و دیپلم این کشور در همه کشورهای جهان مورد پذیرش و تائید می باشد.
  2. متقاضیان می توانند در مدارس مالزی به زبان انگلیسی تحصیل کنند. ارائه مدرک مهارت زبان برای اخذ پذیرش از دبیرستان های مالزی الزامی نمی باشد.
  3. متقاضی می تواند پس از تمام شدن دوره دبیرستان در مالزی در کشورهای اروپایی برتر ادامه تحصیل دهد.
  4. متقاضی می تواند با تحصیل در سیستم اروپایی از امکانات آموزشی و تحصیلی و ورزشی مدارس این کشور بهره مند شود.
  5. متقاضی با تحصیل در مدارس شبانه روزی مالزی از خوابگاه های دانشجویی و امکانات پیشرفته این مدارس برخوردار می شود.
  6. متقاضیان ایرانی می توانند در مدارس ایرانی در کشور مالزی تحصیل کنند.
  7. متقاضیان با تحصیل در مدارس شبانه روزی مالزی با آداب و فرهنگ و زبان های مختلف آشنا می شوند.

هزینه های تحصیل و زندگی در مالزی

کشور مالزی در مقایسه با کشورهای اروپایی دارای هزینه های تحصیلی و زندگی پایین می باشد. متقاضیان برای تحصیل در مدارس دولتی مالزی نیاز به پرداخت هزینه تحصیل ندارند اما برای تحصیل در مدارس خصوصی و بین المللی پرداخت شهریه الزامی می باشد.

  • هزینه های تحصیل در مدارس بین المللی مالزی سالانه در حدود 30.000 دلار می باشد.
  • هزینه های کلی زندگی در مالزی سالانه در حدود 5000 دلار تا 10.000 دلار می باشد.
  • هزینه تحصیل در دوره های آمادگی زبان برای تحصیل در مدارس مالزی سالانه در حدود 4000 دلار تا 10.000 دلار می باشد.
  • هزینه یک وعده غذا در رستوران های ارزان قیمت مالزی در حدود 2.50 دلار می باشد.
  • هزینه اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در حدود 359 دلار می باشد.
هزینه های تحصیل و زندگی در مالزی

هزینه های تحصیل و زندگی در مالزی

شرایط پس از تحصیل در مدارس مالزی

اعتبار مدرک تحصیلی مدارس مالزی، پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل و عدم نیاز به مدرک مهارت زبان از جذابیت های فراوان تحصیل در مدارس مالزی می باشد. متقاضی پس از تمام شدن دوره تحصیلی دبیرستان می تواند تحصیل در دانشگاه های مالزی را ادامه دهد.دانشگاه های مالزی در رتبه بندی و رنکینگ جهانی یونسکو به عنوان یازدهمین کشور برتر برای تحصیل دانشگاهی معرفی شده است. برخی از دانشگاه های مالزی شعبه هایی از دانشگاه های کانادا، آمریکا و سوئیس می باشند.
طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی مالزی در حدود ۴ سال، کارشناسی ارشد در حدود یک تا ۲ سال و دکترا در حدود ۳ تا ۴ سال می باشد.اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان یک ساله در کشور مالزی شرکت کند و قبل از دانشگاه مدرک زبان خود را دریافت و ویزای تحصیلی مالزی را اخذ کند. دانشجویان با تمام شدن دوره تحصیلی خود در صورتی که از شرکت و یا موسسه ای در این کشور پیشنهاد شغلی داشته باشد، می تواند با اشتغال در آن شرکت ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند.مدت اعتبار ویزای کاری مالزی ۱۰ سال است و پس از تمام شدن این مدت متقاضی با لحاظ شرایطی می تواند این ویزا را تمدید کند.

تحصیل در مدارس مالزی و اخذ اقامت

متقاضیان با فارغ تحصیلی از مدارس مالزی و تحصیل در دانشگاه های این کشور می توانند مدرک تحصیلی دانشگاهی معتبر مالزی را اخذ کنند. پس از فارغ تحصیلی از دانشگاه و یافتن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری متقاضی می توانند برای اخذ اقامت دائم مالزی اقدام کنند.اخذ اقامت مالزی از طریق تحصیل چندان راحت نمی باشد، در واقع متقاضی باید از اداره مهاجرت مالزی مجوز کار را دریافت کند. متقاضی می تواند پس از تمام شدن دوره تحصیلی با مدرک معتبر این کشور به کشورهای اروپایی مهاجرت کند و با یافتن شغل در این کشورها به راحتی اقامت این کشورهای اروپایی را اخذ کند.یکی از شرایط مهم در اخذ اقامت دائم این کشور تبعیت از قوانین و مقررات کشور مالزی می باشد. متقاضیان باید با زبان این کشور آشنایی داشته باشند و حق هیچ گونه مشارکتی در هر حزب و انجمن مالزی را ندارند. متقاضیان باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که دولت مالزی در هر زمان می تواند اقامت دائم آن ها را لغو کند.متقاضی به منظور اخذ تابعیت کشور مالزی باید تابعیت فعلی خود را ترک کند و و تابعیت مالزی را اخذ کند. دارا بودن تابعیت مضاعف در مالزی به رسمیت شناخته نمی شود. علاوه بر این متقاضیان باید به مدت ۱۰ سال به واسطه کار و اشتغال و یا تحصیل و سرمایه گذاری در این کشور اقامت داشته باشند تا واجد شرایط اخذ تابعیت این کشور شوند.

تحصیل در مدارس مالزی و خدمات موسسه اصطهباناتی

از مهم ترین موارد در تحصیل در مدارس مالزی مشاوره با وکلای مجرب و باسابقه می باشد. متقاضیان به منظور مهاجرت تحصیلی خود به تنهایی نمی توانند اقدام کنند و بدون کمک و مشاوره با متخصصان مهاجرت این کار بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه خواهد بود.وکلا و متخصصان مهاجرت موسسه اصطهباناتی با آگاهی از چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی و شرایط تحصیل در این کشور جزئیات و اطلاعات لازم و تخصصی را به متقاضیان ارائه می دهند.در واقع کارشناسان و وکلای برجسته این موسسه با آگاهی از آخرین قوانین حقوقی و مهاجرتی اطلاعات لازم در مورد چگونگی اخذ ویزای دانش آموزی مالزی و چگونگی تحصیل در مالزی را در اختیار متقاضیان می گذارند.موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با برخورداری از وکلا و مشاوران برجسته و مجرب همه موارد مهم در اخذ اقامت تحصیلی مالزی و چگونگی شرایط اقامت در این کشور، چگونگی اخذ ویزای همراه و شرایط اخذ تابعیت و اقامت دائم مالزی را به متقاضیان ارائه می دهند.نحوه ارائه مدارک و اسناد مالی به اداره مهاجرت و یا سفارت نیازمند همکاری مشاوران و وکلای مجرب می باشد که متخصصان مهاجرت موسسه اصطهباناتی در طی سال ها تجربه کاری به خوبی از پس آن برآمده اند.موسسه اصطهباناتی با همکاری با وکلای متبحر و مشاوران ارشد بین المللی در جهت جلب اعتماد موکلان و مهاجران تاکنون به موفقیت های فراوانی نائل شده است. افتتاح شعب متعدد در داخل و خارج از کشور، موفقیت در پرونده های مهاجرت تحصیلی و شغلی و سرمایه گذاری و اعتماد و اطمینان موکلان به این موسسه تنها گوشه هایی از موفقیت این موسسه برتر در سطح کشور می باشد.علاوه بر این متقاضیان می توانند با مطالعه سلسله مقاله های علمی و مستند این موسسه در سایت های جهانی در مورد شرایط و چگونگی مهاجرت به کشورهای برتر جهان اطلاعات لازم را کسب کنند.

مزایای تحصیل در مدارس مالزی

متقاضیانی که موفق به تحصیل در مدارس و دبیرستان های مالزی می شوند، از مزیت های فراوانی برخوردار می شوند. متقاضیان پس از تمام شدن دوره تحصیلی دیپلم و تحصیل در دانشگاه های این کشور از مزایای تحصیل و اقامت و زندگی در این کشور بهره مند می شوند. از مهم ترین مزایای تحصیل در مدارس و دانشگاه های مالزی موارد زیر را می توان برشمرد:

  1. پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی
  2. اعتبار و ارزش مدرک تحصیلی دبیرستان ها و دانشگاه های مالزی
  3. تحصیل در مدارس و دانشگاه ها به زبان انگلیسی
  4. عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان برای اخذ پذیرش از دبیرستان ها و دانشگاه های مالزی
  5. ادامه تحصیل پس از تمام شدن دوره دبیرستان در کشورهای اروپایی برتر
  6. برخورداری از تحصیل در سیستم اروپایی و امکانات آموزشی و تحصیلی و ورزشی مدارس
  7. برخورداری از خوابگاه های دانش آموزی و دانشجویی و امکانات پیشرفته
  8. امکان تحصیل متقاضیان ایرانی در مدارس ایرانی در کشور مالزی
  9. آشنایی با آداب و فرهنگ و زبان های مختلف در مدارس بین المللی
  10. رفت و آمد بدون نیاز به ویزا به مالزی با اخذ اقامت مالزی
  11. امکان اشتغال و کار و فعالیت اقتصادی در مالزی با اخذ اقامت
  12. امکان اخذ اقامت و تابعیت برای فرزندان با اخذ اقامت مالزی
  13. امکان سفر به کانادا و نیوزلند از مالزی بدون بازگشت به کشور خود با اخذ اقامت مالزی
  14. امکان اقامت و زندگی در کشور مالزی به طور نامحدود با اخذ اقامت مالزی
  15. امکان اخذ وام های بانکی با بهره و سود کمتر با اخذ اقامت مالزی
  16. تحصیل فرزندان در مدرسه های دولتی مالزی با اخذ اقامت مالزی
مزایای تحصیل در مدارس مالزی

مزایای تحصیل در مدارس مالزی

سخن آخر

در این مقاله چگونگی تحصیل در مدارس مالزی مورد بررسی مستند و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که متقاضی با صرف هزینه ای کمتر در مقایسه با کشورهای اروپایی می تواند در مدارس این کشورتحصیل کند و از مزیت های فراوان تحصیل و زندگی در این کشور برخوردار شود. در این مقاله در مورد تحصیل در مدارس دولتی، مدارس خصوصی و مدارس شبانه روزی مالزی اطلاعات لازم ارائه شده است.

اگر در مورد چگونگی تحصیل در مدارس مالزی نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را بر اساس شرایط زندگی، سن، تحصیلات و بودجه به متقاضیان ارائه می دهند.این مقاله به توضیح شرایط تحصیل در مدارس مالزی پرداخت. اعتبار بالای مدارک تحصیلی و دانشگاهی این کشور و پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در مالزی از مهم ترین دلایل انتخاب کشور مالزی برای مهاجرت تحصیلی می باشد. یکی از مهم ترین و بزرگترین مزیت های تحصیل در مالزی رایگان بودن تحصیل در مدارس دولتی می باشد. متقاضیان می توانند در مدارس خصوصی و بین المللی مالزی به زبان انگلیسی تحصیل کنند البته باید شهریه های بالایی پرداخت کنند. عدم نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان برای اخذ پذیرش از دبیرستان ها و دانشگاه های مالزی و ادامه تحصیل پس از تمام شدن دوره دبیرستان در کشورهای اروپایی برتر از جمله مهم ترین مزیت های تحصیل در مدارس مالزی می باشد.اگر قصد تحصیل در مدارس کشورهای اروپایی را دارید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی را دنبال کنید و بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در مدارس مالزی

1- نظام آموزشی مدارس مالزی چگونه است؟

نظام آموزشی بر اساس 5 دوره پیش دبستانی، دبستان، متوسطه، دبیرستان و دانشگاه می باشد. سن مناسب ورود به پیش دبستانی در مالزی 4 تا 5 سالگی و در مهد کودک ها می باشد. پس از آن متقاضیان باید تا 13 سالگی در دبستان و در دبیرستان تا 18 سالگی تحصیل کنند.

2- شرایط تحصیل در مدارس مالزی چیست؟

پدر یا مادر متقاضی باید به عنوان قیم در مدت زمان تحصیل در مالزی تا اخذ مدرک تحصیلی او را همراهی کند. مورد مهم در تحصیل در مدارس مالزی عدم نیاز به مدرک مهارت زبان انگلیسی می باشد.

3- مدارک مهم در اخذ پذیرش تحصیلی مدارس مالزی کدامند؟

آخرین مدرک تحصیلی پاسپورت معتبر گواهی تمکن مالی کافی گواهی سلامت مدارک شناسایی متقاضی

4- شرایط تحصیل در دوره متوسطه مقدماتی دبیرستان های مالزی چیست؟

متقاضیان از سن 13 تا 15 سالگی در این دوره دبیرستان های مالزی تحصیل می کنند. در این دوره تحصیلی متقاضیان به فراگیری علوم پایه، علوم انسانی، هنر و صنعت می پردازند. در پایان این دوره متقاضیان باید در آزمون SPM شرکت کنند.

5- تحصیل در مدارس بین المللی مالزی چگونه است؟

بیشتر مدارس بین المللی مالزی در شهر کوالالامپور قرار دارد. متقاضیان برای تحصیل در مدارس بین المللی مالزی باید هزینه های بالایی را پرداخت کنند. و تحصیل به زبان انگلیسی می باشد و مدارک تحصیلی نیز اعتبار بالایی دارند.

6- مهم ترین و برترین مدارس بین المللی مالزی کدامند؟

مدرسه بین المللی مالزی: تدریس بر اساس برنامه و نظام آموزشی استرالیا مدرسه بین المللی پنانگ: تدریس بر اساس برنامه و نظام آموزشی انگلستان مدرسه بین المللی کوالالامپور: تدریس بر اساس برنامه و نظام آموزشی آمریکا

7- آیا مدارس ایرانی در مالزی وجود دارد؟

یکی از مهم ترین مزیت های مهاجرت تحصیلی به کشور مالزی برای متقاضیان ایرانی وجود مدارس ایرانی در این کشور است. دبیرستان امام خمینی دبیرستان رایان کاشی ها مدرسه معرفت

8- دلایل انتخاب مدارس مالزی برای تحصیل کدامند؟

مدرک تحصیلی دبیرستان های مالزی و دیپلم این کشور در همه کشورهای جهان مورد پذیرش و تائید می باشد. متقاضیان می توانند در مدارس مالزی به زبان انگلیسی تحصیل کنند. ارائه مدرک مهارت زبان برای اخذ پذیرش از دبیرستان های مالزی الزامی نمی باشد.

9- هزینه های تحصیل و زندگی در مالزی چقدر است؟

هزینه های تحصیل در مدارس بین المللی مالزی سالانه در حدود 30.000 دلار می باشد.هزینه های کلی زندگی در مالزی سالانه در حدود 5000 دلار تا 10.000 دلار می باشد.

10- شرایط پس از تحصیل در مدارس مالزی چیست؟

متقاضی پس از تمام شدن دوره تحصیلی دبیرستان می تواند تحصیل در دانشگاه های مالزی را ادامه دهد.

11- آیا امکان اخذ اقامت مالزی با تحصیل در مدارس وجود دارد؟

اخذ اقامت مالزی از طریق تحصیل چندان راحت نمی باشد، در واقع متقاضی باید از اداره مهاجرت مالزی مجوز کار را دریافت کند. متقاضی می تواند پس از تمام شدن دوره تحصیلی با مدرک معتبر این کشور به کشورهای اروپایی مهاجرت کند و با یافتن شغل در این کشورها به راحتی اقامت این کشورهای اروپایی را اخذ کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *