بهترین دانشگاه های مالزی

کشور مالزی در جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده است. این کشور دارای دو بخش مالزی غربی و مالزی شرقی است .گذشته از جاذبه های دیدنی مختلف، این کشور با داشتن دانشگاه های با کیفیت و استاندارد می تواند گزینه مناسبی برای تحصیل دانش جویان بین المللی به حساب بیاید.در این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم گردیده است به بررسی دقیق موارد زیر خواهیم پرداخت :

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • تحصیل دربهترین دانشگاه های مالزی
  • شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه های مالزی
  • سوالات متداول

تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی

دانشگاه های کشور مالزی به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. تمام دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی در دنیا برخوردارند و دانش جویان بین المللی می تواندد بعد از اتمام تحصیلات خود به راحتی به دیگر کشورها مهاجرت کنند. زبان تحصیل در اکثر دانشگاه های این کشور، انگلیسی است و بسیاری از دانشگاه های کشور مالزی مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. برخی از بهترین دانشگاه های این کشور به شرح زیر می باشند :

دانشگاه ملی مالزی :

دانشگاه ملی مالزی یا دانشگاه UKM که در سال 1970 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی دولتی است که در حومه شهر بنگی، سلگانور واقع شده است. این دانشگاه دارای پردیس هایی در کوالالامپور و چراس است. دانشگاه ملی مالزی (UKM) دوره ها و برنامه های مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا را ارائه می دهد. علاوه بر این، دانشگاهUKM یا دانشگاه ملی مالزی همچنین یک پردیس پزشکی در کوالالامپور دارد که دانشکده پزشکی، دانشکده علوم بهداشت، دانشکده دندانپزشکی و دانشکده داروسازی را در خود جای داده است. این دانشگاه دارای 13 دانشکده و 16 پژوهشکده است که طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی را هم در حوزه های هنری و علوم ارائه می دهد. در حال حاضر، دانشگاه ملی مالزی ( UKM )25525 دانشجو دارد 14.971 دانشجوی کارشناسی، 10،554 دانشجوی تحصیلات تکمیلی ، از جمله 2985 دانشجوی بین المللی از 57 کشور دنیا. به دانشجویان بین المللی نیز به عنوان تلاش برای تسهیل زندگی روزمره در مالزی، زبان مالایی آموزش داده می شود. اهداف آموزشی دانشگاه ملی مالزی پرورش فارغ التحصیلانی است که دارای شایستگی بوده و مبتکر می باشند. اعتبار دانشگاه UKMتعاون، مسئولیت پذیری ، شایستگی، ابتکاری و یکپارچگی است.

دانشگاه پوترا :

دانشگاه پوترا (UPM ) با ارزیابی های دولت به عنوان یکی از دانشگاه های تحقیقاتی پیشرو در مالزی شناخته می شود. این دانشگاه در سال 1931 به عنوان دانشکده کشاورزی تاسیس شد، امروزه دانشگاه از امکانات مدرن چشمگیر و یک رویکرد پویا برای آموزش و پژوهش با میراث افتخار آمیز خدمات و دستاوردهای با کیفیت استفاده می کند . در حال حاضر این دانشگاه دارای 16 دانشکده از جمله پردیس بینتولو در ساراواک، 15 مرکز، 9 پژوهشکده، یک آکادمی و دو مدرسه می باشد. دانشکده های این دانشکاه : دانشکده کشاورزی، جنگلداری، دامپزشکی، اقتصاد و مدیریت، مهندسی، آموزش، علوم، علوم و صنایع غذایی، بوم شناسی انسانی، زبان و ارتباطات مدرن، طراحی و معماری، پزشکی و علوم بهداشتی، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی و علوم بیومولکولی، و مطالعات محیط زیست.

دانشگاه علوم مالزی :

دانشگاه علوم مالزی (USM) در سال 1969 به عنوان دومین دانشگاه در این کشور تأسیس شد. USM طیف گسترده ای از دوره ها را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به 30،000 دانشجو ارائه می دهد. این دانشگاه دارای 17 دانشکده در پردیس اصلی، 6 مدرسه در پردیس مهندسی، و 3 مدرسه در پردیس بهداشت می باشد. USMفرصت های عالی برای تحقیق، نوآوری و آموزش را برای دانش جویان و فارغ التحصیلان محلی و خارجی فراهم می کند. این دانشگاه دارای 17 مرکز تحقیقاتی برای طیف گسترده ای از تخصص ها است. این دانشگاه فرصت های تحقیقاتی و آموزشی را برای دانش جویان و کارمندانش ارائه می دهد.

دانشگاه صنعتی مالزی :

دانشگاه صنعتی مالزی یک دانشگاه تحقیقاتی در زمینه مهندسی، علوم و فناوری است. این دانشگاه دارای هفت دانشکده می باشد. دانشکده ها عبارتند از : دانشکده علوم، دانشکده محیط زیست و نقشه برداری، دانشکده فناوری و انفورماتیک، دانشکده کسب و کار، و دانشکده آموزش مداوم. در سال 2015، دانشگاه صنعتی مالزی دارای بیش از 5،000 دانشجوی بین المللی از بیش از 60 کشور جهان بود که بالاترین میزان در بین دانشگاه های مالزی می باشد.

دانشگاه صنعتی مالزی

دانشگاه صنعتی مالزی

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با بهترین دانشگاه های مالزی می باشند.

دانشگاه ساراواک :

دانشگاه ساراواک ( UNIMAS ) هشتمین دانشگاه مالزی است که به طور رسمی در 24 دسامبر 1992 تاسیس شد.دانشگاهی که از نظر شخصیتی مدرن است و از نظر چشم انداز متعهد است تا رهبران، مدیران، دانشمندان و متخصصان فنی را به جامعه تحویل دهد؛ شهروندانی که قادر هستند با اطمینان ، شایستگی و خلاقیت چالش های پیچیده آینده را برطرف کنند.ایندانشگاه با حدود 30 نفر از اعضای دانشگاهی در 8 آگوست 1993 درهای خود را بر روی دانشجویان باز کرد. دانشجویان در دو دانشکده: علوم اجتماعی و منابع علوم و فناوری ثبت نام کردند. در سال بعد ( 1994 ) چهار دانشکده دیگر درهای خود را بر روی دانشجویان باز کرند: دانشکده علوم شناختی و توسعه انسانی، دانشکده هنرهای کاربردی و خلاق، دانشکده مهندسی و دانشکده فناوری اطلاعات. تعداد کارمندان و دانشجویان نیز همراه با افزایش دانشکده ها دو برابر شد . در همین زمان، همراه با شروع به ارائه برنامه های تحصیلات تکمیلی در اکثر دانشکده ها، دانشگاه ساراواک نیز از لحاظ شخصیتی رشد پیدا کرد.

دانشگاه مهسا :

دانشگاه مهسا (MAHSA ) در سال 2005 توسط دکتر محمد هنیفا تأسیس شد. برنامه های دانشگاه مهسا ( MAHSA ) مالزی دانشجویان را برای ورود به دوره های مختلف تحصیلی آماده می کند. دانشگاه MAHSA متعهد است آموزش های با کیفیت را به دانشجویان رشته های مختلف از طریق مدیریت منظم و حرفه ای در راستای معیارهای صنعت بین المللی ارائه دهد . این دانشگاه به طور مداوم در حال تکامل است . هدف دانشگاه مهسا مالزی تبدیل شدن به یک مرکز برتر آموزش عالی منطقه می باشد. رشته داروسازی یکی از رشته های پرطرفدار و معتبر در دانشگاه مهسا است.

دانشگاه مالایا :

دانشگاه مالایا، اولین دانشگاه این کشور، در یک پردیس 309 هکتاری در جنوب غربی کوالالامپور، پایتخت مالزی واقع شده است. دانشگاه مالایا از سنت خدمت به جامعه رشد کرد. پیشینیان آن، کالج پزشکی شاه ادوارد هفتم در سال 1905 و کالج رافلز در سال 1929 است. دانشگاه مالایا متعهد به تدریس و یادگیری است ، و موظف است تحقیقاتی را انجام دهد و خدمات با کیفیت را در سطح جهانی ارائه دهد.

دانشگاه فناوری مارا :

دانشگاه فناوری مارا در سال 1996 شروع به کار کرد و در سال 1999 اولین گروه از دانش جویان آن فارغ التحصیل شدند. از آن زمان تعداد برنامه های تحصیلات تکمیلی به بیش از 60 برنامه افزایش یافته است که می توان آن ها را به سه گروه فناوری و علوم، مدیریت و بازرگانی و علوم اجتماعی و علوم انسانی تقسیم کرد . دانشگاه فناوری مارا (UiTM ) یک دانشگاه جامع است که طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی مانند موسیقی، هنرهای نمایشی ، طراحی، معماری، حقوق، ریاضیات علوم کامپیوتر، مهندسی، تجارت و حسابداری و تا دندانپزشکی و پزشکی را ارائه می دهد.

شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه های مالزی

آموزش در کشور مالزی در دهه گذشته به یکی از اصلی ترین و مهم ترین اولویت های دولت تبدیل شده است. دانشگاه های این کشور متعهد به ارائه آموزش با کیفیت به تمام دانش جویان اعم از بومی و بین المللی می باشند. این کشور با پیشرفت های چشمگیری که در عرصه های علمی و تحقیقاتی داشته است ، بستر مناسبی را برای دانش جویان و دانش پژوهان بین المللی فراهم کرده است. اگر دانش جویان تحصیلات پیشین خود را در یک کشور انگلیسی زبان به اتمام رسانده باشند ، نیازی به شرکت در آزمون های زبان نخواهند داشت. از جمله مدارکی که به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور مالزی باید به دانشگاه ها ارائه شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کپی مدرک دیپلم و ریز نمرات تحصیلی دانش جویان
  • گواهی تمکن مالی
  • گذرنامه معتبر
  • مدارک شناسایی
  • گواهی پزشکی
  • هزینه درخواست
  • انگیزه نامه
  • شش قطعه عکس در اندازه گذرنامه
  • گواهی قبولی در آزمون زبان (آزمون آیلتس یا تافل)
شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل دانشگاه های مالزی

شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل دانشگاه های مالزی

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هموطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هموطنان متقاضی تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد بهترین دانشگاه های کشور مالزی

1- آیا مدرک اخذ شده از دانشگاه های برتر مالزی دارای اعتبار هستند؟

بله . مدرک اخذ شده از دانشگاه های برتر مالزی از اعتبار خوبی در دنیا برخوردارند.

2- آیا پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ها برتر مالزی امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور وجود دارد؟

بله . دانش جویان بین المللی می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ها برتر مالزی جهت ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند.

3- زبان تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی چیست؟

زبان تحصیل در اکثر دانشگاه های این کشور، انگلیسی است.

4- آیا دانشگاه های برتر مالزی مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد؟

بله . بسیاری از دانشگاه های کشور مالزی مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد.

5- بهترین دانشگاه های کشور مالزی کدامند؟

بهترین دانشگاه های کشور مالزی شامل دانشگاه ملی مالزی، دانشگاه مهسا، دانشگاه ساواراک، دانشگاه مالایا، دانشگاه فناوری مارا و …. می شود.

6- مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر مالزی کدامند؟

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر مالزی، گذرنامه معتبر، ریز نمرات، گواهی سلامت و …. می باشد.

7- آزمون های زبان قابل قبول جهت تحصیل در دانشگاه های برتر مالزی چیست؟

آزمون های زبان قابل قبول جهت تحصیل در دانشگاه های برتر مالزی، آزمون های آیلتس و تافل هستند.

8- برنامه های تحصیلی دانشگاه فناوری مارا کدامند؟

دانشگاه فناوری مارا طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی مانند موسیقی، هنرهای نمایشی، طراحی، معماری، حقوق، ریاضیات علوم کامپیوتر، مهندسی، تجارت و حسابداری و تا دندانپزشکی و پزشکی را ارائه می دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *