اعزام دانشجو به مالزی

در این روز ها تب و تاب مهاجرت افزایش زیادی یافته است و افراد زیادی برای مهاجرت های خود به کشور های مختلف سفر می کنند. در مقاله پیش رو که با همت و تلاش گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تدوین شده است، قصد داریم در ارتباط با اعزام دانشجو به مالزی صحبت کنیم. پروسه اعزام دانشجو با شرایط و ضوابط مختلفی تعیین کننده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مالزی که نام حقیقی آن فدراسیون مالزی است کشوری است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته. کشور مالزی با کشور های تایلند و سنگاپور مرز مشترک دارد. پایتخت کشور مالزی شهر کوالالامپور می باشد اما سازمان های دولتی و وزارت خانه ها در شهر جدید پوتراجایا قرار دارند. بزرگ ترین شهر این کشور نیز، شهر کوالالامپور است. به عبارتی شهر پوتراجایا در کشور مالزی، به عنوان پایتخت اداری این کشور شناخته می شود. شعار ملی مردم در این کشور جمله نیرومندی در یک پارچگی است، می باشد. زبان رسمی مردم در کشور مالزی، مالزیایی می باشد. مساحت کشور مالزی سیصد و بیست و نه هزار و هفتصد و پنجاه و هشت کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر سی میلیون و چهارصد و چهل هزار نفر دارد.

واحد پول مالزی رینگت است که با MYR نشان داده می شود. مالزی یکی از کشور هایی است که مهاجران زیادی از ایران به آن جا مهاجرت می کنند. از این رو می توان گفت روش های مهاجرتی به این کشور با روند ساده تری پیش می روند. مهاجرت به مالزی روش های گوناگونی دارد.

از جمله راه های مهاجرتی می توان به مهاجرت کاری به مالزی، مهاجرت تحصیلی به مالزی، مهاجرت سرمایه گذاری به مالزی و … اشاره نمود. در زمینه مهاجرت مانند زمینه های دیگر و کار های دیگر، لازم است تا با متخصص آن مشورت شود. به همین دلیل مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد. اگر شما در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز سکونت داشته باشید، می توانید با راحتی هر چه تمام تر به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید و برای مهاجرت خود تصمیم دقیقی بگیرید.

اعزام دانشجویان به مالزی

با داشتن جاذبه های طبیعی، فرهنگ غنی و مناطر زیبا، مالزی مردم را از سراسر جهان جذب می کند. این کشور با الهام از ترکیبی از فرهنگ ها و قومیت ها، از ترکیب بی نظیری از معماری باستانی و مدرن برخوردار است. موقعیت مکانی کشور مالزی باعث شده است که برای هر دانشجوی بین المللی که به دنبال تجربه جدیدی برای تحصیلات خود است، مقصد مناسبی باشد. روند اعزام دانشجو به کشور مالزی دارای مراحل بسیار مختلفی است.

هر کدام از این مرحله ها می تواند شما را با چالش هایی مواجه کند اما داشتن اطلاعات مناسب و همچنین مشورت با مشاوران و محققان زبده و کارآزموده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می تواند در مسیر درست شما را هدایت کند. ما نیز به عنوان بحثی مناسب و جذاب، روند اعزام دانشجو به مالری را برای شما شرح خواهیم داد. در ادامه مقاله و بخش های بعدی آن قصد ما بررسی همین مراحل است. اول ببینیم چرا تحصیل در مالزی را باید انتخاب کرد؟! چه دلایلی برای تحصیل در مالزی وجود دارد؟! آیا مالزی جذابیت هایی برای زندگی و تحصیل دارد؟! در بخش بعد به این سوالات پاسخ می دهیم.

چرا تحصیل در مالزی؟!

در روند مهاجرت تحصیلی به مالزی و یا همان اعزام دانشجو به مالزی، ممکن است سوالی برای متقاضیان پیش بیاید که چرا باید تحصیل در مالزی را انتخاب کرد؟! چه مزیت هایی برای تحصیل در کشور مالزی و دانشکاه های آن وجود دارد؟! توسعه سریع این کشور، آن را به مقصدی جذاب برای برای اقشار مختلف مردم تبدیل کرده است. این امر باعث شده است که در کشور مالزی با وجود افراد از فرهنگ های مختلف، فرهنگ و مردمان متنوعی دیده شوند، که با بسیاری از اقوام و مذاهب گوناگون در این کشور وجود دارند. شما می توانید در کشور مالزی، شهر های شلوغ، سواحل زیبا، جنگل های بارانی و بسیاری از حیوانات خاص را در کشور مالزی مشاهده کنید و در کنار تحصیل در مالزی به روحیات و تفریحات خود نیز بپردازید.

مالزی یکی از هفده کشور بزرگ جهان است و تقریبا بیست گونه جانوری را در خود جای داده. سیستم و ساختار آموزش عالی در کشور مالزی، توسط وزارت اموزش عالی کشور اداره می شود. افرادی که برای تحصیلات عالی در دانشگاه های مالزی اقدام می کنند، می توانند در این کشور دوره های گواهینامه، دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را بگذرانند. شش دانشگاه در مالزی از بین دانشگاه های این کشور در رتبه بندی جهانی QS در رتبه های حدود پانصد قرار دارند و از این میان دانشگاه مالزی UM در رتبه هشتاد و هفت قرار گرفته است.

در حقیقت دانشگاه های مالزی می توانند در کنار یک تجربه بی نظیر، آموزش های با کیفیت بالا ارائه دهند. مدارک معتبر و جهانی دانشگاه های مالزی می تواند گواه دیگری برای تحصیل در این کشور باشد. پس می توان گفت یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت تحصیلی به کشور مالزی کیفیت دانشگاه های این کشور است. در بخش بعدی با دانشگاه های مالزی آشنا می شویم.

تحصیل در مالزی

تحصیل در مالزی

معرفی دانشگاه های مالزی برای اعزام دانشجو

در راستای اعزام دانشجو به کشور مالزی، یکی از کار هایی که باید به عنوان اولین فعالیت ها انجام شود، اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور است. دانشگاه های مالزی با توجه به کیفیتی که دارند، شرایط متفاوتی برای پذیرش نیز ارائه می دهند. در ادامه این بخش ما به طور لیست وار دانشکاه های مالزی را برای شما معرفی خواهیم کرد.

از جمله دانشکاه های موجود در مالزی می توان به دانشگاه مالزی UM در شهر کوالالامپور، دانشگاه سینس مالزی USM ، دانشگاه کِبانگسان مالزی UKM ، دانشگاه پوترا مالزی UPM ، دانشگاه تکنولوژی مالزی UTM ، دانشگاه تکنولوژی مارا UITM ، دانشگاه اسلامی آنتارابانگاسا مالزی UIAM ، دانشگاه الترا مالزی UUM ، دانشگاه مالزی سراواگ UNIMAS، دانشگاه مالزی صباح UMS ، دانشکاه پندیدکان سلطان ادریس UPSI ، دانشگاه سیسن اسلامی مالزی USIM ، دانشگاه مالزی ترنگانو UMT ، دانشگاه تون حسین اون مالزی UTHM ، دانشگاه تکنیکال مالزی ملاکا UTEM ، دانشگاه مالزی پاهنگ UMP ، دانشگاه مالزی پرلیس UNIMAP ، دانشگاه سلطان زینال عابدین UNJSZA ، دانشکاه مالزی کلانتان UMK و دانشگاه پرتهاننان ناسیونال مالزی UPNM اشاره نمود.

اما یک بخث مهم و اساسی این است که کدام دانشگاه های کشور مالزی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. وزارت علوم ایران هر ساله لیستی از دانشگاه های مورد تایید خود را ارسال می کند و طبق این لیست و بنا به شرایطی نام برخی از این دانشگاه ها وارد شده است.‌ این لیست هر ساله دستخوش تغییرات بسیاری می شود.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مالزی عبارتند از: دانشگاه مالایا، دانشگاه کبانگسان مالزی، دانشگاه پوترا مالزی، دانشگاه سینس مالزی، دانشگاه تکنولوژی مالزی، دانشگاه تکنولوژی پتروناس، دانشگاه هلپ، دانشگاه موناش، دانشگاه ناتینگهام، دانشگاه تیلور، دانشگاه تلکام مالزی و دانشگاه تناگا اشاره نمود‌. البته توجه داشته باشید تمام این دانشگاه ها طبق شرایط و ضوابطی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. به طور مثال در دانشگاه تیلور تنها رشته اای توریسم و هتلداری و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. البته برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی نیز باید دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران را مورد بررسی دقیق قرار داد.

هزینه تحصیل در مالزی برای اعزام دانشجو

زمانی که فردی برای مهاجرت تصمیم می گیرد، لازم است تا تمام‌ جوانب کار خود را به درستی بیندیشد و شرایط را از تمام‌ جهات مورد بررسی دقیق خود قرار دهد. یکی از مهم ترین مسائلی که می بایست مورد بررسی دقیق قرار بگیرد، هزینه های تحصیلی در مالزی است. البته لازم است تا هزینه های زندگی در مالزی نیز مورد بررسی قرار بگیرد. در این بخش از مقاله ما به بررسی هزینه های تحصیلی در کشور مالزی می پردازیم.

انواع مختلفی از هزینه ها در طول تحصیل می تواند برای شما به وجود بیاید. از جمله این هزینه ها می توان به هزینه ثبت نام، شهریه دانشگاه، هزینه آزمایسگاه های رایانه و علوم، حق بیمه درمانی و بستری در بیمارستان، هزینه کتابخانه و سایر هزینه های اضافی اشاره نمود. البته قبل از آن اگر در کشوری باشید که برای تحصیل در مالزی نیاز به اخذ ویزای مالزی برای تحصیل باشد، می بایست برای ویزای دانشجویی مالزی نیز هزینه هایی پرداخت کنید.

برای هزینه های تحصیلی در مالزی، بسته به مقطع تحصیلی باید مقادیر متفاوتی پرداخت شود. به طور مثال اگر به دنبال تحصیل در دوره های پیش دانشگاهی هستید تا بتوانید برای یک دوره کارشناسی یا دوره های حرفه ای دیگر وارد دانشگاه های مالزی شوید، در این کشور با طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی پیش دانشگاهی مواجه خواهید بود. به طور مثال شهریه تخمینی دوره پیش دانشگاهی کمبریج انگلستان در مالزی برای پانزده تا هجده ماه بین چهار هزار و هفتصد و پنجاه دلار تا ننه هزار و پانصد دلار خواهد بود.

اما اگر بخواهید برای تحصیل در مقطع کارشناسی در مالزی اقدام نمایید، باید بدانید که در مالزی دوره های تحصیل کارشناسی دارای مسیر های زیادی برای تکمیل یک دوره کارشناسی سه ساله با هزینه هایی رقابتی وجود خواهد داشت. به طور مثال شهریه تخمین زده شده، برای رشته های کسب و کار، مهندسی و آی تی بین ده هزار تا چهل هزار دلار آمریکا خواهد بود.‌ هزینه تحصیل داروسازی در مالزی نیز به طور تخمینی هشتاد هزار دلار انریکا می باشد. از این رو برای تحصیل در مالزی و گسب اطلاعات در زمینه هزینه های تحصیل باید برای رشته مورد نظر خود اقدام نمایید.

کار در زمان تحصیل در مالزی

با توجه به شرایط زندگی در مالزی، برای گذران زندگی در این کشور، لازم است تا شرایطی مورد نطر قرار بگیرد. دانشجویان برای هزینه های زندگی خود و همچنین هزینه های تحصیلی خود باید از روش های مختلفی اقدام کنند. یکی از این روش ها کار در زمان تحصیل است. تحصیل در خارج از کشور خودتان قطعا می تواند یک چالش اساسی برای شما و خانواده تان باشد. اما کار کردن در زمام تحصیل می تواند کمک بزرگی برای شما باشد. البته مشروط به این که تمامی قوانین را بدانید.

اگر در زمان تحصیل قصد دارید در مالزی کار کنید، باید تمام شرایط کار و نعیار اای واجد شرایط بودن در مالزی را بدانید. تا یک دوره خاص دولت مالزی به دانشجویان بین المللی اجازه کار در این کشور را نمی دهد. دانشجویان مالزی تحت شرایطی می توانند در این کشور به کار پاره وقت مشغول شوند‌.

کار در زمان تحصیل در مالزی

کار در زمان تحصیل در مالزی

از جمله این شرایط عبارتند از: اگر تمایل به کار باشید باید دارای اعتبار دانشجویی باشید. دانشجویان ببن المللی برای تایید کار پاره وقت باید درخواست کنند. دانشجویان بین المللی مجاز به حداکثر بیست ساعت کار در هفته هستند‌ دانشجویان بین المللی می توانند در پوزیشن های خاصی در رستوران ها، پمپ بنزین ها، بازار های کوچک و هتل ها مشغول به کار شوند. و در نهایت این که دانشجویان بین المللی که در مالزی به دنبال کار نیمه وقت هستند، باید یک نسخه از گذرنامه، آدرس، شماره تماس و نامه ای از کارفرمای خود ارائه دهند.‌

سوالات متداول در ارتباط با اعزام دانشجو به مالزی

  1. شرایط اصلی تحصیل در مالزی چیست؟

    دانشجویان بین المللی باید حداقل دوازده (12) سال تحصیلات داشته باشند و برای پذیرش در برنامه های مختلف اقدام نمایند.

  2. متوسط شهریه دانشگاه ها در مالزی چقدر است؟

    میانگین شهریه دانشگاه ها به برنامه و موسسه انتخابی شما بستگی دارد.

  3. زبان آموزش دروس دانشگاهی در مالزی چیست؟

    زبان انگلیسی به طور گسترده در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استفاده می شود . در حقیقت بیشتر دوره ها در دانشگاه های مالزی به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

  4. آیا می توان در حین تحصیل در کشور مالزی کار کرد؟

    بله کلیه دانشجویان بین المللی که در مؤسسات آموزش عالی دولتی یا خصوصی تحصیل می کنند مجاز اند حداکثر 20 ساعت در هفته و فقط به صورت نیمه وقت کار کنند.

  5. آیا بورس تحصیلی در مالزی وجود دارد؟

    شما باید کالج / دانشگاهی که شما را به عنوان دانشجو پذیرفته است ، بررسی کنید. دولت مالزی همچنین فرصت های کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویان با استعداد ارائه می دهد.

  6. آیا در مالزی می توان به صورت پاره وقت تحصیل کرد؟

    با توجه به برنامه های فعلی موجود، دانشجویان بین المللی حق دارند فقط در دوره های تمام وقت ثبت نام کنند.

  7. آیا در مالزی می توان همزمان در دو رشته تحصیل کرد؟

    خیر ، شما فقط مجاز به تحصیل یک مدرک تمام وقت در هر زمان هستید.

  8. آیا دانشگاه های مالزی معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های مالزی در رنکینگ جهای کیو اس دارای رتبه های حدود پانصد هستند و یکی از دانشگاه ها دارای رتبه زیر صد است.

  9. آیا دانشگاه های مالزی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

    بله بیشتر دانشگاه های مالزی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. البته این لیست هر ساله دستخوش تغییرات می شود.

  10. آیا مالزی کشوری امن برای زندگی است؟

    بله مالزی کشوی مدرن، پیشرفته و با فرهنگ های متفاوت و امن در دنیا است.

  11. آیا امکان اخذ ویزای همراه دانشجویی مالزی وجود دارد؟

    بله در صورتی این امکان پذیر است که شما برای تحصیل بیشتر از یک سال در مالزی باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *