بازگشایی پردیس دانشگاه استنفورد برای دانشجویان

به دنبال شیوع ویروس کرونا شرایطی به وجود آمد که دانشگاه های بسیاری تعطیل شدند. در واقع به دلیل جلوگیری از همه گیری این ویروس و بهبود شرایط، دانشگاه های سراسر دنیا اقداماتی را صورت دادند. دانشگاه استنفورد یکی از دانشگاه های برتر دنیا است که دوره های حضوری خود را به دلیل بهبود شرایط تعطیل کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانشگاه استنفورد قصد دارد پردیس دانشگاهی را برای سال تحصیلی ۲۰۲۰/۲۰۲۱ باز کند. این اطلاعیه طی نامه ای از طرف رئیس دانشگاه اعلام شد. بر طبق این طرح برای ابتدای دوره پاییز دانشگاه می توانند حضوری در کلاس ها شرکت کنند.

بازگشایی پردیس دانشگاه استنفورد برای دانشجویان

دانشگاه استنفورد برای ترم جاری و ترم بهار اقدام به بازگشایی پردیس خود کرده است. با این حال تمام امتحانات نهایی از راه دور برگزار می شود. این کار برای کاهش تعداد دانشجویان در دانشگاه در هر زمان ، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است. علی رغم تمام این اقدامات نیز دانشگاه استنفور آموزش آنلاین را به عنوان پیش فرض در دست دارد. با این حال دوره های تحصیلات تکمیلی بیشتر به صورت آنلاین و با ظرفیت کامل پیش خواهد رفت. البته در این مسیر دستورالعمل های دقیقی بررسی می شود.

بر طبق این برنامه دانشجویان سال اول در ترم پاییز حتی می توانند در خوابگاه ها تا تاریخ چهاردهم نوامبر ساکن شوند. بعد از اتمام کلاس ها از دانشحویان خواسته می شود تا دانشگاه را ترک کنند. کسانی که قادر به ترک نیستند،‌می توانند در تعطیلات زمستانی هم در دانشگاه بمانند. دانشجویان دارای معلولیت و سایر شرایط خاص هم می توانند در دانشگاه اقامت داشته باشند. دانشگاه استنفورد بر این باور است که اگر شرایط بهداشتی اجازه دهد، تعداد دانشجویان در دانشگاه را برای اواخر سال تحصیلی و شروع سال تحصیلی جدید افزایش دهد. 

رعایت فاصله اجتماعی در دانشگاه استنفورد

دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به دانشگاه باز می گردند، مشمول فاصله اجتماعی خواهند شد. همچنین در اجتماعات محدودیت های شدیدی وجود دارد. علاوه بر آن از دانشجویان خواسته می شود هنگام حضور در دانشگاه ماسک صورت بزنند. نکته مهم تر این است که هر دانشجویی اقدام به ترک کشور کرد لازم است تا در زمان بازگشت و قبل از حضور در دانشگاه، به مدت دو هفته قرنطینه شود. اگر در این مدت مشکلی برای وی به وجود نیامد و بیماری حاصل نشد، می تواند در دانشگاه مشغول به تحصیل شود و فعالیت های خود را از سر گیرد. با این وجود رئيس دانشگاه اظهار داشته که بیشتر تدریس های موجود به صورت آنلاین باقی می ماند.

کلاس های آنلاین با بیش از پنجاه دانشجوی برگزار می شود. قوانین برای کلاس های حضوری اما متفاوت هستند. تعداد دانشجویان موجود در کلاس ها به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی کاهش می یابد و دانشجویان ملزم به رعایت فاصله اجتماعی هستند. به واقع رئیس دانشگاه در اطلاعیه ای این گونه بیان کرده است: ما باید تا زمانی که بستر ایمنی و عملی بسیار کامل برای دانشجویان و اساتید فراهم می شود، بیشتر آموزش ها را به عنوان دوره های آنلاین ارائه دهیم. طبق گفته دانشگاه، این طرح قابل تغییر است. این که این وضعیت ادامه یابد به بهداشت عمومی و هرگونه الزاماتی که ممکن است توسط مقامات ایالتی و کشوری اعمال شود بستگی دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *