دانشگاه های رایگان آمریکا

برای تحصیل در کشور های مختلف راه های بسیار زیادی وجود دارد. در واقع شما پس از مهاجرت تحصیلی به کشور وقصد می توانید با توجه به شرایط خود و دانشگاه مورد نظرتان وارد پروسه تحصیلی شوید. برخی از دانشجویان برای ادامه تحصیلات خود برای بورسیه های تحصیلی اقدام می کنند و برخی دیگر نیز به طور شخصی عازم مقصد تصیلی خود و کشور مورد نظرشان می شوند. اما گروهی از مهم ترین دانشگاه هایی که در جهان به ارائه کورس های تحصیلی می پردازند، دانشگاه های رایگان هستند که رشته های تحصیلی مختلف در آن ها به صورت رایگان ارائه می شود. در این مقاله نیز ما به بررسی دانشگاه های رایگان آمریکا می پردازیم و برای شما برخی از مهم ترین این دانشگاه ها را معرفی می کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور آمریکا از روش ها و راه های بسیار زیادی امکان پذیر است و افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور از روش مورد نظر خود اقدام می کنند. در این راستا باید گفت که از جمله روش ها و راه های مهاجرتی به آمریکا عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به آمریکا، مهاجرت کاری به آمریکا،‌ مهاجرت سرمایه گذاری به آمریکا، مهاجرت از طریق تولد فرزند در آمریکا،‌ مهاجرت از طریق ازدواج در آمریکا و … . برای این که بتوانید در مسیر مهاجرت به آمریکا با دقت بیشتری پیش بروید لازم است تا با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشورت کنید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران،‌ اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

دانشگاه های رایگان آمریکا

راه های مختلفی برای تحصیل رایگان در کشور آمریکا وجود دارد. در حقیقت شما می توانید برای تحصیل در آمریکا به صورت رایگان به روش های گوناکونی اقدام نمایید. یکی از این روش های تحصیل رایگان، تحصیل در دانشگاه های آمریکا و در واقع تحصیل در دانشگاه هایی است که به صورت رایگان به ارائه کورس ها و رشته های تحصیلی خود می پردازند. روش دیگری که برای تحصیل رایگان ارائه می شود، استفاده از بورسیه های تحصیلی می باشد.

دانشگاه های ایالات متحده حتی برای دانشجویان بین المللی بورسیه های مناسبی را ارائه می دهند. از جمله این دانشگاه ها که ارائه دهنده بورسیه های تحصیلی هستند می توان به دانشگاه آلاباما آمریکا،‌ دانشگاه هاروارد آمریکا، دانشگاه ام آی تی آمریکا و … اشاره نمود. برخی از بورسیه های تحصیلی آمریکا نیز با عنوان بورسیه های عمومی شناخته می شوند که مخصوص یک دانشگاه نیستند. اما بیینیم که روند دانشگاه های رایگان آمریکا چگونه است. برخی از این دانشگاه ها و دانشکده ها به طور کامل با کمک های مالی و موقوفه اداره می شوند و برخی نیز شما را ملزم به کار در هنگام تحصیل در آمریکا می کنند.

این مسئله ممکن است برای بسیاری از دانشجویان بین المللی جذاب باشد. چرا که عموم مردم بر این گمان هستند که تحصیل در دانشگاه های آمریکا همراه با هزینه های هنگفت است. اما خبر خوب این است که حتی دانشجویان بین المللی واجد شرایط حضور در این موسسات بدون شهریه هستند. این دانشگاه ها تعداد زیادی دارند و ما برخی از آن ها را برای شما معرفی می کنیم. این لیست به شما کمک می کند که در ارتباط با هزینه های زندگی در آمریکا و هزینه های تحصیل در آمریکا کم تر دچار چالش شوید.

دانشگاه ایالتی واشنگتن

این دانشگاه در پالمان واشنگتن واقع شده است و برنامه های دانشگاهی متنوعی را برای دانشجویان ملی و بین المللی ارائه می دهد. البته این دانشگاه به طور کلی شهریه رایگان را برای دانشجویان بین المللی به صورت صد در صد تضمین نکرده است اما با اعمال شرایط خاص شما می توانید واجد شرایط بورسیه های تحصیلی کاملی در این دانشگاه شوید. علاوه بر این ، بورس تحصیلی قابل تمدید است ، اما دانش جو باید در طول تحصیلات خود معدل بالایش را حفظ کند.

دانشگاه نیویورک سیتی

دانشگاه نیویورک سیتی همان طور که از نام آن پیداست در شهر نیوروک قرار دارد و یکی از محبوب تربن دانشگاه ها در کل آمریکا می باشد. این دانشگاه در سال هزار و نهصد و شصت و یک میلادی تاسیس شده است و شامل بیست و چهار زیر مجموعه مهم می باشد. این زیر مجموعه ها در واقع از یازده کالج ارشد، هفت کالج جامع، یک دانشگاه افتخاری و هفت موسسه تحصیلات تکمیلی تشکیل شده است.

دانشگاه نیویورک سیتی همچنین بورسیه های تحصیلی کاملی را به دانشجویان ارائه می دهد و تمام دانشجویان می توانند از ابتدای تحصیلات خود و از همان ابتدای پذیرش با بورسیه تحصیلی مشغول به تحصیل شوند. یکی دیگر از مهم ترین مزیت های این دانشگاه این است که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود و دریافت مدرک کار تمام وقت در دانشگاه را دریافت می کنند. این داتشگاه در کشور آمریکا با نام CNUY شناخته می شود و اعتبار بسیار بالایی دارد. اگر تمایل به تحصیل در آمریکا دارید این دانشگاه گزینه مناسبی محسوب می شود.

دانشگاه نیویورک سیتی

دانشگاه نیویورک سیتی

کالج و موسسه موسیقی کورتیس

یکی دیگر از موسساتی که ارائه دهنده نوعی از تحصیلات رایگان در آمریکا است، موسسه موسیقی کورتیس می باشد. این موسسه خصوصی در شهر فیلادلفیا واقع شده است و به دلیل نداشتن شهریه برای همه دانشجویان شناخته شده است. این موسسه بسیار منحصر به فرد است و هر سال صرفا صد و شصت دانشجو را پذیرش می کند. یکی از اصلی ترین دلایلی که این موسسه تعداد کمی از دانشجویان را پذیرش می کند این است گه در این موسسه آموزش ها به صورت کاملا فردی برای دانشجویان ارائه می شود.

این انستیتو در واقع بورسیه هایی را با پوشش کامل به کلیه دانشجویان ارائه می دهد. در این انستیتو سیستم ارائه مبتنی بر شایستگی است و دانشجویان نیازی به هیچ گونه اثبات مالی ندارند. این بورسیه ها هر سال تحصیلات دانشجویی را پوشش می دهد. علاوه بر آن برای دانشجویانی که در زندگی دچار مشکل مالی هستند علاوه بر بورسیه های مربوط به تحصیل، بورسیه هایی مربوط به هزینه زندگی در آمزیکا نیز در نظر گرفته می شود. یکی از مهم ترین مزیت ها و نکات موسسه موسیقی کورتیس این است که به هیچ عنوان دانشجویان به دلیل مشکلات پول مجبور به ترک تحصیل نخواهند شد.

کالج آلیس لوید آمریکا

کالج آلیس لوید یکی از جالب ترین موسسات و کالج های دنیا است که شرایط بسیار خاصی را برای تحصیل دانشجویان در نظر گرفته است. این موسسه یکی از نادر ترین کالج ها در آمریکا است که توافق نامه کار و تحصیل دارد و دانشجویان در این کالج ملزم به کار دانشجویی در آمریکا و در این موسسه هستند. در واقع قوانین این کالج به این صورت است که اگر حداقل ساعت کار کامل نشده باشد، دانشجویان نمی توانند فارغ التحصیل شوند.

از این رو با این توافق نامه تحصیل همه دانشجویان رایگان خواهد بود. برنامه کار مطالعه در آلیس لوید با هدف کمک به دانشجویان در ایجاد احساس مسئولیت و قدردانی از کار انجام می شود. موقعیت هایی هم در پردیس دانشکده و هم در خارج از دانشگاه برای کار در آمریکا موجود است. این موسسه علاوه بر پیشرفت علمی دانشجویان آن ها را برای شغل های مختلف آماده می کند. 

کالج وارن ویلسون آمریکا

این موسسه آموزش عالی در کارولینای شمالی واقع شده است و برنامه های دانشگاهی مختلفی را برای دانشجویان ارائه می دهد. این کالج دانش جویان را ملزم به مطالعه ، خدمت به جامعه و کار در محوطه دانشگاه می کند. این مسائل تنها بخشی از تعهد آن ها برای ارائه آموزش رایگان به دانشجویان است. خبر خوب این است که تمام این موارد شامل دانشجویان بین المللی هم می شود. در حقیقت کالج وارن ویلسون دو گزینه اصلی بدون شهریه ارائه می دهد.

موردی که برای دانشجویان بین المللی اعمال می شود Milepost One نام دارد. برای کسب این مدل از بورسیه تحصیلی آمریکا برای این کالج شرایط خاصی برای درآمد خانواده دانشحو و حداقل معدل تحصیلی لازم است. با این حال نکته مهم دیگر این است که دانشجو می بایست در زمان تحصیل در آمریکا در این دانشگاه زندگی کند و بخشی از کار های مربوط به دانشگاه را به انجام برساند.

دانشگاه مردم در کشور آمریکا

دانشگاه مردم در آمریکا یا همان University of the People یکی دیگر از دانشگاه های رایگان آمریکا است. این موسسه یک کالج آنلاین آمریکایی است. این دانشگاه که دارای اعتبار بسیار بالایی در کشور آمریکا می باشد برنامه های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان ارائه می دهد. این دانشگاه برنامه های متنوعی از علوم تجارت گرفته تا علوم بهداشتی و .. را ارائه می دهد.

این موسسه آنلاین برای تمام دانشجویانی که ثبت نام کرده اند شهریه رایگان در نظر گرفته است. با این حال هزینه های مربوط به ارزیابی ها و درخواست ها همچنان وجود دارد. دانشگاه بورسیه های بی شماری برای کمک به دانشجویان برای تأمین این هزینه ها ارائه می دهد. هدف این موسسه ، آموزش و پرورش در دسترس هر دانش جو و در هر کجای جهان که ساکن باشد ، می باشد.

آکادمی دریایی ایالات متحده آمریکا

این موسسه در آناپولیس ، مریلند واقع شده است. این موسسه علاوه بر پوشش کامل آموزش شما و هزینه های تحصیل در آمریکا، شرایط اسکان و مراقبت های پرشکی را نیز به صورت رایگان در نظر گرفته است. این شرایط برای دانشجویان بین المللی نیز امکان پذیر است و آن ها می توانند شرایط خود را به آکادمی برای پذیرش ارائه دهند. در این دانشگاه تقریبا شصت دانشجوی بین المللی حضور دارند. برخلاف دانشجویان ملی که به مدت پنج سال پس از فارغ التحصیلی به خدمت در نیروی دریایی نیاز دارند ، دانشجویان بین المللی باید برای ارائه خدمات پایانی به کشور های خود بازگردند.

کالج بریا آمریکا

کالج بریا آمریکا موسسه ای است که در شهر کنتاکی آمریکا واقع شده و یکی از مهم ترین اصول این کالج ارائه شهریه رایگان برای دانشجویان ملی و بین المللی است. آنها به شدت به ادغام و اهمیت جمع آوری فرهنگ های مختلف اعتقاد دارند. از نظر تاریخی کالج بریا یکی از پیشگامان این روش تحصیلی در آمریکا بوده است.

کالج بریا آمریکا

کالج بریا آمریکا

دانشجویان بین المللی در سال اول خود بدون هیچ گونه شهریه ای وارد دانشگاه می شود اما در سال های بعد لازم است تا سالانه هزار دلار بپردازند که البته این کالج برای جبران این هزینه کار های خاصی را برای دانشجویان در نظر گرفته است. اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا و خصوصا این موسسه بسیار رقابتی می باشد.

کالج اوزارکس آمریکا

کالج اوزارکس آمریکا یک دانشگاه با شهریه رایگان است که در میسوری قرار دارد و برنامه های دانشگاهی متنوعی را در موضوعات گوناگون به دانشجویان ارائه می دهد. برنامه شهریه رایگان در این موسسه به صورت مشروط ارائه می شود و این بدان معناست که دانشجویان موظف هستند حداقل پانزده ساعت در هفته کار کنند تا واجد شرایط دریافت این شرایط شهریه رایگان باشند.

با این حال ، کالج فقط هزینه شهریه را تحت پوشش خود قرار می دهد. بنابراین ، هزینه های  زندگی مانند اسکان در دانشگاه یا خارج از دانشگاه باید جداگانه در نظر گرفته شود. بورس های تحصیلی متعددی وجود دارد که به دانشجویان کمک می کند تا هزینه های زندگی در آمریکا را بپردازند. علاوه بر این ، برنامه آموزش کار تابستانی به دانشجویان این امکان را می دهد که پول بیشتری را برای پرداخت این هزینه های زندگی به دست آورند.

سوالات متداول در ارتباط با دانشگاه های رایگان آمریکا

  1. آیا کشور آمریکا مکان مناسبی برای تحصیل و زندگی است؟

    بله آمریکا دارای بهترین داتشگاه های دنیا می باشد که سبک زندگی و تحصیلی بسیار عالی ای را فراهم نموده.

  2. چگونه می توان در آمریکا به تحصیل رایگان پرداخت؟

    برای تحصیل رایگان در آمریکا راه های زیادی وجود دارد که می توان به بورسیه های دانشگاهی و عمومی و تحصیل در دانشگاه های رایگان آمریکا اشاره نمود.

  3. معروف ترین دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه های تحصیلی در آمریکا کدام هستند؟

    معروف ترین این دانشگاه ها عبارتند از دانشگاه ام آی تی آمریکا، دانشگاه هاروارد آمریکا و … .

  4. دانشگاه های رایگان آمریکا کدام ها هستند؟

    از جمله دانشگاه های رایگان آمریکا عبارتند از: کالج اوزارکس آمریکا ، دانشگاه مردم آمریکا، دانشگاه نیویورک سیتی، آکادمی دریایی ایالات متحده آمریکا، کالج وارن ویلسون آمریکا و … .

  5. کدام دانشگاه در میان دانشگاه های رایگان آمریکا اولین دانشگاه در این حوزه بوده است؟

    دانشگاه بریا یا کالج بریا در آمریکا یکی از پیشگامان این مدل تحصیل بوده است.

  6. دانشگاه های رایگان آمریکا چگونه خدمات را به صورت رایگان ارائه می دهند؟

    این دانشگاه ها یا به صورت کاملا رایگان هستند یا با ارائه کار در زمان تحصیل و بورسیه های خاص تحصیلی رایگان می شوند.

  7. معروف ترین دانشگاه در لیست دانشگاه های رایگان آمریکا کدام است؟

    معروف ترین دانشگاه در میان این دانشگاه ها دانشگاه نیویوک سیتی است.

  8. آیا دانشگاه های رایگان آمریکا برای دانشجویان بین المللی هم ارائه خدمات دارند؟

    بله دانشجویان بین المللی می توانند از امکانات رایگان دانشگاه ها استفاده کنند.

  9. هدف دانشگاه مردم در آمریکا که جزو دانشگاه های رایگان آمریکا است چه می باشد؟

    هدف این موسسه ، آموزش و پرورش در دسترس هر دانش جو در هر جای جهان می باشد.

  10. مهم ترین مزیت موسسه موسیقی کورتیس آمریکا چیست؟

    اصلی ترین مزیت این است که هیچ دانشجویی برای مسائل مالی ترک تحصیل نخواهد کرد.

  11. آیا پذیرش از دانشگاه های رایگان آمریکا آسان است؟

    خیر پذیرش از این دانشگاه ها نیازمند شرایط خاصی می باشد که می تواند برای دانشجویان چالش بر انگیز باشد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *