هزینه های مهاجرت به آمریکا افزایش می یابد

مهاجرت به آمریکا این روز ها با چالش های زیادی مواجه شده است. در واقع هم به دلیل شرایط ویروس کرونا و هم به دلیل اعمال قوانین خاص توسط دولت ترامپ، شرایط برای مهاجرت به آمریکا با هر روشی دچار مشکلات بسیار شده است. در این میان به دلیل بهبود شرایط اقتصادی ناشی از بیماری کووید نوزده، روند مهاجرت کاری به آمریکا بیشتر از هر روند دیگری دچار مشکل شده است. البته سایر روش های مهاجرتی هم این روز ها با چالش هایی مواجه شده اند. بر طبق درخواست دولت مصوبه ای مبنی بر افزایش هزینه های مهاجرت به آمریکا در سال جدید میلادی مطرح گردید که ابتدا توسط دادگاه رد شد اما در ادامه با افزایش خاصی مواجه شد. خبر را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

هزینه مهاجرت به آمریکا افزایش می یابد

بر طی تصمیمی دولت ترامپ قصد داشت تا هزینه های مهاجرت به آمریکا و اخذ ویزای آمریکا را افزایش دهد. اما قاضی درخواست دولت ترامپ برای افزایش هزینه های USCIS را در ابتدا رد کرد. حکم دادگاه ضربه ای به برنامه های دولت ترامپ برای محدود کردن مهاجرت و تابعیت از طریق افزایش هزینه برای آن دسته از خارجیانی که می خواستند به آمریکا مهاجرت کنند و شهروند ایالات متحده شوند ، وارد کرد.

با این حال به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی پیش آمده وزارت امنیت داخلی اعلام کرد که تنها برای برخی از درخواست های مهاجرت و تابعیت آمریکا هزینه هایی دریافت می شود که هزنیه های از دست رفته در دوران کووید نوزده را بازگردانی کند. این هزینه ها از دوم اکتبر با سیاست های جدید دارای افزایش قیمت می باشد. هزینه برخی خدمات در آمریکا یا برای مهاجرت به آمریکا تا دو برابر نیز افزایش داشته است. در ادامه به ارائه هزینه های جدید برای دریافت انواع ویزای آمریکا یا روند اقامتی این کشور می پردازیم. 

هزینه های جدید

همان طور که اشاره کردیم هزینه های مهاجرت به آمریکا و دریافت ویزای آمریکا در سال جدید افزایش یافته است. این هزینه ها برای هر مدل ویزا مقدار خاصی افزایش داشته است. هزینه های دریفات ویزای H-1B از ۴۶۰ دلار به ۵۵۵ دلار با ۲۱ درصد افزایش مواجه شده است. هزینه های ویزای L آمریکا از ۴۶۰ دلار به ۸۰۵ دلار با ۷۵ درصد افزایش یافته است. هزینه های ویزای O آمریکا از ۴۶۰ دلار به ۷۰۵ دلار با ۵۳ درصد افزایش یافته است. هزینه های ویزای TN نیز همانند ویزای O افزایش داشته است.

برای ویزای P آمریکا هزینه ها از ۴۶۰ دلار به ۶۹۵ دلار با ۵۱ درصد افزایش مواجه شده است. هزینه های مربوط به ویزای E نیز به همین منوال افزایش داشته است. هزینه های ویزای Q و R آمریکا نیز از ۴۶۰ دلار به ۶۹۵ دلار با ۵۱ درصد افزایش مواجه شده است. هزینه های ویزای H-2A آمریکا از ۴۶۰ دلار به ۸۵۰ دلار با ۸۵ درصد افزایش مواجه شده است. هزینه های افزایش ویزای H-2B از ۴۶۰ دلار به ۷۱۵ دلار با ۵۵ درصد افزایش ارائه شده است. ویزای H-3 آمریکا از ۴۶۰ دلار به ۶۹۵ دلار با ۵۱ درصد افزایش داشته است.

USCIS با ارائه خدمات به خارجی هایی که قصد مهاجرت به ایالات متحده را دارند درآمد خود را کسب می کند ، اما مانند بسیاری از مشاغل دیگر این کار نیز به دلیل شیوه کووید نوزده با مشکل مواجه شده است. اگرچه سرعت مهاجرت به شدت کاهش یافته است ، اما برای شروع یا ادامه سفر مهاجرت هنوز کارهایی وجود دارد که باید انجام دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *