تحصیل داروسازی در آمریکا

آمریکا یا ایالات متحده که در حقیقت نام آن ایالات متحده آمریکا است، کشوری ست با بیش از سیصد میلیون جمعیت. پایتخت کشور آمریکا شهر واشنگتن دی سی است اما پر جمعیت ترین شهر آن نیویورک می باشد. این کشور زبان رسما ندارد اما زبان ملی آن انگلیسی است. واحد پول این کشور دلار می باشد. آمریکا کشوری ست که در جهات مختلف پیشرفت های بسیاری دارد. دانشگاه های کشور آمریکا از نظر علمی در جهان حرف اول را می زنند و در رنکینگ جهانی رتبه های اول را به خود اختصاص داده اند. این کشور فوق پیشرفته به گونه ای عمل کرده که برای مهاجرت و زندگی بسیار مناسب باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

روش های مهاجرت به آمریکا متفاوت هستند و شاید برای ایرانی ها کمی با چالش و دغدغه همراه باشد. هر شخص متقاضی مهاجرت به کشور آمریکا می تواند از طریق مهاجرت کاری به آمریکا، مهاجرت سرمایه گذاری به امریکا، تحصیل در آمریکا، ازدواج با تبعه آمریکایی و … اقدام کند. برای هر روش، راه حل های بسیاری وجود دارد. بهتر این است که برای اقدامات خود به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز مراجعه کنید. همکاران ما در این شهر ها راهنمای شما خواهند بود. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با تحصیل داروسازی در آمریکا برای شما مطالبی ارائه کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

تحصیل داروسازی در آمریکا

داروسازی یکی از رشته های پرطرفداری برای تحصیل در سراسر جهان است. متقاضیان زیادی برای تحصیل در این رشته سالیان سال تلاش خود را می کنند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند. آمریکا از نظر تولید علم در سطح اول دنیا قرار دارد، از این رو متقاضیان تحصیل در کشور آمریکا بسیار زیاد هستند. تحصیل داروسازی در آمریکا نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. نکته قابل توجه این است که به دلیل شرایط خاص مهاجرتی به آمریکا بهتر این است که با وکلای مهاجرتی خبره، مانند وکلای گروه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مشورت کنید.

اما ببینیم شرایط تحصیل داروسازی در آمریکا چگونه است؟ آیا می توان به عنوان یک شخص ایرانی برای تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد؟ شرایط تحصیل داروسازی در آمریکا چیست؟ در ادامه به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

شرایط پذیرش رشته داروسازی در آمریکا

همان طور که می دانید برای تحصیل داروسازی در کشور ایران پس از اخذ دیپلم و قبولی در آزمون کنکور سراسری، می توانید به طور پیوسته و به مدت هفت سال درس خود را به پایان برسانید. اما شرایط تحصیل داروسازی در کشور آمریکا و دانشگاه های آمریکا کمی متفاوت است. برای تحصیل داروسازی در آمریکا ابتدا متقاضی باید در یکی از رشته های علوم پایه مانند زیست شناسی یا شیمی مشغول به تحصیل شود و پس از سه سال در آزمون ورودی داروسازی شرکت کند.

دوره تحصیل این رشته در دانشگاه های آمریکا چهار ساله است و دوره لیسانس محسوب می شود. اما یک دوره دو ساله جهت دریافت دکتری نیز خواهد بود. نام آزمون ورودی داروسازی در آمریکا PCAT است. در صورتی قبولی این آزمون می تواند در داروسازی ادامه تحصیل دهید. اما برای پذیرش دانشجوی بین المللی در رشته داروسازی دانشگاه های آمریکا شرایطی لازم است که در این بخش ارائه می دهیم.

برای اخذ پذیرش داروسازی در آمریکا باید معدل دیپلم و پیش دانشگاهی فرد بالای شانزده باشد. فرد باید مدرک زبان آیلتس داشته باشد. این مدرک باید با نمره بالای شش باشد. توجه کنید در این حالت نیاز به آزمون MCAT نیست. برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا به طور میانگین حدودا سی هفت هزار دلار در سال لازم است. دقت کنید که دانشگاه های آمریکا در کل به دو بخش خصوصی و ایالتی تقسیم بندی شده اند. پذیرش در هر دو مدل دانشگاه های آمریکا صورت می گیرد. دانشگاه های خصوصی هزینه بیشتری برای تحصیل خواهند داشت اما دانشگاه های ایالتی ارزان تر هستند. دانشگاه ها در این کشور از نظر فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی طبقه بندی می شوند. به همین دلیل برخی دانشگاه ها تا دوره کارشناسی را فقط ارائه می دهند و برخی دیگر به عنوان یک مرکز پژوهشی و تحقیقاتی پذیرش دانشگاه های خود را تا دوره دکتری دارند.

شرایط پذیرش رشته داروسازی در آمریکا

شرایط پذیرش رشته داروسازی در آمریکا

یک نکته قابل توجه در ارتباط با تحصیل داروسازی در آمریکا این است که روند تحصیلی این رشته کمی متفاوت شده است. برخی از دانشگاه ها دوره لیسانس داروسازی را ارائه نمی دهند. در این کشور داروسازی حداقل به دو سال دوره تخصصی قبل از تحصیل حرفه ای (کارشناسی) نیاز دارد و به دنبال آن چهار سال تحصیلی یا سه تقویم تحصیلات حرفه ای انجام می شود.

آیا دانشجویان بین المللی می تواند برای تحصیل داروسازی در کشور آمریکا اقدام کنند؟

سوال اصلی این است که برای تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه های آمریکا به عنوان دانشجوی بین المللی می توان اقدام کرد؟ آیا دانشکده های داروسازی دانشجویان‌ بین المللی را پذیرش می کنند؟ برخی از موسسات و دانشکده های داروسازی ایالات متحده آمریکا، پذیرش بین المللی ندارند و متقاضیان پذیرش بین المللی خارج از ایالات متحده را در نظر نمی گیرند. متقاضیان بین المللی بسته به سیاست های نهادی و دولتی ممکن است برای تعداد محدودی از موقعیت ها رقابت کنند و یا ممکن است اصلا برای پذیرش واجد شرایط نباشند.

موسسات داروسازی خصوصی و دانشگاه های خصوصی به طور کلی موقعیت های بیشتری را در اختیار شهروندان غیر آمریکایی قرار می دهند و در مقایسه با دانشگاه های دولتی یا ایالتی شرایط بهتری را برای پذیرش در نظر می گیرند. شهروندانی که در خارج از ایالات متحده آمریکا قرار دارند و تصمیم می گیرند برای تحصیل داروسازی اقدام کنند، برای بررسی شرایط و پذیرش یا عدم پذیرش باید به دایرکتوری PHARMCAS یا وب سایت هر دانشکده داروسازی در ایالات متحده آمریکا مراجعه کنند.

اگر موسسه یا دانشکده ای در ایالات متحده آمریکا، شهروندان غیر آمریکایی را برای پذیرش در نظر بگیرد، متقاضی باید حداقل شرایط ورود به دانشگاه های آمریکا را داشته باشد. از جمله پیش نیاز هایی که به صورت دوره های تحصیلی است و قبولی در آزمون استاندارد. متقاضیانی که در گذشته داروسازی را در خارج از ایالات متحده انجام داده اند و برای ادامه تحصیل به این کشور وارد می شوند، باید نسخه های اصلی تحصیلی یا گزارش های ارزیابی دوره های خود را ارائه کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از دانشکده های داروسازی، دوره های داروسازی قبلی که در خارج از ایالات متحده گذرانده باشید را قبول نمی کنند و ممکن است لازم باشد دوره های آمادگی دیگری را در این کشور بگذرانید.

اگر زبان شما انگلیسی نبود، برخی از دانشکده های داروسازی خود اقدام به برگزاری آزمون های زبان انگلیسی مانند تافل می کنند و یا تست زبان اسپانیایی یعنی تی اس ای برگزار می کنند. برخی از دانشگاه های ایالت ها در آمریکا، آزمون های اضافی برای داروسازی برگزار نمی کنند ولی برخی سخت گیری های خاص خود را دارند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در آمریکا

تا این جای مقاله ما با شرایط تحصیل داروسازی در کشور آمریکا برای مهاجرت به این کشور و زندگی در آمریکا آشنا شدیم. در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی دانشگاه های آمریکا بپردازیم که این رشته تحصیلی را ارائه می کنند. نکته اساسی این است که تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی ایالات متحده آمریکا در لیست بیست دانشگاه برتر داروسازی جهان قرار دارند.

از جمله دانشگاه های آمریکا که رشته داروسازی را ارائه می دهند عبارتند از: دانشگاه علوم پزشکی هاروارد، دانشگاه علوم پزشکی کالیفرنیا، دانشگاه سانفرانسیسکو، دانشگاه کارولینای شمالی، دانشگاه میشیگان، دانشگاه پوردو، دانشگاه جان هاپکینز، دانشگاه ییل، دانشگاه مینه سوتا، دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه سان دیگو. از این میان دانشگاه کالیفرنیا در رتبه پنج جهانی، دانشگاه هاروارد در رتبه شش جهانی، دانشگاه ییل در رتبه هشت جهانی، دانشکاه جان هاپکینز در رتبه دوازده جهانی، دانشگاه کالیفرنیا در رتبه هفده جهانی و دانشگاه پوردو در رتبه شصت و چهار جهانی قرار دارد.‌ از این رو می توان گفت تحصیل در این دانشگاه ها مزیت فوق العاده ای محسوب می شود.

توجه داشته باشید که گرایش های مختلف داردسازی در این دانشگاه ها ارائه می گردد. از جمله این گرایش ها عبارتند از داروسازی روانپزشکی، داروسازی آنکولوژی، داروسازی هسته ای و دارو درمانی.

بورسیه تحصیلی داروسازی در دانشگاه های آمریکا

دفتر کمک های مالی دانشکده یا موسسه داروسازی اغلب بهترین منابع اطلاعاتی در مورد در مورد برنامه های وام تحصیلی؟ کمک هزینه و بورسیه های تحصیلی است. در کل می توان گفت میزان هزینه تحصیل شما در رشته داروسازی بستگی به دانشگاه محل ثبت نام شما، نوع دانشگاه انتخابی برای تحصیل و … دارد. آمریکایی ها اعتقاد دارند که هر دلار که برای آموزش خود خرج می کنید، در حقیقت سرمایه گذاری است که بازده بالایی دارد.

دانشکده های داروسازی ممکن است کمک های مالی به شما ارائه دهند. این کمک های مالی توسط انجمن های داروسازی محلی یا دولتی، گروه داروسازان، تولید کنندگان دارو، عمده فروشان دارو، صندوق های حمایتی و بنیادی، انجمن های فارغ التحصیلان، صندوق های دانشجویی عمومی و … ارائه گردد. برای اطلاع درباره این کمک های مالی باید با دانشکده یا کالج خود در تماس باشید. برای سال تحصیلی دو هزار و بیست میلادی صد ها برنامه اسکولارشیپ برای داروسازی ارائه شده است که البته هر کدام شرایط خاصی دارد.

بورسیه تحصیلی داروسازی در دانشگاه های آمریکا

بورسیه تحصیلی داروسازی در دانشگاه های آمریکا

شرایط بورسیه تحصیلی در آمریکا برای هر رشته و دانشگاهی متفاوت می باشد. برخی از این اسکولار شیپ های برای دانشجویان بین المللی باز هستند و برخی دیگر صرفا برای داوطلبان و متقاضیان رشته داروسازی در خود آمریکا می باشند. به طور مثال اسکولارشیپ کارش در دانشگاه دوکه برای دانشجویان بین المللی باز است و می توانند برای تحصیل از این اسکولار شیپ استفاده کنند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

برای تحصیل در آمریکا و ورود به این کشور لازم است تا ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت کنید. جهت دریافت ویزای تحصیلی آمریکا لازم است تا مدارکی آماده کنید. این مدارک را در این بخش ارائه می کنیم. البته دریافت این مدارک پس از اخذ پذیرش صورت می گیرد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا عبارتند از: فتوکوپی از پاسپورت معتبر، ارائه عکس پاسپورتی، مدرک زبان انگلیسی تافل با نمره مورد نظر، ارائه اصل و فتوکپی مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی ترجمه شده با مهر معتبر، گواهی تمکن مالی و دریافت پرینت حساب از بانک، ارائه نامه پذیرش رشته داروسازی از یکی از دانشگاه ها یا موسسات در آمریکا، گواهی عدم سو پیشینه ترجمه شده با مهر معتبر، ترجمه رسمی کپی شماسنامه با مهر معتبر، رزرو خوابگاه، رزرو بلیت، رسید پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا و … .

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در آمریکا

  1. آیا ایرانی ها می توانند برای تحصیل داروسازی در آمریکا اقدام کنند؟

    بله اما بهتر این است که با وکلای برگزیده موسسه حقوقی اصطهباناتی مشورت کنند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.

  2. برای تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه های آمریکا در ابتدا باید در چه رشته هایی تحصیل کرد؟

    روند تحصیلی داروسازی در آمریکا به این گونه است که باید در ابتدا در رشته های علوم پایه مانند زیست شناسی یا شیمی تحصیل کرد و سپس برای داروسازی اقدام نمود.

  3. چه آزمونی از داوطلبان متقاضی رشته داروسازی آمریکا گرفته می شود؟

    کسانی که متقاضی تحصیل داروسازی در آمریکا هستند باید در آرمون PACT شرکت کنند.

  4. آیا معدل دیپلم و پیش دانشگاهی برای تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه های آمریکا لازم است؟

    بله برای تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه های آمریکا باید معدل دیپلم و پیش دانشگاهی فرد بالا تر از شانزده باشد.

  5. نمره مدرک زبان برای تحصیل داروسازی در دانشگاه های آمریکا باید چقدر باشد؟

    حداقل نمره برای تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه های آمریکا برای آزمون آیلتس باید بالای شش باشد.

  6. میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های آمریکا برای رشته داروسازی چقدر است؟

    به طور میانگین برای تحصیل در دانشگاه های اروپا باید بیش از سی و هفت هزار دلار در سال پرداخت نمود.

  7. آیا تمام دانشگاه هایی ارائه دهنده رشته داروسازی در آمریکا پذیرای دانشجویان بین المللی هستند؟

    خیر برخی از دانشگاه ها در آمریکا صرفا پذیرش بین الملی ارائه می دهند. بیشتر دانشگاه های خصوصی پذیرش بین المللی دارند.

  8. برای کسب اطلاعات در ارتباط با پذیرش بین المللی دانشگاه های آمریکا در رشته داروسازی چه باید کرد؟

    برای پذیرش بین المللی بهتر این است که به موسسه حقوقی اصطهباناتی مراجعه کنید و یا در وب سایت دانشگاه ها اقدام به تحقیق در این باره کنید. البته می توانید از طریق دایرکتوری فارم کاس هم اقدام نمایید.

  9. آیا برای تحصیل داروسازی در کشور آمریکا لازم است تا دوره هایی در این کشور بگذرانید؟

    بله البته برخی از دانشگاه ها این دوره های آمادگی را برگزار نمی کنند.

  10. آیا برای تحصیل داروسازی در آمریکا بورسیه های تحصیلی هم وجود دارد؟

    بله دانشگاه های آمریکا بورسیه های تحصیلی متفاوتی جهت تحصیل داروسازی در این کشور ارائه می کنند که از طریق وب سایت دانشگاه می توانید از این بورسیه ها اطلاع پیدا کنید.

  11. کدام دانشگاه های آمریکا رشته تحصیلی داروسازی را ارائه می کنند؟

    دانشگاه علوم پزشکی هاروارد، دانشگاه علوم پزشکی کالیفرنیا، دانشگاه سانفرانسیسکو، دانشگاه کارولینای شمالی، دانشگاه میشیگان، دانشگاه پوردو، دانشگاه جان هاپکینز، دانشگاه ییل، دانشگاه مینه سوتا، دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه سان دیگو.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *