آزمون usmle

یکی از مسائلی که امروزه به شدت با آن مواجه هستیم، مهاجرت است. مهاجرت به کشور های مختلف با دلایل بسیاری امکان پذیر است. یکی از کشور هایی که سالیان سال مقصد افراد زیادی بوده، کشور امریکا است. می توان گفت بالاترین سطح اقتصادی، تحصیلی و امکانات در این کشور مهیا است. افراد به دلایل مختلفی همچون مهاجرت تحصیلی به آمریکا، مهاجرت کاری به آمریکا، مهاجرت سرمایه گذاری به آمریکا و … مقصد مهاجرت خود را این کشور انتخاب می کنند. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا بسیار مدرن و با امکانات به روز دنیا صورت می گیرد. اما تمام این به روز بودن ها و امکانات، سخت گیری های خاص خود را هم دارد. یکی از شرایط پذیرش پزشک در آمریکا، قبولی در مراحل مختلف آزمون USMLE است. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با آزمون USMLE به طور کامل توضیحاتی را برای متقاضیان ارائه دهیم. توجه کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به امریکا، به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

معرفی آزمون USMLE

آزمون صدور مجوز پزشکی ایالات متحده که به اختصار آزمون USMLE نامیده می شود، آزمونی سه مرحله ای است و جهت صدور مجوز پزشکی در ایالات متحده برای افراد متقاضی گرفته می شود. این آزمون توسط فدراسیون هیئت های پزشکی ایالتی یعنی FSMB و هیئت ملی امتحان های پزشکی یعنی NBME حمایت مالی می شود. هر پزشک دارای مدرک MD باید قبل از هر گونه اقدامی، شرایط این آزمون را بپذیرد. با استفاده از آزمون UMSLE توانایی پزشک در استفاده از مفاهیم، اصول، دانش و تعیین مهارت های اساسی بیمار محور که در روند درمان، سلامتی و بیماری مهم هستند و پایه مراقبت از بیمار و ایمنی را تعیین می کنند، ارزیابی می گردد. کمیته برگزاری امتحانات متشکل از مربیان پزشکی، استادان و پزشکان از سراسر ایالات متحده، هر ساله طی جلساتی مواد امتحانی مخصوص آزمون USMLE را ایجاد می کنند. حداقل دو کمیته به طور خاص و ویژه ای هر مورد یا پرونده آزمایشی را ارزیابی می کنند یا مطالبی که تردید وار است را مورد بازنگری یا تغییر قرار می دهند. آزمون USMLE طی سه مرحله از متقاضیان گرفته می شود. هر سه مرحله این آزمون قبل از اقدامات پزشکان گرفته می شود. دانشجویانی که در خارج از ایالات متحده امریکا و کانادا به تحصیل پزشکی پرداخته اند و فارغ التحصیلی آن ها از کشوری غیر از این دو است، باید هر سه مرحله آزمون USMLE را پشت سر بگذرانند تا بدون در نظر گرفتن عنوان مدرک تحصیلی خود در آمریکا مجوز بگیرند. اگر فردی بخواهد کار در آمریکا در زمینه پرشکی داشته باشد باید این آزمون را بدهد.

معرفی آزمون usmle

معرفی آزمون usmle

بررسی نکات مربوط به مرحله اول آزمون USMLE

آزمون صدور مجوز پزشکی ایالات متحده (USMLE) در مرحله اول ، که معمولاً “برد” خوانده می شود ، یک تست استاندارد است که توانایی یک دانشجوی پزشکی را برای استفاده از اصول علوم پایه در تمرین پزشکی ارزیابی می کند. در این بخش از مقاله قصد داریم مرحله اول این آزمون را بررسی کنیم.

مرحله اول این آزمون به حالت تستی و از طریق کامپیوتر برگذار می شود که جایگزین قالب سنتی و کاغذی شده. این ازمون در یک روز و در طی مدت زمان هشت ساعت انجام می پذیرد. آزمون مرحله اول USMLE دارای هفت بخش است و هر بخش حداکثر دارای چهل سوال می باشد. به عبارتی هر متقاضی باید تعداد ویست و هشتاد سوال را بررسی کند. هر بخش از امتحان یک ساعت وقت داره‌. بنابراین داوطلبان آزمون، برای هر سوال به طور متوسط یک دقیقه و سی ثانیه زمان دارند. در این جلسه چهل و پنج دقیقه زمان برای استراحت داوطلبان، در اختیار آن ها قرار داده خواهد شد. اگر شما بتوانید قبل از پایان ساعت معین شده برای آزمون، پاسخ دهی را تمام کنید، می توانید آن را به زمان استراحت شخصی خود اضافه نموده و مدت زمان بیشتری برای استراحت داشته باشید. در مجموع شش استراحت مجاز هم ما بین هر مرحله وجود دارد. قبل از شروع آزمون هم دوره اموزشی پانزده دقیقه ای برای متقاضیان برگذار خواهد شد که اگر شما نخواهید در این دوره اختیاری شرکت کنید، می توانید این ۱۵ دقیقه را به زمان استراحت خود اضافه نمایید. در هنگام آزمون نمی توانید هیچ گونه وسیله ای مانند کیف، تلفن همراه، جلیقه و … با خود داشته باشید. تنها آوردن گوشی پزشکی مجاز است. برای کسب اطلاعات دقیق تر بهتر است که قبل از شروع امتحان با مسئول امتحانات تماس بگیرید و جزئیات را جویا شوید. دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشکده های پزشکی ایالات متحده آمریکا یا کانادا باید برای NBME در آزمون مرحله اول USMLE شرکت کنند و دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از ایالات متحده یا کانادا باید در کمیسیون آموزشی دانش آموختگان پزشکی خارجی یعنی ECFMG ثبت نام کنند. آزمون ها در محل ازمون و در طول سال انجام می شود. از سال دو هزار و هجده میلادی هزینه آزمون USMLE در مرحله اول مبلغ ششصد و سی دلار است. سوالات ازمون مرحله اول در هجده دسته اصلی طبقه بندی می شوند‌ سوالات به طور عمده شامل اصول اساسی از جمله آناتومی، علوم رفتاری، بیوشیمی، زیست شناسی و اپدمیولوژی، میکروبیولوژی، آسیب شناسی، فارماکولوژی و فیزیولوژی می باشد.‌مباحث بین رشته ای شامل ژنتیک، پیری، تغذیه، ایمونولوژی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، اپیدمیولوژی و اخلاق پزشکی است. برخی سوالات درک شما را از واقعیت های اساسی و تعاریف آزمایش می کنند اما اکثریت با توانایی شما در حل مشکلات با استفاده از اصول اولیه علمی سر و کار دارند. به عنوان مثال ممکن است از شما بخواهند نمودار هایی را تفسیر کنید یا نمونه های عادی و میکروبیولوژیک را شناسایی نمایید. داوطلبان شرکت در این آزمون می توانند برای تمرین بیشتر به وب سایت آزمون USMLE مراجعه نموده و تعداد صد و پنجاه سوال تمرینی مربوط به مرحله اول را دریافت کنند. برخی از سوالات ممکن است حاوی شکل های مختلفی باشند. دقت کنید که زمان خاصی برای ثبت نام در مرحله اول آزمون USMLE وجود ندارد اما در صورت تمایل به ثبت نام در این آزمون بهتر این است که از شش ماه قبل از زمان مورد نظرتان اقدام کنید. در حقیقت آزمون مرحله اول در طول کل سال به استثنای دو هفته اول ژانویه و تعطیلات رسمی برگزار می شود. پس از این که زمان آزمونتان مشخص شد، مکان دقیق برقراری آزمون به اطلاع شما خواهد رسید.

مرحله اول usmle

مرحله اول usmle

مرحله دوم آزمون USMLE

مرحله دوم آزمون USMLE که با نام ازمون CK شناخته می شود، توانایی فرد متقاضی را در استفاده از دانش پزشکی، مهارت ها و درک علوم بالینی ضروری برای ارائه مراقبت های خاص از بیمار تنت نظارت ارزیابی می کند و شامل تاکید بر سلامت و پیشگیری از بیماری ها می شود. مرحله دوم آزمون USMLE تضمین می کند که توجه کافی به اصول بالینی پزشکی و مهارت های اساسی بر مبنای توجه به بیمار به درستی انجام شود که در حقیقت این مسئله پایه و اساس مسائل ایمنی و پزشکی است. مرحله دوم ازمونی یک روزه است و به هشت قسمت شصت دقیقه ای تقسیم می شود.‌ مجموع این قسمت ها در کل برای نه سالت اجرا می شود. تعداد سوالات هر قسمت متفاوت خواهد بود اما حداکثر چهل سوال در هر بخش خواهد بود. تعداد کل سوالات امتحانات در مرحله دوم آزمون USMLE از سیصد و هجده تا بیشتر نمی شود. این امتحان هم مانند مرحله اول دارای زمان استراحت چهل و پنج دقیقه ای است. همانند ازمون های مرحله اول در ابتدای این آزمون هم پانزده دقیقه دوره اموزشی وجود دارد که اگر تمایل نداشته باشید در این دوره حاضر شوید می توانید پانزده دقیقه به استراحت خود بیافزایید. مطالب تمرینی بسیاری که شامل نمونه های آزمایشی آزمون، شبیه سازسی مبتنی بر وب، تست های متنوع، آموزش های خاص و سایر مطالب آموزنده است را می توانید در وب سایت USMLE مشاهده و دریافت کنید. هر کدام از هشت مرحله آزمون در شصت دقیقه تنظیم شده اند. موضوعاتی در مرحله دوم ازمون USMLE از شما پرسیده می شود، شامل دروس داخلی، زنان و زایمان، اطفال، خدمات پیشگیری، روانپزشکی و جراحی است. بیست و پنج درصد از سوالات این آزمون در قسمت تشخیصی هستند. سی و پنج درصد سوالات ازمون به مکانیسم بیماری ها می پردازد. پانزده درصد سوالات درباره به کار بردن اصول مدیریتی است و پانزده درصد باقی مانده سوالات ازمون در ارتباط با ارتقای پزشکی پیشگیری و حفظ سلامتی است. برخی از سوالات طبق تجربه دانشجویان و متقاضیان در ازمون تکرار می شود. در این آزمون موارد کلینیکال که بیشتر در کلینیک ها، مطب های پزشکان و بخش های اورژانس دیده می شود مورد شبیه سازی قرار می گیرد. یکی از نکات مهمی که در این مرحله ازمون گیرندگان ان را مورد استفاده قرار می دهند، استفاده از یک دوربین فیلمبرداری برای ضبط مراحل ویزیت بیماران توسط پزشک است. البته از این فیلم‌ ها برای اخذ نمره استفاده نمی شود. بیمارانی که در این آزمون شبیه سازی شده شرکت می کنند، عموما بیمارانی هستند که با بیماری های پایه ای در برنامه های آموزشی دانشکده های معتبر گنجانده شده اند.‌ رشته های تخصصی این آزمون عبارتند از: داخلی، اطفال، پزشکی خانواده، زنان و زایمان، جراحی، روانپزشکی، طب اورژانس و … .

مرحله دوم usmle

مرحله دوم usmle

مرحله سوم آزمون USMLE

مرحله سوم این آزمون با تاکید بر مدیریت بیمار در محیط های سرپایی، دانش پزشکی و درک پزشکی و بالینی را ارزیابی می کند. این مرحله، آخرین مرحله از آزمون USMLE است که منجر به اخذ مجوز برای طبابت خواهد شد. مواد ازمون توسط کمیته های اساتید پزشکی تهیه می شود. این کمیته ها از متخصصان شناخته شده در زمینه های مختلف اعم از پزشکان دانشگاهی و اعضای هیئت علمی و همچنین اعضای صدور مجوز پزشکی دولتی تشکیل شده اند. محتوای مرحله سه نشان دهنده مدل مبتنی بر داده ها از پزشکی عمومی در ایالات متحده است. مرحله سوم آزمون USMLE ارزیابی نهایی پزشکان را انجام می دهد که مسئولیت مستقل در ارائه خدمات پزشکی عمومی را بر عهده دارند. این ازمون در دو مرحله صورت می گیرد. مرحله روز اول ان که به آن FIP می گویند مبانی مستقلی را از متقاضی می خواهد و مرحله دوم که نام آن ACM است در ارتباط با مراحل پیشرفته پزشکی است.‌ روز اول آزمون بر ارزیابی دانش اصول اساسی پزشکی و علمی که برای مراقبت مؤثر از سلامت ضروری است ، متمرکز است. حوزه های محتوا تحت پوشش شامل کاربرد علوم پایه است. محتوا های خواسته شده شامل درک آمار زیست پزشکی و اپیدمیولوژی / سلامت جمعیت و تفسیر ادبیات پزشکی، استفاده از علوم اجتماعی ، از جمله مهارتهای ارتباطی و بین فردی ، اخلاق پزشکی ، عمل مبتنی بر سیستم و ایمنی بیمار می باشند. روز اول آزمون های تستی از افراد گرفته می شود و حتی در ارتباط با دارو ها هم اطلاعاتی از افراد خواسته خواهد شد.
در روز دوم آزمون بر ارزیابی توانایی استفاده از دانش جامع سلامت و بیماری در زمینه مدیریت بیمار و تحول بیماری با گذشت زمان متمرکز است. مواردی که در این بخش از متقاضی خواسته می شود، معمولا در ارتباط با تشخیص و مدیریت، غربالگری سلامت، درمان و تصمیم گیری پزشکی است. آزمون این روز شامل سوالات تستی و آزمون مبتنی بر وب است.
روز اول ازمون شامل ۲۳۲ سوال چند گزینه ای است که به شش قسمت حدود ۴۰ سوالی تقسیم شده. شصت دقیقه برای هر آیتم ازمون وقت اختصاص داده شده است و در روز اول حدودا هفت ساعت در جلسه ازمون خواهید بود. روز دوم اما ۹ ساعت در جلسه ازمون زمان دارد و ۱۸۰ سوال چند گزینه ای خواهید داشت. علاوه بر آن ازمون شبیه سازی خواهید داشت که سیزده مورد ده یا بیست دقیقه ای است.

سوالات متداول آزمون USMLE

  1. چقدر طول می کشد تا برای آزمون USMLE آماده شویم؟

    به طور متوسط برای هر مرحله از ازمون خصوصا مرحله اول آزمون USMLE حداقل به ششصد ساعت مطالعه نیاز است.

  2. آزمون USMLE چند مرحله دارد؟

    این ازمون از سه مرحله تشکیل شده است و هر مرحله شرایط خود را دارد.

  3. هزینه آزمون USMLE چقدر است؟

    هزینه ازمون برای مرحله اول و مرحله دوم با همدیگر نهصد و چهل دلار است و هزینه ازمون در مرحله سوم ۱۵۸۰ دلار می باشد.

  4. آیا محدودیت سنی برای آزمون USMLE وجود دارد؟

    خیر هیچ محدودیت سنی برای این آزمون وجود ندارد و شما با هر سنی می توانید در این آزمون شرکت کنید.

  5. ازمون USMLE از چه چیط هایی تشکیل شده است؟

    این ازمون شامل مواردی چون آناتومی، علوم رفتاری، بیوشیمی، میکروبیولوژی، آسیب شناسی، فارماکولوژی، مباحث بین رشته ای مانند تغذیه، ژنتیک و … است.

  6. آزمون USMLE برای چه کسانی طراحی شده است؟

    این ازمون برای دانشجویان پزشکی متقاضی طبابت طراحی شده است.

  7. چه نمره ای برای قبولی در مرحله اول آزمون USMLE لازم است؟

    برای قبولی در مرحله اول این آزمون حداقل نمره ۱۹۴ است.

  8. ایا آزمون USMLE سخت است؟

    به بیان ساده این آزمون مانند آزمونی تحصیلات تکمیلی است و از نظر سختی درجه بسیار بالایی دارد. حداقل یک سال برای این آزمون زمان لازم است.

  9. آیا USMLE در انگلستان معتبر است؟

    USMLE به معنای امتحانات دارای مجوز پزشکی ایالات متحده است. این مجموعه امتحانات برای شرایط مجوز پزشکی در ایالات متحده و کانادا معتبر است. انگلیس شرایط مجوز پزشکی خود را دارد.

  10. ایا ازمون مرحله اول USMLE سخت است؟

    بله. می توان گفت مرحله اول یکی از سخت ترین و استرس زا ترین مراحل آزمون است و تعیین کننده قبولی یا عدم قبولی شما خواهد بود‌.

  11. اگر

    در ازمون USMLE قبول نشوید چه می شود؟

    بعد از اولین تلاش و عدم موفقیت می توانید امتحان را در طی یک سال برای دو بار تکرار کنید. اگر در سومین تلاش هم موفق نشدید باید شش ماه صبر کنید

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *