تابعیت و اقامت ارمنستان

آیا به دنبال اخذ تابعیت و شهروندی ارمنستان هستید؟ آیا به دنبال مهاجرت تحصیلی به ارمنستان هستید؟ آیا به دنبال اقامت ارزان ارمنستان هستید؟ آیا شما هم شرایط مهاجرت به ارمنستان را دارید؟ امروزه بسیاری از افراد خواهان اخذ شهروندی ارمنستان هستند. به دلیل سطح علمی و آموزشی عالی این کشور و شرایط اقامت ارمنستان بعد از تحصیل هر ساله افراد بسیاری از سراسر جهان متقاضی ادامه تحصیل و زندگی در ارمنستان هستند، چرا که سطح علمی بالا و هزینه زندگی در ارمنستان در حد متوسط می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کشور ارمنستان قوانین خاص خودش را دارد لذا افراد برای آگاهی از شرایط اخذ تابعیت در ارمنستان میبایست قوانین جدید مهاجرت به ارمنستان را بدانند. مقررات تابعیت ارمنستان مبتنی بر قانون اساسی مصوب 1995 و قانون تابعیت مصوب 1995 این کشور می‌باشد. اگر شما هم خواهان ادامه تحصیل ، زندگی و اقامت در ارمنستان هستید و شرایط تحصیل در ارمنستان را دارید به موسسه توسعه گران مهر واقع در شیراز با همکاری وکیل مهاجرت به ارمنستان از موسسات فعال در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور می باشد مراجعه نمایید.

اخذ اقامت در ارمنستان کار دشواری نیست لذا اخذ اقامت ارمنستان از طریق ازدواج ، تحصیل ، زندگی و سرمایه گذاری صورت می گیرد. شایان ذکر است جهت مهاجرت به ارمنستان باید از طرق مختلفی وارد این کشور شد و سپس نسبت به اخذ تابعیت یا اقامت ارمنستان اقدام کنید.

راه‌ های اخذ یا تحصیل تابعیت و شهروندی ارمنستان

در این مبحث به بررسی همه راه های اخذ تابعیت ارمنستان می پردازیم؛

از طریق شناسایی ( به رسمیت شناختن )

  • الف: اتباع شوروی سابق که در خاک ارمنستان به صورت دائم اقامت داشته باشند و تابعیت کشور دیگری را نیز به دست نیاورده باشند.
  • ب: افراد بدون تابعیت که به طور دائم در خاک این کشور سه سال قبل از تصویب قانون تابعیت اقامت داشته و همچنین کسانی که از اتباع شوروی سابق برای تابعیت ارمنستان اقدام کرده باشند.
  • ج: ارمنیان شوروی سابق که تا قبل از 21 سپتامبر 1991 در خارج از کشور سکونت داشته و تابعیت کشور دیگری را نیز تحصیل نکرده باشند و تقاضای خود را نیز به کنسولگری (سفارت) این کشور در خارج داده باشند.
راه‌ های اخذ یا تحصیل تابعیت و اقامت ارمنستان

راه‌ های اخذ یا تحصیل تابعیت و اقامت ارمنستان

اخذ تابعیت و شهروندی از طریق تولد فرزند در ارمنستان

شرایط مهاجرت از طریق تولد فرزند در ارمنستان از شرایط بسیار مهم می باشد لذا طفلی که یکی از والدین وی تبعه ارمنستان بوده و یکی دیگر از والدین وی نامعلوم و یا بدون تابعیت باشد می‌تواند برای تابعیت این کشور اقدام نماید.

ب: طفلی که یکی از والدین وی تبعه ارمنستان باشد و یکی دیگر خارجی، در صورتی‌ می‌تواند تبعه ارمنستان بشود که والدین وی (هم پدر و هم مادر) اعلام رضایت کتبی برای تحصیل تابعیت ارمنستان را نموده باشند و در صورتی‌که رضایت‌نامه‌ای وجود نداشته باشد نمی‌تواند این طفل به تابعیت ارمنستان درآید.

اخذ تابعیت و شهروندی ارمنستان از طریق نَسَب

  • الف: طفلی که والدین وی (پدر و مادر) تبعه ارمنستان بوده و در خارج از ارمنستان متولد گردد تبعه ارمنستان محسوب می‌شود.
  • ب: طفلی که پدر و مادر وی تابعیت ارمنستان را تحصیل کرده باشند و کمتر از چهارده سال سن داشته باشد تابعیت ارمنستان را کسب خواهد نمود.
  • ج: هر طفلی که توسط یکی از اتباع ارمنستان به فرزند خواندگی پذیرفته شده باشد.

اخذ تابعیت و شهروندی ارمنستان از طریق تقاضا

ممکن است تابعیت ارمنستان در صورت وجود شرایط زیر به دست آید:

  • الف: متقاضی دارای هجده سال تمام باشد.
  • ب: متقاضی سه سال قبل از تقاضایش در ارمنستان سکونت داشته باشد.
  • ج: متقاضی باید به زبان ارمنی مسلط بوده و قادر به ارتباط با عموم مردم باشد.
  • د: متقاضی باید با قانون اساسی آشنایی داشته باشد.
اخذ تابعیت و اقامت ارمنستان از طریق تقاضا

اخذ تابعیت و اقامت ارمنستان از طریق تقاضا

کسانی که دارای شرایط زیر باشند از داشتن شرایط فوق مستثنی می‌باشند

  1. شخصی که با تبعه ارمنستان ازدواج کرده باشد و یا قبل از ازدواج رسمی از وی بچه‌ای داشته باشد و یا پدر و مادر وی تبعه ارمنستان باشند.
  2. اشخاصی که والدین آن‌ها تبعه ارمنستان بوده یا متولد در خاک این کشور باشند مشروط به اینکه در مدت سه سال قبل از رسیدن به سن هجده سال تقاضای تحصیل تابعیت ارمنستان را کرده باشند.
  3. شخصی که از طریق تولد در خاک ارمنستان، تبعه این کشور گردیده و در آنجا نیز سکونت داشته باشند.
  4. شخصی که تابعیت اصلی خود را رسماً ترک نموده و برای تابعیت ارمنستان اقدام کرده باشد.
  5. اخذ یا تحصیل تابعیت ارمنستان فقط با موافقت رئیس جمهوری این کشور امکان‌ پذیر است.

از دست دادن تابعیت ارمنستان

از دست دادن تابعیت ارمنستان ممکن است به صورت ارادی یا غیر ارادی باشد.

الف) ترک غیر ارادی یا سلب تابعیت ارمنستان

موارد زیر موجب سلب تابعیت ارمنستان می‌شود :

زمانی که تبعه ارمنستان برای مدت هفت سال در خارج از کشور زندگی نماید و نام خودش را نیز در سفارت ارمنستان در آن کشور ثبت نکرده باشد.

هرگاه شخصی که بر اثر تقاضا، تابعیت و اقامت ارمنستان را تحصیل کرده باشد و مدارک مورد استفاده وی جعلی و یا غیر واقعی باشند.

ب) ترک ارادی تابعیت ارمنستان

موارد ترک تابعیت به صورت ارادی عبارتند از :

  1. شخصی که به صورت اختیاری تابعیت کشوری دیگر را تحصیل کرده باشد تابعیت ارمنی خود را از دست خواهد داد مگر در مورد کسانی که به حکم دادگاه به اقدام علیه امنیت ملی یا اقدامات مخالف با مصالح کشور محکوم شده باشد.
  2. اشخاصی که زیر چهارده سال سن داشته و والدین وی تابعیت ارمنستان را ترک کرده باشند و تابعیت کشوری دیگر را تحصیل نموده باشند.

وضعیت ثبت شرکت و خرید ملک در ارمنستان

طیق اطلاعات به دست آمده روش ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی در ارمنستان دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است. بنابراین ثبت شرکت در ارمنستان مستلزم رعایت قوانین می باشد، لذا در صورت تمایل ثبت شرکت در ارمنستان افراد میبایست حساب بانکی خود را افتتاح نمایند تا با موانعی در آینده روبرو نشوند.

اقامت در ارمنستان با خرید ملک

اقامت در ارمنستان با خرید ملک امکان پذیر است، البته خرید ملک در ارمنستان بستگی به موقعیت، مکان و کیفیت ملک دارد، نکته قابل توجه این است که حضور خریدار برای خرید ملک در ارمنستان ضروری نیست و نمایندگان افراد می توانند مقدمات خرید را فراهم آورند.

اگر شما هم خواهان تابعیت و اقامت ارمنستان هستید و شرایط اخذ اقامت در این کشور را دارید و یا می خواهید ویزای کار در ارمنستان را کسب نمایید و از نحوه مهاجرت به ارمنستان آگاهی یابید به وکلای مجرب ما در موسسه توسعه گران مهر واقع در شیراز که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور می باشد مراجعه فرمایید و یا به سایت سفارت ارمنستان مراجعه کنید. امید است که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیار شما خواننده گرامی قرار دهد.

سوالات متداول در مورد تابعیت و شهروندی ارمنستان

1- از چه روش هایی میتوان تابعیت ارمنستان را به دست بیاوریم؟

ازدواج، تحصیل و سرمایه گذاری

2- آیا کودکی که در خاک ارمنستان متولد شده و یکی از والدینش تابعیت ارمنستان را داشته باشد میتواند تابعیت ارمنستان را به دست بیاورد؟

بله

3- کودکی که یکی از والدینش تابعیت ارمنستان را دارد و دیگری خارجی می باشد تحت چه شرایطی میتواد تتبعیت ارمنستان را به دست بیاورد؟

باید هر دو والدین رضایت نامه کتی در جهت اخذ تابعیت ارمنستان برای کودک بدهند.

4- آیا کودک متولد شده در ارمنستان که یکی از والدین وی تابعیت ارمنستان را دارد بدون رضایت نامه کتبی والدین شانسی برای اخذ تابعیت ارمنستان دارد؟

خیر

5- آیا کودکی که توسط یکی از تبعه ارمنستان به فرزند خواندگی گرفته میشود می تواند تابعیت ارمنستان را کسب کند؟

بله می تواند

6- آیا فرزندی که در خارج از خاک ارمنستان متولد میشد اما والدین تابعیت ارمنستان را دارد می توانود تابعیت ارمنستان را کسب کند؟

بله

7- چه شرایطی باعث سلب تابعیت ارمنستان می شود؟

زمانی که تبعه ارمنستان برای مدت ۷ سال در خارج از کشور زندگی کند و نام وی در سفارت ارمنستان ثبت نشود. هرگاه کسی که تابعیت ارمنستان را به دست آورده اما مشخص شود که مدارک جعلی ارائه داده.

8- آیا از طریق خرید ملک میتوان تابعیت ارمنستان را کسب کرد؟

بله البته به مواردی همچون موقعیت ملک، مکان و کیفیت ملک بشتگی دارد.

9- آیا وجود شخص برای خرید ملک در ارمنستان الزامی هست؟

خیر نمایندگان شخص هم می توانند اقدام کنند.

10- چه افرادی میتوانند از طریق تقاضا تابعیت ارمنستان را کسب نمایند؟

افراد دارای ۱۸ سال تمام، متقاضیانی که ۳سال قبل از ارائه تقاضا در ارمنستان حضور داشته، کسانی که به زبان ارمنی تسلط دارند، متقاضیانی که با قانون اساسی ارمنستان آشنایی دارند.

11- آیا فرزندان کمتر از ۱۴ سال میتوانند تتبعیت ارمنستان را به دست آورند؟

بله در صورتی که پدر و مادر وی تتبعیت ارمنستان را داشته باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

7 دیدگاه برای “تابعیت و شهروندی ارمنستان

  1. دنیا گفت:

    آیا هزینه تحصیلی در ارمنستان زیاد است

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بسته به دوره و زبان تحصیلی و دانشگاه انتخابی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  2. باباخانی گفت:

    سلام خسته نباشید من و همسرم ارمنی هستیم اما متولد ایران و تابعیت ایران رو داریم جزو مسیحیان هستیم و میخواهیم به ارمنستان برویم تا باگرفتن شهروندی انجا بتونیم از ارمنستان ویزای امریکا بگیریم ایا امکانش وجود داره ؟ و اگر امکانش هست برای اخذ شهروندی ارمنستان چه مدارک و شرایطی باید داشته باشیم ممنون میشم پاسخگو باشید .

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      روش های مهاجرت به ارمنستان متفاوت است که سریع ترین روش از طریق تحصیل است.با ما در ارتباط باشید تا در تمامی مسیر شما را یاری نماییم.

  3. ایمان شمس گفت:

    با سلام بنده ۳۵ سالم هست و متاهل هستم که همسرم مقیم امریکا است و من ب دلیل مصاحبه های اخیر باید به ارمنستان سفر کنم میخوام کلا برای کار هم تا زمان تاریخ مصاحبه ارمنستان باشم
    در ضمن سابقه ۲۰ سال در صنعت مبلسازی و صنایع چوبی و… رو دارم ایا چگونه باید اقدام کنم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      برای داشتن اجازه کار در یک کشور می بایست اقامت و یا ویزای کار داشته باشید؛ البته وضعیت کار در ارمنستان بهتر از ایران نیست.

  4. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

    با سلام
    بله امکان اقدام برای امر مذکور را با این سرمایه دارید، البته باید توجه داشته باشید ارمنستان گزینه مناسبی جهت سرمایه گذاری و مهاجرت نیست. شما می توانید برای کشورهای اروپایی اقدام فرمایید. در صورتی که هدف شما کشورهایی در این سطح است بهتر است کشورهایی مثل گرجستان یا آذربایجان را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *