مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه
یکی از گزینه هایی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، تحصیل در روسیه است. در این مقاله به مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه سچینوا روسیه خواهیم پرداخت. بدیهی است برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه و آگاهی دقیق از چگونگی اقدام سریع و مؤثر، مشورت با صاحب‌نظران و متخصصان ضروری است. وکلای مجرب مؤسسه‌ حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) جهت راهنمایی دقیق در کنار شما هستند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

توضیح کوتاهی از دانشگاه سچینوا مسکو

دانشگاه سچینوا مسکو دانشگاه پزشکی برتر در روسیه است. طبق تاریخچه آن ،این دانشگاه در سال 1758 به عنوان دانشکده پزشکی دانشگاه امپراطوری مسکو تاسیس شده است. برای بیش از دو قرن، دانشگاه سچینوا پیشگام در نظام بهداشت و درمان روسیه بوده است. بسیاری از پزشکان برجسته و دانشمندان، که به طور قابل توجهی به پیشرفت پزشکی کمک کرده اند، در این دانشگاه کار می کردند. علم پزشکی در آینده در دانشگاه سچینوا با پایه های علمی قوی در پزشکی بالینی در حال توسعه است.

در دانشگاه سچینوا که بزرگترین دانشگاه پژوهشی پزشکی جهت تحصیل در روسیه 2018 است، دوره های کارشناسی، دوره های تخصصی، برنامه های کارشناسی ارشد، برنامه های تحصیلی بالینی، برنامه های PhD و دوره های CME، به زبان انگلیسی و روسی در تمام زمینه های پزشکی، زیست شناسی و بیوتکنولوژی ارائه می شود. تحقیقات در هفت موسسه تحقیقاتی انجام می شود:

  • پزشکی مولکولی
  • پزشکی شخصی
  • پزشکی احیا کننده
  • داروخانه
  • پزشکی ترجمه ای
  • رهبری
  • مدیریت سلامت

مزایای تحصیل در دانشگاه سچینوا

دانشگاه سچینوا یک موسسه آموزشی جهت پشتیبانی برای دانشجویان بین المللی دارد. از سال 2013، سمینار سالیانه برای فارغ التحصیلان به جهت اعطای گواهی پزشکی و حق مشارکت در فعالیت های پزشکی برگزار می شود. اداره مهاجرت نیز برای استخدام به کمک می آید. دانشگاه سچینوا دارای 3 خوابگاه دانشجویی برای روسی ها و خارجی ها است. خوابگاه ها به صورت بلوک هستند و هر بلوک از 2 اتاق تشکیل شده است. خوابگاه های دانشگاه در سراسر مسکو واقع شده اند و همه آنها در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارد که از نظر مسیر رفتن به دانشگاه مشکلی ایجاد نمی شود. در هر اتاق 2-3 دانشجو زندگی می کند.

مزایای تحصیل در دانشگاه سچینوا

تمام آپارتمان ها (معمولا با 2 اتاق) دارای یک آشپزخانه و حمام هستند. آشپزخانه های هر بلوک به اجاق الکتریکی، میز، صندلی، کابینت مجهز هستند. اتاق ها به همه امکانات لازم برای زندگی راحت از قبیل تخت، کمد، میز، صندلی، بالشت، پتو، تشک و یخچال مجهز هستند. امکان دسترسی به WiFi موجود است و هزینه آن در اجاره ماهانه گنجانده شده است. هم چنین خوابگاه ها دارای ماشین لباسشویی و اتاق های مطالعه هستند. دانشجویان بدون پرداخت هزینه تحصیل ، ماهانه 600-800 روبل برای خوابگاه پرداخت می کنند. دانشجویانی که باید هزینه تحصیل را پرداخت کنند، ماهیانه 2000 تا 8000 روبل (بسته به میزان راحتی خوابگاه) پرداخت می کنند.

دانشگاه سچینوا امکانات فرهنگی و ورزشی فراوانی را فراهم کرده است. باشگاه های دانشجویی، ده ها باشگاه ورزشی، تئاتر جوانان، گروه کر، مرکز کمک های داوطلبانه. سالانه دانشگاه مهمانی رقص، مسابقه زیبایی “Miss First MSMU”، مسابقه استعدادهای درخشان، مسابقات ورزشی و … را برگزار می کند. دانشگاه دارای کتابخانه پزشکی علمی مرکزی، موزه تاریخ پزشکی، استادیوم (مجتمع ورزشی چند منظوره با استخر شنا)، اردوگاه بهداشت دانشجویی در ساحل دریای سیاه، باغ گیاه شناسی و باغ وحش است.

معایب و مشکلات تحصیل در دانشگاه سچینوا

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، کیفیت تحصیل برنامه های درسی به زبان انگلیسی در این دانشگاه بسیار ضعیف است. اگرچه این دانشکده به تدریس انگلیسی شناخته شده است، اما بسیاری از سخنرانان و همچنین پزشکان به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند یا با کیفیت خیلی پایین به این زبان صحبت می کنند. بنابراین برخی مواقع حتی دانشجویان متوجه نمی شوند که عنوان سخنرانی چه می باشد.

جمعیت زیاد: اگر به بیمارستان مسکو مراجعه کنید شاهد ازدحام جمعیت خواهید بود. ازدحام جمعیت در مراکز درمانی باعث ایجاد مشکل در سیستم درمان روسیه می شود. اگر شما یک فرد گیاه خوار باشید، برای تهیه غذا در این دانشگاه با مشکل مواجه می شوید. آب و هوای این کشور بسیار سرد می باشد. وزیر بهداشت روسیه اغلب جملات بدی را در حوزه کاری خود به کار می برد. هنگامی که وزیران یک کشور نتوانند مشکلات مربوط به امور پزشکی روسیه را برطرف سازند، برای سالیان طولانی بی کفایتی در جامعه وجود خواهد داشت.

بروکراسی در این کشور بسیار زیاد است و برای افرادی که جهت کسب آموزش در این کشور اقامت دارند، گاهی سبب ایجاد مشکل می شود. هر بیمار یک کارت نزد پزشک دارد که پزشک مسئول مراقبت از این کارت و همچنن مراقبت از بیمار است و با توجه به جمعیت زیاد بیماران ، برخی مواقع همگام سازی کلیه موارد بسیار دشوار است و از آنجا که دولت بسیار متمرکز می باشد، بیماران می توانند از پزشک شکایت کنند و پزشک مجازات شود. شرایط پذیرش دانشگاه سچینوا مسکو را مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران، شیراز و اصفهان در اختیار شما قرار خواهند داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *