مدارس بین المللی ازمیر ترکیه

یکی از راه های مهاجرت به ترکیه، مهاجرت تحصیلی است که متقاضیان بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود کشانده است. در این مجال به بررسی کلی مدارس بین المللی ازمیر ترکیه خواهیم پرداخت اما هوشمندانه است که برای دانستن بیشتر درباره این شیوه مهاجرتی، با متخصصان این امر مشورت نمایید. متخصصان مؤسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران و شیراز راهنمای گام به گام شما در این مسیر می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل در مدارس بین المللی ترکیه

ترکیه دارای محبوب ترین مدارس بین المللی و دو زبانه برای افراد خارجی زیر 18 سال ساکن در این کشور است. این مدارس شامل مهد کودک، مدارس ابتدایی و متوسطه و مدرسه مناسب برای آماده شدن برای مدرک لیسانس بین المللی (مانند پیش دانشگاهی) و دیپلم است. بعضی از مدارس برنامه های درسی آمریکایی یا بریتانیایی را به زبان انگلیسی دنبال می کنند در حالی که دیگران تحت نظام آموزش فرانسه، ایتالیایی یا آلمانی قرار می گیرند.

آموزش و تحصیل در ترکیه شامل یک شبکه متشکل از مدارس ابتدایی و متوسطه است که توسط دولت تامین و مدیریت می شود. مدارس رایگان و اجباری برای 12 سال است که معمولا “4 + 4 + 4” نامیده می شود. این به معنی 4 سال تحصیلات ابتدایی (سطح اول)، 4 سال راهنمایی (سطح دوم) و 4 سال آموزش متوسطه (دبیرستان) است. دانش آموزان به طور کلی به زبان ترکی آموزش داده می شود. جز اینکه وارد مدارس بین المللی دو زبانه شوند.

کودکان در ماه اول ماه سپتامبر پس از ششمین سالگرد تولد، تحصیلات ابتدایی خود را آغاز می کنند. دیپلم تحصیلات ابتدایی در سن 14 سالگی به فرد اعطا می شود. در پایان تحصیلات متوسطه، دانشجویان دیپلم لیز را دریافت می کنند که بدین معنی است که می توانند در امتحان ملی را برای ورود به تحصیلات عالی شرکت کنند. مدارس بین المللی می توانند راه حل مناسب برای دانش آموزان مهاجر (فرزند مدیران شرکت های چند ملیتی، کودکان دیپلمات ها، کارکنان غیر دولتی) در ترکیه باشد.

مدارس معمولا از یک برنامه درسی از ایالات متحده، انگلستان یا فرانسه پیروی می کنند و دستورالعمل اولیه ممکن است به هر زبانی (و گاهی به چندین زبان) آموزش داده شود، اما معمولا تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی است. بسیاری از مدارس استانداردهای مشابهی از تحصیل در سراسر جهان را ارائه می دهند. مدارس اغلب مدارک بین المللی پذیرفته شده مانند مدرک دیپلم بین المللی را ارائه می دهند. مراحل پذیرش و ثبت نام از مدرسه به مدرسه دیگر متفاوت است. هزینه تحصیلات براساس استانداردهای هر شهر متفاوت است، اما این مدارس استانداردهای بالایی را برای یادگیری فراهم می کند.

شرایط تحصیل و هزینه مدارس بین المللی ازمیر

هزینه تحصیل در ترکیه در مدرسه بین المللی MEF ازمیر، حدود 6،373 – 21،961 دلار در سال می باشد. این مدرسه ارائه دهنده طیف کاملی از تحصیلات قبل از دانشگاه است، تحصیلات ابتدایی و متوسطه و دوره های آمادگی شرکت در آزمون های بین المللی انگلیس و دانشگاه کمبریج است.

شرایط تحصیل و هزینه مدارس بین المللی ازمیر

کالج آمریکایی اوزل ازمیر (ACI)، این مدرسه در سال 1878 به عنوان مهد کودک توسط مربیان آمریکایی تاسیس شد. ACI اولین مدرسه بین المللی ترکیه بود که توسط ECIS، CIS مورد پذیرش قرار گرفت و اکنون برنامه دیپلم بین المللی را ارائه می دهد. اطلاعات بیشتر را از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

2.7/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “مدارس بین المللی ازمیر ترکیه

  1. آذر گفت:

    سلام من دخترم ميخواد بره كلاس هفتم منتظر نتيجه ازمون تيزهوشانشم .ايا ميشه براش پذيرش تحصيلي گرفت كه بشه اقامت ١ساله بگيريم؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بلهف تحصیل در مدارس ترکیه یکی از روش های اخذ اقامت یکساله این کشور است.

  2. شهرام منتظري گفت:

    سلام
    در صورت امكان مرحمت مي فرماييد براي تحصيل فرزندم در سال يازدهم كه زبان تركي نمي داند چه امكاناتي در ازمير هست و هزينه هاي آن چقدر است ؟

    باسپاس

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      در ازمیر ترکیه می تواند برای تحصیل در مدارس آنلاین ایرانی اقدام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *