تحصیل در دانشگاه چایکوفسکی مسکو

دانشگاه کنسرواتور دولتی چایکوفسکی روسیه، در شهر مسکو قرار دارد. این دانشگاه در ابتدا کنسرواتور سلطنتی مسکو نام داشت و سپس در سال 1940 این نام تغییر پیدا کرد. دانشگاه چایکوفسکی مسکو علاوه بر معروفیت جهانی و قدمت بسیار زیاد، از جلوه‌های هنری مهم و جاذبه‌های گردشگری در روسیه به حساب می‌آید. اگر علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه چایکوفسکی مسکو هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا از شرایط پذیرش مطلع شوید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانشگاه کنسرواتور چایکوفسکی در قدیم

تاسیس این دانشگاه در سال 1859 صورت گرفت. بنیان‌گذاری این دانشگاه در دو شهر مسکو در روسیه و کیف در کشور اوکراین، انجام شد. هدف از تاسیس این دانشگاه‌های کنسرواتور، گسترش هنر موسیقی بود. هدف دیگر بنیان‌گذاری دانشگاه چایکوفسکی مسکو به صورت کنسرواتور، برگزاری کنسرت‌های بزرگ و باشکوه هنرمندان بود.

مسئولیت و عهده‌داری این دانشگاه در روسیه از ابتدای تاسیس، تحت نظر موسیقی‌دان مشهور روسی،نیکلای روبینشتین، بود. این موسیقی‌دان 25 ساله روسی، پیانیست معروفی در آن دوره بود.

در سال 1991، دانشگاه موسیقی چایکوفسکی به شکل رسمی یکی از مهم‌ترین میراث فرهنگی‌های کشور روسیه نام‌گذاری شد.

امکانات در دانشگاه چایکوفسکی مسکو

دانشگاه چایکوفسکی به صورت کلی به 7 بخش مختلف تقسیم شده است. دانشکده‌هایی که در این دانشگاه وجود دارند عبارتند از:

  • دانشکده آلات موسیقی
  • دانشکده تاریخ موسیقی
  • موزیکولوژی
  • دانشکده خوانندگی

تجهیزات و امتیازات دانشگاه

در این دانشگاه 3 سالن برگزاری کنسرت بزرگ و مجهز قرار دارد. در این سالن‌های قدیمی و باشکوه، از گذشته تاکنون هنرمندان مهم جهانی بسیاری اجرا داشته‌اند. در دانشگاه کنسرواتور مسکو، یکی از 5 کتابخانه بزرگ در جهان، در زمینه موسیقی و تاریخ موسیقی قرار دارد.

اقامت و خوابگاه

خوابگاه رسمی و دولتی چایکوفسکی با اندکی فاصله از ساختمان دانشگاه قرار گرفته است. حدود 2.5 کیلومتر از بلوک‌های دانشگاه تا خوابگاه‌های دانشجویی فاصله است. این خوابگاه‌ها دو ساختمان قدیمی و جدید دارند که با یک خیابان فاصله از هم قرار دارند.

خوراک

هر دانشجوی دانشگاه کنسرواتور چایکوفسکی، در روز دو وعده غذای اصلی دارد که در سالن غذاخوری این مجموعه سرو می‌شوند.

شرایط تحصیل در دانشگاه چایکوفسکی مسکو

شما برای اینکه بتوانید در این دانشگاه باشکوه و با پرستیژ تحصیل کنید، به ارائه مدارک زیر نیاز دارید:

  • ارائه فرم پذیرش تکمیل شده به دانشگاه
  • پرداخت فی(هزینه بررسی مدارک ارسالی شما)
  • مهم‌ترین شرط، ارائه مدرک دوره پادفک

دوره پادفک چیست؟

از آن‌جایی که اکثریت دانشگاه‌ها و کالج‌ها در کشور روسیه به زبان رسمی خودشان(یعنی زبان روسی) تدریس را انجام می‌دهند، شما نیاز دارید که یک دوره آمادگی پیش از ورود به دانشگاه را بگذرانید. این دوره آمادگی اصطلاحا “پادفک” نام دارد. دوره پادفک عموما یک سال تحصیلی به طول می‌انجامد. زمانی که شما موفق به دریافت مدرک پادفک خود پس از اتمام دوره شوید، می‌توانید در هر دانشگاهی در روسیه تحصیل کنید. زیرا در دست داشتن این مدرک به معنای آن است، که شما می‌توانید در کنار دیگر دانشجویان روسی زبان مشغول به تحصیل شوید.

زمان اپلای برای تحصیل در دانشگاه چایکوفسکی مسکو

ثبت‌نام در این دانشگاه در دو ترم زمستان و تابستان صورت می‌گیرد. شما می‌توانید در ماه‌ها فوریه و سپتامبر اقدام به دریافت پذیرش نمایید. همان‌طور که گفته شد، برنامه‌های درسی و دوره‌ها در ترم‌های زمستان و تابستان برگزار می‌شوند. ترم زمستان از 25 ژانویه و ترم تابستان از 1 آگوست آغاز می‌شود. مدت دوره‌ها نیز اختیاری می‌باشد. این مدت می‌تواند از یک هفته تا 3 هفته طول بکشد.

برای اطلاع دقیق‌تر از زمان ثبت‌نام در دانشگاه کنسرواتور چایکوفسکی، می‌توانید به وبسایت اصلی این دانشگاه مراجعه نمایید.

وبسایت اصلی دانشگاه کنسرواتور روسیه: mosconsv.ru

افراد مشهور فارغ‌التحصیل دانشگاه چایکوفسکی

همانطور که گفته شد، این دانشگاه بسیار قدیمی و معروف است. افراد زیادی در طول تاریخ روسیه از دانشگاه چایکوفسکی با سربلندی فارغ‌التحصیل و تبدیل به بزرگان هنر موسیقی روسیه شده‌اند. بسیاری از این افراد در همین دانشگاه به تدریس و استادی نیز پرداخته‌اند. در زیر لیست برخی از این افراد معروف را می‌توانید مشاهده نمایید:

  • نیهاوس
  • اشکنازی
  • چایکوفسکی
  • لاوب
  • ریتر
  • رخمانینوف
  • مینکوس
  • گیللز
  • تریاتیکووا
  • الکساندر ساکولوف

الکساندر ساکولوف که سابقا وزیر فرهنگ کشور روسیه بوده است، امروزه به عنوان موسیقی‌دانی معروف، مدیریت دانشگاه چایکوفسکی مسکو را بر عهده دارد.

امروزه دانشگاه کنسرواتور چایکوفسکی مسکو، تنها موسسه آموزش موسیقی در روسیه است که نام دانشگاه را بر آن گذاشته‌اند. این دانشگاه از با پرستیژترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های موسیقی در سطح جهان است. پس از اتمام تحصیل شما در این دانشگاه موسیقی، گواهی پایان دوره‌ای به نام‌تان صادر می‌شود که می‌توانید آن را از خود موسسه چایکوفسکی دریافت نمایید. اگر متقاضی تحصیل در دانشگاه چایکوفسکی مسکو هستید، مشاوران باتجربه موسسه مهاجرتی اصطهباناتی می‌توانند به شما در رسیدن به اهداف‌تان شما را همراهی کنند. پس در صورت تمایل، با ما تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *