شرایط تحصیل افراد زیر 18 سال در خارج از کشور

در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با شرایط تحصیل افراد زیر 18 سال در خارج از کشور صحبت کنیم. خیلی از والدین برای ادامه تحصیل فرزندان خود و یا تحصیل از ابتدای فرزندان خود روش را انتخاب می کنند که به واسطه آن دانش آموزان برای تحصیل در خارج از کشور به مقصدی جدید می روند و در مدارس این کشور ها مشغول به تحصیل می شوند. برای هر کشوری قوانین خاصی وجود دارد و از این بایت لازم است تا دانش آموزان و والدین آن ها بهترین انتخاب و بهترین تصمیم را بگیرند تا در زمینه روند علمی دانش آموز به مشکلی برخورد نکنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

همان طور که می دانید یکی از روش های مهاجرت به کشور های مختلف، مهاجرت تحصیلی می باشد. به طور مثال می توان مهاجرت تحصیلی به کانادا یا مهاجرت تحصیلی به اسپانیا را انتخاب نمود. البته می دانید که برای مهاجرت روش های دیگری مانند کاری یا سرمایه گذاری هم وجود دارد که به واسطه آن به طور مثال می توان کار در ایتالیا یا سرمایه گذاری در پرتغال را انتخاب نمود. اما نکته مهم در ارتباط با شرایط تحصیل افراد زیر 18 سال در خارج از کشور مراجعه به کارشناسان مجرب است. از این رو لازم است تا با کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشورت نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی هایی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

شرایط تحصیل افراد زیر 18 سال در خارج از کشور

خانواده های بسیاری بنا به شرایط گوناگون تمایل دارند تا برای تحصیل از همان ابتدای راه فرزندان خود را به کشور های مختلف بفرستند تا آن ها بتوانند از امکانات موجود استفاده نمایند. برای این که دانش آموزان بتوانند به تحصیل در کشور های مختلف بپردازند لازم است تا شرایط مختلفی را رعایت کنند. از جمله این شرایط می توان به قوانین تحصیلی هر کشور و قوانین مهاجرتی آن کشور ها یا کشور مقصد مراجعه نمود.

در کشور های مختلفی امکان تحصیل دانش آموزان وجود دارد که هر کدام بنا به نکته ای که گفتیم دارای شرایط خاصی هستند. اما در کل بهترین گزینه های پیش رو برای دانش آموزان و والدین آن ها می تواند تحصیل در کانادا یا به عبارتی تحصیل در مدارس کانادا، تحصیل در انگلیس، تحصیل در آمریکا یا همان تحصیل در مدارس آمریکا و … باشد. البته در این راه لازم است تا والدین از تمامی شرایط موجود اطلاعات کافی داشته باشند. در واقع آن ها باید کالج ها و مدارس معتبری را انتخاب کنند که از لحاظ امنیتی هیچ گونه مشکلی را برای دانش آموزان به وجود نیاورد.

به عبارتی برای اخذ تاییدیه از دولت برای صدور مجوز تحصیل در خارج از کشور می بایست شرایط امنیتی مدرسه یا کالج موجود در کشور جدید تایید شود و سپس برای دریافت ویزای تحصیلی به طور مثال ویزای تحصیلی کانادا اقدام گردد. از این رو در این راستا لازم است تا خانواده ها حتما با وکلای مجرب مهاجرتی مشورت نمایند. به همین دلیل می توان با وکلای کار آزموده موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشورت نمود. علاوه بر این لازم است تا خانواده ها تمام ریز نکات مهاجرتی را مد نظر قرار داده و سپس برای اعزام دانش آموز به کشوری جدید اقدام نمایند.

بهترین کشور ها برای تحصیل دانش آموزان

مدارس بین المللی زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که شرایط بسیار مناسبی را برای تحصیل دانش آموزان فراهم می کند. اما در این زمینه لازم است تا خانواده ها اقدامات مهمی را انجام داده و تمام مسائل مربوطه را بررسی کنند. در این بخش از مقاله قصد داریم بهترین کشور های دنیا را برای تحصیل دانش آموزان برای شما بیان کنیم. البته توجه داشته باشید که علاوه بر مسئله تحصیل لازم است تا به مسئله هزینه های زندگی در این کشور ها نیز توجه شود. در واقع لازم است تا خوانواده ها با بررسی هزینه های زندگی شرایط را به طور بهتری فراهم کنند.

اما از جمله کشور هایی که برای تحصیل دانش آموزان بسیار مناسب است و شرایط خوبی را فراهم نموده عبارتند از: آلمان، کانادا، نیوزلند، استرالیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، سوئیس، هلند، سوئد و … . این کشور ها به عنوان جذاب ترین کشور های تحصیلی برای دانش آموزان شناخته شده اند. برای این که بتوان در هر کدام از این کشور ها تحصیلاتی را داشت لازم است تا شرایط مهیا شود تا بتوان به طور مثال ویزای دانش آموزی کانادا را دریافت نمود. برای این منظور لازم است تا خانواده ها به کمک وکلای مجرب گروه وکلای برگزیده اصطهباناتی هزینه های تحصیل در مقصد به طور مثال هزینه های تحصیل در آمریکا را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند.

بهترین کشور ها برای تحصیل دانش آموزان

بهترین کشور ها برای تحصیل دانش آموزان

پس از بررسی تمام فاکتور ها لازم است تا برای دریافت پذیرش از مدرسه مورد نظر با شرایط تحصیلی دانش آموزان زیر هجده سال اقدامات لازم را انجام دهند. مدارس معتبری که در این کشور ها وجود دارد امکانات بسیاری را در اختیار افراد قرار می دهد تا به واسطه آن بتوانند برای تحصیلات خود بهترین شرایط را داشته باشند.

تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با تحصیل دانش آموزان در مدارس کانادا صحبت کنیم و شرایط تحصیل در این مدارس را به طور خلاصه برای شما بیان نماییم. در مدارس کانادا تحصیلات از پنج سالگی شروع می شود و تا قبل از ورود به دانشگاه تا سن هجده سالگی ادامه می یابد. اما باید دید چه سنی بهترین سن برای اعزام دانش آموزان به کانادا جهت تحصیل در کانادا است. برای تحصیل در کانادا لازم است تا در سنین حدود ده سالگی اقدام نمود. این سن برای تحصیل در مدارس این کشور بهترین سن می باشد. در سنین بالا تز اما می توان برای تحصیل در کالج های کانادا اقدام نمود.

کانادا به دلیل شرایط تحصیلی مناسب، امکانات آموزشی بالا و شرایط زندگی مناسب همراه با مدارک معتبر برای دانش آموزان گزینه ای مناسب می باشد. اما دقت داشته باشید که در کشور کانادا برای تحصیل کودکان وجود همراه الزامی است و لازم است تا کودک به همراه یکی از والدین خود یا قیم قانونی اش وارد این کشور شود. در نهایت والدین کودک نیز باید شرایط زندگی در کانادا را به بهترین نحو برای او فراهم کنند و سپس این شرایط را با بهترین امکانات برای دولت کانادا اثبات نماید. دقت داشته باشید که هزینه تحصیل در کانادا و در مدارس بین المللی این کشور سالیانه بین ده هزار دلار تا سی و هشت هزار دلار متغیر می باشد.

تحصیل دانش آموزان در مدارس انگلیس

در این بخش از مقاله در ارتباط با تحصیل در انگلستان و در مدارس این کشور مطالبی جامع را برای علاقه مندان ارائه می کنیم. در کشور انگلستان مدارس بسیار معتبری برای دانش آموزان و تحصیل آن ها وجود دارد. این کشور دارای یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا و خصوصا برای دانش آموزان می باشد. مدارس کشور انگلیس دارای امکانات رفاهی بالایی هستند و مدارک تحصیلی معتبری را ارائه می کنند.

به طور مثال دانش آموزان می توانند به تحصیل در کمپ یورک انگلستان می پردازند. در این مرکز آموزشی برای تحصیل در انگلستان حدودا نهصد دانش آموز در سنین بین سه تا بیست سال حضور دارند. بیش از نیمی از دانش آموزان این کمپ به طور شبانه روزی در این مرکز تحصیل می کنند. دز این مرکز دانش آموزان سنین پنج تا یازده سال و در مقاطع بالا تر در سنین یازده تا بیست سال ثبت نام می کنند. در این موسسه آموزشی تا قبل از ورود به دانشگاه موارد بسیاری به دانش آموزان آموزش داده می شود.

در این دانشگاه آموزش زبان انگلیسی برای دانش آموزان و برای قبل از ورود به دانشگاه مهیا می باشد تا بتوانند با تسلط کامل بر زبان انگلیسی در دانشگاه های انگلیس یا کشور های دیگر حضور داشته باشند. در این دانشگاه علاوه بر تمام این دوره ها می توانید مدارک مختلفی مانند مدرک مهارت فنی ریاضی، گواهی آیلتس، آزمون اسپیکینگ کالج لندن و … را دریافت نمایید. هزینه تحصیل در مدارس بین المللی انگلیس از هجده هزار دلار شروع می شود.

تحصیل دانش آموزان در مدارس استرالیا

یکی دیگر از کشور هایی که دانش آموزان برای تحصیل می توانند به آن ها مراجعه کنند استرالیا می باشد. تحصیل در استرالیا مزایای بسیاری زیادی دارد. مدارس استرالیا مزیت های بسیار زیادی بریا دانش آموزان خواهد داشت. مدارس بین المللی با شرایط شبانه روزی در استرالیا وجود دارند که شما می توانید برای دریافت پذیرش اقدام نمایید. در این مدارس دانش آموزان با وجود امکانات بسیار زیاد می توانند به راحتی برای تحصیلات خود پیش برود. البته لازم است تا هزینه زندگی در استرالیا و هزینه تحصیل در استرالیا برای این مدارس در نظر گرفته شود.

در مدارس بین المللی کشور استرالیا به طور کلی هزینه تحصیل سالیانه بین سی هزار تا سی و پنج هزار دلار استرالیا می باشد. امکانات مدارس استرالیا بسیار زیاد می باشد و تمامی شرایط علمی و فرهنکی و تفریحی را برای دانش آموزان مهیا می کند. در مدارس استرالیا برای دانش آموزان زیر هفده سال نیازی به مدک زبان نخواهد بود. اما یکی از مهم ترین مزیت های کالج ها و مدارس موجود در استرالیا این است که اگر فرزند شما هجده سال داشته باشد می تواند با کسب نمره آیلتس شش یک سال را به عنوان پیش دانشگاهی بگذرانند و سپس برای تحصیل در دانشگاه وارد رشته مورد نظر خود شوند.

شرایط ویزای همراه برای تحصیل دانش آموزان زیر هجده سال

در این بخش از مقاله به بررسی شرایط ویزای همراه تحصیلی برای تحصیل دانش آموزان زیر هجده سال می پردازیم. دقت کنید که در این راستا هر کشوری شرایط مخصوص به خود را دارد. به طور مثال برخی از کشور ها اجازه همراهی والدین را به کودکان زیر هجده سال خود می دهند اما برخی از این کشور ها اجازه را نمی دهند که والدین با فرزندان خود وارد کشور شوند. به طور مثال کشور استرالیا این اجازه را به والدین می دهد تا همراه فرزند خود وارد این کشور شوند.

شرایط ویزای همراه برای تحصیل دانش آموزان

شرایط ویزای همراه برای تحصیل دانش آموزان

در حقیقت با اخذ ویزای همراه استرالیا که با نام ویزای پانصد و نود شناخته می شود، والدین می توانند همراه دانش آموزان وارد کشور استرالیا شوند. اما در کشور انگلستان شرایط متفاوت است و باید حتما در این زمینه دقت شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی دانش آموزی

پس از این که مدرسه مورد نظر را شناسایی کردید و برای اخذ پذیرش از آن اقدام نمودید، لازم است تا برای دریافت ویزای تجصیلی یا همان ویزای دانش آموزی اقدام نمایید. دقت کنید که پس از تایید اولیه ممکن است شهریه ای را قبل از ورود به مدرسه از شما اخذ نمایند. توجه داشته باشید که عموم این مدارس دارای خوابگاه هستند و ممکن است هزینه خوابگاه با هزینه تحصیل جدا محاسبه شود.

البته دقت کنید که برخی از مدارس بورسیه های تحصیلی را برای دانش آموزان در نظر می گیرند. برخی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا عبارتند از: گذرنامه، اصل و کپی پذیرش از مدرسه، ترجمه ریز نمرات و مدارک تحصیلی در صورت وجود، گواهی تمکن مالی، گواهی پزشکی و … .

سوالات متداول در ارتباط با شرایط تحصیل افراد زیر 18 سال در خارج از کشور

  1. آیا شرایط تحصیل افراد زیر 18 سال در خارج از کشور برای همه افراد یکسان است؟

    خیر هر کشوری و هر فردی شرایط مخصوص به خود را دارد.

  2. آیا تمام کشور ها دارای شرایط تحصیل افراد زیر 18 سال در خارج از کشور به طور یکسان هستند؟

    خیر قوانین هر کشور برای تحصیل متفاوت می باشد.

  3. شرایط تحصیل افراد زیر 18 سال در خارج از کشور در ابتدای راه چیست؟

    در ابتدای راه لازم است تا مدرسه مورد نظر را یافت و در ارتباط با شرایط تحصیل در آن اطلاع کسب کرد.

  4. آیا در شرایط تحصیل افراد زیر 18 سال در خارج از کشور امکان اخذ ویزای همراه والدین وجود دارد؟

    بله برخی از کشور ها اجازه حضور والدین را می دهند اما برخی دیگر نه.

  5. آیا در زمینه شرایط تحصیل افراد زیر 18 سال در خارج از کشور می توان برای بورسیه تحصیلی اقدام نمود؟

    بله برخی از مدارس برای دانش آموزان بورسیه های تحصیلی ارائه می کنند.

  6. با توجه به شرایط تحصیل افراد زیر 18 سال در خارج از کشور امکان زندگی در خوابگاه می باشد؟

    بله مدارس عموما خوابگاه هایی را برای افراد در نظر می گیرند.

  7. شرایط تحصیل افراد زیر 18 سال در خارج از کشور برای تحصیل در کدام کشور ها بهتر است؟

    تحصیل در مدارس کشور های آمریکا، کانادا، آلمان، استرالیا، نیوزلند، ایتالیا، فرانسه و … نسبت به سایر کشور ها بهتر است.

  8. چرا تحصیل در مدارس کانادا مناسب است؟

    مدارس کانادا با سیستم آموزشی مناسب دارای مدارک معتبر و امکانات بسیار هستند.

  9. هزینه تحصیل در مدارس انگلیس چقدر می باشد؟

    هزینه تحصیل در مدارس بین المللی انگلیس از هجده هزار دلار به بالا است.

  10. مزیت تحصیل در مدارس استرالیا چیست؟

    مزیت این است که با اخذ مدرک آیلتس شش و گذراندن مقطع پیش دانشگاهی می توانند وارد دانشگاه شوند.

  11. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانش آموزی چیست؟

    مدارک عبارتند از: گذرنامه، اصل و کپی پذیرش از مدرسه، ترجمه ریز نمرات و مدارک تحصیلی در صورت وجود، گواهی تمکن مالی، گواهی پزشکی و … .

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *