بهترین کالج های کشور کانادا

در این مطلب میخوانید

متقاضیان برای یافتن کار و اخذ ویزای کار کانادا می توانند در کالج های کانادا تحصیل کنند. بر این اساس مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله به بررسی شرایط پذیرش، شرایط تحصیلی و رشته های تحصیلی در کالج های کانادا پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اهمیت تحصیل در کالج های کانادا

دوره های تحصیلی کالج های کانادا به طور کلی دوره هایی است که متقاضیان را برای ورود به بازار کار آماده می کند. در واقع تحصیل در دوره های کالج کانادا بیشتر مبتنی بر دروس عملی و کاربردی می باشد. اهمیت تحصیل در کالج های کانادا بر اساس مقرون به صرفه بودن شهریه و هزینه های تحصیلی، کوتاه و موثر بودن دوره های تحصیلی و انطباق دوره های تحصیلی با نیازهای بازار کار می باشد.

تفاوت عمده کالج های کانادا و دانشگاه های کانادا

دوره تحصیلی کالج های کانادا را می توان با دوره های آموزش فنی و حرفه ای مقایسه کرد که هدف عمده آن ها آماده سازی نیروی کار برای ورود به بازار کار می باشد. در واقع هدف از تحصیل در کالجهای کانادا اخذ ویزای کار کانادا و اشتغال در این کشور می باشد. در حالی که  تحصیل در دانشگاه های کانادا بنا به اهداف آکادمیک و علمی صورت می گیرد. به طور کلی تفاوت مهم کالج ها و دانشگاه های کانادا عبارتند از:

  • تحصیل در کالج های کانادا به عنوان کم هزینه ترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد.
  • کوتاه بودن دوره های کالج امکان ورود سریع به بازار کار را برای متقاضیان فراهم می کند.
  • کارفرمایان کانادایی ترجیح بیشتری برای استخدام و به کارگیری فارغ التحصیلان کالجهای کانادا دارند، زیرا دروس تحصیلی کالج ها بر اساس نیاز بازار کار می باشد.
  • کالج ها بیشتر بر دروس آکادمیک و تخصصی متمرکز می باشند و تنوع رشته های آموزشی کمتری دارند.

دوره های کالج های کانادا

متقاضیان بر اساس دارا بودن مدرک تحصیلی می توانند در دوره های مختلف کالج های کانادا شرکت کنند. دوره های کالج های کانادا عبارت است از:

  • دوره DEC: این دوره مختص متقاضیانی است که دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند. این دوره فقط در کالجهای ایالت کبک کانادا برگزار می شود.
  • دوره Diploma: این دوره 2 ساله مختص متقاضیانی است که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی باشند. متقاضیان برای تحصیل در این دوره نیازمند مدرک زبان انگلیسی آیلتس 5.5 یا تافل 45 تا 59 می باشند.
  • دورهAdvanced Diploma : مدت زمان تحصیل در این دوره در حدود 3 سال می باشد و دارا بودن مدرک زبان آیلتس 6 و یا تافل 60 تا 78 برای تحصیل در این دوره الزامی است. پیش نیاز شرکت در این دوره دارا بودن مدرک دیپلم و یا فوق دیپلم می باشد.
  • دوره Post Bachelor: متقاضیان با دارا بودن مدرک کارشناسی می توانند در این دوره شرکت کنند. این دوره یک ساله به متقاضیان کمک می کند تا بهتر و سریع تر جذب بازار کار کانادا شوند. دارا بودن نمره زبان آیلتس 6.5 یا تافل 79 تا 93 الزامی است.
  • دوره Bachelor: این دوره که معادل دوره کارشناسی می باشد، نیازمند دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6.5 می باشد. متقاضیان با دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می توانند در این دوره شرکت کنند.

"دوره

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی کاج های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا باید دارای شرایط خاصی باشند. از جمله شرایط اخذ ویزای تحصیلی کالج های کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن نامه پذیرش از کالج دولتی و یا خصوصی کانادا
  • دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی بر اساس نوع و دوره کالج
  • دارا بودن رزومه عیمی تحصیلی قوی به زبان انگلیسی
  • دارا بودن مدرک دیپلم و ریزنمره های دیپلم و پیش دانشگاهی

شرایط پذیرش کالج های کانادا

متقاضیان برای اخذ پذیرش از کالج های کانادا باید دارای شرایط ویژه ای باشند. از جمله شرایط پذیرش کالج های کانادا می توان به دارا بودن گواهی دیپلم و پیش دانشگاهی و مدرک زبان مورد تایید اشاره کرد. از جمله مدارک زبان مورد تایید کالج های کانادا مدرک زبان انگلیسی آیلتس، تافل و یا PTE را می توان نام برد. دیگر شرایط پذیرش کالج های کانادا عبارت است از:

  • دارا بودن معدل درسی بالاتر از 14 برای اخذ پذیرش از کالج های کانادا الزامی است. ذکر این نکته ضروری است که اگر متقاضی قصد تحصیل در کالج های برتر و رشته های خاص را دارد، باید دارای معدل بالاتر از 14 باشد.
  • متقاضیان برای اخذ پذیرش در دوره های فوق دیپلم Diploma و یا Advanced Diploma باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6 باشند.
  • متقاضیان برای اخذ پذیرش در دوره های کارشناسی و یا دوره های معادل کارشناسی ارشد باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 باشند.
  • مدارک زبان مورد تایید کالج های کانادا مدرک زبان آیلتس، تافل یا PTE می باشد.

شرایط تحصیل در کالج های کانادا بدون مدرک زبان

یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در کالج های کانادا دارا بودن مدرک زبان انگلیسی مورد تأیید این کالج ها می باشد. اما خبر خوب اینکه متقاضیان بدون مدرک زبان نیز می توانند با پذیرش مشروط Conditional Offer پذیرش این کالج ها را اخذ کنند. اخذ پذیرش مشروط به معنای گذراندن چند واحد و یا کورس زبان انگلیسی قبل از شروع تحصیل در کالج می باشد.

  • طول مدت کورس زبان انگلیسی بر اساس سطح زبان متقاضی و نوع دوره تحصیلی تعیین می شود.
  • مدت زمان تحصیل در کورس های زبان انگلیسی قبل از شروع کالج از حدود 2 ماه تا یک سال می باشد.

"شرایط

 شرایط تحصیل در کالج های کانادا با مدرک دیپلم

متقاضیان با دارا بودن مدرک دیپلم و مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز می توانند در دوره های کالج های کانادا تحصیل کنند. یکی از موارد مهم برای تحصیل در کالجهای کانادا اخذ پذیرش و تحصیل بدون آزمون ورودی می باشد. در واقع عدم برگزاری آزمون های ورودی و همچنین دارا بودن مدرک دیپلم را می توان از مهم ترین شرایط تحصیل در کالج های کانادا نام برد. متقاضیان می توانند در رشته های تحصیلی در کالج های کانادا تحصیل کنند.

شرایط تحصیل در دوره های یک ساله کالج های کانادا

برخی از کالج های کانادا به متقاضیان واجد شرایط مدرک معادل کارشناسی ارشد ارائه می دهند. متقاضیان با شرکت در دوره های یک ساله Post-Graduation Certificate می توانند با فراگیری دروس کاربردی و عملی به سرع جذب بازار کار شوند. تفاوت عمده تحصیل در این دوره یک ساله با دوره کارشناسی ارشد دانشگاه، کوتاه بودن مدت تحصیل و فراگیری دروس عملی منطبق با نیاز بازار کار می باشد.

از جمله شرایط تحصیل در دوره های بک ساله معادل فوق لیسانس کانادا موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • دارا بودن معدل 14 در دوره کارشناسی
  • دارا بودن سن بالاتر از 25 سال
  • دارا بودن وقفه و گپ تحصیلی 5 سال یا بیشتر

لیست کالجهای کانادا

لیست کالجهای کانادا به شرح زیر می باشد:

کالج سنتنیال

کالج سنتیال که دارای رتبه 33 در میان کالجهای برتر کانادا می باشد، از کالج های قدیمی و کهن کانادا محسوب می شود. این کالج در سال 1966 تأسیس شده است و دارای 5 پردیس بزرگ می باشد. متقاضیان می توانند در این کالج در رشته های هنر، مهندسی، بازرگانی، گردشگری، هوانوردی و بسیاری از دیگر رشته های کاربردی تحصیل کنند.

کالج سنتنیال

کالج سنتنیال

کالج جرج براون

کالج جرج بروان که در میان کالج های برتر این کشور دارای رتبه 37 می باشد، در لیست کالج های معتبر کانادا است. این کالج که در سال 1967 تأسیس شده است، دارای 3 پردیس در مرکز شهر تورنتو می باشد. این کالج با دارا بودن دوره های تمام وقت و نیمه وقت شرایط را برای متقاضیانی فراهم می کند که قصد دارند در کنار تحصیل به کار و اشتغال نیز بپردازند.

کالج سنکا

کالج سنکا که دارای رتبه 69 در لیست کالج های معتبر کانادا می باشد، در سال 1967 تأسیس شده است. این کالج برنامه ها و دوره های تمام وقت، نیمه وقت، دوره دیپلم، لیسانس و دوره های آموزشی کوتاه مدت را برگزار می کند. رشته های مدیریت، طراحی مد، خلبانی، کارآفرینی و بسیاری از رشته های کاربردی و منطبق با نیاز بازار کار از جمله رشته های کالج سنکا می باشد.

کالج موهاک

کالج موهاک که در لیست کالج های معتبر کانادا در رتبه 39 قرار دارد، در سال 1996 تأسیس شده است. این کالج دولتی در ایالت انتاریو کانادا واقع شده است. کالج موهاک که دارای 3 پردیس اصلی است دارای رشته های علمی تحقیقی فراوانی است. بسیاری از فارغ التحصیلان بین المللی این کالج در باز کار کانادا مشغول کار و اشتغال می باشند. کالج موهاک از جمله کالجهای مورد تایید اداره مهاجرت کانادا می باشد.

کالج هامبر

 کالج هامبر تورنتو که یکی از بهترین کالج های کانادا می باشد، در شهر تورنتو قرار دارد. این کالج که از کالج های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا می باشد، دارای رتبه 30 در میان کالجهای کانادا است. این کالج که بیش از 50 سال قدمت دارد دارای 3 پردیس بزرگ با امکانات آموزشی و تحصیلی در شهر تورنتو می باشد. در این کالج دوره های مختلف Post Bachelor، Diploma و Post Diploma ارائه شده است.

کالج جورجین

کالج جورجین که از برترین کالجهای کانادا برای تحصیل و کارآموزی است در شهر بری در شمال تورنتو قرار دارد. این کالج در لیست کالج های معتبر کانادا در رتبه 96 قرار دارد. این کالج تنها کالج دولتی کانادا می باشد که مورد تایید Ashoka U می باشد. در حدود 89% از فارغ التحصیلان این کالج 6 ماه پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار و اشتغال می شوند. کالج جورجین کانادا از جمله کالجهای مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا می باشد.

کالج جورجین

کالج جورجین

کالج شریدان

کالج شریدان را می توان از برترین کالجهای کانادا برشمرد که مختص رشته های فنی مهندسی و هنری است. رشته های تحصیلی این کالج فنی مهندسی از مجهزترین پلی تکنیک های شهر تورنتو می باشد. کالج شریدان با دارا بودن رشته های فیلم سازی، عکاسی و انیمیشن به مدرسه فیلم هاروارد معروف است.

شرایط سنی برای تحصیل در کالج های کانادا

متقاضیان برای تحصیل در کالج های کانادا دارای شرایط سنی خاصی نمی باشد. بر اساس قوانین کالج های کانادا برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی شرط سنی وجود ندارد. البته متقاضیان با سن بالا باید افسر پرونده های ویزا را به طریقی قانع کند که فقط برای تحصیل و نه اقامت قصد تحصیل در این کالج ها را دارند. بهترین سن برای اخذ پذیرش از کالج های کانادا سن 18 تا 23 می باشد، گرچه تا 35 سالگی نیز متقاضیان می توانند از کالجهای کانادا پذیرش تحصیلی اخذ کنند.

متقاضیانی که بالاتر از 35 سال دارند و یا از اخذ آخرین مدرک تحصیلی آن ها بیش از 5 سال گذشته باشد، باید برای اخذ پذیرش از کالج های کانادا با مشاوران موسسه های مهاجرتی مشاوره کنند.

شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه با تحصیل در کالج های کانادا

متقاضیانی که به تحصیل در کالج های کانادا پرداخته اند و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند، می توانند از طریق روش Credit Transfer دروس گذرانده شده را به دانشگاه مورد نظر انتقال دهند. متقاضیان در این روش بر اساس معدل درسی می تواند در دانشگاه ادامه تحصیل دهد.

  • کشور کانادا در زمینه انتقال واحدهای درسی از کالج به دانشگاه یکی از برترین کشورهای جهان است.
  • کالجهای ایالت بریتیش کلمبیا دارای قوی ترین سیستم انتقال واحدهای درسی در میان ایالت های کانادا می باشد.
  • از شرایط مهم برای ادامه تحصیل در کالجهای کانادا دارا بودن مهارت زبان انگلیسی در حد مناسب و دارا بودن شرایط تحصیلی خوب می باشد.

شرایط اخذ اقامت کانادا

متقاضیان با تحصیل در کالج های کانادا بر اساس شرایط ایالت محل تحصیل می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. در برخی از ایالت ها متقاضیان پس از فارغ التحصیلی از کالج ها می توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند. اما در برخی از ایالت ها فارغ التحصیلان باید در ابتدا مجوز کار دریافت کنند و سپس با اخذ ویزای اقامت مقدمات اخذ مجوز اقامت دائم کانادا را فراهم کنند.

هزینه تحصیل در کالج های کانادا

شهریه و هزینه کالج در کانادا بر اساس دوره تحصیلی و مدت تحصیل متفاوت است. اما به طور کلی هزینه کالج در کانادا سالانه از 8000 دلار تا 20000 دلار می باشد. البته هزینه های تحصیل و شهریه در کالج های دولتی به مراتب کمتر از کالج های خصوصی است.

"هزینه

مزایای تحصیل در کالج های کانادا

متقاضیان با تحصیل در کالج های کانادا می توانند از مزیت های زندگی و اقامت تحصیلی در کشور کانادا برخوردار شوند. از جمله مهم ترین مزیتهای تحصیل در کالجهای کانادا موارد زیر را می توان نام برد:

  • تحصیل کم هزینه و با حداقل شهریه و هزینه های تحصیلی
  • تحصیل در کوتاه ترین زمان ممکن در دوره های یک تا دو ساله
  • بالا بودن نرخ اشتغال به بالا و جذب سریع بازار کار
  • تحصیل در دوره های کارآموزی با مدرک دیپلم
  • تحصیل در دوره های کالج بدون ارائه مدرک زبان و با پذیرش مشروط
  • امکان کار و اشتغال تمام وقت پس از فارغ التحصیلی
  • امکان اخذ مجوز اقامت دائم کانادا

بهترین کالج های کشور کانادا

کالج های زیادی از جمله دولتی و خصوصی در کانادا وجود دارند و در حال حاضر حدود 134 کالج در کشور کانادا مشغول به فعالیت هستند. از میان این کالج ها برخی رتبه علمی بالایی دارند و معروف تر هستند، ما در این قسمت می خواهیم بهترین کالج های کانادا را معرفی کنیم.

 

کالج هنر و طراحی انتاریوکالج سنکا کاناداکالج فلمینگ کاناداکالج دورهام
کالج سنتنیالکالج لانگارا کاناداکالج داگلاس بریتیش کلمبیاکالج هامبر
کالج اوکاناگانکالج کانستوگا کاناداکالج کمبرین انتاریوکالج کموسان کانادا
کالج جورج براون کاناداکالج سلکرک کاناداکالج رد ریورکالج موهاک کانادا

 

کالج هنر و طراحی انتاریو

این کالج معروف ترین و بزرگ ترین کالج هنری در کانادا می باشد که در شهر تورنتو واقع شده است. کالج هنر و طراحی انتاریو در سال 1876 تاسیس شد و بیش از یک قرن سابقه و قدمت دارد. این کالج یکی از معروف ترین کالج های تورنتو هم به شمار می رود و کیفیت آموزش و اعتبار مدرک این کالج مورد توجه بسیاری از دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا واقع شده است.

کالج اوکاناگان

این کالج در سال 1963 تاسیس شده است و یک دانشکده فنی و حرفه ای و موسسه ای عمومی می باشد. کالج اوکاناگان در استان بریتیش کلمبیا قرار گرفته است و با علامت اختصاری OC شناخته می شود. این کالج دارای 4 پردیس در شهر های کلونا، پنتیکتون، سلمون آرم و ورنن و همچنین 10 مرکز مختلف آموزش می باشد. پردیس اصلی کالج اوکاناگان در شهر کلونا قرار دارد. کالج اوکاناگان خدمات زیادی از قبیل تاسیس کتابخانه، ارائه خدمات بهداشتی، تاسیس لابراتوار بین المللی کامپیوتر، مسکن، مشاوره و … ارائه داده است. در حال حاضر حدود 6991 دانشجو در این کالج مشغول به تحصیل هستند.

کالج رد ریور

کالج رد ریور در وینیپگ مانیتوبا واقع شده است و بزرگ ترین موسسه یادگیری و تحقیقات کاربردی در کانادا محسوب می شود. این کالج همچنین یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی می باشد که در سال 1938 تاسیس شد. در حال حاضر در این کالج بیش از 2100 دانشجو تحصیل می کنند و سالانه بیش از 200 مدرک تحصیلی از این موسسه ارائه می شود. کالج رد ریور از 60 کشور مختلف جهان دانشجو می پذیرد که تعداد آن ها حدود 1500 نفر می باشد.

کالج دورهام

تاریخ تاسیس این کالج به سال 1967 در شهر اوشاوا استان انتاریو برمی گردد که با علامت اختصاری DC شناخته می شود. کالج دورهام یک موسسه دولتی در زمینه فناوری های کاربردی می باشد که دارای 3 پردیس است. این کالج یکی از بزرگ ترین کالج های کشور کانادا به شمار می رود و دارای بیش از 16800 دانشجوی تمام وقت می باشد. کالج دورهام در کانادا رتبه 101 بوده و در جهان دارای رتبه 7368 می باشد.

کالج کموسان

کالج کموسان کانادا از جمله کالج های دولتی کانادا می باشد که در شهر ویکتوریا واقع در استان بریتیش کلمبیا قرار گرفته است. این کالج در سال 1971 تاسیس شده است و دارای دو پردیس به نام های Lansdowne و Interurban  می باشد. کالج کموسان سالانه بیش از 18 هزار دانشجو از 80 کشور جهان در مقاطع دیپلم، کارشناسی، دوره های سرتیفیکت و آموزش پیوسته پذیرش دارد.

 

کالج های زیادی از جمله خصوصی و دولتی در کانادا فعالیت می کنند

کالج کمبرین انتاریو

کالج هنر های کاربردی و تکنولوژی کمبرین واقع در شهر سادبری و استان انتاریو می باشد که در سال 1967 تاسیس گردید. این کالج یکی از بزرگ ترین کالج ها در انتاریوی شمالی و جزو 50 کالج برتر تحقیقاتی در کانادا می باشد. کالج کمبرین در حال حاضر حدود 4.831 دانشجوی تمام وقت و پاره وقت دارد که از این تعداد 1.051 نفر جزو دانشجویان بین المللی می باشند که از 29 کشور دنیا در این کالج جمع شده اند.

کالج لانگارا کانادا

کالج لانگارا یکی از کالج های ونکوور می باشد که در سال 1994 تاسیس شده است و یک کالج دولتی محسوب می شود. این کالج در حال حاضر بیش از 24 هزار دانشجو دارد و از بیش از 25 سال سابقه آموزشی برخوردار است. این موسسه آموزشی در رشته های گوناگونی از جمله علوم سلامت، تجارت، علوم انسانی، علوم فناوری و هنر فعالیت می کند. کالج لانگارا رتبه 88 کشوری را بین کالج های کشور کانادا و رتبه 6573 را در سطح جهانی دارد.

کالج سلکرک

کالج سلکرک در استان بریتیش کلمبیا واقع شده است که در سال 1966 تاسیس شد. این کالج اولین کالج جامع در منطقه بریتیش کلمبیا کانادا می باشد و از هشت پردیس تشکیل شده است. کالج سلکرک دارای 2400 دانشجو است که از این تعداد 311 نفر دانشجویان بین المللی از 26 کشور جهان هستند.

نمره زبان مورد نیاز برای پذیرش در کالج ‌های کشور کانادا

یکی از شرایط تحصیل در کالج کانادا داشتن مدرک زبان با نمره قابل قبول می باشد. متقاضیان برای اپلای کالج کانادا نیاز به مدرک زبان دارند، که ثابت کند که برای ورود به مراکز آموزشی مسلط به زبان انگلیسی هستند. همچنین برای اخذ ویزا نیز افراد نیاز به مدرک زبان خواهند داشت که این مدرک می تواند تافل یا آیلتس باشد که ما پیشنهاد می کنیم اگر هنوز مدرک زبان ندارید در آزمون آیلتس شرکت کنید. نمره لازم برای پذیرش در کالج های کشور کانادا در مدرک آیلتس 6 تا 6.5 می باشد و این نمره برای مدرک تافل کتبی 550 تا 580 و تافل اینترنتی 80 تا 85 خواهد بود. لازم به ذکر است برخی دانشگاه ها در شهر کبک کانادا، برای پذیرش دانشجویان، مدرک زبان فرانسوی نیاز دارند. در ارزیابی زبان فرانسوی بر اساس استاندارد NCLC، متقاضیان باید سطح 4 را ارائه دهند که معیار تعیین سطح زبان فرانسوی می باشد.

اگر متقاضیان مدرک زبان نداشته باشند، قبل از شروع تحصیل در کالج باید در یک دوره پیش نیاز زبان شرکت کرده و قبول شوند. در صورت قبولی، افراد می توانند در رشته مورد نظر خود در کالج تحصیل کنند. در بسیاری از کالج ها متقاضی می تواند از طریق انجام تست آنلاین سطح زبان انگلیسی و یا فرانسوی خود را اثبات کند. از آن جایی که برای دانشجویان ایرانی شرکت در این دوره ها به راحتی مورد پذیرش قرار نمی گیرد، بهتر است دانشجویان قبل از گرفتن ویزای تحصیلی کانادا، مدرک زبان خود را دریافت کنند.

 

یکی از شرایط لازم برای تحصیل در کالج کانادا ارائه مدرک زبان می باشد

تحصیل در کالج کانادا بدون مدرک زبان

این سوال برای اکثر افرادی که قصد تحصیل در کالج های کانادا را دارند پیش می آید که “آیا می توان بدون مدرک زبان در کالج های کشور کانادا تحصیل کرد؟” در جواب این سوال باید بگوییم بله. افراد می توانند بدون مدرک زبان در کالج هایی که در ایالت های همچون نوا اسکوشیا، ونکوور و تورنتو قرار دارد تحصیل کنند. اما این به این معنی نیست که افراد بدون مدرک زبان، اجازه تحصیل در کالج های این کشور را دارند. در واقع کالج ها به افراد فرصت می دهند که تا قبل از آغاز تحصیل و ورود به آن ها، در دوره های مربوط به زبان شرکت کرده و سپس وارد کالج شوند. معمولا بسته به این که سطح زبان متقاضیان در چه حد است، این دوره های زبان از 2 ماه تا یک سال متغیر هستند. با این حال توصیه می شود قبل از اقدام برای پذیرش در کالج های این کشور و اخذ ویزا، مدرک زبان خود را دریافت کنید، چرا که در زمان دریافت ویزا نیاز به مدرک زبان دارید.

ددلاین پذیرش تحصیل در کالج های کانادا

کالج ها و دانشگاه های کانادا همواره مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی در سراسر جهان بوده اند، چرا که بهترین امکانات و شرایط تحصیل را فراهم کرده اند. برای پذیرش در کالج های این کشور متقاضیان باید حواسشان به ددلاین تعیین شده باشد. برای این کار افراد می توانند به سایت های مربوط به کالج های کشور کانادا مراجعه کرده و از تاریخ دقیق ددلاین کالج های کانادا مطلع شوند. کالج های کشور کانادا مانند دانشگاه های این کشور در سه ترم، دانشجو پذیرش می کنند، که در این قسمت می خواهیم ددلاین مربوط به هر ترم را مشخص کنیم.

  • ترم پاییز از اول سپتامبر آغاز می شود و ددلاین آن ماه ژوئن می باشد.
  • ترم زمستانه از ژانویه آغاز می شود و ددلاین آن ماه اکتبر می باشد.
  • ترم تابستانه از ماه می شروع می شود و ددلاین آن ماه فوریه می باشد.

به طور کلی موسسات علمی و سفارت کانادا به متقاضیان توصیه می کنند که 6 یا 7 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی مورد نظر، اقدام به پذیرش برای کالج ها نمایند.

ارزیابی اعتبار آموزشی کانادا چگونه است؟

ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) فرآیندی است که در آن مدارک متقاضیان بررسی می شود تا اعتبار آن مشخص شود. در واقع با این ارزیابی مشخص می شود که آیا مدرک دبیرستان و یا دانشگاه افراد معادل کشور کانادا می باشد و مطابق استاندارد های کانادا هست یا خیر. متقاضیان برای این که بتوانند در برنامه های اکسپرس انتری کانادا یا مهارت شغلی، اداره مهاجرت را مجاب کنند، باید مدرک ECA ارائه دهند. اگر متقاضیان تحصیلات خود را در کانادا انجام داده باشند، نیازی به ECA نخواهند داشت، چرا که مدرک کانادایی مورد قبول این کشور می باشد.

شرایط کار با مدرک کالج در کانادا چگونه است؟

متقاضیان بعد از اتمام تحصیل در کالج های کانادا و گرفتن مدرک، می توانند در بازار کار مشغول شوند و شغل مناسب خود را به راحتی پیدا کنند. در کالج های کشور کانادا بیشتر بر روی مهارت های عملی تاکید می شود، ینابراین افراد فارغ التحصیل از کالج ها می توانند در مشاغل فنی و شغل های مهارتی موفق تر عمل کنند. برای کارآموزی و یا اشتغال معمولا به دوره های کالج مراجعه می شود که این دوره های برای دانشجویان خارجی که می خواهند از طریق شغل اقامت بگیرند نیز مناسب خواهد بود.

 

متقاضیان بعد از اتمام تحصیلات در کالج می توانند در کانادا مشغول به کار شوند

مهاجرت به کانادا از طریق کالج

افراد می توانند برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج ها اقدام نمایند و بعد از فارغ التحصیلی نیز در این کشور مشغول به کار شوند. دوره های کالج بهترین گزینه برای افرادی هستند که قصد دارند بعد از تحصیل کار کنند. این دوره ها توسط مراکز علمی معتبری برگزرا می شوند که توسط اداره مهاجرت کانادا تائید می شوند. از آن جایی که دوره های کالج مدت کوتاه تری دارند و همچنین بیشتر روی مسائل فنی تاکید دارند، پس از فارغ التحصیلی متقاضیان راحت تر می توانند کار پیدا کنند. در طول تحصیل در کالج های این کشور، دانشجویان یک تخصص و مهارت نیز به دست می آورند که برای ورود به بازار کار بسیار موثر است. دولت به دلیل پرورش نیروی متخصص و با مهارت از کالج های کشور کانادا حمایت های زیادی می کند.

اخذ اقامت دائم کانادا پس از تحصیل در کالج های کانادا

به دلیل وجود فرصت های شغلی مطلوب و امکانات رفاهی مناسب برای زندگی، اکثر دانشجویانی که برای تحصیل به کانادا مهاجرت کرده اند، علاقه دارند در همان کشور بمانند و اقامت دائم دریافت کنند. دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در کالج های کانادا، در هر استان متفاوت است و قوانین خود را دارد. در بعضی از استان ها دریافت اقامت دائم پس از تحصیل به راحتی انجام می شود، در حالی که در برخی استان های دیگر، برای اقامت دائم نیاز به ویزای کاری می باشد. یکی از روش های اقامت دائم کانادا هم برای افرادی که در این کشور تحصیل کرده اند و هم مهاجران جدید، روش اکسپرس اینتری می باشد، چرا که با این روش می توانید در کم ترین زمان ممکن اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. برنامه اکسپرس اینتری کانادا سیستمی است که بر اساس معیار های مختلف به متقاضیان امتیاز می دهد. از این رو افرادی که در هر دوره قرعه کشی اکسپرس اینتری بالاترین امتیاز را از آن خود کنند می توانند اقامت دائم کانادا را بگیرند. عوامل تاثیر گذار در پذیرش اکسپرس اینتری عبارتند از: سابقه کاری، مهارت زبان، سن، آموزش و … .

برخی استان های کانادا مانند آلبرتا، مانیتوبا، نورا اسکوشیا، بریتیش کلمبیا، پرنس ادوراد آیلند و ساسکا چوان به دانشجویانی که از آن استان فارغ التحصیل شده اند ویزا ارائه می دهند. بر طبق قوانین این استان ها دانشجویان از تاریخ فارغ التحصیلی به مدت 90 روز زمان دارند تا شغل مناسبی پیدا کرده و ویزای کاری دریافت نمایند. بعد از مدتی از گرفتن ویزای کاری، متقاضیان می توانند برای اخذ ویزای دائم این کشور اقدام نمایند. به طور کلی انتخاب نوع کالج در کانادا بسیار اهمیت دارد، چرا که شرایط اقامت کانادا پس از تحصیل برای هر یک از کالج های این کشور متفاوت می باشد. تحصیل در بعضی کالج های کشور کانادا متقاضیان را واجد شرایط اقامت و ویزای کاری می کند، در حالی که بعضی از دوره ها این ویژگی را ندارند.

دریافت ویزای همراه در کالج های کشور کانادا

مهم ترین دغدغه برای افرادی که برای تحصیل به کشور های خارجی مهاجرت می کنند، دور بودن از خانواده و نگرانی بابت آن هاست. خوشبختانه کشور کانادا این مشکل را حل کرده و به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد که خانواده را به همراه خود به کانادا بیاورند. افرادی که در کالج های کشور کانادا تحصیل می کنند، می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه دریافت کنند. خانواده متقاضیان می توانند از طریق ویزای بازدید و یا ویزای کاری وارد کشور کانادا شوند. فرزندان دانشجویان در کانادا می توانند در مدارس دولتی کانادا ثبت نام کرده و به صورت رایگان تحصیل کنند.

 

کالج های کشور کانادا به دانشجویان ویزای همراه ارائه می دهند

ارزانترین کالج های کشور کانادا

به طور کلی هزینه کالج در کانادا، ارزان تر از دانشگاه های این کشور می باشد. ممکن است برخی از متقاضیان شرایط مالی مناسبی برای پرداخت شهریه کالج های کانادا را نداشته باشند و بخواهند در کالج های ارزان و در عین حال معتبر کانادا تحصیل کنند. در این بخش به معرفی چند مورد از ارزانترین کالج های کانادا می پردازیم:

  • کالج لج الگون کویین کانادا
  • کالج فنشاو کانادا
  • کالج کموسان کانادا
  • کالج لمبتون کانادا
  • کالج نیاگارا در انتاریو کانادا
  • کالج جورج براون انتاریو
  • کالج سنکا تورنتو
  • کالج سلکرک بریتیش کلمبیا
  • کالج هامبر تورنتو
  • کالج سنتنیال تورنتو

برنامه کالج های کشور کانادا برای دانشجویان بین المللی

بسیاری از کالج های این کشور دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان پذیرش می کنند و برای آن ها برنامه های ویژه ای در نظر می گیرند. برنامه های آکادمیک از قبیل دیپلما، دیپلما پیشرفته، برنامه های پیشرفته و گواهینامه تحصیلات تکمیلی هستند که به صورت تمام وقت و یا پاره وقت در کالج ها ارائه می شوند. در کالج های کشور کانادا برنامه های آموزشی متعددی از جمله دوره آموزش زبان فرانسه، دوره آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم ESL و یا با اهداف آکادمیک  EAP، دوره های آماده سازی دانشجویان برای امتحانات مجوز حرفه ای، دوره های کوتاه مدت برای کسب تجربه و مهارت های علمی، کارآموزی برای دانشجویان، برنامه های مدرک کارشناسی و … برای دانشجویان ارائه می شود.

انتقال واحد های درسی از کالج به دانشگاه در کانادا

انتقال واحد های درسی یا Credit Transfer روشی مرسوم برای ادامه تحصیل در کانادا می باشد که دانشجویان بین المللی و بومی از آن استفاده می کنند. در این روش دانشجویان ابتدا در کالج ثبت نام کرده و در رشته ای مشخص شروع به تحصیل می کنند و بعد از مدتی دروس خود را به کالج یا دانشگاه دیگیری انتقال می دهند. البته در این روش معدل مهم است، یعنی افراد بر اساس معدل می توانند به دانشگاه خاصی منتقل شوند. این روش برای کسانی که می خواهند به دانشگاه های با رتبه بالا وارد شوند، بسیار مرسوم و ایده آل است. دانشجویان ابتدا وارد کالج های کانادا می شوند که رقابت کم تری برای پذیرش در آن ها وجود دارد و سپس بعد از تقویت مهارت زبان و پایه درسی، واحد های خود را به دانشگاه مورد نظر انتقال داده و ادامه تحصیل می دهند. در کشور کانادا سالانه بیش از 60 هزار دانشجو از سیستم انتقال واحد های درسی استفاده می کنند و می توان ادعا کرد، کانادا پیشرفته ترین کشور دنیا در این زمینه می باشد. در بین استان های مختلف کانادا، استان بریتیش کلمبیا و انتاریو قوی ترین سیستم انتقال واحد های درسی را دارا هستند.

معرفی لیست رشته ها در کالج های کشور کانادا

متقاضیان تحصیل در کالج های این کشور  باید رشته های کالج در کانادا را بررسی کنند و از میان آن ها رشته مورد نظر را انتخاب کنند. گاهی اوقات ممکن است رشته مورد نظر افراد در کالج های کشور کانادا ارائه نشده باشد، به همین دلیل لازم است متقاضیان قبل از ورود به کالج، این مسئله را به دقت بررسی کنند. البته ذکر این نکته لازم است که کالج های معتبر کانادا اکثر رشته های پر طرفدار و خوب را ارائه می دهند. به طور کلی رشته های تحصیلی ای که در کالج کانادا ارائه می شوند در ادامه آورده شده است.

 

ارائه کالج های ارزان

 

تجارت بین المللمدیریت پروژهمدیریت برنامه ریزیبازاریابی
مدیریت منابع انسانیکنترل کیفیعلوم کامپیوتر – بازی سازیعلوم کامپیوتر – اپلیکیشن‌ها
علوم کامپیوتر – شبکهخدمات مشتریانعلوم کامپیوتر – برنامه نویسی و تستعلوم کامپیوتر – امنیت
مدیریت فناوریآشپزیعلوم کامپیوتر – تعمیر و نگهداریعلوم کامپیوتر – سیستم‌ها و مهندسی
طراحی وب سایتمهمانداریعلوم کامپیوتر – نرم افزارمطالعات کودکان
ورزشتوریسمگلف – عملیات و تجهیزاتعلوم رفتاری
آموزش کودکانماهیگیریگلف – مدیریتاکوسیستم
درختکاریکتابداریعلوم محیط زیستسیستم های انرژی
دستگاه های سنگینجنگلداریمنابع طبیعیمنابع آب
دستگاه های برودتیماشین کاریسیستم های اطلاعاتی جغرافیاییآرایشگری
مکانیکبنایینگهداری از ابزار آلات صنعتیمعدن کاری
آسیاب سازیتولیدتعمیر و نگهداری هواپیمالوله کشی
کابینت سازینشرالکتریک و الکترونیکچوب بری
کشاورزینگهداری از حیواناتدامپزشکیعلوم و هنر های عمومی
بازیگریفیلم سازیدوره پیش نیاز بازرگانیدوره پیش نیاز سلامت
فشنامور مالیهنر های زیبادوره پیش فناوری
طراحی گرافیکموزهموسیقیدوره پیش تجارت
هنر های گل سازیهنر های تئاترفروشندگیهنر های تجسمی
طلا و نقره سازیشیشه سازیطراحی داخلی و دکوراسیونعکاسی
تجارت الکترونیکانیمیشنتبلیغاتارتباطات
دستیار وکیلپزشکی قانونیقانون و حقوقپلیس
قلب و عروقسلامت فکریهوش بریدستیار دندانپزشک
ژنتیکمیکروبیولوژیپزشکی هسته ایتغذیه
سلامت دندانیاخته شناسیعلوم آزمایشگاهیماساژ

 

معرفی بهترین رشته ها در کالج های کشور کانادا

بهترین رشته های کالج در کشور کانادا را می توان رشته هایی تعریف کرد که بازار کار خیلی خوبی دارند و افراد پس از فارغ التحصیلی به راحتی مشغول به کار می شوند. معمولا رشته های فنی این گونه هستند و با توجه به این که کانادا کشوری صنعتی و پیشرفته محسوب می شود، جذب نیروی کار در زمینه فنی همواره وجود دارد. بنابراین می توان ادعا کرد بهترین رشته های کالج کانادا در حال حاضر رشته های فنی هستند. با این حال رشته های دیگری نیز در کالج های این کشور جزو بهترین رشته ها محسوب می شوند که برخی از آن ها در ادامه آورده شده است.

مهندسی نفتاقتصاد
مهندسی نرم افزارعلوم
مهندسی عمرانمدیریت بازرگانی
پرستاریامنیت اطلاعات
داروسازیحسابداری
بازاریابی دیجیتالمعدن

 

مدت زمان تحصیل در دوره های کالج در کانادا

در کالج کانادا طول هر دوره حدود یک تا سه سال می باشد که این مدت بر اساس نوع رشته و دوره تحصیلی متغیر می باشد. ناگفته نماند که دوره های کم تر از یک سال و بیشتر از 3 سال نیز در کالج های این کشور وجود دارد. در کانادا کالج ها، در ترم های پاییزی از سپتامبر آغاز شده و تا ماه دسامبر ادامه دارد، همچنین در ترم زمستانه از ژانویه شروع شده و در ماه آوریل به پایان می رسد. ترم های بهاره نیز از ماه می شروع می شود و تا ماه آگوست ادامه خواهد داشت.

سخن آخر

این مقاله به ارائه اطلاعات لازم در مورد کالج های کانادا و لیست کالج های معتبر کانادا پرداخت. اگر در مورد رشته های تحصیلی در کالجهای کانادا و هزینه کالج در کانادا نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و رشت تماس حاصل کنید.

سوال های متداول در مورد کالج های کانادا

  1. هزینه های تحصیل در کالجهای کانادا چقدر است؟

سالانه از 8000 دلار تا 20000 دلار کانادا

  1. کالجهای مورد تایید اداره مهاجرت کانادا کدامند؟

کالج هامبر، جورج براون، شریدان، سنتیال و جورجین

  1. شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در کالجهای کانادا چیست؟

اخذ پذیرش مشروط و گذراندن دوره و کورس زبان

  1. آیا امکان تحصیل در کالج های کانادا با مدرک دیپلم وجود دارد؟

بله، با دارا بودن مدرک دیپلم و مدرک زبان انگلیسی

  1. مهم ترین شرایط تحصیل در کالجهای کانادا کدامند؟

عدم برگزاری آزمون های ورودی و دارا بودن مدرک دیپلم

  1. شرایط تحصیل در دوره های یک ساله معادل فوق لیسانس کانادا کدامند؟

دارا بودن معدل 14 در دوره کارشناسی، دارا بودن سن بالاتر از 25 سال، دارا بودن وقفه و گپ تحصیلی 5 سال یا بیشتر

  1. آیا برای تحصیل در کالج های کانادا شرط معدل الزامی است؟

بله، دارا بودن معدل درسی بالاتر از 14 برای اخذ پذیرش از کالجهای کانادا الزامی است.

  1. مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل در کالج های کانادا چیست؟

متقاضیان برای اخذ پذیرش در دوره های فوق دیپلم Diploma و یا Advanced Diploma باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6 باشند.

  1. مدرک زبان برای اخذ پذیرش در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد کالج کانادا چیست؟

    مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5

  2. شرایط اخذ اقامت با تحصیل در کالجهای کانادا چیست؟

    در برخی از ایالت ها پس از فارغ التحصیلی از کالجها می توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند. اما در برخی از ایالت ها فارغ التحصیلان باید در ابتدا مجوز کار دریافت کنند.

  3. مهم ترین مزیت های تحصیل در کالجهای کانادا کدامند؟

تحصیل کم هزینه و با حداقل شهریه و هزینه های تحصیلی، تحصیل در کوتاه ترین زمان ممکن در دوره های یک تا دو ساله، بالا بودن نرخ اشتغال به بالا و جذب سریع بازار کار

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

12 دیدگاه برای “کالج های کانادا | لیست کالج های معتبر + شرایط تحصیل

  1. مینا گفت:

    سلام وقت بخیر ، من نوزده سالمه دیپلم تجربی دارم ، امکانش هست برای ادامه تحصیل توی رشته‌ی طراحی لباس به کانادا مهاجرت کنم و اینکه بعد از اتمام درس اقامت داـٔم کانادا رو بگیرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، پس از فارغ التحصیلی در صورت یافتن کار پس از 5 سال می توانید برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایید.

  2. پریسا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من لیسانس IT هستم و میخوام برای ارشد تغییر رشته بدم برای رشته های هنر یا طراحی دکوراسیون داخلی برای کشور کانادا آیا امکانش هست و شرایط به چه صورت هست !؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در کانادا باید رشته های تحصیلی مرتبط را انتخاب نمایید.

      1. Yas گفت:

        سلام وقت بخیر ، ببخشید من ۳ ماه دیگه کنکور دارم و رشته انسانی هستم و ۱۸ ساله هستم ، گفتن که باید اول برای کالج درخواست بدم در رشته روانشناسی و مدرک آیلتس هم بگیرم بعد از کالج هم در یکی از دانشگاه های مرتبط در کانادا میتونم تحصیل کنم، چیزی که بهم اطلاع دادن درست هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام روزتون بخیر
          برای تحصیل کارشناسی در کانادا با داشتن مدرک زبان و دیپلم، نیازی به شرکت در کالج ندارید.

  3. سحرحسین زاده گفت:

    من دانشجوی زبان فرانسه هستم وکارت اقامت یکساله دارم.آیا سن من مشکلی پیش نمی اورد برای ورود به کالج وایا آیلتس لازم است؟در فرانسه سطحA2 را گذروندم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بسته به کالج انتخابی و مقطع تحصیلی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  4. داریوش لیراوی زاده گفت:

    سلام..سوال من این است که آیا از طریق تحصیل در کالج،و سپس کار در کانادا در حوزه رشته ای که در کالج خوانده ایم، میتوان اقامت دایم کانادا رو گرفت یا نه. و این روند چند سال به درازا می‌کشد. همچنین اگر من برای همسرم پذیرش کالج بگیرم و او اقامت کانادا را در نهایت اخذ کند ، آیا به من نیز اقامت داده میشود؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، بله امکان گرفتن اقامت دایم بعد از کالج و پیدا کردن کار وجود دارد.در صورت گرفتن ویزای تحصیلی شما به عنوان همراه از ابتدا می تونید با ایشان همراه باشید

  5. علی گفت:

    سلام آیا برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد رشته نفت میتونم برای ویزای تحصیل کانادا اقدام کنم؟لطفا شرایط و دانشگاه های مورد نظر را ذکر کنید وهمچنین هزینه 0تا 100 کارشناسی ارشد نفت رو.باتشکر

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، بله، کانادا انتخاب خوبی برای این رشته است، برای پذیرش در دانشگاه های کانادا نیاز به مدرک آیلتس دارید که با توجه به دانشگاه متفاوت است، حداقل ۶/۵ لازم است، برای اطلاع از هزینه ها و جزییات با دفاتر ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *