اخذ اقامت اسکاتلند از طریق کار

مهاجرت به کشور های مختلف از روش های گوناگونی امکان پذیر است. یکی از این روش ها کار در کشوری جدید برای اخذ موقعیت شغلی و درآمدی بهتر می باشد. در این مقاله که با همت کارشناسان مجرب تهیه شده است قصد داریم در ارتباط با مهاجرت به اسکاتلند از طریق کار صحبت کنیم. برای این که بتوانید مهاجرت کاری را انتخاب نمایید لازم است تا از روش های یافتن شغل در کشور مقصد یا بررسی راه های اخذ ویزای این کشور اطلاعات لازم را داشته باشید. از این رو برای این امر می بایست شغلی را در کشور مقصد بیابید. این موارد را به طور کامل در این مقاله بررسی می کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای مهاجرت به اسکاتلند راه های زیادی وجود دارد که از جمله این راه های مهاجرتی می توان به مهاجرت تحصیلی به اسکاتلند، مهاجرت کاری به اسکاتلند، مهاجرت سرمایه گذاری به اسکاتلند، مهاجرت از طریق تولد فرزند در اسکاتلند، مهاجرت از طریق ازدواج در اسکاتلند و … اشاره نمود. هر روش مهاجرتی نیاز به بررسی شرایط خاصی دارد و هر فرد می بایست با شرایط خاص خود برای این کار اقدام نماید. از این رو لازم است تا به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه شود. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبری در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز است.

مهاجرت به اسکاتلند از طریق کار

اسکاتلند کشوری است که شرایط را برای مهاجران بسیار راحت نموده است و مهاجران می توانند به راحتی برای هر کدام از روش های مهاجرت به اسکاتلند اقدام نمایند. به طور مثال اگر شخصی شهروند اتحادیه اروپا و EFTA باشد، می تواند با یک شناسه معتبر یا گذرنامه معتبر برای مدت زمانی نامحدود به اسکاتلند سفر کند. اما اتباع کشور های دیگر برای ورود به اسکاتلند نیاز به اخذ ویزای اسکاتلند برای شرایط مربوط به خود دارند.

در سال های گذشته شرایط اخذ ویزا در اسکاتلند راحت تر شده است و کسانی که قصد مهاجرت به اسکاتلند را دارند می توانند با شرایط بهتری وارد این کشور شوند. شرایط کار در اسکاتلند و حقوق کار در اسکاتلند نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که می بایست تمام آن ها را قبل از ورود به این کشور مورد بررسی قرار داد. علاوه بر آن برای زندگی در اسکاتلند باید با شرایط زندگی در این کشور و هزینه های زندگی در اسکاتلند آشنایی پیدا کرد. از این رو در ادامه کمی با کشور اسکاتلند آشنا می شویم.

آشنایی با اسکاتلند برای مهاجرت کاری

در این بخش از مقاله با هدف بررسی شرایط زندگی در اسکاتلند به جهت مهاجرت کاری در این کشور، شرایط کشور اسکاتلند را مورد بررسی قرار می دهیم. اشکاتلند کشوری است در شمال غرب اروپا که در واقع بخش شمالی بریتانیا را در بر می گیرد و دومین کشور بزرگ بریتانیا محسوب می شود. در واقع اسکاتلند به همراه کشور های انگلستان، ولز و ایرلند شمالی، کشور بریتانیای کبیر را شکل داده اند. پایتخت اسکاتلند شهر ادینبرو یا ادینبرگ است که به عنوان شهری جذاب و تاریخی شناخته می شود و این در حالی است که بزرگ ترین شهر در این کشور شهر گلاسکو می باشد.

زبان رسمی مردم این کشور در واقع چهار زبان انگلیسی، گیلیک، اسکاتلندی و اسکاتس می باشد و شعار ملی مردم عبارت « در تلاشم برای دفاع، خداوندا از من دفاع کن» می باشد. مساحت این کشور هفتاد و هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر دارد. واحد پول این کشور پوند استرلینگ می باشد.

انواع ویزا های کاری در اسکاتلند

در این بخش از مقاله به عنوان اولین نکته قابل بررسی در ارتباط با اسکاتلند قصد داریم در ارتباط با انواع ویزا های کاری اسکاتلند صحبت کنیم. در این کشور ویزا های کاری با انواع مختلفی صادر می شود که هر کدام برای توعی و گروهی از کار است. در واقع می توان این نکته را بیان نمود که اگر قصد کار در اسکاتلند را دارید، سناریو های مختلف و متنوعی برای اخذ ویزای این کشور وجود دارد. اما ببینیم این سناریو ها چه هستند؟!

اگر توسط یک کارفرما حمایت مالی شده اید یا در حال انتقال کاری و مهاجرت کاری به شرکت مورد نظر خود در اسکاتلند هستید نیاز به نوعی از ویزای اسکاتلند برای کار دارید که با عنوان ویزای درجه دو شناخته می شود. شرایط برای شغل های گوناگون مختلف است. اگر یک کارگر موقت باشید و برای این کار در اسکاتلند درخواست داده باشید برای وضعیت کاری شما بهترین نوع ویزای اسکاتلند ویزای درجه پنج است. دقت کنید که برای تحصیل در اسکاتلند معمولا به ویزای Tier 4 نیاز خواهید داشت. اما برخی از افراد با شرایط خاصی قصد کار در اسکاتلند را خواهند داشت.

انواع ویزا های کاری در اسکاتلند

انواع ویزا های کاری در اسکاتلند

اگر شما تمایل به راه اندازی یا اداره کردن مشاغل شخصی در اسکاتلند را دارید و به عبارتی قصد دارید در اسکاتلند کار آفرینی کنید و یا این که روند ثبت شرکت در اسکاتلند را انجام دهید، می توانید از نوعی ویزای خاص برای اقامت در اسکاتلند و برای ورود به این کشور استفاده کنید که با عنوان سرویس Visa4UK شناخته می شود. از این رو برای هر نوع کاری در این کشور می بایست درخواست خاصی را برای ویزای کاری اسکاتلند ارائه داد.

یافتن کار در اسکاتلند

در این بخش از مقاله در ارتباط با مسئله مهم تری صحبت می کنیم. یقینا برای هر نوع روش مهاجرتی نیاز به بررسی پیش نیاز هایی است. برای این که بتوانید کار در اسکاتلند را به عنوان یکی از روش های مهاجرتی خود داشته باشید، لازم است تا در ابتدا برای یافتن شغل در این کشور اقدام نمایید. از این رو می خواهیم ببینیم چگونه می توان به صورت آنلاین یا از راه دور برای یافتن شغل در اسکاتلند اقدام نمود. در کل تصمیم گیری برای نقل مکان به اسکاتلند برای کار ، تصمیم بزرگی است. این مئله نه تنها بر روی خود شما بلکه بر کل خانواده شما نیز تاثیر گذار است.

اطمینان از این که در زمان مهاجرت به کشوری جدید همه افراد خانواده با رضایت در این کشور مستقر شده اند اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه این بخش ما چند وب سایت معتبر اینترنتی را معرفی می کنیم که به واسطه آن شما می توانید شغل دلخواه خود را در زمینه های گوناگونی از جمله آموزش، مراقبت های بهداشتی، مهندسی و آکادمی و … پیدا کنید. از این رو شما می توانید فرصت های گشترده ای که در اسکاتلند برای کار وجود دارد را بیابید و از همین حالا جست و جوی خود را برای حرفه جدیدتان شروع کنید.

بهترین سایت های شغلی در اسکاتلند برای شغل های عمومی عبارتند از: وب سایت کاریابی S1jobs، وب سایت ScotCareers، وب سایت Scot Jobs Net، وب سایت راه من، وب سایت نورت ورک و Indeed. اما برای کار با دولت اسکاتلند می توانید از وب سایت فور اسکاتلند استفاده نمایید یا از myjobsscotland کمک بگیرید. برای کار در حوزه سلامت و پزشکی نیز می توانید در وب سایت استاف نرس ثبت نام کنید.

دقت کنید که در بخش آموزش نیز برخی از دانشگاه های این کشور برای شما فرصت های شغلی بسیاری را ارائه می دهند. از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه داندی، دانشگاه استرچلیده گلاسکو، دانشگاه کالسونین گلاسکو، دانشگاه گلاسکو، دانشگاه استرلینگ، دانشگاه سنت اندروز، دانشگاه ادینبورگ و … اشاره نمود. شما می توانید با مراجعه به وب سایت این دانشگاه ها برای اطلاع از شرایط آموزش اقدام نمایید.

مشاغل تابستانی در اسکاتلند برای شغل های موقت

در این بخش از مقاله به معرفی و بررسی شغل های تابستانی در اسکاتلند می پردازیم. برخی از افراد از کشور های مختلف با نوعی خاص از ویزای اسکاتلند برای کار در این کشور و در زمان خاص تابستانی برای مدتی خاص به اشتغال در این کشور می پردازند. حال قصد داریم در این بخش از مقاله به این موضوع بپردازیم که مشاغل تابستانی در اسکاتلند چگونه هستند؟! در واقع نوعی ویزای گردشگری در اسکاتلند وجود دارد که به واسطه آن می توان در حدود دویست هزار شغلی که عمدتا در بخش خدمات است مشغول شد.

بنابراين در روند گردشگري اسکاتلند دامنه تنوع زيادي براي مشاغل تابستاني وجود دارد. شغل های تابستانی اسکاتلند بیشتر در صنایع گردشگری و خدمات است. . در اسکاتلند تعداد زیادی خانه مسکونی هیدرو یا بزرگ وجود دارد که به هتل ها ، استراحتگاه های گلف و اسپا تبدیل شده اند. این مکان ها هر سال تعداد زیادی از کارمندان تابستانی را به خود اختصاص می دهند. مزیت مهمی که این نوع کار ها دارند این است که اغلب اقامت گاه ها و مکان های سکونتی را خود برای کارمندانشان مهیا می کنند.

اسکاتلند همچنین دارای تعداد زیادی اردوگاه، کاروان، پارک و … است که طیف وسیعی از کارمندان تابستانی را به خود اختصاص می دهند. به طور مثال یکی از بزرگ ترین پارک ها در اسکاتلند که شرایط کاری مناسب تابستانی را برای عده زیادی فراهم می کند پارک Seton Sands در نزدیکی شهر ادینبورگ می باشد. از جمله مدل های دیگر کار در اسکاتلند می توان به کار در بخش کشاورزی این کشور اشاره نمود.

مزایای کار در اسکاتلند

در این بخش از مقاله قصد داریم به مزیت های مهم کار در اسکاتلند بپردازیم و در این زمینه شرایط کاری را مورد بررسی قرار دهیم. کار در کشور اسکاتلند مزیت های بسیار زیادی دارد. یکی از مهم ترین مزیت های کار در این کشور شرایط حقوق و درآمدی است. در آمد ها در کشور اسکاتلند بسیار مناسب می باشد و علاوه بر آن در تمامی کار ها در این کشور مبلغی به عنوان پاداش به افراد تعلق می گیرد که در این زمینه بسیار کمک کننده است. علاوه بر آن یکی دیگر از مزیت های کار در اسکاتلند شرایط تعطیلات کاری است.

مزایای کار در اسکاتلند

مزایای کار در اسکاتلند

در واقع اگر شما در اسکاتلند پنح روز در هفته مشغول به کار شوید، حداقل بیست و هشت روز در سال می توانید از تعطیلات خود استفاده نمایید. که البته این تعطیلات با حقوق می باشد. علاوه بر آن اسکاتلند یکی از کشور های مهم با امنیت شغلی بالا است که از کارمندان خود بیشترین حمایت را می کند. نکته مهم دیگری که برای کار در اسکاتلند وجود دارد، وجود شرکت های بزرگ و غول های بزرگ کاری در این کشور است که شرایط کار را تا حد بسیار بالایی پیشرفته می کند. هزاران شرکت نوآورانه در این کشور مشغول به فعالیت هستند و با وجود خود ایده کار در اسکاتلند را قدرت می بخشند.

از جمله می توان به آمازون ، مورگان استنلی و هیولت پاکارد، Skyscanner ، pureLifi و 4J Studios و هزاران شرکت معتبر دیگر اشاره نمود.

مشاغل مورد نیاز در اسکاتلند

یکی از مم ترین نکاتی که باعث می شود شما بتوانید راحت تر برای مهاجرت به یک کشور تصمیم بگیرید این است که بدانید چه مشاغلی در اسکاتلند مورد نیاز هستند و مشاغل مهم در این کشور چه مشاغلی می باشند. در این بخش لیستی از مهم ترین مشاغل موجود در این کشور را ارائه می دهیم.

این مشاغل عبارتند از: مشاور ژنتیک، راننده کامیون، مشاور مالی، توسعه دهنده وب، مهندس نرم افزار، تحلیل گر امنیتی اطلاعات، پزشک گوش و حلق و بینی، چشم پزشک، دستیار پزشک، پرستار، پرستار خانگی و … . درآمد هر کدام از این مشاغل با توجه به شرایط متفاوت است که می توان به در آمد سالانه بیش از شصت و سه هزار دلاری پرستاران یا درآمد بیش از هشتاد و دو هزار دلار در سال برای تحلیل گران امنیتی اطلاعات اشاره نمود.

سوالات متداول در ارتباط با مهاجرت به اسکاتلند از طریق کار

  1. آیا اسکاتلند کشوری مناسب برای کار است؟

    بله اسکاتلند یکی از بهترین کشور ها برای کار و زندگی می باشد و در این زمینه حمایت بسیار زیادی از کارگران و کارمندان می کند.

  2. زبان رسمی مردم اسکاتلند جهت مهاجرت به اسکاتلند از طریق کار چیست؟

    مردم در این کشور به زبان های انگلیسی، گیلیک، اسکاتلندی و اسکاتس صحبت می کنند.

  3. شرایط مهاجرت به اسکاتلند از طریق کار برای شهروندان اتحادیه اروپا چگونه است؟

    این افراد می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی وارد کشور اسکاتلند شوند.

  4. در روند مهاجرت به اسکاتلند از طریق کار چند نوع ویزا وجود دارد؟

    در روند مهاجرت ویزا های مختلفی از جمله ویزای درجه دو، ویزای درجه پنج و … موجود است.

  5. چگونه می توان برای یافتن کار در اسکاتلند اقدام نمود؟

    برای یافتن کار در اسکاتلند می توان از طریق وب سایت های مختلف خصوصی و دولتی در این کشور اقدام نمود.

  6. وب سایت های معروف در جهت مهاجرت به اسکاتلند از طریق کار و یافتن کار چه هستند؟

    برخی از آن ها عبارتند از: وب سایت کاریابی S1jobs، وب سایت ScotCareers، وب سایت Scot Jobs Net، وب سایت راه من و … .

  7. چه مشاغلی برای کار های موقت تابستانی در اسکاتلند مناسب هستند؟

    از جمله این مشاغل می توان به کار در بخش های کشاورزی، خدمات، گردشگری، پارک های بزرگ و … اشاره نمود.

  8. چه مزایایی برای مهاجرت به اسکاتلند از طریق کار و کار در این کشور وجود دارد؟

    مزایای بسیاری از جمله امنیت شغلی،‌تعطیلات با حقوق، حقوق و مزایای عالی و … اشاره نمود.

  9. آیا امکان مهاجرت به اسکاتلند از طریق کار در شرکت های بزرگ وجود دارد؟

    بله برخی از شرکت های بزرگ مانند آمازون در این کشور مشغول هستند.

  10. چه کار هایی در اسکاتلند برای افراد موجود هستند؟

    از جمله مشاغل مورد نیاز در این کشور می توان به پرستاری، تحلیل گر امنتی، متخصص چشم، دستار پزشک، پرستار خانگی و … اشاره نمود.

  11. آیا امکان مهاجرت به اسکاتلند از طریق کار در بخش های آموزشی این کشور موجود است؟

    بله شما می توانید در برخی از دانشگاه های این کشور موقعیت های کار در بخش آموزش را مشاهده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *