کار در لوکزامبورگ

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ ویزای کار در لوکزامبورگ کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه دیگر راه های مهاجرت به لوکزامبورگ به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت کاری و شرایط اخذ ویزای کار در لوکزامبورگ

یکی از راه های مهاجرت به این کشور از طریق کار می باشد، که پس از اخذ اقامت از طریق کار نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی می توانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد روش های دیگر نظیر اخذ ویزای تحصیلی جهت مهاجرت تحصیلی در لوکزامبورگ و سرمایه گذاری نیز وجود دارند. تابعیت لوکزامبورگ از طریق تولد فرزند در این کشور وجود ندارد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت، هزینه زندگی و شرایط ویزای کار، حقوق کار و شرایط اقامت از طریق کار یا تخصص می توانید با موسسات مهاجرتی مراجعه کنید.

قانون کار در لوکزامبورگ مختص این کشور می باشد و قبل از شروع به کار بایستی راجع به آن و همچنین شرایط کار در لوکزامبورگ تحقیق کرد.

کار دانشجویی در این کشور امکان پذیر است اما باید قبل از شروع  اجازه کار لوکزامبورگ را دریافت کرد. بسته به مقطع تحصیلی به شما اجازه کار تمام وقت یا اجازه کار نیمه وقت داده می شود.

کار در لوکزامبورگ

چگونگی یافتن شغل و درخواست شغل در لوکزامبورگ

این راهنمای ضروری به توضیح چگونگی یافتن شغل در این کشور ، بازار کار فعلی، فرصت های شغلی در لوکزامبورگ، مجوز کار و حداقل دستمزد خواهد پرداخت.

بخاطر داشته باشید که این کشور یک مکان ایده آل برای یافتن شغل در خارج از کشور خواهد بود، چرا که خدمات مالی ویژه، بخش ارتباطات معروف و کارگران ماهر همگی به وفور در این کشور مشاهده خواهد شد. در اینجا راهنمایی های لازم در خصوص فرصت های شغلی، بازار کار، مجوز کار و اخذ شغل مورد نظر در این کشور آورده شده است.

پیدا کردن کار حقوقی در این کشور و دیگر کشور های اروپایی و آمریکایی بسیار مشکل می باشد، کار حسابداری و کار رشته IT در جزو مشاغلی است که نسبت به دیگر مشاغل دارای فراوانی بیشتری می باشد. شرایط کار مهندسی و کار فنی در لوکزامبورگ نسبت به دیگر رشته ها مناسب تر می باشد. به طور کلی دانشجویان پس از اخذ پذیرش و اقامت تحصیلی می توانند اجازه کار تمام وقت یا اجازه کار نیمه وقت را در کنار تحصیل خود داشته باشند.

بازار کار در لوکزامبورگ

نرخ بیکاری در این کشور نسبت به سال های اخیر ثابت مانده است چرا که این نرخ در سال 2016 به 6.5 رسید. نیروی کار در لوکزامبورگ را افرادی نظیر: اتباع، مسافران مرزی و کارگران خارجی در بر خواهد گرفت. بازار کار در لوکزامبورگ به معنای وجود چندین فرهنگ و داشتن دانش به یکی از سه زبان اصلی (لوکزامبورگی،فرانسه و یا آلمانی) خواهد بود، مواردی که برای بسیاری از مشاغل ضروری خواهند بود.

به طور معمول نرخ دستمزد در این کشور با توافق کارفرما و کارمند تعیین می شود با این حال کارفرمایان نبایستی حداقل دستمزد را با توجه به تفکر خود برای افراد در نظر بگیرند. اگر شما یک کارگر ماهر هستید حقوق شما نبایستی از 20 تا 25 درصد نیز کاهش یابد. چرا که حداقل دستمزد اجتماعی در سال تنظیم خواهد شد.

حداقل حقوق و دستمزد ماهانه خالص در این کشور برای 40 ساعت کار در هفته و در ماه ژانویه 2016 به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:

  • 18 سال و یا بیشتر، کارگر غیر ماهر EUR 1،922.96
  • 18 سال و بالاتر در کارگر ماهر 20 درصد  EUR 2،307.56
  • 17 تا 18 سال  EUR 1،538.37
  • 15 تا 17 سال  EUR 1،422.22

باید بدانید که کشور لوکزامبورگ از یک سیستم شاخص بندی برای تعیین میزان حقوق و دستمزد استفاده خواهد کرد. این امر بدین معناست که حقوق افراد بایستی با توجه به قیمت های در نظر گرفته شده برای مصرف کنندگان تعیین گردد. پیشنهاد می شود که اطلاعات بیشتری در خصوص قوانین کار، قراردادهای کاری و یا حداقل دستمزد به دست آورید.

مشاغل موجود در لوکزامبورگ

باید بدانید که خدمات مالی در قلب اقتصادی لوکزامبورگ قرار خواهد داشت. این در حالیست که حمل و نقل و ارتباطات در چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. این کشور مرکز پیشرو در اروپا برای صندوق های سرمایه گذاری و بانکداری خصوصی می باشد، مرکزی که حدود 150 بانک عامل از قلمرو دوک بزرگ را در خود جای داده است.

با تغییر وضعیت اقتصادی در سال های اخیر، دامنه گسترده تری از مسافران مرزی و ساکنان خارجی استخدام شدند و در بخش هایی نظیر: بهداشت، خدمات اجتماعی، خرده فروشی، تولید، ساخت و ساز، هتل ها و رستوران ها مشغول به کار شدند.

در سال 2015 بزرگترین کارفرمایان خصوصی در لوکزامبورگ مشغول به کار شدند این افراد اشخاص ذکر شده در ذیل را در بر خواهند گرفت:

آرسلور- میتال گروه (فولاد)، گروه ارسال این کشور (پستی و ارتباطات)، گروه کاکتوس (خرده فروشی)، گروهCFL  (راه آهن)، BNP Paribas (اقتصاد)، Dussman  گروه لوکزامبورگ (تمیز کردن) و لاستیک گودیر دانلوپ (ساخت).

فرهنگ کسب و کار در لوکزامبورگ

محل کار در لوکزامبورگ سلسله مراتب خاص خود را دارد و تصمیم گیری در این منطقه اغلب منطقی و علمی خواهد بود. وقت شناسی به صورت جدی در نظر گرفته می شود و کسب و کار در زمینه های اجتماعی به وفور مشاهده خواهد شد. پیشنهاد می شود که اطلاعات بیشتری در خصوص کسب و کار در لوکزامبورگ بدست آورید.

از نظر قراردادهای کاری این کشور شبیه به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود چرا که قرارداد دائمی (CDI)، قرارداد ثابت مدت (CDD)، قرارداد پاره وقت و قرارداد کارآموزی در این کشور مشاهده خواهد شد.

کار تمام وقت در هفته به طور معمول 40 ساعت خواهد بود. این در حالیست که حداکثر ساعات کاری 48 ساعت و 10 ساعت کار جز در موارد استثنایی خواهد بود.

هریک از کارکنان لوکزامبورگ قادر به لذت بردن از روز تعطیلات عمومی در طول تعطیلات خواهند بود. در صورت کار کردن در طول تعطیلات، کارفرمایان ملزم به پرداخت پول بیشتری می باشند. کارمندان تمام وقت قادر به دریافت 25 روز مرخصی با حقوق در سال خواهند بود. ادامه مطلب در خصوص قانون کار، ترک و یا پایان دادن به کار خواهد بود.

ویزای کار و مجوز اقامت در لوکزامبورگ

اگر شما از شهروندان اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و یا شهروند سوئیس به حساب می آیید، شما قادر به کار کردن به صورت آزادانه و اقامت در لوکزامبورگ خواهید بود. در اغلب موارد کارفرما جدید، بایستی خود را با قوانین و مقررات فعلی، قوانین اداره مالیات و ثبت نام اجتماعی وفق دهد. باید بدانید که امکان اخذ مرخصی بدلیل بیماری و یا زایمان برای اتباع خارجی امکان پذیر خواهد بود.

اگر شما متعلق به خارج از منطقه اروپا می باشید و قصد ماندن بیش از سه ماه را دارید بایستی نسبت به اخذ مجوز اقامت مبادرت ورزید. درخواست ارائه شده بایستی با توجه به شرایط فردی اشخاص، نوع اشتغال، خود اشتغالی، تحقیق و پژوهش و یا پیوستن به اعضای خانواده صورت گیرد.

مدارک و مراجع

اگر شما یک کارگر ماهر هستید، کارفرما ملزم به پرداخت حداقل دستمزد اجتماعی 2،307.56  یورو در ماه برای شما خواهد بود. هرچند دستمزد در نظر گرفته شده می تواند با توجه به مذاکرات، بالاتر در نظر گرفته شود.

یک کارگر ماهر بایستی شرایط ذکر شده در ذیل را داشته باشد:

  • دراختیار داشتن گواهی رسمی به رسمیت شناخته شده.
  • گواهی مهارت های کسب شده (certificat de capacité manuelle, CCM)، گواهی مهارت های شغلی (certificat de capacité professionnelle, CCP) و اثبات داشتن حداقل دو سال تجربه.
  • گواهی مقدماتی فنی و اثبات حداقل 5 سال تجربه (certificat d’initiation technique et professionnelle, CITP)
  • اثبات 10 سال تجربه عملی، اگر شما در ارائه گواهی تجارت صلاحیت ندارید.
  • اثبات 6 سال تجربه عملی اگر تجارت شما نیازمند مهارت های فنی می باشد و فرد گواهی به رسمیت شناخته شده ای در اختیار نداشته باشد.

کشور لوکزامبورگ کشوری است که فرایند بولونیا را به امضاء رسانیده است و به عنوان بخشی از حوزه آموزش عالی اروپا در نظر گرفته خواهد شد. این بدین معناست که اگر شما مدارک آموزش عالی از دیگر کشورها را در اختیار دارید بایستی در این کشور به رسمیت شناخته شود. پیشنهاد می شود که جهت آگاهی از به رسمیت شناخته شدن مدرک خود در آکادمی لوکزامبورگ، با دانشگاه مورد نظر در ارتباط باشید.

زبان

با توجه به موقعیت این کشور که در مرکز اروپا قرار دارد، سه زبان رسمی در این کشور مشاهده خواهد شد. چرا که این امر یک قانون در هنگام اخذ مشاغل در لوکزامبورگ خواهد بود. بسته به نوع کار، دانش زبان فرانسه، انگلیسی، آلمانی و لوکزامبورگی ضروری خواهد بود. این در حالیست که دانستن زبان های هلندی، ایتالیایی، اسپانیایی و پرتغالی از اهمیت والایی برخوردار است.

پیشنهاد می شود که برای افزایش شانس خود نسبت به یادگیری حداقل دو زبان (لوکزامبورگی، فرانسه و یا آلمانی) که یکی از آنان زبان رسمی کشور می باشد مبادرت ورزید.

یافتن کار در لوکزامبورگ

اگر شما به این کشور عزیمت کرده اید، قادر به یافتن دامنه گسترده ای از مشاغل به زبان انگلیسی خواهید بود.

سایت های عمومی

آژانس های استخدام ملی (Agence pour le développement de l’emploi, ADEM) افراد را در جهت یافتن شغل مورد نظر یاری خواهند کرد. شما به عنوان یک فرد جویای کار قادر به ثبت نام در این مراکز می باشید علاوه بر این امکان دادن درخواست برای یافتن شغل در پورتال de l’emploi برای شما وجود خواهد داشت. دولت لوکزامبورگ افراد را به سمت یافتن شغل در دفتر بومی ADEM سوق خواهد داد.

EURES

اگر شما متعلق به اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و یا سوئیس هستید، می توانید برای یافتن شغل از طریق EURES اقدام نمایید. علاوه بر این شما قادر به ارسال رزومه خود و دریافت مشاوره در خصوص یافتن کار در لوکزامبورگ خواهید بود.

سایت مشاغل دولتی و کاریابی در لوکزامبورگ

سایت مشاغل در لوکزامبورگ به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:

  • www.jobsearch.lu
  • www.jobs.lu
  • www.jobluxembourg.lu
  • www.jobsearch.lu
  • www.optioncarriere.lu
  • www.indeed.lu
  • www.monster.lu

سایت های کار انگلیسی عبارت است از:

www.jobsinluxembourg.eu
www.multilingualcareers.eu

سایت کار صنایع خاص:

مشاغل IT در لوکزامبورگ  – www.ictjob.lu
مشاغل مالی در لوکزامبورگ  – www.efinancialcareers.lu
مواضع عمران / دولتی در لوکزامبورگ – خدمات عمومی پورتال

روزنامه ها

شما قادر به دریافت روزنامه مشاغل لوکزامبورگ هر شنبه خواهید بود علاوه بر این امکان مطالعه روزنامه ها بصورت آنلاین برای شما وجود خواهد داشت.

اشتغال موقت

جزئیات اصلی و مرتبط با آژانس های استخدام لوکزامبورگ در وب سایت آژانس مشاغل موقت لوکزامبورگ (Union Luxembourgeoise des Entreprises de Travail Intérimaire)امکان پذیر خواهد بود. علاوه براین امکان کسب اطلاعات بیشتر در صفحه زرد رنگ آنلاین (www.yellow.lu or www.editus.lu) برای افراد وجود خواهد داشت.

Au pairs (خدمت تهاتری)

اگر سن شما مابین 18 تا 30 سال است، فرصت های شغلی بسیاری برای کارکردن به عنوان یک au pair برای شما وجود خواهد داشت. باید بدانید که راحت ترین روش برای اخذ این حرفه ثبت نام در آژانس کاریابی خواهد بود. چرا که با این روش شما قادر به اخذ مشاغل مورد نظر به آسانی خواهید بود.

درخواست کاربردی

فرایند درخواست در بسیاری از شرکت های بزرگ این کشور پذیرفته شده می باشد، بخصوص اینکه آنان فارغ التحصیلان جوان باشند. جهت درخواست دادن شما نبایستی تردیدی داشته باشید. بخاطر داشته باشید که پس از دادن درخواست شما در فهرست متقاضیان بالقوه کار در شرکت های مورد نظر قرار خواهید گرفت.

پایگاه اطلاع رسانی برای داوطلبان بالقوه به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:

نهاد های مشاوره بخش های صنعتی عبارت اند از:

  • هتل ها و رستوران  www.horesca.lu
  • امور مالی (انجمن لوکزامبورگ بانکداران، www.abbl.lu
  • صنایع دستی و معاملات کتابچه راهنمای کاربر، فدراسیون دس صنعتگران www.fda.lu
  • صنعت و کسب و کار خدمات (کسب و کار فدراسیون لوکزامبورگ، www.fedil.lu
    عمده و خرده فروشی تجارت و حمل و نقل)

شبکه

شبکه یک راه پیشرفت حرفه ای در این کشور خواهد بود. چرا که تمامی حوادث در حال وقوع، گروه های تخصصی و یا دیگر رویدادها در شبکه نمایان خواهد شد.

کارآموزی و یا کارآموزی داوطلبانه در لوکزامبورگ

در اتحادیه اروپا کارآموزی برای فارغ التحصیلان دانشگاه از طریق کمیسیون کارآموزی دفتر اروپا صورت خواهد گرفت. کارآموزی و یا مشاغل تابستانه توسط سازمان AIESEC (برای دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان) ساماندهی خواهد شد. این درحالیست که IAESTE (برای دانشجویان علوم، مهندسی و یا هنرهای کاربردی) و Europlacement Intern Abroadبرای دانشجویان خارج از کشور می باشد.

راه اندازی تجارت و یا شغل آزاد در لوکزامبورگ

شما قادر به دادن درخواست جهت اخذ مجوز لوکزامبورگ با شروع تجارت در این کشور خواهید بود.

درخواست برای اخذ شغل در لوکزامبورگ

شما قادر به ارسال رزومه خود به صورت آنلاین خواهید بود. برای مثال در: conseilscarriere.monster.lu شما قادر به اخذ شغل مورد نظر می باشید. سازمان دولتی ADEM اخذ مشاغل آزاد را به افراد پیشنهاد می کند این درحالیست که برای تحقق این امر افراد ملزم به ارسال رزومه و ارائه نامه درخواست خواهند بود.

وب سایت استخدام، وب سایتی می باشد که اطلاعات دقیقی را در خصوص نامه درخواست به افراد ارائه می دهد.

با ثبت نام در EURES، شما قادر به ارسال رزومه خود تحت عنوان EURES خواهید بود. علاوه بر این امکان برقراری با کارفرمایان، مشاوران EURES برای تمامی داوطلبان وجود خواهد داشت. علاوه بر این پورتال اطلاعاتی اروپا اطلاعات مفیدی در خصوص مشاغل موجود در لوکزامبورگ در اختیار شما قرار خواهد داد.

تحریر نامه

نامه درخواست یک نامه ساده نخواهد بود. این نامه بایستی شخصی باشد و با دقت و مختصر بایستی نوشته شود. این نامه بایستی تا حد بسیاری نشان دهنده درخواست متقاضی، نیازهای شرکت، نقاط ضعف و قوت فرد و درک راحت گیرنده باشد. در نهایت انگیزه متقاضی در نظر گرفته می شود و با توجه به شرایط وی شرکت ها او را استخدام خواهند کرد.

زبان این نامه بایستی زبان استفاده شده در تبلیغات باشد. بخاطر داشته باشید که نامه های درخواستی ویژه بایستی به زبان فرانسوی و یا انگلیسی نوشته شود.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

رزومه

معمولا عکس افراد ضمیمه برگ رزومه خواهد شد. علاوه بر این، رزومه به اندازه یک یا دو برگ A4 خواهد بود. رزومه ای که در آن جزئیات مربوط به میزان تحصیلات، تجارب کاری، دانش زبانی، مهارت های کار با رایانه و علایق افراد بایستی آورده شود. باید بدانید که تمامی موارد ذکر شده در این نامه بایستی بصورت دقیق و صحیح گرد آوری شوند.

علاقه مندان به کار در لوکزامبورگ برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط اخذ ویزای کار به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود به وکیل مهاجرت به لوکزامبورگ ، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات به راحتی و در کمترین زمان ویزای کار در لوکزامبورگ را دریافت کرده و به کار بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین آگاهی از قوانین جدید مهاجرت به این کشور می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در این کشور ، شرایط مهاجرت از طریق تولد فرزند در این کشور ، شرایط مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق کار یا تخصص، شرایط مهاجرت به این کشور از طریق خرید ملک، اخذ اقامت این کشور از طریق ازدواج نحوه مهاجرت به  لوکزامبورگ ،  مهاجرت به این کشور از طریق ازدواج با موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

8 دیدگاه برای “ویزای کار در لوکزامبورگ

  1. فرهاد گفت:

    با سلام
    من یه درخواست کاری از کافرما در لوکزامبورگ دارم که گفتند هرچیزیکه احتیاج هست برای ویزا و شروع کار برای لوکزامبورگ رو بگید تا براتون بفرستم، من و همسرم هستیم. میخواستم ببینم چه چیزی احتیاج است و اگر لازمه باهاتون تماس بگیرم.من در تهران هستم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      به عنوان پیش شرط صدور ویزا، شما باید دعوتنامه رسمی به انضمام مهر و مشخصات ثبتی شرکت داشته باشید تا در سفارت این کشور ارائه دهید.
      اما پیشنهاد می کنم حتما با ما تماس بگیرید تا اطلاعات به روز را در اختیارتان قرار دهیم.

  2. پویان گفت:

    سلام
    من ۲۸سالمه،ارشدپرستاری دارم مدرک ایلتسم دارم
    آیا میتونم ازطریق کار به لوکزامبورگ مهاجرت کنم یا خیر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله در صورتی که بتوانید درخواست کاری از سوی کارفرمای حاضر در کشور مقصد، درخواست کاری دریافت کنید، می توانید با اخذ ویزای کاری وارد این کشور شوید و به کار مشغول گردید.

  3. بیژن رضایی گفت:

    با سلام ،من مدرک برق دارم کارشناسی،32سال،8سال سابقه کاردارم ،مدرک آیلتس دارم چطور میشه برای کار در لوکزامبورگ یا اتحادیه اروپااقدام کرد،

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام
      برای این کشور باید پیشنهاد شغلی داشته باشید در غیر صورت باید برای کشورهای دیگر مثل آلمان یا اتریش اقدام فرمایید.

  4. نصاری گفت:

    با سلام
    ممنون از سایت خوبتون، من کاردانی معماری هستم. 32 ساله سابقه چند سال کار بدون بیمه مدرک زبان ندارم، لطفا راهنمایی کنید بهترین جایی رو که بتونم اقامت کاری و زندگی بگیرم کجاست؟
    با تشکر

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      اقدام برای اخذ ویزای کار با مدرک کاردانی سخت و بعضاً نا ممکن است، بهتر است از طریق تحصیل اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *