هزینه تحصیل در لوکزامبورگ

هزینه لازم برای تحصیل در یک کشور خارجی از مهم ترین موضوعات مورد بررسی برای دانشجویان است. لوگزامبورگ یکی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که با وجود کوچکی آن دارای دانشگاه های با کیفیتی می باشد و پذیرای دانشجویان از فرهنگ های متفاوت است. این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به معرفی ارزان قیمت ترین دانشگاه های لوگزامبورگ پرداخته و همچنین هزینه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویی در این کشور را به تفصیل بیان نموده است. برای کسب اطلاعات دقیق تر به مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

هزینه تحصیل در دانشگاه های لوگزامبورگ

اگرچه این کشور یکی از کوچکترین کشورها در جهان است، اما یک محیط بسیار عالی است که دارای بسیاری از دانشگاه های دارای رتبه برتر می باشد.لوکزامبورگ همچنین یکی از امن ترین کشورها در جهان است. و به دلیل چند فرهنگی بودن، هر دانشجوی خارجی می تواند به راحتی با فضای پر جنب و جوش لوکزامبورگ سازگار شود. لوکزامبورگ یک جامعه مدرن است که هم چند زبانه و هم چند فرهنگی است. در سالهای اخیر، بیش از 6000 دانشجو، از 100 کشور مختلف، تصمیم به تحصیل در خارج از کشور در لوکزامبورگ دارند. یکی از اولویت های لوکزامبورگ عبارت است از: “آموزش و یادگیری در رشته های چند زبانه و چند فرهنگی”. دوره ها معمولاً به دو زبان فرانسه، انگلیسی، فرانسوی / آلمانی یا انگلیسی / آلمانی برگزار می شود.این کشور توافق نامه های همکاری با دانشگاه های سراسر جهان را امضا کرده است. این توافق نامه ها مبادله دانشجویی، تبادل محقق و همکاری بین المللی را در بر می گیرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های لوگزامبورگ

هزینه تحصیل در دانشگاه های لوگزامبورگ

شهریه شما برای پرداخت هزینه بستگی به این دارد که چه نوع دوره ای را برای تحصیل انتخاب می کنید و در چه سطحی قرار خواهید گرفت. به طور متوسط، شما باید انتظار داشته باشید بین 400 و 800 یورو در سال بپردازید. برای مطالعات مرتبط با پزشکی، هزینه های شهریه گران تر است ، در حدود 4000 تا 5000 یورو در سال. اگر تصمیم به تحصیل در یک مدرسه بازرگانی دارید، باید انتظار داشته باشید که شهریه سالانه حدود 17،000 یورو پرداخت کنید.

ارزان ترین دانشگاه های لوگزامبورگ

لوگزامبورگ کشور کوچکی است که دانشگاه های کمی دارد اما بین این دانشگاه ها، دو موسسه دارای مقرون به صرفه ترین هزینه ها که به شرح زیر هستند:

دانشگاه لوگزامبورگ

دانشگاه لوکزامبورگ در سال 2003 تأسیس شد. این دانشگاه دولتی چند زبانه در با برنامه های دو زبانه و چند زبانه است. در رده بندی دانشگاه جوان رتبه هفدهم را دارد.6366 دانشجو از سراسر جهان در این موسسه تحصیل می کنند. در حقیقت، 54٪ دانشجویان بین المللی هستند. این دانشگاه دارای سه دانشکده است که از علوم، فناوری و ارتباطات (FSTC) هستند. رشته های زبان و ادبیات، علوم انسانی، هنر و آموزش (FLSHASE) و حقوق، اقتصاد و مالی (FDEF) را ارائه می کند.همچنین دارای سه مرکز بین رشته ای است و 12 برنامه کارشناسی و 42 برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. این برنامه ها به زبان فرانسوی و انگلیسی و یا فرانسوی و آلمانی تدریس می شود اما برخی از آنها وجود دارد که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. این دانشگاه همچنین دارای برنامه های آموزش فنی حرفه ای هست. جنبه دیگری که ماهیت چند فرهنگی این موسسه را اثبات می کند این است که دانشجویان کارشناسی برای فارغ التحصیلی موظف هستند حداقل یک ترم در خارج از کشور بگذرانند. این دانشگاه با 350 دانشگاه در سراسر جهان ارتباط است.روند درخواست بصورت آنلاین انجام می شود. دانشجویان بین المللی باید دیپلم خود را ارائه دهند و اگر مدرک شما به رسمیت شناخته نشود، آنها باید آزمون پذیرش را بگیرند. دانشجویان بین المللی باید هزینه های اضافی بپردازند. از آنها خواسته می شود همان مبلغ دانشجویان داخلی را بپردازند. در طول ترم اول و دوم، دانشجویان باید هر ترم 400 یورو (حدود 450 دلار) پرداخت کنند. بنابراین، شهریه دانشگاه لوکزامبورگ رایگان است و دانشجویان فقط باید در هر ترم فقط مبلغ کمی بپردازند. این دانشگاه همچنین 35 سالن خوابگاه دانشجویی در دسترس دارند. اجاره اتاقهای مبله از 365 یورو تا 455 یورو (بین 410 تا 510 دلار) است. اجاره آپارتمان مبله استودیویی بین 695 یورو تا 1050 یورو (بین 780 تا 1200 دلار) است.

دانشگاه لوگزامبورگ

دانشگاه لوگزامبورگ

دانشگاه بین المللی بهداشت، ورزش (LUNEX):

دانشگاه LUNEX یک دانشگاه خصوصی است که بر روی رفاه افراد از طریق درمان و ورزش متمرکز است. در سال 2016 تأسیس شده بنابراین امکانات و برنامه های درسی مدرن و به روز است. این دانشگاه یکی از دانشگاه های ارزان قیمت در لوکزامبورگ است.این موسسه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند. برنامه های کارشناسی به مدت سه سال ادامه دارد و در فیزیوتراپی، ورزش و علوم ورزشی و مدیریت بین المللی ورزش در دسترس است. برنامه های کارشناسی ارشد به مدت دو سال ادامه دارد و در فیزیوتراپی و ورزش و علوم ورزشی فعالیت ارائه می دهد. کلیه برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشجویان لیسانس باید ترم پایه را طی کنند که در آن آمادگی کافی برای شروع تحصیلات خود را دریافت کنند.برنامه ها بصورت آنلاین انجام می شود. دانشجویان پس از اتمام ترم پایه، برای قبول شدن در برنامه مورد نظر خود، مجبور به شرکت آزمون نیز می شوند. شهریه ماهانه پرداخت می شود و به رشته مورد نظر بستگی دارد. دانشجویان همچنین مجبور به پرداخت هزینه ثبت نام هستند. هزینه ثبت نام 550 یورو است. هزینه ثبت نام برای هر ترم بین 3600 یورو تا 4500 یورو (بین 4،050 تا 55050 دلار) در هر ترم به علاوه هزینه ثبت نام یکبار 550 یورو (حدود 620 دلار) باید بپردازید.

هزینه زندگی دانشجویی در لوگزامبورگ

معمول است که دانشگاه های لوکزامبورگ خوابگاه ها را ارائه دهند، که اقامتی بسیار ارزانتر است. اگر زندگی در خوابگاه ها را انتخاب کنی ، هزینه آن بین 350 تا 500 یورو در ماه خواهد بود. دانشجویانی که برای تحصیل در لوکزامبورگ آمده اند نیز باید هزینه بیمه درمانی را در نظر بگیرند. اگر دارنده کارت EHIC باشید، می توانید با همان قیمت به همان مراقبت های بهداشتی مانند شهروندان لوکزامبورگ دسترسی پیدا کنید. دیگر نیازی به خرید بیمه درمانی اضافی ندارید. اگر صاحب کارت EHIC نیستید، برای مدت تحصیل به بیمه درمانی احتیاج خواهید داشت. این بدان معناست که در صورتی که قبلاً آن را ندارید، باید یک بیمه نامه درمانی بخرید. اگر قبلاً بیمه درمانی دارید، باید از اعتبار آن در لوکزامبورگ اطمینان حاصل کنید.بودجه ماهانه تخمین زده شده برای دانشجویان و ارزیابی هزینه ها بسیار دشوار است. برخی از هزینه ها به دلیل اینکه مستقیم با مطالعات مرتبط هستند، مورد نیاز است. بقیه نیز به وضعیت هر دانشجو بستگی دارند، به عنوان مثال مسکن در لوکزامبورگ، وعده های غذایی یک نفر را در محل و غیره براساس اعلام وزارت امور خارجه، منابع ماهانه مورد نیاز حداقل 80٪ از حداقل درآمد تضمین شده در لوکزامبورگ را تشکیل می دهد. بنابراین یک دانشجوی در لوکزامبورگ برای تأمین نیازهای خود به بودجه 1200 یورویی نیاز دارد.

  • اقامت در خوابگاه ها 350 یورو و اجاره خانه دانشجویی 600 یورو
  • ضمانت اجاره : 300 یورو (یک پرداخت در ابتدای قرارداد)
  • بیمه : از 60 یورو در سال
  • وعده های غذایی : (5 یورو هر وعده غذایی)
  • تلفن همراه: 30 یورو
  • اوقات فراغت (سینما، تفریحات دانشجویی، ورزش و غیره) : 150 یورو
  • مواد آموزشی (کتاب ، فتوکپی ، و غیره …) : 400 یورو در سال

با مطالعه مطالب بالا با ریز جزییات هزینه تحصیل در مقاطع مختلف، هزینه های زندگی دانشجویی و مسکن و همچنین ارزان ترین دانشگاه های کشور لوگزامبورگ آشنا شدید. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد هزینه تحصیل در لوکزامبورگ

1- هزینه ویزای دانشجویی کشور لوگزامبورگ چقدر است؟

کشور لوگزامبورگ همچون کشورهای دیگر اتحادیه اروپا هزینه ویزای دانشجوییش حدود 60 یورو است.

2- هزینه خورد و خوراک برای دانشجویان در لوگزامبورگ چقدر است؟

هزینه خورد خوراک بستگی به این دارد که شما خودتان غذا درست کنید یا از بیرون تهیه کنید. در صورت خوردن غذای بیرون ماهانه حدود 400 تا 300 یورو باید هزینه کنید.

3- هزینه خوابگاه های دانشگاه هل در لوگزامبورگ چقدر است؟

هزینه خوابگاه ها به میزان امکانات آن بستگی دارد اما به صورت میانگین در کشور لوگزامبورگ هزینه خوابگاه ها 300 یورو به صورت ماهانه می باشد.

4- هزینه خانه دانشجویی در لوگزامبورگ چه میزان است؟

هزینه خانه برای دانشجویان با توجه به منطقه ای که انتخاب می کنید متفاوت است اما تخمین زده میشود که به صورت میانگین 800 – 500 یورو در ماه هزینه بردارد.

5- هزینه دانشگاه های لوگزامبورگ چقدر است؟

دانشگاه های متفاوتی در این کشور وجود دارد با هزینه های گوناگون اما هزینه ها از 1000 یورو در هر ترم تحصیلی نا 20000 یورو برای رشته هایی همچون بیزینس وجود دارد.

6- هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لوگزامبورگ چقدر است؟

چندین دانشکده محدود این رشته ها را ارائه می دهند که هر کدام مبلغشان متفاوت است ولی به صورت میانگین حدود 10000 یورو سالانه هزینه دارد.

7- آیا دانشگاه های لوگزامبورگ مقرون به صرفه هستند؟

هزینه تحصیل در لوگزامبورگ نسبت به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا همچون آلمان، اتریش و… گران تر است و شما کشور های بهتری را می توانید برای تحصیل پیدا کنید.

8- آیا دانشگاه های کشور لوگزامبورگ رایگان هستند؟

خیر، لوگزامبورگ دانشگاه رایگان برای تحصیل ندارد و صرفا اگر شما دارای رزومه خوبی باشید می توانید از کمک هزینه های دانشگاه برخوردار شوید.

9- آیا تحصیل در لوگزامبورگ ارزان تر از آلمان است؟

خیر، هزینه تحصیل در آلمان تقریبا رایگان است اما هزینه تحصیل در لوگزامبورگ حدود 2000 تا 10000 یورو به صورت متوسط هزینه دارد.

10- هزینه حمل و نقل دانشجویی در لوگزامبورگ چقدر است؟

هزینه حمل و نقل دانشجویی حدود 10 تا 15 یورو برای بلیط وسایل نقلیه عمومی باید پرداخت کنید.

11- هزینه بیمه دانشجویی در لوگزامبورگ چقدر است؟

بیمه دانشجویی در این کشور حدود 80 – 60 یورو هزینه برمیدارد که شما الزاما باید این بیمه را دریافت کنید و مدرک آن را به دانشگاه ارائه دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *