آزمون گوته

آزمون گوته که یکی از آزمون های سنجش تسلط و مهارت بر زبان آلمانی می باشد، برای تحصیل در دانشگاه های آلمان الزامی است. در این راستا مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله سعی کرده اند تا در مورد آمادگی برای آزمون گوته، محل برگزاری آزمون Goethe ، هزینه امتحان Goethe ، نمونه سوالات Goethe ، کتاب آمادگی آزمون Goethe و آزمون گوته آلمان مطالب دقیق و علمی را ارائه دهند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

پیشنهاد ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آزمون گوته، حتما این پادکست را بشنوید!

 

آزمون گوته چیست؟

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارند، باید دارای مدرک مهارت زبان آلمانی باشند. یکی از این مدارک نتیجه آزمون گوته می باشد. آزمون Goethe را می توان معادل مدرک زبان آلمانی سطح b1 و به عنوان ششمین سطح مرجع مشترک سطوح زبان اروپا محسوب کرد.

  • متقاضیانی که قصد تحصیل در کشورهای اتریش، سوئیس و لیختن اشتاین را دارند، نیز باید دارای نتیجه امتحان گوته باشند.
  • متقاضیان نه تنها برای تحصیل در دانشگاه های آلمان بلکه برای کار و اشتغال به نتیجه آزمون Goethe a1 و یا نتیجه آزمون a2 Goethe و امتحان c1 Goethe نیاز دارند.
  • در واقع می توان آزمون زبان آلمانی گوته را با آزمون آیلتس مقایسه کرد که معیار تسلط متقاضیان بر زبان آلمانی می باشد.
  • سطوح آزمون گوته آلمان از سطح a1 تا سطح c2 می باشد.
آزمون گوته چیست؟

آزمون گوته چیست؟

آزمون a1

آزمون گوته a1 سطح مقدماتی امتحان گوته محسوب می شود. متقاضی با ثبت نام آزمون گوته سطح a1 و شرکت در امتحان گوته a1 و اخذ نمره لازم می تواند معنا و مفهوم واژه های ساده و مکالمه های روزمره را درک کند. متقاضیانی که قصد اخذ ویزای همراه خانواده را برای همراهی در آلمان دارند، باید با آمادگی از نمونه سوالات گوتهa1 در امتحان a1 گوته شرکت کنند و با کسب نتایج آزمون گوته a1 ویزای همراه خانواده را اخذ کنند.

  • متقاضیان با دانلود نمونه سوالات گوته a1 و کسب آمادگی لازم می توانند با ثبت نام آزمون گوته a1 و شرکت در این آزمون نتیجه لازم را کسب کنند.
  • متقاضی با شرکت در کلاس های آمادگی زبان آلمانی و دانلود نمونه سوالات آزمون a1 گوته در 2 ترم می تواند به سطح امتحان a1 گوته برسد.
  • متقاضی با ثبت نام آزمون گوته سطح a1 و دانلود نمونه سوالات آزمون a1 Goethe در اینترنت می تواند آمادگی لازم برای معرفی خود به زبان آلمانی و پرسش از دیگران در مورد محل زندگی و اطلاعات روزمره ساده را کسب کند.
  • نمونه سوالات گوته a1 از کتاب آمادگی آزمون گوته و منابع مختلف زبان آلمانی در دسترس می باشد.
  • متقاضیان با مشاهده فیلم آزمون a1 گوته در اینترنت می توانند به پرسش های مطرح شده در فیلم پاسخ دهند. برخی از نمونه آزمون گوته a1 در این فیلم ها در دسترس می باشد.
  • متقاضیان با دانلود نمونه سوالات گوته a1 و a1 نمونه آزمون گوته مقطع 10 می توانند به خوبی امتحان را پشت سر بگذرانند و نمره لازم را اخذ کنند.

آزمون a2

آزمون a2 گوته که بیشتر برای بزرگسالان است، در سطح دوم این آزمون قرار دارد. متقاضی با دارا بودن نتیجه امتحان b2 گوته می تواند مکالمه های ساده را متوجه شود و در ارتباط با دیگران نظرات خود را به زبان آلمانی بیان کند. متقاضی با ثبت نام آزمون گوته سطح a2 و شرکت در کلاس های زبان آلمانی در حدود 4 ترم و کسب آمادگی لازم با نمونه سوالات گوته a2 می تواند مدرک آزمون a2 گوته را دریافت کند.

  • متقاضیان با مطالعه کتاب آمادگی آزمون گوته و نمونه سوالات تعیین سطح گوته می توانند برای این آزمون آمادگی لازم را کسب کنند.
  • متقاضیان با مشاهده فیلم نمونه سوالات گوته a2 در اینترنت می توانند در آزمون گوته آلمان نمره لازم را کسب کنند.
  • از نمونه سوالات گوته a2 می توان به درک و فهم اصطلاحات روزمره و بیان اطلاعات در مورد خود و گذشته خود و همچنین بیان نظر خود در موقعیت های ساده و روزمره اشاره کرد.

آزمون b1

امتحان b1 گوته از مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های آلمان محسوب می شود. متقاضی با حل نمونه سوالات گوته b1 می تواند در امتحان b1 گوته نمره لازم را کسب کند. متقاضی با اخذ مدرک امتحان b1 گوته می تواند بیشتر کلمات و واژه های مکالمه ها را درک کند. متقاضی با دانلود نمونه سوالات گوته b1 و موفقیت در این آزمون توانایی درک و فهم مکالمه های روزمره را کسب می کند.

  • متقاضی برای اخذ نتیجه امتحان b1 گوته باید در حدود 6 ترم در کلاس های آموزش زبان آلمانی شرکت کند.
  • متقاضیان با مشاهده فیلم نمونه سوالات گوته b1 از اینترنت می توانند آمادگی لازم را برای اخذ نمره لازم از آزمون گوته آلمان در سطح b1 کسب کنند.
  • متقاضی با دسترسی به نمونه سوالات آزمون گوته می تواند در مورد موضوعات مربوط به تحصیل و کار و موضوعات روزمره در آلمان به خوبی صحبت کند.

آزمون b2

امتحان b2 گوته یکی از مدرک های زبان آلمانی مورد تأیید و پذیرش دانشگاه های برتر آلمان می باشد. متقاضی با دانلود نمونه سوالات تعیین سطح گوته می تواند آمادگی لازم را در جهت کسب نتیجه مورد نیاز امتحان b2 گوته کسب کند. متقاضی برای کسب نتیجه مورد نیاز در آزمون زبان آلمانی گوته در سطح b2 باید در حدود 11 ترم در کلاس های آمادگی زبان آلمانی شرکت کند. متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های رایگان و دولتی آلمان به مدرک امتحان b2 گوته نیاز دارند.

  • متقاضی با کسب آمادگی برای آزمون و نمونه سوالات تعیین سطح گوته می تواند متون پیچیده را به زبان آلمانی درک کند و به طور سلیس و روان به زبان آلمانی صحبت کند.

آزمون c1

امتحان c1 گوته اولین مرحله پیشرفته از سطوح آزمون زبان آلمانی گوته می باشد. متقاضیان با نمونه سوالات آزمون گوته می توانند آمادگی لازم را برای اخذ نمره لازم در امتحان c1 Goethe کسب کنند. متقاضیانی که نتیجه لازم از آزمون زبان آلمانی گوته و امتحان c1 گوته را کسب می کنند، می توانند بدون مکث و توقف در مورد هر موضوعی صحبت کنند.

  • پزشکان و متخصصانی که قصد ادامه تحصیل و یا کار در کشور آلمان را دارند، باید دارای مدرک امتحان c1 گوته باشند.
  • متقاضیان با حل نمونه سوالات گوته و شرکت در حدود 15 ترم کلاس های آموزش زبان آلمانی می توانند این مدرک زبان گوته را اخذ کنند.
  • متقاضیان با کسب آمادگی لازم برای آزمون Goethe در سطح c1 و اخذ نمره لازم در این آزمون می توانند برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا آلمان بدون هیچ مشکلی اقدام کنند.
  • متقاضیان با دارا بودن مدرک امتحان c1 گوته می توانند برای هر نوع اقامت در آلمان اقدام کنند.

آزمون c2

متقاضیان با اخذ مدرک آزمون زبان آلمانی گوته در سطح c2 می توانند همانند شهروندان آلمانی صحبت کنند. متقاضیان با نمونه سوالات گوته و اخذ نمره لازم در این آزمون می توانند به راحتی با آلمانی زبان ها مکالمه کنند و مشکلی در برقراری ارتباط به زبان آلمانی ندارند. متقاضیان با دارا بودن این مدرک می توانند به عنوان مدرس زبان آلمانی مشغول فعالیت شوند.

  • متقاضیان با اخذ این مدرک امتحان گوته توانایی خلاصه کردن مطالب به زبان آلمانی و نوشتن دقیق و درست آن ها را دارند.
  • برای کسب مدرک زبان گوته در سطح c2 متقاضیان باید در حدود 20 ترم در کلاس های آمادگی زبان آلمانی شرکت کنند.

آزمون گوته و مهارت های 4 گانه

آزمون دارای 4 مهارت خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن می باشد. متقاضیان می توانند در موقع ثبت نام آزمون هر چهار مهارت را در یک روز و یا هر مهارت را در یک روز امتحان بدهند. در همه نمونه سوالات a1 گوته و سطوح دیگر و نمونه آزمون گوته a1 و دیگر سطوح و a1 نمونه آزمون گوته مقطع 10 و دیگر سطوح این مهارت های چهارگانه وجود دارد.

مهارت خواندن یا Lesen

متقاضیان برای موفقیت در این مرحله باید دارای دایره لغات مناسب باشند و از توانایی درک مطالب ساده برخوردار باشند. سوال های این بخش شامل 5 بخش می باشد و مدت زمان پاسخگویی به آن ها در حدود 65 دقیقه است. متقاضی باید به سوال های متن ها به خوبی پاسخ دهد و با بله یا خیر به سوال ها جواب دهد.

مهارت شنیدن یا Horen

این مهارت از سوال های آزمون از سخت ترین مراحل می باشد. مکالمه های ضبط شده از بلندگو پخش می شود و متقاضیان باید بر اساس درک شنیداری پاسخ های درست را علامت بزنند. برخی از مکالمه ها دو بار پخش می شوند. متقاضیان در پایان این مرحله به مدت 5 دقیقه فرصت دارند تا پاسخ های درست را وارد پاسخ نامه کنند.

مهارت نوشتن یا Schreiben

بخش و مهارت نوشتاری آزمون شامل 3 زیربخش می باشد. متقاضی باید بر اساس موارد خواسته شده یک نامه دوستانه بنویسد. علاوه بر این متقاضی باید در زیربخش دوم نظر خود در مورد موضوعی را یادداشت کند و در زیر بخش سوم متقاضی باید یک نامه رسمی برای یک سازمان دولتی بنویسد. متقاضی در مهارت نوشتاری باید نکات دستوری و نگارشی را رعایت کند.

مهارت صحبت کردن یا Sprechen

این بخش از آزمون شامل 3 زیربخش است. در این بخش متقاضی باید بتواند به خوبی خود را معرفی کند. چگونگی معرفی خود و کاربرد لغات می تواند تأثیر مثبت بر آزمون گیرنده بگذارد. در زیربخش های دوم و سوم متقاضی باید در مورد موضوع خواسته شده به خوبی صحبت کند و نظر خود را در مورد فرد دیگری که در آزمون به همراه متقاضی می باشد، به خوبی بیان کند.

آزمون گوته و نحوه ثبت نام

متقاضیان برای ثبت نام آزمون گوته سطح a1 و یا ثبت نام آزمون گوته سطح a2 و یا در سطوح دیگر باید در ابتدا به سایت رسمی موسسه گوته مراجعه کنند. پس از ثبت نام آزمون گوته a1 و یا سطوح دیگر متقاضی باید کشور محل برگزاری آزمون گوته و موسسه مورد نظر در آن کشور را انتخاب کند. متقاضی پس از ایجاد اکانت خود و ثبت اطلاعات شخصی در این اکانت و پرداخت هزینه آزمون گوته می تواند مرحله پایان ثبت نام آزمون گوته a1 و یا ثبت نام آزمون گوته سطح a2 را انجام دهد.

تاریخ آزمون

تاریخ امتحان گوته a1 و سطوح دیگر در محل برگزاری آزمون آلمانی گوته در موسسه گوته ایران DSIT در آخر هر ماه شمسی می باشد. متقاضیان پس از ثبت نام اینترنتی و آگاهی از تاریخ امتحان گوته a1 و سطوح دیگر می توانند 4 مهارت و مرحله آزمون را در یک روز و یا هر مهارت را در یک روز امتحان بدهند.

نماینده برگزاری آزمون گوته در ایران

مرجع برگزاری آزمون های زبان آلمانی موسسه گوته می باشد. موسسه گوته در ایران دارای نمایندگی و شعبه نمی باشد، بنابراین متقاضیان می توانند در تنها مرکز برگزاری آزمون های زبان آلمانی در ایران ثبت نام کنند که موسسه آموزش زبان آلمانی تهران DSIT می باشد.

  • این موسسه نماینده برگزاری آزمون های Goethe در ایران است و زیر نظر سفارت آلمان در ایران فعالیت می کند.
  • متقاضیان می توانند برای اطلاع از تاریخ امتحان گوته a1 و سطوح دیگر، هزینه امتحان گوته، نتایج آزمون گوته a1 و سطوح دیگر، هزینه آزمون a1 گوته، نمونه سوالات a1 گوته، a1 نمونه آزمون گوته مقطع 10 و سطوح دیگر به این وب سایت dsit.org مراجعه کنند.

هزینه آزمون

هزینه امتحان گوته برای هر سطح متفاوت است. البته هزینه آزمون گوته در همه دنیا یکسان می باشد. هزینه آزمون a1 گوته در مقایسه با دیگر سطوح پایین تر است.

هزینه آزمون گوته

هزینه آزمون گوته

هزینه امتحان Goethe برای هر سطح به ترتیب عبارت است از:

  • هزینه آزمون a1 در حدود 105 یورو
  • هزینه آزمون a2 در حدود 125 یورو
  • هزینه آزمون b1 در حدود 210 یورو
  • هزینه آزمون b2 در حدود 240 یورو
  • هزینه آزمون c1 در حدود 270 یورو
  • هزینه آزمون c2 در حدود 295 یورو

خدمات موسسه اصطهباناتی

امتحان a1 گوته و آگاهی از نتایج آزمون گوته a1 و دیگر اطلاعات لازم در مورد آزمون Goethe برای مهاجرت تحصیلی به آلمان از جمله مواردی است که کارشناسان مجرب موسسه های مهاجرتی به خوبی می توانند در مورد آن ها به متقاضیان توضیح دهند. به طور کلی متقاضیان مهاجرت تحصیلی کمتر در مورد این موضوعات اطلاع و آگاهی دارند. مشاوران و کارشناسان ارشد موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با آگاهی از جدیدترین قوانین مهاجرت تحصیلی به آلمان می توانند به متقاضیان در ارائه مدارک لازم کمک کنند.

سخن آخر

در این مقاله چگونگی آزمون Goethe ، امتحان a1 گوته و دیگر سطوح، نمونه آزمون گوته a1 و نمونه سوالات گوته a1، آمادگی برای آزمون گوته و دیگر سطوح مورد بررسی دقیق قرار گرفت. علاوه بر این به سوال آزمون گوته چیست به طور دقیق پاسخ داده شد. متقاضیان با دانلود نمونه سوالات آزمون a1 Goethe و دیگر سطوح و همچنین آزمون a1 Goethe و نمونه سوالات a1 گوته و دیگر سطوح می توانند به راحتی نمره لازم را از نتایج آزمون Goethe a1 و دیگر سطوح کسب کنند.

اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید و نیازمند اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی آزمون سطوح مختلف می باشید، مشاوران ارشد موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، رشت و مشهد بهترین گزینه مهاجرت تحصیلی را ارائه می دهند.

سوال های متداول در مورد آزمون گوته

  1. مدت زمان اعتبار نتیجه آزمون زبان گوته آلمانی گوته چقدر است؟

اعتبار مدرک گوته برای تحصیل در دانشگاه تا حدود 2 سال می باشد اما برای اخذ اقامت کشورهای آلمانی زبان اعتبار این مدرک تا همیشه می باشد.

  1. آزمون گوته چیست؟

این آزمون را می توان معادل مدرک زبان آلمانی سطح b1 و به عنوان ششمین سطح مرجع مشترک سطوح زبان اروپا محسوب کرد.

  1. نتیجه آزمون گوته مورد تأیید چه کشورهایی است؟

کشورهای اتریش، سوئیس و لیختن اشتاین.

  1. آیا نتیجه آزمون Goethe فقط برای تحصیل در آلمان است؟

متقاضیان نه تنها برای تحصیل در دانشگاه های آلمان بلکه برای کار و اشتغال به نتیجه آزمون Goethe a1 و یا نتیجه آزمون a2 Goethe و امتحان c1 Goethe نیاز دارند.

  1. آیا در ایران محل برگزاری آزمون Goethe وجود دارد؟

بله، کشور ایران به دلیل شرکت سالانه 30.000 متقاضی ایرانی در امتحان گوته جزء 5 کشور اول جهان از لحاظ برگزاری می باشد.

  1. روش دسترسی متقاضی به نمونه سوالات تعیین سطح گوته چیست؟

متقاضیان می توانند از دانلود نمونه سوالات گوته a1 و یا نمونه سوالات گوته b1 و دیگر سطوح در اینترنت استفاده کنند.

  1. نمره لازم آزمون Goethe چگونه محاسبه می شود؟

اگر متقاضی به حدود 60% سوال ها پاسخ صحیح داده باشد و در بخش های مختلف نیز نمره لازم را کسب کرده باشد، در این آزمون پذیرفته می شود.

  1. برای مهاجرت تحصیلی به آلمان به چه سطح آزمون گوته نیاز داریم؟

متقاضیان بر اساس نیاز و درخواست دانشگاه ها به مدرک امتحان گوته a1 و امتحان b1 گوته و در برخی دانشگاه ها به b2 نیاز دارند.

  1. مدت زمان اعتبار مدرک آزمون گوته چقدر است؟

برای تحصیل در دانشگاه ها تا دو سال و برای اخذ اقامت تا همیشه و مادام العمر اعتبار دارد.

  1. مرجع برگزاری آزمون Goethe در ایران چه مرکزی است؟

موسسه گوته در تهران.

  1. تاریخ آزمون Goethe در ایران چه زمانی است؟

تاریخ امتحان a1 و سطوح دیگر در محل برگزاری آزمون آلمانی در موسسه Goethe ایران DSIT در آخر هر ماه شمسی می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *