افتتاح حساب بانکی در کانادا

زمانی که برای مهاجرت تصمیم می گیرید، لازم است که برای مولفه های گوناگونی اقدام نمایید. در واقع در روند مهاجرت جزئیات بسیاری وجود دارد که بررسی آن ها می تواند به شما در روند فعالیت های تان کمک بسیار زیادی کند. برای مهاجرت می بایست در ابتدا روش و روند خود را انتخاب نمایید و سپس بر مبنای آن جزئیات مورد نظرتان را بررسی کنید. اگر تمایل دارید که برای مهاجرت اقدام نمایید جزئیات باید با توجه به نظر متخصصان مورد بررسی قرار گیرد. در این راستا یکی از مهم ترین مولفه ها مسئله مالی می باشد. در این مقاله نیز ما به بررسی دقیق روند افتتاح حساب بانکی در کانادا می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر است که از سالیان دور افراد زیادی با اهداف مختلف وارد این کشور شده اند. برای مهاجرت به کانادا می توانید از راه های خاصی اقدام نمایید. این راه ها برای هر ضخی با انتخاب های متفاوت و شرایط متفاوتی موجود هستند. برای مهاجرت به کانادا می توانید از روش هایی مانند مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا، مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا، مهاجرت از طریق ازدواج در کانادا، مهاجرت از طریق تولد فرزند در کانادا و غیره اقدام نمود. هر کدام از این روش ها نیاز به بررسی دقیق دارند. از این رو شما می توانید به کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز می باشذ.

افتتاح حساب بانکی در کانادا

همان طور که در ابتدای این مقاله بیان کردیم برای مهاجرت به کانادا می توان از راه های بسیار زیادی اقدام نمود. برای این که بتوانید به این کشور مهاجرت کنید لازم است تا این روش ها را بررسی نمایید. شما می توانید از طریق تحصیل در کانادا اقدام کنید. مثلا می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا یا هر رشته دیگری اقدام نمایید. البته شما می توانید برای کار در کانادا و اخذ ویزای کاری کانادا نیز اقدام نمایید. یکی دیگر از روش های مهاجرت نیز سرمایه گذاری در کانادا است. سرمایه گذاری در کانادا نیز به روش هایی مانند خرید ملک در کانادا یا ثبت شرکت در کانادا امکان پذیر است. دقت داشته باشید که برای هر روش مهاجرتی، دقت به مسئله مالی از اهمیت زیادی برخوردار است.

از این رو لازم است تا شما برای افتتاح حساب بانکی در کانادا اقدام نمایید. البته دقت داشته باشید که برای سرمایه گذاری در کانادا، افتتاح حساب بانکی در این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. اما نکته مهم تر این است که آیا می توان از خارج از کانادا برای حضور در این کشور و افتتاح حساب بانکی در این کشور اقدام نمود؟! افتتاح حساب بانکی در کانادا به روش های مختلفی امکان پذیر است و بر مینای آن می توان در این زمینه اقدام نمود. برای افتتاح حساب در کانادا باید ببینید که می خواهید چه مدل حسابی را باز کنید و چه هدفی از این افتتاح حساب خواهید داشت.

این کار در زمینه انتخاب نوع حساب کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. در کانادا، به شرط داشتن شناسه مناسب ، شما حق دارید یک حساب بانکی در یک بانک یا یک اتحادیه اعتباری تحت نظارت فدرال باز کنید. هنگام مهاجرت به کانادا، به ویژه اگر در این کشور کار می کنید، مدیریت امور مالی در کانادا کاری است که باید انجام دهید. امور مالی شامل مواردی مانند افتتاح حساب بانکی و درک سیستم مالیات است.

نحوه افتتاح حساب بانکی در کانادا

اگر فکر می کنید که چگونه یک حساب بانکی در کانادا به عنوان یک فرد غیر مقیم افتتاح کنید ، این زیر بخش تمام آنچه را که باید بدانید توضیح می دهد. اولین سوال شما ممکن است این باشد که آیا می توانید در کانادا حسابی را باز کنید؟! پاسخ به این سوال مثبت است. اما باید به خاطر داشته باشید که ممکن است برای افتتاح حساب نیاز داشته باشید که به صورت حضوری وارد این کشور شوید. اما گاها با توجه به ملیت یا محل زندگی می توان این کار را به صورت آنلاین هم انجام داد.

نحوه افتتاح حساب بانکی در کانادا

نحوه افتتاح حساب بانکی در کانادا

در واقع قبل از اینکه حساب کاربری برای شما افتتاح شود ، بانک های کانادایی معمولاً از شما می خواهند در این کشور اقامت داشته باشید. این مسئله بدان معنی است که برای افتتاح حساب بانکی خود در کانادا، به اثبات آدرس ، اسناد هویتی ، اسناد مهاجرت و شماره مرجع صادر شده توسط دولت نیاز دارید. البته مدل های دیگری هم برای افتتاح حساب بانکی در کانادا وجود دارد. هر کدام از این مدل ها دارای شرایط خاصی هستند که لازم است تا این شرایط به دقت مورد بررسی قرار گیرد. اما ببینیم که کدام یک از مدل ها مناسب هستند. این مدل ها را در ادامه ارايه می دهیم.

مدل های افتتاح حساب در کانادا

ینا افتتاح حساب های بانکی در کانادا از اهمیت بسیار بالایی برخورداز است و مدل های مختلفی برای افتتاح حساب موجود است. در اینجا گزینه های مختلفی وحود دارد که می توانید برای افتتاح حساب به آن ها رسیدگی کنید. مدل اول بانک خبرنگار ها در کانادا هستند. برخی از بانک ها از قبل با بانک های کانادایی ارتباط برقرار می کنند و در این صورت، ممکن است بتوانید به بانک محل زندگی خود مراجعه نمایید و ازآن ها برای افتتاح حساب بانکی در کانادا کمک بگیرید. البته دقت داشته باشید که همه بانک ها این روابط را ندارند و حتی اکر این صورت هم باشد ممکن است یک بانک کانادایی اجازه باز کردن حساب را به شما ندهد. مدل بعدی حساب ها در کانادا برای افتتاح حساب بانکی های بین الملی می باشد.

در این حالت شما می توانید یک حساب خارج از کشور خود را در کانادا باز کنید. اما دقت داشته باشید که در این حالت شما باید شرایط خاصی داشته باشید و مبلغ زیادی را در حساب خود واریز نمایید. در این حالت لازم است تا موجودی بالای خود را در حساب ها خفظ نمایید. روش بعدی این است که با یک بانک کانادایی در مورد افتتاح حساب خود به عنوان یک فرد غیر مقیم صحبت کنید. این حالت را می توان به عنوان یکی از بهترین گزینه ها در نظر داشت. در واقع شما می توانید با یک بانک کانادایی وارد صحبت شوید و از آن ها بپرسید تا ببینید که می توانید در این بانک حساب باز کنید یا نه. 

انواع مدل های حساب بانکی در کانادا

در این مقاله هدف ما بررسی حساب های بانکی در کانادا می باشد که برای افراد غیر مقیم هم می تواند سوالی مهم باشد. افتتاح حساب بانکی در کانادا نیز با شرایط خاصی امکان پذیر است و بر مبنای آن لازم است تا حساب مورد نظر را باز کرد. اما در این بخش از مقاله ما قصد داریم انواع مدل های حساب بانکی در کانادا را مورد بررسی قرار دهیم. عمده حساب های بانکی موجود در کانادا حساب های چک یا پس انداز هستند.

حساب های خرید مانند حساب های جاری در سایر کشور ها هم کار می کنند و خدمات خاصی را ارائه می دهند. این خدمات هم عبارتند از: دسترسی بانکی آنلاین به حساب ها، بررسی صورت حساب ها و سایر پرداخت ها، شرایط انتقال حساب، نقل و انتقالات بانکی و بدهی های مستقیم و غیر مستقیم، پرداخت های دوره ای، کارت های بدهی و فرایند برداشت از خودپرداز ها. مدل بعدی نیز حساب های پس انداز است. حساب پس انداز به شما امکان می دهد با گذشت زمان پس انداز کنید و سود پس انداز خود را پرداخت نمایید

حساب های پس انداز در بانک های کانادا شرایط خاصی دارند. به طور مثال برای حساب های پس انداز محدودیت هایی در زمینه این که چند بار می توانید از حساب پس انداز پول برداشت کنید وجود خواهد داشت. برای افتتاح انواع مدل های حساب بانکی در کانادا باید به بانک های مهم کانادایی مراجعه نمایید. این بانک ها به عنوان بانک های برتر عبارتند از: رویال بانک کانادا، بانک  TD، اسکوشیا بنک، بانک مونترال و بانک تجارت شاهنشاهی کانادا. البته برخی از بانک های بین المللی در این کشور نیز وجود دارند و می توان حساب هایی را در آن ها باز کرد.

اسناد و مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی در کانادا

حساب های بانکی خاصی در کانادا وجود دارند که انواع مختلفی وحود دارند. برای این که بتوانید در زمینه افتتاح حساب های بانکی در کانادا اقدام نمایید، لازم است تا اسناد و مدارک لازم را برای این کار را به دقت مورد بررسی قرار دهید. اسناد مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در کانادا به عنوان فرد غیر مقیم این کشور عبارتند از: پاسپورت معتبر، اسناد هویتی مانند شناسنامه یا گواهینامه رانندگی یا کارت اعتباری، اسناد مهاجرتی و شماره بیمه اجتماعی. ممکن است بانک های مختلف به اسناد مختلفی احتیاج داشته باشند ، بنابراین بهتر است برای اطلاعات کامل با شعبه انتخابی خود تماس بگیرید. اما شرایط برای بانک های آنلاین کاملا متفاوت هستند.

ممکن است شما به این فکر کنید که بانک های آنلاین ایمن نیستند و نمی شود به آن ها اطمینان کرد اما واقعیت به این صورت نیست. راه اندازی آنلاین حساب بانکی کانادا روندی سریع و آسان است. اطلاعات و دستورالعمل های دقیق در مورد چگونگی انجام این کار معمولاً در وب سایت بانک یافت می شود. اسناد مورد نیاز برای این کار عبارتند از: پاسپورت و گذرنامه، اوراق مهاجرتی و اجازه اقامت موقت ، کار یا اجازه تحصیل.

برخی از برترین بانک های آنلاین در کانادا عبارتند از: اسکاتیابانک آنلاین، بانک RBC، بانک CIBC و غیره. دقت داشته باشید که با ویزای توریستی هم در کانادا می توانید حساب بانکی باز کنید. معمولاً افراد قبل از تأیید اقامت موقت یا دائمی رسمی خود ، باید حساب بانکی خود را باز کنند. این ممکن است دشوار باشد ، اما غیرممکن نیست. اولین قدم این است که با بانکی که انتخاب کرده اید تماس بگیرید و از آنها بپرسید چه کاری می توانند برای کمک به شما انجام دهند.

هزینه های مرتبط با بانک های کانادایی

در روند افتتاح حساب بانک های کانادایی لازم است تا به بررسی هزینه هایی در این کشور پرداخته شود. این هزینه ها برای افتتاح بانک های کانادایی مولفه های بسیار زیادی را ارائه می دهند. برای این که بتوانید در بانک های کانادا حساب های بانکی را افتتاح نمایید و پول خود را در آن نگه دارید، لازم است تا به صورت ماهیانه هزینه هایی را پرداخت کنید. این کار برای نگهداری حساب بانکی در کانادا می باشد. اصولا این هزینه ها برای دانشجویان رایگان است. البته توجه داشته باشید کههر بانک متفاوت است ، اما بسیاری از آن هابانکداری رایگان دانشجویی را ارائه می دهند. در واقع شما باید این انتظار را داشته باشید که به طور ماهیانه هزینه ای را پرداخت نمایید.

هزینه های مرتبط با بانک های کانادایی

هزینه های مرتبط با بانک های کانادایی

این هزینه ها برای هر بانک متفاوت است. برخی از بانک های کانادایی ماهیانه کم تر از یازده دلار را دریافت می کنند اما برحی دیگر هزینه های بیشتری را در این باره از شما دریافت می کنند. البته دقت داشته باشید که استفاده از خودپرداز هم دارای هزینه است. البته استفاده از خودپرداز های بانک مورد نظر و دارای حساب بدون هزینه می باشد. اما برای باقی بانک ها لازم است تا هزینه پرداخت شود. در واقع برای بانک های دیگر باید دو دلار پرداخت نماید. 

سوالات متداول در ارتباط با افتتاح حساب بانکی در کانادا

  1. آیا کانادا کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله کانادا یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل و زندکی می باشد.

  2. چه روش هایی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد؟

    از جمله این روش ها عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا، سرمایه گذاری در کانادا و غیره.

  3. آیا افتتاح حساب بانکی در کانادا برای افراد غیر مقیم ممکن است؟

    بله افتتاح حساب بانکی در کانادا برای این افراد ممکن می باشد.

  4. آیا با ویزای توریستی امکان افتتاح حساب بانکی در کانادا موجود است؟

    بله با داشتن ویزای توریستی می توان برای افتتاح حساب بانکی اقدام نموپ.

  5. چه مدارکی برای افتتاح حساب بانکی در کانادا لازم است؟

    این مدارک عبارتند از: پاسپورت، مدارک هویتی، مدارک مربوط به مهاجرت و غیره.

  6. چه مدل حساب هایی برای افتتاح حساب بانکی در کانادا موجود است؟

    این مدل ها عبارتند از: حساب های پس انداز، حساب های چک، حساب های جاری و غیره.

  7. چه بانک هایی برای افتتاح حساب بانکی در کانادا مناسب هستند؟

    این بانک ها عبارتند از: رویال بانک کانادا، بانک  TD، اسکوشیا بنک، بانک مونترال و بانک تجارت شاهنشاهی کانادا.

  8. بانک های بین المللی برای افتتاح حساب بانکی در کانادا کدامند؟

    بانک های بین المللی کانادا برای افتتاح حساب عبارتند از: اسکاتیابانک آنلاین، بانک RBC، بانک CIBC و غیره.

  9. خدمات حساب های بانکی در کانادا چه مواردی هستند؟

    خدمات مربوط به حساب های بانکی دسترسی بانکی آنلاین به حساب ها، بررسی صورت حساب ها و سایر پرداخت ها، شرایط انتقال حساب و غیره.

  10. آیا افتتاح حساب بانکی در کانادا به صورت آنلاین امنیت دارد؟

    بله حساب های بانکی آنلاین از امنیت بالایی برخوردار هستند.

  11. آیا برای نگهداری پول در حساب های کانادایی نیاز به پرداخت هزینه است؟

    بله در این حالت لازم است تا هزینه هایی به صورت ماهیانه پرداخت شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *