SkilWorker Canada

در این مطلب میخوانید

کشور کانادا به عنوان کشوری مهاجر پذیر و دارای امکانات بسیار خوب از نظر رفاهی است. حقوق شهروندی و اجتماعی کانادا نیز، باعث علاقه بسیاری از افراد برای مهاجرت به این کشور شده است. با این وجود ممکن است همه افراد دارای امکانات کافی برای مهاجرت آسان به این کشور را نداشته باشند. عده ای از افراد ممکن است تحصیل و یا سرمایه گذاری مالی را به عنوان گزینه هایی برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنند. اسکیل ورکر کانادا نیز، یکی از شرایط در سهولت اخذ اقامت دائم کانادا است. به همین منظور موسسه ما این مقاله را برای آشنایی بیشتر شما با skill worker در کانادا تهیه کرده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اسکیل ورکر کانادا چیست؟

یکی از سیاست های دولت کانادا برای بهبود وضعیت اقتصادی و جذب نیروی کار ماهر از سایر کشورها، اسکیل ورکر کانادا است. اسکیل ورکر به معنای نیروی کار ماهر است. افرادی که قصد مهاجرت از این طریق را دارند باید در حوزه های کاری که خود کشور کانادا مشخص نموده است، دارای تجربه و مهارت کافی باشند. متقاضیان کسب اقامت دائم، در صورت ارائه مدرک لازم برای اثبات داشتن تجربه کافی در عنوان شغلی مورد نظر خود، می‌توانند در هر استانی از کانادا اقامت داشته باشند.

نگاه اجمالی به  اسکیل ورکر کانادا

در دولت کانادا برخی رشته ها به عنوان رشته های ارزشمند معرفی می شوند که این کشور در آن ها نیاز به نیروی کار دارد، چرا که این حوزه ها با کمبود کار مواجه هستند. اگر افراد در زمینه رشته هایی که دولت کانادا اعلام نیاز کرده تحصیل کرده باشند و سابقه کاری مرتبط با این رشته را نیز داشته باشند، می توانند از طریق برنامه اسکیل ورکر به کشور کانادا مهاجرت نمایند. مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت است و در بین ایرانی ها روشی محبوب به شمار می رود. افراد پس از 3 سال اقامت دائم و پیوسته در کانادا می توانند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام نمایند. متقاضیان برای دریافت اسکیل ورکر باید واجد شرایط باشند، مواردی مثل میزان تحصیلات، شرایط سنی، مدرک زبان، سابقه کار و پیشنهاد شغلی معتبر از تاثیرگذار ترین معیار ها برای این برنامه به شمار می روند. افراد برای شرکت در برنامه اسکیل ورکر کانادا نیاز به تمکن مالی دارند که این مقدار برای هر نفر حدود 13 هزار دلار می باشد.

3 نوع متداول برنامه اسکیل ورکر کانادا

کشور کانادا سه برنامه برای اخذ اقامت دائم، از طریق کار و به ویژه اسکیل ورکر کانادا فراهم نموده است. این سه برنامه شامل برنامه فدرال، برنامه استان کبک و همچنین برنامه اقامت دائمی استانی هستند. در ادامه مقاله هر سه برنامه را با ذکر جزئیات شرح می‌دهیم:

برنامه فدرال(FSWP) برای اقامت دائم کانادا از طریق کار

این برنامه ویژه افرادی است که قصد اقامت در استاندی به جز کبک را دارند. زیرا استان کبک شرایط کاملا متفاوتی برای اقامت دائم و همچنین اسکیل ورکر کانادا در نظر گرفته است. افرادی که از این طریق اقدام می‌کنند باید مدارکی دال بر برخورداری از تخصص و تجربه و مهارت کافی در یک حیطه شغلی خاص را به دولت کانادا ارائه دهند. ثبت اطلاعات و کلیه کارهای مرتبط با اسکیل ورکر کانادا فدرال باید از طریق سیستم اینتری اکسپرس(Express Entry)انجام شود. خواندن مقالات مرتبط: تفاوت شهروندی و اقامت کانادا

3 گام مهم برای FSWP

افرادی که اسکیل ورکر از طریق برنامه فدرال را انتخاب می‌کنند باید سه گام زیر را برای مهاجرت به کانادا تحت عنوان نیروی ماهر کار انجام  دهند:

  • ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری: گام اول برای اسکیل ورکر FSWP، ثبت نام در این حساب است. ایجاد پروفایل در این سیستم به معنی اعلام علاقه مندی و آمادگی شما برای مهاجرت کاری به کانادا است. ارائه مدرک زبان، سابقه کاری و همچنین مدرک تحصیلی در این سیستم ضروری است. این سه مورد، اولین پیش نیاز های مهم برای تایید از سمت سیستم اکسپرس اینتری هستند.
  • امتیازات متقاضیان: سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس اینتری(CRS) بر اساس مشخصات وارد شده در پروفایل کاربری، این امتیاز دهی را انجام می‌دهد. فقط افرادی مجاز به دریافت اقامت دائم کاری هستند که، امتیاز مورد نظر این سیستم را کسب کنند.
  • دریافت دعوت نامه ITA از طرف دولت کانادا: دولت کانادا این دعوت نامه را برای افرادی که داری نمره مورد نظر سیستم هستند ارسال می‌نماید.

معیارهای امتیاز بندی سیستم اینتری اکسپرس

  • سن: این معیار، 12 امتیاز دارد. افراد در رده سنی 18 تا 35 سال این امتیاز را به صورت کامل دریافت می‌کنند. امتیاز افراد بالای 35 سال متفاوت و کمتر از این مقدار است. در صورتی که فردی بالای 47 سال باشد نیز، امتیازی دریافت نخواهد کرد.
  • تحصیلات: در زمان ارائه مدرک تحصیلی باید مدرکی مورد تایید کانادا ارائه نمود. حداقل امتیاز متعلق به مدرک دیپلم با 5 امتیاز است و حداکثر امتیاز هم مخصوص مدرک دکتری با امتیاز 25 است.
  • سابقه کاری مرتبط و یا جاب آفر کانادا: اگر فردی در کشور کانادا مشغول به کار باشد و یا پیشنهاد کاری از سمت کارفرمایی در کانادا داشته باشد می‌تواند با ارائه مدرک در این زمینه، 10 امتیاز کسب کند.
  • مدرک زبان: ارائه مدرک زیان نیز از الزامات اسکیل ورکر کانادا محسوب می‌شود. افراد باید مدرک مهارت زبان کانادا(CLB)، فرانسوی و یا آیلتس را مبنی بر تسلط کامل بر زبان ارائه دهند.
  • شرط تطبیق پذیری ویژه افرادی که ساکن کانادا هستند: اگر خود فرد، همسر وی و یا خانواده درجه یک او در کانادا سابقه کار و یا اقامت دارند، 5 امتیاز به عنوان امتیاز تطبیق پذیری برای او در نظر گرفته می‌شود.

مجموع این امتیاز ها 100 است. حداقل نمره قابل قبول توسط سیستم اینتری اکسپرس برای پذیرش متقاضیان، 67 است. بعد از جمع این امتیازات افرادی که نمره مورد نظر سیستم اکسپرس اینتری را کسب نمایند می‌توانند ظرف مدت حداکثر 2 ماه، نسبت به ارسال کامل مدارک خود اقدام نمایند. مدارک لازم شامل موارد زیر هستند:

  • مدارک کامل پزشکی
  • ارائه مدرک مبنی برا توانگری مالی
  • عدم سابقه کیفری

هزینه زمانی و مالی مورد نیاز برای اسکیل ورکر فدرال

مدت زمان انتظار برای دریافت اسکیل ورکر کانادا 6 ماه و یا کمتر است. هزینه های مالی، بر اساس هزینه بررسی درخواست و هزینه دریافت اقامت دائم کانادا تعیین می‌شود. همچنین افرادی که دارای نامزد، همسر و فرزند جوانتر از 22 سال و مجرد هستند باید هزینه های بیشتری پرداخت نمایند. هزینه های لازم برای خود فرد چیزی در حدود 1040 دلار است. هزینه های مربوط به همسر و فرزند نیز به ترتیب 1040 و 150 دلار است.

سیستم نیروی کار ماهر کبک QSWP

استان کبک برای اقامت کاری کانادا برنامه ای کاملا متفاوت با سایر استان ها دارد. سه تفاوت اصلی برنامه اسکیل ورکر کبک با سایر استان های کانادا در ادامه ذکر شده اند:

  • عدم نیاز به داشتن جاب آفر از سوی کارفرمایان کانادایی
  • استان کبک لیست مشاغل خاصی را به عنوان مشاغل مورد نیاز ارائه نکرده است
  • انجام مراحل مهاجرت به کبک در سیستمی متفاوت با اینتری اکسپرس به نام اسکیل ورکر کبک QSWP

Skilled Worker Canada

مراحل ثبت نام برای اسکیل ورکر کبک

ثبت نام در سیستم QSWP: ثبت نام در این سیستم مانند سیستم CSR است. فقط، ثبت نام باید در بخش استان کبک انجام شود. به همین منظور باید حسابی در پرتال Arrima ایجاد شود. در این پرتال پروفایلی تحت عنوان EOI تعریف شده است. ایجاد این پروفایل به معنی علاقه مندی به مهاجرت به استان کبک به عنوان اسکیل ورکر کانادا در کبک است. بعد از مرحله اول، در صورت تایید توسط سیستم، افراد باید درخواست خود را از طریق پرتال Mon Project ارسال کنند. افرادی که در این پرتال ثبت نام می‌کنند، پس از طی مراحلی مانند پرداخت آنلاین وجه و… کاندید دریافت مدرک CSQ می‌شوند. در مرحله سوم، پس از اتمام مراحل CSQ فرد صلاحیت دریافت اقامت دائم را خواهد داشت. CSQ مانند ITA است. بعد از دریافت این دعوت نامه، در صورت تایید فرد از نظر پزشکی، تمکن مالی و همچنین عدم سابقه کیفری، اقامت دائم اسکیل ورکر کانادا در استان کبک برای وی صادر می‌شود.

معیارهای لازم امتیاز بندی برای اسکیل ورکر کانادا در کبک

معیارهای امتیاز بندی در استان کبک به صورت زیر هستند:

  • سن: 16 امتیاز
  • جاب آفر: حداکثر 14 امتیاز
  • تحصیلات: 14 امتیاز
  • سابقه کاری: 8 امتیاز
  • مدرک زبان: 22 امتیاز

حداقل امتیاز لازم برای متقاضیان، در صورت مجرد بودن 50 امتیاز و در صورت متاهل بودن 59 امتیاز است.

هزینه زمانی و مالی مورد نیاز برای اسکیل ورکر کبک

زمان مورد نیاز برای بررسی درخواست مشخص نیست و کاملا متغیر است. هزینه لازم برای هر فرد در صورت مجرد بودن 798 دلار است. همچنین هزینه لازم برای همسر و یا فرزند وی 171 دلار است.

برنامه اسکیل ورکر استانی کانادا(PNP)

استان های مختلف کانادا، دارای برنامه های متفاوتی برای علاقه مندان به مهاجرت از طریق اسکیل ورکر کانادا هستند. مزیت این مورد نسبت به دو مورد قبلی، سرعت بالاتر پیگیری درخواست متقاضیان است. اما سیاست کلی برنامه های PNP نیز توسط دولت فدرال تعیین می‌شود. با توجه به برنامه های استانی ویژه هر استانی، برنامه های متفاوتی نیز متفاوت هستند. برنامه هایی مانند اینتری اکسپرس، کارآفرینی و کارآفرین تحصیلات تکمیلی، حمایت کارفرما از جمله این برنامه ها هستند. اکثر استان ها معمولا سعی می‌کنند که از برنامه اینتری اکسپرس حمایت کنند. در این صورت، دریافت دعوت نامه ITA برای متقاضیان راحتتر است. در واقع کسب امتیاز 600 از سمت استان ها برای برنامه CRS یک پوان مثبت برای دریافت راحتتر ITA به حساب می آید.

مراحل ثبت نام برای اسکیل ورکر استانی کانادا

  • ثبت نام در اینتری اکسپرس: مراحل کلی ثبت نام، مانند ثبت نام برای نیروی کار ماهر فدرال است. اما متقاضیان باید در قسمت مربوط به نامزدی، استان هدف خود را انتخاب نمایند.
  • دریافت تایید نامزدی از سمت استان: بعد از ثبت نام در اینتری اکسپرس استان مورد نظر باید شما را تایید کند. در این مرحله شماره پروفایل اینتری اکسپرس و همچنین کد اعتبار سنجی متقاضی کار لازم است. در صورت تایید از سمت استان مورد نظر، شما 600 امتیاز استانی دریافت می‌کنید.

معیار های لازم برای امتیاز دهی استانی اسکیل ورکر کانادا

در این قسمت، معیار های لازم برای امتیاز دهی استانی اسکیل ورکر کانادا را بیان می‌کنیم:

  • سن: 12 امتیاز
  • سطح تحصیلات: 23 امتیاز
  • سابقه کاری: 15 امتیاز
  • مدرک زبان: 20 امتیاز

ویزای اسکیل ورکر کانادا

ویزای اسکیل ورکر کانادا چیست؟ در جواب این سوال باید بگوییم، این ویزا یک ویزای تخصصی مربوط به کارگران حرفه ای فدرال است که بر اساس توانایی نیرو های کار به آن ها داده می شود تا کمبود کارگر متخصص در کانادا را جبران کنند. متقاضیان برای استفاده از برنامه اسکیل ورکر کانادا باید از طریق برنامه اکسپرس اینتری اقدام نمایند. برای دریافت ویزای اسکیل ورکر کانادا، متقاضیان باید دارای ویژگی های خاصی باشند که این ویژگی ها می توانند، شانس قبولی کارگران و دریافت اقامت دائم کانادا را افزایش دهند. این ویژگی ها عبارتند از: میزان تحصیلات، رشته تحصیلی، سابقه کاری و تسلط بر زبان انگلیسی. اگر متقاضیان با تجربه و حرفه ای باشند می توانند ویزای اقامت دائم برای خود و خانواده شان دریافت کنند و بعد از مدتی تابعیت و شهروندی این کشور را از آن خود کنند.

محاسبه آنلاین مدت زمان صدور ویزای اسکیل ورکر کانادا

متقاضیان برای این که بدانند چه مقدار زمان برای صدور ویزای اسکیل ورکر کانادا طول می کشد، می توانند از طریق سایت ثبت نام اسکیل ورکر کانادا در لینک زیر اقدام کنند. برای این کار بعد از ورود به لینک زیر باید از قسمت Select an application type برنامه مهاجرتی خود را انتخاب کنند، در قسمت Which temporary residence application مورد مربوط به روش مهاجرتی خود را انتخاب نموده و سپس بر روی دکمه get processing times کلیک نمایند.

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/application/check-processing-times.html

نحوه اقدام برای اسکیل ورکر کانادا

برنامه اسکیل ورکر کانادا از زیرمجموعه های اکسپرس انتری محسوب می شود، به همین خاطر متقاضیان ابتدا باید یک پروفایل اکسپرس انتری برای خود ایجاد کنند. در این پروفایل اطلاعاتی از قبیل رزومه، مدرک زبان، تحصیلات دانشگاهی و … قرار داده می شود که در این مرحله بسته به شرایط و ویژگی های افراد به آن ها امتیاز تعلق می گیرد. امتیاز اسکیل ورکر کانادام می تواند تا سقف 100 افزایش یابد. CRS و یا System Comprehensive Ranking در واقع همان سیستم جامع امتیازدهی می باشد که حداقل نمره لازم برای این سیستم 67 می باشد. افراد در صورتی که به حداقل امتیاز ممکن در این سیستم دست پیدا کنند، وارد یک استخر می شوند و منتظر می مانند تا نوبت آن ها برسد.

 

ویزای اسکیل ورکر کانادا یک برنامه مهاجرتی است که در اختیار افراد متخصص قرار می گیرد تا کمبود نیروی کار در این کشور جبران شود

در واقع برای مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر، شما باید از فیلتری عبور کنید تا به مرحله اول برسید. مرحله اول، ورود به سیستم اکسپرس اینتری برای گزینش شدن می باشد و مرحله دوم انتخاب از میان هزاران نفری که مثل شما برای مهاجرت به کانادا درخواست داده اند. ورود به استخر، فاکتور هایی که در بالا به آن اشاره شد را لازم دارد (مدرک زبان، تحصیلات، سابقه کاری و سن) و خروج از استخر، گزینش شما از میان متقاضیان خواهد بود. بعد از انتخاب افراد واجد شرایط برای مهاجرت، دعوت نامه ای برای آن ها ارسال می شود که ITA نام دارد.

اسکیل ورکر کانادا چه شرایطی دارد؟

متقاضیان در ابتدا باید امتیاز مورد نیاز برای اسکیل ورکر را کسب کرده باشند که بین 67 تا 100 می باشد و در مرحله دوم نیز امتیازی بین 400 تا 1200 دریافت کنند. بعد از کسب این امتیاز ها متقاضیان شرایط لازم برای اسکیل ورکر کانادا را کسب خواهند کرد. حال به شرایط لازم برای دریافت امتیاز اسکیل ورکر کانادا و مجاز شدن دریافت ویزای اسکیل ورکر کانادا اشاره می کنیم.

سابقه کاری مرتبط

یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت کاری به کانادا و دریافت ویزای اسکیل ورکر کانادا، داشتن تخصص و سابقه کاری در یک زمینه می باشد. این سابقه کاری باید مرتبط با تحصیلات افراد و رشته تحصیلی پذیرش شده در این کشور باشد و همچنین در لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا وجود داشته باشد. مشاغل حرفه ای که شامل مواردی همچون پزشکی، دندانپزشکی، معماری و … می شوند در سطح مهارتی A رتبه بندی می شوند. مشاغل فنی همانند لوله کشی، برق کاری، سر آشپز و … در سطح مهارتی B  و مشاغلی همچون راننده کامیون، قصاب صنعتی و … در سطح مهارتی C  قرار می گیرند. همچنین مشاغلی از جمله کارگران صنعت نفت، نیرو های خدماتی و … در سطح مهارتی D  قرار خواهند گرفت.  متقاضیان باید در هر یک شغل هایی که تخصص دارند، حداقل یک سال تجربه کار تمام وقت در 10 سال گذشته داشته باشند. پس از عقد قرارداد افراد باید مدارک مربوط به سابقه کاری خود را ترجمه کرده و به موسسه مورد نظر تحویل دهند.

داشتن مهارت زبان

زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است که در بیشتر نقاط کانادا هم به این زبان صحبت می کنند. تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی از دیگر شروط دریافت ویزای اسکیل ورکر کانادا می باشد. متقاضی باید مهارت های زبان در هر چهار زمینه خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را داشته باشد. حداقل نمره آیلتس برای اسکیل ورکر کانادا نمره 7 می باشد.

داشتن مدرک تحصیلی مرتبط

مدرک تحصیلی از مهم ترین شرایط ویزای اسکیل ورکر کانادا است و هر سطحی از تحصیلات بر مهاجرت افراد تاثیر گذار است. افراد باید حداقل مدرک کارشناسی ارائه دهند، اما در رشته های فنی و حرفه ای مدرک دیپلم نیز قابل قبول می باشد. مدارک تحصیلی متقاضیان باید توسط اداره مهاجرت کانادا بررسی شود و یا باید این مدرک تحصیلی در دانشگاه های کانادا اخذ شده باشد.

شرایط سنی

سن افراد نیز در مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر بی تاثیر نیست و هر چه افراد کم سن تر باشند، شانس بیشتری برای دریافت اسکیل ورکر کانادا خواهند داشت. به طور کلی بهتر است متقاضیان بین 18 تا 35 سال سن داشته باشند. با این حال افراد تا 52 سالگی نیز امکان اقدام برای ویزای اسکیل ورکر کانادا را خواهند داشت.

یکی از شرایط اسکیل ورکر داشتن  تحصیلات مرتبط با تخصص مورد نظر می باشد

مدارک لازم برای اسکیل ورکر کانادا

برای ارائه مدارک لازم نیازی به نسخه کاغذی نمی باشد و متقاضیان باید اصل مدارک خود را به صورت آنلاین در سیستم بارگذاری نمایند. لازم به ذکر است تمامی مدارک در صورتی که غیر از زبان انگلیسی و فرانسوی باشند، باید ترجمه گردند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای اسکیل ورکر کانادا به صورت زیر است:

  • اصل پاسپورت متقاضی
  • اصل شناسنامه
  • مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی
  • مدارک تمکن مالی (فقط نامه موجودی حساب بانکی مورد تائید است و سند ملکی، ارز دیجیتال و سهام قابل قبول نخواهد بود.)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • اصل مدارک اسناد ملکی
  • اصل مدارک اسناد شغلی
  • گواهی سلامت متقاضی
  • اصل سند ازدواج در صورت تاهل

انواع برنامه‌ اسکیل ورکر کانادا

در برنامه اسکیل ورکر کانادا متقاضیان چند گزینه مختلف برای مهاجرت به کانادا پیش روی خود دارند. افراد ممکن است برای برنامه فدرال شرایط لازم را داشته باشند و یا بخواهند در برنامه اسکیل ورکر کبک وارد شوند و یا مایل باشند برنامه های نامزدی استانی را دنبال کنند. بنابراین برای مهاجرت کاری به کانادا سه نوع برنامه اسکیل ورکر وجود دارد که به آن ها اشاره می کنیم.

  • برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا
  • برنامه اسکیل ورکر کبک کانادا
  • برنامه های مهاجرت استانی کانادا (PNP)

برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا Federal Skilled Worker Program))

برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا مختص نیرو های کاری ماهری است که قصد دارند در هر استان به جز کبک، مشغول به کار و زندگی شوند و اقامت داشته باشند. برنامه فدرال  یا FSWP یکی از مرسوم ترین و کاربردی ترین روش های مهاجرت کاری کانادا محسوب می شود.  برای استفاده از برنامه اسکیل ورکر فدرال افراد باید یک پروفایل اکسپرس انتری داشته باشند و سپس در صورتی که واجد شرایط باشند می توانند از این طریق به کانادا مهاجرت کنند.

برنامه اسکیل ورکر کبک کانادا

این برنامه برای کسانی است که قصد دارند به کبک مهاجرت کنند و در آن جا مشغول به کار شوند. ایالت کبک برای جذب نیروی کاری متخصص روش مخصوص یه خود را دارد و به کل با سیستم اسکیل ورکر فدرال کانادا متفاوت است. اسکیل ورکر کبک معیار های نمرده دهی و امتیاز دهی خاصی دارد و برای جذب نیروی متخصص از روشی متفاوت استفاده می کند. در این سیستم تمام افراد بالای 18 سال که متقاضی کار در کبک هستند، می توانند به صورت آنلاین در سیستم مهاجرتی کبک، پروفایلی تعریف کنند. آن ها می توانند مدارک و اطلاعات خود را در این پروفایل بارگذاری کنند. از روی مدارک و اطلاعات بارگذاری شده در پروفایل متقاضیان، امتیاز آن ها مشخص می شود. افراد برای واجد شرایط بودن در برنامه اسکیل ورکر کبک باید امتیاز کافی داشته باشند. این امتیاز مانند اسکیل ورکر فدرال کانادا به مواردی همچون تحصیلات، سن، مدرک زبان و سابقه کاری بستگی دارد. در صورتی که متقاضیان امتیاز لازم را دریافت کنند باید اقدام به تکمیل درخواست خود نمایند. برای این کار لازم است متقاضیان در پورتال Mon Projet درخواست داده و پرونده خود را تکمیل کنند. علاوه بر این پرداخت هزینه بررسی پرونده نیز الزامی است. این فرآیند 6 ماه زمان می برد.

متقاضیان برای این که در برنامه کبک واجد شرایط محسوب شوند، نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی ندارند. علاوه بر این برای برنامه اسکیل ورکر کبک، لیست مشاغل مورد نیاز لحاظ نشده است. لازم به ذکر است که مهاجرت کاری به کانادا از طریق اسکیل ورکر کبک، از طریق سیستم اکسپرس انتری انجام نمی شود. از این رو افراد باید در یکی از برنامه مهای مهاجرتی مربوط به همین استان شرکت کرده و گواهی دریافت نمایند.

برنامه های مهاجرت استانی کانادا (PNP)

یکی دیگر از انواع اسکیل ورکر هایی که افراد می توانند از طریق آن مهاجرت کاری به کانادا داشته باشند، برنامه مهاجرت های استانی می باشد. بسیاری از استان ها در کانادا اسکیل ورکر مخصوص به استان خود را ایجاد کرده اند تا افرادی که می خواهند به این استان ها مهاجرت کنند، از طریق همین برنامه ها اقدام نمایند. مزیت اقدام از طریق برنامه های استانی نسبت به سایر برنامه ها این است که افراد در زمان کم تری می توانند مهاجرت کنند و سریع تر به نتیجه خواهند رسید. متقاضیان می توانند با استفاده از روش استانی یا همان PNP اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

سیستم اکسپرس اینتری در برنامه اسکیل ورکر کانادا

از سال 2015 اداره مهاجرت کانادا سیستمی راه اندازی کرد به نام express entry که مربوط به مهاجرت و دریافت اقامت کانادا می باشد. در واقع سیستم اکسپرس اینتری یک سیستم مهاجرتی مخصوص نیرو های متخصص می باشد که به افرادی که واجد شرایط هستند، مجوز اقامت دائم می دهد. در این سیستم متقاضیان بر اساس میزان امتیازی که به دست می آورند رده بندی می شوند و در آخر به افرادی که دارای بیشترین امتیاز اسکیل ورکر کانادا هستند، اقامت کانادا ارائه می شود. متقاضیان در موارد مختلفی همچون سن، تحصیلات، سابقه کار و مهارت های زبان بررسی می شوند و به آن ها امتیاز تعلق می گیرد. سیستم اکسپرس اینتری درخواست های نیرو های متخصصی که از طریق اسکیل ورکر فدرال و اسکیل ورکر استانی اقدام کرده اند را بررسی می کند. همان طور که قبلا به آن اشاره شد اسکیل ورکر کبک از سیستم اکسپرس اینتری استفاده نمی کند. به طور کلی اکسپرس اینتری برنامه های زیر را در بر می گیرد:

  • برنامه اسکیل ورکر فدرال
  • برنامه اسکیل ورکر استانی
  • برنامه اسکیل تریدز فدرال
  • کلاس تجربه کانادایی

به یاد داشته باشید اکسپرس اینتری یک برنامه مهاجرتی نیست بلکه یک سیستم برای انتخاب برنامه های مهاجرتی می باشد.

برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر فدرال چه شرایطی دارد؟

حداکثر امتیازی که متقاضیان می توانند در برنامه اسکیل ورکر فدرال کسب کنند، 100 می باشد. همچنین حداقل نمره لازم برای قبولی در این برنامه امتیاز 67 است. از این رو اگر امتیاز متقاضیان بالای 67 شود واجد شرایط خواهند بود و با تهیه الزامات مربوط به برنامه فدرال می توانند یک پروفایل برای استخر اکسپرس اینتری ایجاد نمایند. ملزومات هم شامل مواردی همچون تجربه کاری، مهارت زبان و مدرک تحصیلی می باشند. هنگامی که شما با ساختن پروفایل در استخر اکسپرس اینتری قرار بگیرید، با استفاده از سیستم اکسپرس اینتری به پروفایل شما امتیاز داده می شود. در صورت کسب بالاترین امتیاز در مقایسه با رقبا، متقاضی برای مهاجرت کاری به کانادا دعوت می شود.

 

امتیاز لازم برای قبولی در برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا حداقل 67 می باشد

 

حال اگر در محاسبه امتیاز اسکیل ورکر کانادا فدرال این نمره کم تر از 67 باشد، افراد برای برنامه اسکیل ورکر فدرال واجد شرایط نخواهند بود. با این حال می توانید با انجام یک سری کار ها امتیاز خود را در این برنامه افزایش دهید. مثلا می توانید با ارتقای تحصیلی، بالا بردن نمره زبان و همچنین دریافت یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی سبب افزایش امتیاز خود در این برنامه شوید.

درخواست برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا چه مراحلی دارد؟

گرفتن اقامت دائم این کشور از طریق اسکیل ورکر فدرال کانادا، فرایندی دارد که در ادامه مرحله به مرحله آن را توضیح می دهیم. قبل از اقدام برای این برنامه لازم است متقاضیان شرایط لازم را به دقت مطالعه کنند و در صورت داشتن شرایط، اقدام به اپلای نمایند.

مرحله 1: یک حساب اکسپرس اینتری بسازید.

افراد در صورت داشتن شرایط لازم برای برنامه اسکیل ورکر فدرال، باید در سیستم اکسپرس اینتری یک پروفایل ایجاد کنند و اطلاعات و مدارک خود را در آن قرار دهند. این سیستم بر اساس مدارک و توانایی های افراد به آن ها امتیاز می دهد. افراد می توانند توانایی های خود را تقویت کرده و امتیاز خود را بالا ببرند. داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر تاثیر بسیاری در بالا بردن شانس متقاضیان در دریافت اقامت دارد.

مرحله 2: گرفتن دعوت نامه ITA

در صورت کسب بالاترین امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری، برای متقاضی دعوتنامه ارسال می شود که به آن ITA می گویند. معمولا هر دو هفته یک بار برای متقاضیانی که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند دعوت نامه صادر می شود.

مرحله3: برای درخواست اقامت دائم درخواست بدهید.

متقاضیان در صورت دریافت دعوت نامه، 60 روز فرصت دارند تا برای درخواست اقامت دائم اقدام کنند. درخواست های کاملی که دارای اسناد و مدارک لازم هستند، ظرف مدت 6 ماه و یا حتی کم تر بررسی می شوند.

مرحله 4: مدرک تمکن مالی و سایر مدارک را ارائه دهید.

در این مرحله متقاضیان باید گواهی تمکن مالی ارائه دهند که ثابت کند آن ها توانایی تامین هزینه های خود و خانواده شان را خواهند داشت. همچنین ارائه گواهی سوء پیشینه و نتایج معاینات پزشکی نیز در این مرحله باید انجام شود. در این مرحله مجدد تمام اطلاعات خود را بازبینی کنید و مدارک مورد نیاز را کامل کنید.

برای اسکیل ورکر فدرال کانادا چه الزاماتی مورد نیاز است؟

شرایط اسکیل ورکر کانادا شامل مواردی همچون تحصیلات دانشگاهی، مدرک زبان و سابقه کاری می باشد، که جزو اصلی ترین نیازمندی ها به شمار می روند. هر کدام از این ملزومات در برنامه اسکیل ورکر فدرال دارای امتیازی هستند که در نهایت مجموع این امتیازت تعیین کننده خواهد بود که افراد واجد شرایط هستند یا نه. در ادامه این فاکتور ها به همراه امتیاز مربوطه آورده شده است.

 

الزاماتحداکثر امتیاز
تحصیلات25 امتیاز
سن12 امتیاز
مهارت زبان28 امتیاز
سابقه کاری15 امتیاز
تطبیق پذیری10 امتیاز
داشتن جاب آفر10 امتیاز

 

همان طور که قبلا به آن اشاره شد، حداقل امتیاز اسکیل ورکر کانادا فدرال 67 و حداکثر امتیاز 100 می باشد.

 

اصلی ترین شرایط برای شرکت در برنامه مهاجرتی فدرال کانادا تحصیلات، سن، سابقه کاری و مهارت زبان می باشد

امتیازبندی اسکیل ورکر کانادا

متقاضیانی که قصد دارند برای ویزای اسکیل ورکر کانادا اقدام کنند، با توجه به مهارت ها و شرایطی که دارند امتیاز می گیرند و رتبه بندی می شوند. در اسکیل وورکر مهارت ها و امتیاز های افراد در دو مرحله سنجیده می شود. به این صورت که اگر متقاضیان در مرحله اول امتیاز لازم را کسب کردند به مرحله دوم می روند تا در مهارت های بیشتری ارزیابی شوند.

امتیازدهی اسکیل ورکر کانادا در مرحله اول

در این قسمت تمام مهارت های لازم در مرحله اول عنوان شده و امتیاز مربوط به هر کدام ذکر می گردد.

جدول امتیاز بندی اسکیل ورکر کانادا بر اساس مهارت زبان

در این جا نحوه امتیاز دادن به زبان های انگلیسی و یا فرانسوی در این برنامه آورده شده است.

 

سطح CLBListeningSpeakingReadingwriting
کم تر از CLB 7واجد شرایط نمی باشدواجد شرایط نمی باشدواجد شرایط نمی باشدواجد شرایط نمی باشد
CLB 74 امتیاز4 امتیاز4 امتیاز4 امتیاز
CLB 85 امتیاز5 امتیاز5 امتیاز5 امتیاز
CLB 9 یا بالاتر6 امتیاز6 امتیاز6 امتیاز6 امتیاز
حداکثر امتیاز24 امتیاز

 

نکته: CLB معیاری می باشد که اداره مهاجرت کشور کانادا برای بررسی سطح زبان افراد استفاده می کند که قابل تبدیل به آیلتس است. برای تبدیل CLB به نمره آیلتس برای اسکیل ورکر کانادا می توانیم از جدول زیر استفاده کنیم.

 

سطح CLBListeningSpeakingReadingwriting
CLB 44.54.03.54.0
CLB 55.05.04.05.0
CLB 65.55.55.05.5
CLB 76.06.06.06.0
CLB 87.56.56.56.5
CLB 98.07.07.07.0
CLB 108.57.58.07.5

 

جدول امتیاز بندی اسکیل ورکر کانادا بر اساس سابقه کاری

داشتن سوابق کاری مرتبط با تحصیلات دانشگاهی در برنامه اسکیل ورکر کانادا امتیاز محسوب می شود. به ازای هر سال سابقه کاری که متقاضیان داشته باشند، امتیاز خواهند گرفت. این سابقه کاری می تواند به صورت تمام وقت یعنی 30 ساعت در هفته و یا معادل آن به صورت پاره وقت باشد که حتما باید در آن حقوق و درآمد کسب کرده باشید. بنابراین انجام کار های داوطلبانه و بدون حقوق قابل قبول نخواهد بود. جدول امتیاز های ارائه شده به سوابق مختلف کاری به صورت زیر می باشد.

سابقه کارامتیاز
1 سال9 امتیاز
2 سال11 امتیاز
4 سال13 امتیاز
6 سال و یا بیشتر15 امتیاز

 

جدول امتیاز بندی اسکیل ورکر کانادا بر اساس تحصیلات

در صورتی که مدرک تحصیلی متقاضیان غیر از کانادا گرفته شده باشد، سازمان های مربوطه باید آن را بررسی کنند. هر سطح از تحصیلات امتیازی به خود اختصاص می دهد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

سطح تحصیلاتامتیاز
دیپلم5
کاردانی یک ساله15
کاردانی دو ساله19
یک مدرک کارشناسی21
دو مدرک کارشناسی22
کارشناسی ارشد23
مدرک دکترا25

 

جدول امتیاز بندی اسکیل ورکر کانادا بر اساس تطبیق پذیری

شرایط همسرمتقاضیان در صورت متاهل بودن نیز می تواند امتیاز کسب کند. حداکثر امتیاز قابل کسب برای همسران متقاضیان 10 امتیاز می باشد. امتیاز های مورد نظر به صورت جدول زیر می باشند:

تطبیق پذیریامتیاز
داشتن اقوام در کانادا5
سابقه کاری متقاضی در کانادا10
سابقه تحصیلات قبلی همسر متقاضی در کانادا5
سابقه تحصیلات متقاضی اصلی در کانادا5
سابقه کاری همسر متقاضی در کانادا5
سطح زبان همسر با حداقل) CLB  4 انگلیسی یا فرانسه)5

 

 

در اسکیل ورکر کانادا شرایط همسر متقاضیان نیز در دریافت امتیاز تاثیر گذار است

جدول امتیاز بندی اسکیل ورکر کانادا بر اساس سن

در بحث شرایط سنی در ویزای اسکیل ورکر کانادا، بالا ترین امتیاز به افرادی تعلق می گیرد که بین 18 تا 35 سال سن داشته باشند. حداکثر امتیاز نیز برای مبحث سن 12 امتیاز خواهد بود. برای اطلاع از امتیاز دهی به متقاضیان بر اساس سن به جدول زیر توجه کنید.

سن متقاضیامتیاز
زیر 18 سال0
18 تا 35 سال12 امتیاز
36 سال11 امتیاز
37 سال10 امتیاز
38 سال9 امتیاز
39 سال8 امتیاز
40 سال7 امتیاز
41 سال6 امتیاز
42 سال5 امتیاز
43 سال4 امتیاز
44 سال3 امتیاز
45 سال2 امتیاز
46 سال1 امتیاز
47 سال و بیشتر0

 

امتیاز پیشنهاد شغلی (جاب آفر) در اسکیل ورکر کانادا

متقاضیانی که پیشنهاد شغلی و یا جاب آفر دریافت کرده اند، 10 امتیاز خواهند گرفت و به حساب کاری آن ها اضافه می شود. از این رو شانس افراد برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر افزایش می یابد. دریافت جاب آفر از دو طریق برای افراد مفید است و روی درخواست آن ها تاثیر مثبت دارد. اول اینکه با داشتن جاب آفر متقاضیان 15 امتیاز به دست می آوردند (10 امتیاز در فاکتور جاب آفر و 5 امتیاز در فاکتور تطبیق پذیری) و در کسب حداقل امتیاز لازم برای مرحله اول (67 امتیاز) جلو می افتند. دوم اینکه در مرحله دوم و هنگامی که اکسپرس اینتری به افراد امتیاز می دهد، داشتن جاب آفر 50 تا 200 امتیاز خواهد داشت.

یک جاب آفر معتبر شرایطی دارد که عبارتند از:

  • باید حداقل برای یک سال باشد.
  • باید تمام وقت باشد یعنی حداقل 30 ساعت در هفته و همچنین مستمر بوده و حقوق داشته باشد.
  • باید در سیستم طبقه بندی ملی مشاغل کانادا در یکی از دسته های NOC 0, A, B باشد.

امتیازدهی اسکیل ورکر کانادا در مرحله دوم

در این مرحله مشخص شده است که چه افرادی شرایط اکسپرس اینتری را داشته اند و وارد استخر شده اند و اکنون باید از این متقاضیان، کسانی انتخاب شوند که امتیاز بیشتری دارند. در مرحله دوم به درخواست متقاضیان از طریق سیستم امتیازدهی اکسپرس اینتری امتیاز داده می شود. حد نصابی برای امتیاز ها در این مرحله لحاظ نشده است و اداره مهاجرت هر چند وقت یک بار قرعه کشی کرده و برای افرادی که امتیاز بالاتری دارند، دعوت نامه ارسال می کند تا برای اقامت کانادا اقدام نمایند. در مرحله خروج از استخر امتیاز کامل 1200 می باشد که 600 امتیاز آن به توانایی های فردی متقاضیان اختصاص داده شده است و 600 امتیاز بعدی مربوط به موارد دیگر می باشد. در این مرحله 600 امتیاز اصلی شامل موارد زیر خواهد بود:

  • فاکتور های سرمایه انسانی
  • قابلیت انتقال مهارت
  • امتیازات همسر

سایر مواردی که 600 امتیاز بعدی به آن تعلق می گیرند در بخش سایر امتیازات دسته بندی می شوند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

فاکتور های سرمایه انسانی (A و B)

در این قسمت فاکتور هایی مانند سن، مدرک تحصیلی، مهارت زیان و سابقه کاری متقاضیان به همراه همسرانشان ارزیابی می شود و به آن ها امتیاز تعلق می گیرد. بالاترین امتیازی که می توان در این بخش دریافت گرد 500 امتیاز است.

فاکتورحداکثر امتیاز اکسپرس اینتری بدون همسرحداکثر امتیاز اکسپرس اینتری با همسر
مدرک تحصیلی150150
سن110100
مهارت زبان160170
سابقه کار در کانادا8080

 

 

در امتیاز بندی متقاضیان اسکیل ورکر بر اساس سن، افراد بین 18 تا 35 ساله از بالا ترین امتیاز برخوردار خواهند بود

قابلیت انتقال مهارت (C)

در این مرحله چنان چه قابلیت انتقال مهارتتان را داشته باشید، حداکثر به 100 امتیاز دست خواهید یافت.

فاکتورحداکثر امتیاز اکسپرس اینتری بدون همسرحداکثر امتیاز اکسپرس اینتری با همسر
ترکیب سابقه غیر کانادایی و مهارت زبان و یا سابقه کار در کانادا5050
ترکیب مدرک فنی حرفه ای و مهارت زبان خارجی5050
ترکیب تحصیلات و دانش زبانی یا سابقه ی کار در کانادا5050

 

امتیازات همسر

امیازاتی که همسر متقاضی در این مرحله دریافت می کند نیز بر امتیاز کل تاثیرگذار است. همسر متقاضی در مواردی همچون مدرک زبان، تحصیلات و سابقه کار کانادایی مورد بررسی قرار می گیرد و امتیاز بندی می شود که حداکثر تا 40 امتیاز می تواند به دست آورد.

 

فاکتورامتیاز
مدرک زبان20
تحصیلات10
سابقه کار کانادایی10

 

 سایر امتیازات

همان طور که در بالا به آن اشاره شد، 600 امتیاز دیگر علاوه بر امتیاز های اصلی که نام برده شد وجود دارد. این امتیازات اضافی شامل موراد زیر می باشد:

  • پیشنهاد شغلی (جاب آفر) معتبر
  • نامزدی یک استان
  • مهارت بالا در زبان فرانسه
  • داشتن اقوام درجه یک در کانادا که مقیم و یا شهروند کانادا باشد.

همان طور که گفته شد، حداکثر امتیاز قابل دریافت در این موارد 600 امتیاز می باشد.

فاکتورحداکثر امتیاز اکسپرس اینتری بدون همسرحداکثر امتیاز اکسپرس اینتری با همسر
پیشنهاد شغلی معتبر200200
داوطلب استانی600600
اقوام درجه یک در کانادا دارای شهروندی و یا اقامت دائم کانادا1515
مهارت زبان فرانسوی3030

 

در پایان امتیازات اصلی و امتیازات اضافی با هم جمع می شوند و امتیاز کل را تشکیل می دهند. به طور کلی عدد ثابتی برای پذیرش افراد نمی توان در نظر گرفت و در هر دوره پایین ترین امتیازی که وجود دارد نشان می دهد که افراد برای خروج از استخر باید چه امتیازی داشته باشند. هر چه مجموع امتیازات شما بیشتر باشد شانس بیشتری برای دریافت اقامت دائم کانادا خواهید داشت.

تمکن مالی لازم برای برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا چقدر است؟

برای شرکت در برنامه اسکیل ورکر کانادا متقاضیان باید تمکن مالی ارائه دهند. به این معنی که توانایی تامین هزینه های زندگی خود و خانواده شان را داشته و نیاز به کسی ندارند. مبلغ این تمکن مالی بسته به تعداد اعضای خانواده متفاوت است که در ادامه این مبلغ برای هر تعداد نفرات بررسی می شود. نامه تمکن مالی باید روی سربرگ بانک بوده و تمام جزئیات در آن نوشته شود که شامل نام صاحب حساب، شماره حساب، تاریخ افتتاح حساب، لیست اقساط و بدهی های موجود، میانگین موجودی در 6 ماه گذشته و اطلاعات تماس بانک می باشد.

 

تعداد اعضای خانوادهحداقل مبلغ تمکن مالی
1 نفر13.310 دلار
2 نفر16.570 دلار
3 نفر20.371 دلار
4 نفر24.733 دلار
5 نفر28.052 دلار
6 نفر31.638 دلار
7 نفر35.224 دلار
به ازای هر نفر اضافه3.586 دلار

 

هزینه برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا چقدر است؟

به طور کلی هزینه رسیدگی به درخواست متقاضی در برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا، 550 دلار می باشد که این مبلغ برای رسیدگی به درخواست همسر متقاضی نیز 550 دلار خواهد بود. افراد برای رسیدگی به درخواست فرزندان زیر 22 سال و مجرد خود باید به ازای هر فرزند 150 دلار بپردازند. در صورتی که فرزندان متقاضی بالای 22 سال داشته باشند باید به ازای هر یک از آن ها مبلغ 550 دلار کانادا پرداخت کند. همچنین برای اخذ اقامت دائم کانادا نیز افراد باید 490 دلار برای خود و 490 دلار برای همسرشان پرداخت نمایند.

 

مبلغ تمکن مالی ارائه شده در برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر بسته به تعداد اعضای خانواده متفاوت است

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق اسکیل ورکر فدرال چه مزایایی دارد؟

دریافت اقامت کانادا از طریق اسکیل ورکر فدرال کانادا، برای افراد مزایای متعددی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • افراد می توانند پس از 3 سال زندگی در کانادا اقدام به اخذ شهروندی این کشور نمایند.
  • متقاضیان می توانند در کانادا به صورت دائمی مشغول به کار و تحصیل شوند.
  • با استفاده از اقامت از طریق این برنامه افراد می توانند برای اعضای خانواده خود دعوتنامه بفرستند تا آن ها از طریق ویزای توریستی به کانادا بروند و در کنار هم باشند.
  • افراد می توانند به عنوان دانشجوی بومی در دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل شوند و هزینه ای بسیار کم تر از دانشجویان بین المللی بپردازند.
  • با به دست آوردن شهروندی کانادا افراد می توانند به بیش از 100 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنند.
  • فرزندان متقاضیان می توانند در مدارس دولتی کانادا به صورت رایگان درس بخوانند.
  • افراد می توانند از خدمات درمانی و بهداشتی در کانادا به صورت رایگان بهره مند شوند.
  • متقاضیان با به دست آوردن اقامت دائم کانادا می توانند اسپانسر یکی از اعضای خانواده خود شوند تا بتوانند اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

برای درخواست برنامه اسکیل ورکر کبک چگونه اقدام کنیم؟

به طور کلی برنامه اسکیل ورکر کبک با برنامه های دیگری همچون اسکیل ورکر فدرال تفاوت دارد. از این رو شیوه درخواست آن هم با برنامه فدرال متفاوت خواهد بود. همانند سایر بر نامه های نیروی کار ماهر کانادا برای این نوع درخواست نیز باید پروفایل ایجاد کنیم، اما با این تفاوت که ایجاد حساب کاربری فقط در سیستم خود استان کبک امکان پذیر است. اگر چه زبان رسمی در کبک فرانسوی است، اما در برنامه اسکیل ورکر کبک متقاضیان مجبور به داشتن مهارت در زبان فرانسه نیستند.

درخواست برنامه اسکیل ورکر کبک چه مراحلی دارد؟

برای دریافت اقامت کانادا از طریق اسکیل ورکر کبک فرآیند مشخصی باید طی شود که در این قسمت مرحله به مرحله به آن اشاره می شود.

مرحله 1: ایجاد پروفایل در سیستم Arrima

برای دریافت ويزاي اسكيل وركر كانادا اولین کار این است که در سیستم جدید Arrima یک پروفایل ایجاد کنید. این سیستم در اواخر سال 2018 میلادی رو نمایی شد و جایگزین سیستم اکسپرس اینتری گردید. از آن پس متقاضیانی که علاقمند به مهاجرت به کبک هستند باید به این سیستم مراجعه کرده و علاقه خود را برای کار به عنوان نیروی متخصص در این ایالت اظهار کنند. متقاضیان باید در پروفایل ایجاد شده تمام اطلاعات شناسایی  و شرایط خود را وارد کنند.

مرحله 2: ارسال درخواست در پورتال Mon projet

بعد از ایجاد پروفایل در سیستم آریما متقاضیان باید درخواست خود را برای پورتال Mon projet ارسال کنند. چنان چه شرایط متقاضیان در مرحله قبلی بررسی شود و افراد واجد شرایط اولیه باشند، از آن ها به منظور تکمیل درخواست دعوت خواهد شد. در این مرحله متقاضیان می توانند پرونده خود را برای اسکیل ورکر کبک کامل کنند و اگر نیاز به تغییرات بود، این تغییرات را اعمال نمایند. همچنین افراد باید در این مرحله هزینه درخواست خود را به صورت آنلاین پرداخت نمایند و شرایط پرونده خود را در طی فرایند بررسی کنند.

 

در مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر فدرال افراد می توانند پس از سه سال شهروندی این کشور را اخذ کنند

مرحله 3: درخواست اقامت دائم کانادا

در این مرحله که آخرین مرحله می باشد افراد باید درخواست اقامت دائم کانادا را ارائه دهند. در صورتی که افراد بتوانند در مرحله دوم گزینش کبک (CSQ) را دریافت کنند، مجوز دریافت اقامت دائم کانادا را دریافت کرده اند. چرا که قبولی در این مرحله به منزله داشتن شرایط لازم برای اخذ ویزای اسکیل ورکر کبک می باشد. گواهی CSQ کبک معادل همان ITA در برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا می باشد. گرفتن گواهی CSQ به معنی گرفتن اقامت دائم کانادا نمی باشد و شما فقط مجاز به ارائه درخواست اقامت شده اید. پس از ارائه درخواست اقامت، مسئولان مربوطه به پرونده شما رسیدگی کرده و موارد دیگری از قبیل سوابق پزشکی و کیفری شما را بررسی می کنند.

هزینه ویزای اسکیل ورکر کبک چقدر است؟

هزینه ویزای اسکیل ورکر کبک شامل دو نوع هزینه خواهد بود. افراد برای دریافت ویزای اسکیل ورکر کانادا باید یک هزینه برای بررسی درخواست خود برای این برنامه مهاجرتی به مبلغ 785 دلار پرداخت کنند. همچنین یک هزینه دیگر برای بررسی درخواست همسر و فرزندان خود در این برنامه خواهند پرداخت که مبلغ آن 168 دلار برای هر نفر می باشد.

مدارک لازم برای ویزای اسکیل ورکر کبک

برای اخذ ویزای اسکیل ورکر کانادا مدارکی لازم است که افراد باید آن ها را تهیه کرده و به اداره مهاجرت ایالت کبک ارائه کنند. توجه داشته باشید که تمام مدارک مورد نیاز باید ترجمه رسمی شده باشند و مراجع ذی صلاح آن ها را تائید کرده باشند، چرا که اداره مهاجرت استان کبک روی این مسائل حساسیت زیادی دارد. مدارک مورد نیاز در ادامه آورده شده است.

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • عکس
  • مدرک مهارت زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک مربوط به سوابق کاری
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی پزشکی و سلامت
  • گواهی اشتغال به کار در ایران
  • قرارداد کاری با بیمه
  • سند ازدواج (در صورت تاهل) و سند طلاق (در صورت جدا شدن)
  • ارائه جاب آفر و یا پیشنهاد شغلی (این مورد اجباری نیست اما در صورت داشتن جاب آفر آن را ارائه دهید.)

نکته 1: یک نکته قابل توجه در ارائه مدارک این است که اگر متقاضیان جاب آفر داشته باشند، دیگر نیازی به ارائه تمکن مالی نخواهد بود.

نکته 2: اگر متقاضی قبلا در ایالت کبک زندگی کرده باشد، ارائه مدارک مربوط به اقامت در این ایالت می تواند مفید باشد.

نکته 3: در صورتی که متقاضی دارای اقوامی در ایالت کبک باشد، باید مدارک شناسایی (شامل شناسنامه، اسکن کارت اقامت دائم و کارت درمانی) آن ها را ارائه کند.

 

در برنامه اسکیل ورکر کبک، در صورت داشتن پیشنهاد شغلی نیازی به ارائه تمکن مالی نخواهد بود

امتیاز بندی اسکیل ورکر کانادا در کبک

متقاضیان برای دریافت اقامت دائم از طریق اسکیل ورکر کبک، در فاکتور های مختلفی بررسی می شوند و به آن ها امتیاز تعلق می گیرد. مهم ترین این فاکتور ها عبارتند از: مدرک تحصیلی، سن، مدرک زبان، سابقه کاری و شرایط خانوادگی. امتیازی که متقاضیان مجرد باید برای واجد شرایط شدن کسب کنند 50 امتیاز می باشد و این امتیاز برای متقاضیان متاهل 59 است. همان طور که گفته شد، به هر کدام از مولفه های ذکر شده امتیازی داده می شود و در نهایت افرادی که مجموع امتیازات آن ها بالاتر باشد و همچنین شغل مورد نظر آن ها در لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا که مورد نیاز ایالت کبک موجود باشد انتخاب خواهند شد. از آن جایی که زبان مرسوم در ایالت کبک، فرانسوی می باشد داشتن مهارت در زبان فرانسوی و کسب مدرک آن می تواند شانس افراد را برای مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر کبک افزایش دهد. نحوه امتیازبندی هر فاکتور و حداقل امتیاز لازم برای آن در جدول زیر آمده است.

فاکتور های موثربدون همسربا همسر
سن1616
تحصیلات۲۶۲۶
سابقه کاری88
مهارت زبان2222
داشتن پیشنهاد شغلی معتبر1414
امتیاز همسر1717
داشتن اقوامی در کبک۸۸
امتیاز فرزند88
تمکن مالی11
واجد شرایط بودن برای اشتغال4352
حداقل امتیاز لازم5059

 

جدول امتیاز بندی اسکیل ورکر کانادا در کبک بر اساس سن

در این قسمت می خواهیم نحوه امتیاز بندی اسکیل ورکر کبک در فاکتور سن شخص و همسر وی را بررسی کنیم. شرایط خانوادگی نیز در امتیازدهی به افراد تاثیر دارند. به طور کلی بهترین سن برای اقدام برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای اسکیل ورکر کانادا، 18 تا 35 سالگی می باشد. در ادامه امتیاز های مربوط به سنین مختلف به صورت جدولی نمایش داده شده است.

 

سنامتیاز متقاضیامتیاز همسر متقاضی
بیشتر از 42 سال00
42 سال21
41 سال41
40 سال61
39 سال82
38 سال102
37 سال122
36 سال142
18 تا 35 سال163

 

جدول امتیاز بندی اسکیل ورکر کبک بر اساس مدرک تحصیلی

مدرک تحصیلی متقاضیان در دریافت اقامت دائم کبک تاثیرگذار است و به طور کلی هرچقدر این مدرک سطح بالاتری داشته باشد، امتیاز بیشتری به افراد تعلق می گیرد. مدرک تحصیلی همسر متقاضی نیز در دریافت امتیاز موثر است.

 

مدرکامتیاز متقاضیامتیاز همسر متقاضی
دکترا144
فوق لیسانس124
لیسانس103
فوق دیپلم62
دانشگاهی (یک ساله)41
فنی حرفه ای (حداقل 3 ساله)83
فنی حرفه ای (1 الی 2 سال)62
مدرک پس از دیپلم دبیرستان (حداقل 2 سال)41
دیپلم فنی حرفه ای62
دیپلم دبیرستان21

 

جدول امتیاز بندی اسکیل ورکر کبک بر اساس تجربه کاری

در امتیاز بندی مربوط به سوابق کاری فقط شرایط خود متقاضی بررسی می شود و شرایط همسر وی تاثیری در امتیازات نخواهد گذاشت. در این سیستم امتیاز دهی هر چه سابقه کاری افراد بیشتر باشد امتیاز بیشتری دریافت خواهند کرد که حداکثر آن 8 امتیاز خواهد بود. در جدولی که در ادامه آورده شده است، این امتیازات برای سوابق کاری مختلف آمده است.

 

از آن جایی که زبان مرسوم در ایالت کبک فرانسوی می باشد، افراد در صورت ارائه مدرک زبان فرانسه شانس خود را برای دریافت اقامت کانادا افزایش خواهند داد

 

 

سابقه کاریامتیاز
بیشتر از 48 ماه8 امتیاز
36 تا 48 ماه6 امتیار
24 تا 36 ماه6 امتیاز
12 تا 24 ماه4 امتیاز
6 تا 12 ماه4 امتیاز
کمتر از 6 ماه0

 

جدول امتیاز بندی اسکیل ورکر کبک بر اساس رشته تحصیلی

یکی دیگر از فاکتور های مهم برای مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر کبک، رشته تحصیلی می باشد. ایالت کبک بر اساس تخصص و رشته تحصیلی افراد، نیروی کار جذب می کند، از این رو رشته تحصیلی افراد نیز در جذب آنان تاثیرگذار است.

رشته تحصیلیامتیاز متقاضیامتیاز همسر
رشته های گروه های E,F,G00
رشته های گروه D21
رشته های گروه C62
رشته های گروه B93
رشته های گروه A124

 

جدول امتیاز بندی اسکیل ورکر کبک بر اساس مهارت زبان فرانسه

مهارت زبان چه برای تحصیل چه برای کار و زندگی اولین نیاز افراد در مهاجرت به کشور های خارجی می باشد، زیرا حتی اگر افراد نخواهند در کشور خارجی کار کنند و یا تحصیل نمایند، برای برقراری ارتباط با دیگران، نیاز به مهارت زبان دارند. ایالت کبک کانادا، هیچ اجباری برای مهارت در زبان فرانسوی و ارائه مدرک آن اعمال نکرده است و متقاضیان با ارائه مدرک زبان انگلیسی واجد شرایط خواهند بود. اما نکته این جاست که افراد برای برقراری ارتباط با مسئولان در سفارت و یا مردم در کبک بهتر است به زبان فرانسوی آشنایی داشته باشند. از طرفی مهارت در زبان فرانسه برای دریافت ویزا تاثیر زیادی بر روی افسر پرونده خواهد گذاشت، چرا که اهالی ایالت کبک تعصب خاصی بر روی زبان فرانسوی دارند. بنابراین داشتن مدرک زبان فرانسوی شانس دریافت اقامت دائم از طریق اسکیل ورکر کبک را افزایش خواهد داد. جدول امتیاز بندی متقاضیان بر اساس زبان فرانسوی را در زیر مشاهده می کنید.

 

سطح زبانListeningSpeakingWritingReading
متقاضی اصلیC21177
همسر0033
متقاضی اصلیC11166
همسر0033
متقاضی اصلیB21155
همسر0022
A1,A2,B10000

جدول امتیاز بندی اسکیل ورکر کبک بر اساس مهارت زبان انگلیسی

اگر متقاضی مدرک زبان فرانسوی نداشته باشد و مدرک انگلیسی ارائه دهد، باید دارای حداقل هایی باشد که در جدول زیر امتیازات مربوط به هر سطح زبان آمده است.

 

سطح زبانWritingReadingListeningSpeaking
آیلتس 9 تا 121122
آیلتس 5 تا 91111
آیلتس کمتر از 50000

 

 

اگر چه ارائه مدرک زبان فرانسه در کبک الزامی نیست اما افراد برای برقرار کردن ارتباط با مردم و زندگی در این استان نیاز به زبان فرانسه دارند

تمکن مالی برای ویزای اسکیل ورکر کبک چقدر است؟

به طور کلی کشور های پیشرفته ای که همواره افراد زیادی به آن ها مهاجرت می کنند و مهاجر پذیر هستند، بابت وضعیت اقتصادی این افراد ابراز نگرانی می کنند. در واقع این کشور ها نگرانند که مبادا افراد مهاجر پول و تمکن مالی نداشته باشند و سربار جامعه شوند. به همین خاطر داشتن تمکن مالی همواره شرط ثابت و مهم در مهاجرت به کشور های پیشرفته و توسعه یافته در نظر گرفته می شود. در روش های مهاجرتی تحصیلی، موضوع تمکن مالی بیشتر مطرح است و میزان نقدینگی مهاجران باید بالا باشد. در حالی که در روش های مهاجرتی کاری، میزان تمکن مالی کم تر خواهد بود. دقت کنید که می گوییم کم تر، نمی گوییم وجود ندارد. این کشور ها حتی برای برنامه های مهاجرت کاری هم شرط تمکن مالی را لحاظ کرده اند که مهاجران در سیستم امتیازبندی، شرایط بهتری را داشته باشند.

میزان تمکن مالی در برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر کبک، بسته به تعداد اعضای خانواده متفاوت است. در جدول زیر میزان تمکن مالی برای هر عضو از خانواده آورده شده است.

 

تعداد اعضای خانوادهمجردمتاهل
سه فرزند5096 دلار کانادا5739 دلار کانادا
دو فرزند4574 دلار کانادا8347 دلار کانادا
یک فرزند4052 دلار کانادا4954 دلار کانادا
فاقد فرزند3016 دلار کانادا4422 دلار کانادا

 

لازم به ذکر است که فرزندان متقاضیان باید زیر 18 سال سن داشته باشند.

برنامه های مهاجرت استانی کانادا (PNP) برای ویزای اسکیل ورکر کانادا

برنامه مهاجرت استانی کانادا (Provincial Nominee Program) که به دعوت نامه های استانی نیز مشهور است، این امکان را فراهم می کند که افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، در استانی که علاقه دارند کار و زندگی کنند. از طریق این برنامه افراد می توانند به هر استانی که تمایل دارند (به جز کبک) مهاجرت کنند و البته که در هر کدام از آن ها شرایط اسکیل ورکر کانادا تفاوت دارد. اداره مهاجرت کانادا از طریق برنامه های مهاجرت استانی کانادا، امکاناتی را در اختیار استان هایش قرار داده که بتوانند از طریق نیرو های خارجی، نیرو های کاری خود را تامین کنند.

انواع برنامه ‌های استانی در کانادا

هدف اصلی اجرای برنامه های استانی کانادا این است که هر استان با توجه به شرایط و امکاناتی که دارد، نیاز های جمعیتی و اقتصادی خود را تامین کند. روش درخواست برای هر یک از استان ها و همچنین الزامات موردنیاز برای هر کدام با دیگری متفاوت است. از این رو متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی باید قبل از هر گونه اقدامی تمامی جوانب را سنجیده و با مقامات استانی مورد نظر خود مکاتبه نمایند.

برنامه های مهاجرتی استانی کانادا، به سه گروه دسته بندی می شوند، که متقاضیان مهاجرت از طریق برنامه های استانی، با توجه به مشاغل مورد نیاز استان ها، باید مناسب ترین برنامه مهاجرتی خود را انتخاب کنند. برنامه های مهاجرتی استانی کانادا به شرح زیر می باشند:

  • اسکیل ورکر
  • سرمایه گذاری و کارآفرینی
  • فارغ التحصیلان بین المللی

اسکیل ورکر استانی

افرادی که روش اسکیل ورکر استانی را برای مهاجرت کاری انتخاب می کنند، بر اساس گزینه های تحصیلات، سن، مدرک زبان و سابقه کاری سنجیده می شوند و به آن ها امتیاز تعلق می گیرد. پس از بررسی شرایط متقاضیان به آن ها اقامت دائم کانادا ارائه می شود و متقاضیان می توانند از طریق این برنامه مهاجرت خانوادگی انجام دهند.

 

متقاضیان از طریق برنامه های مهاجرتی استانی می توانند در استان مورد علاقه خود کار کنند

سرمایه گذاری و کارآفرینی

متقاضیان برنامه های سرمایه گذاری و کارآفرینی استانی، معمولا صاحبان صنایع و مدیران ارشد تجارت های فعال می باشند. از شرایط اصلی برای این نوع برنامه مهاجرتی داشتن سرمایه می باشد.

فارغ التحصیلان بین المللی

متقاضیان برنامه فارغ التحصیلان بین المللی، باید در ابتدای کار برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور کانادا اقدام نمایند. این افراد با پذیرش تحصیلی در کانادا می توانند به این کشور مهاجرت کرده و سپس اقامت بگیرند. در واقع این روش مخصوص کسانی است که از هیچ یک از برنامه های اقامتی کانادا نمی توانند اقدام کنند و شرایط آن را ندارند.

ارسال درخواست برای برنامه‌ های استانی کانادا

در کشور کانادا تصمیمات نهایی در رابطه با مهاجرت را دولت فدرال می گیرد نه شهرداری استان ها. از این رو برنامه استانی PNP فرآیندی است که به دو بخش تقسیم می شود. متقاضیان ابتدا باید برای نامزدی استان خود، به پرتال استان مراجعه نمایند و بعد در صورتی که استان مورد نظر آن ها را تائید کرد، درخواست دوم را به دولت فدرال می فرستند تا شرایط آن ها برای دریافت اقامت دائم بررسی شود.

اگر چه جزئیات برنامه های استانی در هر استان متفاوت است، اما تمامی استان ها با استفاده از سیستم اکسپرس اینتری برنامه های مهاجرتی خود را ارائه می دهند. بنابراین برنامه نامزدی بیشتر استان های کانادا با سیستم اکسپرس اینتری مطابقت زیادی دارد. متقاضیان برای ارسال درخواست خود در روش مهاجرت از طریق برنامه های استانی، باید مراحلی را پشت سر بگذارند که در این جا به آن ها اشاره می کنیم:

  • متقاضیان باید پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد کنند.
  • نامزدی افراد باید تائید شود.
  • پس از تائید برنامه استانی، متقاضیان باید دعوت نامه اخذ کنند تا بتوانند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

معیار های امتیازدهی برنامه نامزدی استانی کانادا

نیروی کار در برنامه استانی نیز مانند برنامه اسکیل ورکر فدرال باید دارای شرایطی باشد که این شرایط در هر استان متفاوت است. معیار های اصلی برای امتیاز دهی به متقاضیان در این برنامه هم مانند برنامه اکسپرس اینتری فدرال به چهار مورد بستگی دارد: تحصیلات، سن، مهارت زبان و سابقه کاری. استان های کشور کانادا از یک قاعده برای پذیرش نیروی کار در منظقه خود پیروی می کنند و آن این است که این برنامه ها به کسانی تعلق می گیرد که یا در استان مورد نظر تحصیل کرده باشند و یا اقوام درجه یک در آن استان دارند. در بعضی موارد که شرط رابطه برای استان ها وجود نداشته باشد، مشاغل مورد نیاز (NOC) برای هر استان در یک آگهی منتشر می شود و افرادی که در آن زمینه ها تخصص دارند و تحصیل کرده اند، می توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که روش های هر استان در برنامه مهاجرتی استانی، متفاوت است و به آن استان بستگی دارد. متقاضیان باید برای اطلاع از شرایط هر استان به سایت اداره مهاجرت مربوط به آن استان مراجعه کرده و از قوانین امتیازدهی، روند ثبت نام و نیاز های اعلام شده اطلاعات کسب کنند.

 

برنامه مهاجرت استانی در هر استان شرایط مخصوص به خود را دارد

برنامه‌ های مهاجرت استانی در ایالت بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا از نظر اقتصادی رشد بسیار خوبی دارد و همین مسئله موجب شده نیاز به نیروی کار داشته باشد و آن را تامین کند. از این رو این استان به کارگران ماهر و متخصصان در زمینه های مختلف که بتوانند در این استان کار کنند اقامت دائم ارائه می دهد. استان بریتیش کلمبیا به صورت دوره ای برای افرادی که بالاترین امتیاز را داشته باشند، دعوتنامه ارسال می کند تا اقدام به دریافت اقامت نمایند. 3 برنامه مهاجرتی برای استفاده از برنامه مهاجرتی بریتیش کلمبیا وجود دارد که برای هر کدام از این روش ها، متقاضیان باید امتیاز لازم در سیستم امتیاز بندی این استان را کسب کنند. همچنین برای استفاده از این برنامه ها، متقاضیان باید از یک کارفرما در بریتیش کلمبیا جاب آفر داشته باشند. حال به برنامه ها استانی بریتیش کلمبیا اشاره می کنیم.

  • کارآفرینی بریتیش کلمبیا
  • مهاجرت از طریق تخصص و مهارت
  • مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری

متقاضیان باید یک پروفایل در سیستم آنلاین BCPNP برای تمام برنامه های استانی ایجاد کنند که مشخصات و امتیازات آن ها را برای مهاجرت کاری به بریتیش کلمبیا نشان دهد.

برنامه‌ های مهاجرت استانی در ایالت مانیتوبا

برای مهاجرت کاری به استان مانیتوبا متقاضیان باید ابتدا درخواستی ارائه دهند که نشان دهد علاقمند به کار و زندگی در این استان (EOI) هستند. پس از بررسی درخواست متقاضیان، آن ها به برنامه MPNP معرفی می شوند و در صورتی که امتیازات و شرایط افراد به حد نصاب برسد، می توانند اقامت دائم دریافت نمایند. از روش های زیر می توان در برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا شرکت کرد:

  • نیروهای کار ماهر در خارج از کشور (SWO)
  • نیروهای کار ماهر در مانیتوبا (SWM)
  • جریان سرمایه گذاران تجاری (BIS)

برنامه ‌های مهاجرت استانی در ایالت آلبرتا

برای مهاجرت به آلبرتا با استفاده از برنامه های مهاجرتی استانی، باید تخصص لازم در مشاغل مورد نیاز این استان را داشته باشید و یا بخواهید در این استان کسب و کاری راه اندازی کنید. این استان روی افرادی که از کارفرمای ساکن ایالت آلبرتا پیشنهاد شغلی دارند تمرکز کرده است. برای کار در این استان از طریق چندین برنامه می توان اقدام کرد که هر کدام از آن ها مربوط به یک تخصص می شوند. برنامه هایی از قبیل اکسپرس اینتری، کارآفرینی، کشاورزی، کارگران ماهر و جاب آفر از روش های کار در استان آلبرتا هستند.

برنامه ‌های مهاجرت استانی در ایالت نیوبرانزویک

یکی دیگر از برنامه های مهاجرت استانی، مهاجرت به استان نیوبرانزویک می باشد که نیازمند تحصیلات و تخصص در زمینه های شغلی مورد نیاز این استان می باشد. در این برنامه متقاضیان علاوه بر داشتن شرایط لازم، باید پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای ساکن در این استان داشته باشند. این برنامه نیز همانند سایر برنامه های استانی با هدف جذب نیروی خارجی و پر کردن خلاء کمبود نیروی کار تشکیل شده است. زیر مجموعه های مهاجرت کاری به استان نیوبرانزویک شامل موارد زیر می باشد:

  • کارآفرینی نیوبرانزویک
  • نیروهای کار ماهر نیوبرانزویک با پشتیبانی کارفرما
  • کارآفرینی پس از فارغ التحصیلی نیوبرانزویک
  • جریان نیروی بازار کار نیوبرانزویک اکسپرس انتری

 

استان آلبرتا از نیرو های خارجی که قصد راه اندازی کسب و کار را دارند استقبال می کند

برنامه‌ های مهاجرت استانی در ایالت سرزمین های شمال غربی

این استان از افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار دارند، استقبال می کند و افراد می توانند درخواست خود را به اداره مهاجرت این استان ارسال کنند. پس از ارسال درخواست برای سرزمین های شمال غربی، از شما دعوت می شود که به مصاحبه حضوری بروید. در صورتی که در مصاحبه حضوری پذیرفته شوید، می توانید به مدت دو سال در این استان مشغول به کار شوید. اگر در طول این دو سالی که در این استان کار می کنید، ثابت کنید که کسب و کارتان برای اقتصاد این استان سودآور است و به اقتصاد آن کمک می کند، امکان دریافت اقامت دائم را خواهید داشت. برنامه مهاجرتی استانی به سرزمین های شمال غربی (NTNP) شامل موارد زیر می باشد:

  • برنامه ی کارفرما محور
  • برنامه ی تجارت محور
  • سیستم اکسپرس انتری سرزمین های شمال غربی

برنامه‌ های مهاجرت استانی در ایالت نیوفاندلند و لابرادور

در برنامه های مهاجرتی ایالت نیوفاندلند و لابرادور، افراد می توانند ازطریق یافتن پیشنهاد شغلی و یا داشتن شرایط مخصوص، به همراه خانواده های خود به این ایالت مهاجرت کنند. این استان در اقتصاد رشد فوق العاده ای داشته و همواره به دنبال نیروی کار برای موقعیت های شغلی خود می گردد. برنامه های مهاجرتی این استان عبارتند از:

  • اکسپرس انتری نیروی متخصص
  • فارغ التحصیلان بین المللی
  • نیروی کار ماهر و متخصص

برنامه‌ های مهاجرت استانی در ایالت نوا اسکوشیا

متقاضیان می توانند برای کار به استان نوااسکوشیا مهاجرت کنند و در تخصص هایی که مورد نیاز این استان است مشغول به کار شوند. این استان به طور کلی چهار برنامه مهاجرتی دارد که افراد می توانند از هر کدام از این روش ها اقدام به دریافت اقامت دائم آن نمایند.

  • تقاضای نوا اسکوشیا از راه اکسپرس اینتری
  • کارآفرینی
  • داشتن سابقه کار در نوا اسکوشیا
  • اسکیل ورکر

برنامه ‌های مهاجرت استانی در ایالت آنتاریو

استان آنتاریو یکی از پرطرفدارترین استان های کانادا از لحاظ کاری می باشد که پتانسیل بالایی برای کار و توسعه اقتصادی دارد. این استان هم از برنامه های استانی مختلفی از افراد برای مهاجرت کاری دعوت می کند.

  • پیشنهاد شغلی در انتاریو: در این دسته افرادی جای می گیرند که دارای پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در انتاریو می باشند.
  • مشاغل در انتاریو: این مورد مختص افراد کارآفرینی است که قصد راه اندازی مشاغل جدید را دارند.
  • سرمایه انسانی در انتاریو: مربوط به افراد متخصصی است که در سیستم اکسپرس اینتری ثبت شده اند و دارای تحصیلات، مهارت زبان هستند و یا در حال تحصیل در دانشگاه های این استان می باشند.

برنامه‌ های مهاجرتی استانی در ایالت ساسکاچوان

استان ساسکاچوان هم مانند استان های دیگر دارای روش های مختلف مهاجرتی می باشد که از طریق آن ها نیروی کار خارجی جذب می کند. به طور کلی برای مهاجرت کاری به این استان سه برنامه مهاجرتی وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

  • کارآفرینی و کشاورزی: برای افرادی که قصد راه اندازی مزرعه ای در ساسکاچوان دارند و یا می خواهند کسب و کاری راه اندازی کنند.
  • نیروی کار ماهر بین المللی: مختص کارگران ماهر و با تجربه ای که در این استان به مهارت آن ها نیاز می باشد.
  • تجربه کاری در ساسکاچوان: اتباع خارجی که قبلا در این استان کار و زندگی کرده اند می توانند از این روش مهاجرتی اقدام نمایند.

 

استان آنتاریو در کانادا یکی از پرطرفدارترین استان ها می باشد که پتانسیل بالایی در زمینه های مختلف شغلی دارد

برنامه ‌های مهاجرت استانی در ایالت جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد از طریق برنامه های مختلف مهاجرتی، افرادی که مهارت و تخصص لازم برای کار در مشاغل موجود در این استان را دارند را به خود جذب می کند. افراد علاقمند به این استان می توانند با استفاده از برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP) در این استان مشغول به کار شده و اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. این استان برنامه های مهاجرتی خود را در قالب سه دسته زیر اجرا می کند:

  • تاثیر تجاری PEI
  • PEI اکسپرس انتری
  • تاثیر کار PEI

برنامه‌ های مهاجرت استانی در ایالت یوکان

ایالت یوکان نیز مانند استان های دیگر کشور کانادا در جذب نیروی خارجی عقب نمانده و از روش های مختلفی امکان مهاجرت کاری متقاضیان را فراهم کرده است. برنامه مهاجرتی استان یوکان (YNP) روش های مختلفی برای دریافت اقامت کانادا را دارد که عبارتند از:

  • نیروی متخصص
  • اکسپرس اینتری یوکان
  • نیروهای کاری با تاثیر حیاتی در یوکان
  • راهنمای جامع یوکان
  • کاندید تجاری در یوکان

طبقه بندی مشاغل مختلف در برنامه نیروی کار ماهر کانادا

سیستم سطح بندی مشاغل کانادا (NOC)، شغل های موجود در این کشور را در 5 سطح مختلف، دسته بندی کرده است که شامل سطح صفر، سطح A، سطح B، سطح C و سطح D می باشد. در هریک از این سطوح مشاغلی قرار دارد که در هر برنامه مهاجرتی، ممکن است تعداد ی از این سطوح مورد نیاز باشند. مثلا در برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر فدرال کانادا سطوح C و D مجاز به دریافت اقامت نیستند. این سطوح هم نشان دهنده درآمد آن مشاغل می باشد و هم بر اساس اهمیت، این شغل ها را دسته بندی کرده اند. حال به بررسی سطوح مختلف مشاغل در سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا می پردازیم.

مشاغل سطح صفر

این دسته بندی به مشاغل مدیریتی در تمامی صنایع و بخش ها اشاره می کند، از مدیریت یک مجموعه بزرگ گرفته تا مدیریت بخش های کوچک تر مثل مدرسه. در واقع مشاغل نیازمند مهارت بالا در این گروه دسته بندی می شوند. به طور مثال مدیریت اجرایی، مدیریت معادن، مدیریت رستوران و … در این سطح جای می گیرند.

مشاغل سطح A

این سطح شامل مشاغلی می باشد که نیاز به تخصص و مهارت در یک زمینه و تحصیلات دانشگاهی در رشته مشخصی دارند. مانند پزشکی، وکالت، مهندسی و … .

مشاغل سطح B

مشاغلی که مهارت فنی و تخصصی در یک زمینه نیاز دارند و نیازمند مدرک کالج و یا فنی حرفه ای هستند، در این سطح جای می گیرند. مشاغلی مانند سرآشپز، سیم کش، لوله کش و برق کار از این دست شغل ها به حساب می آیند.

مشاغل سطح C

مشاغلی که میان رده محسوب می شوند و با مدرک دیپلم و دبیرستان نیز می توان از پس آن ها برآمد، مانند راننده، قصاب، فروشنده مغازه.

مشاغل سطح D

مشاغلی که نیاز به مهارت خاصی ندارند و کارگری محسوب می شوند در این سطح قرار دارند، مانند کارکنان نظافت، کارگران جمع کردن میوه در میوه فروشی و کارگران ساده.

 

مشاغل در سیستم طبقه بندی در برنامه اسکیل ورکر به سطوح صفر، A، B، C و D تقسیم می شوند که هر کئام از این سطوح شامل شغل های به خصوصی می باشند

برنامه اسکیل ورکر کانادا چه مزیت هایی دارد؟

ویزای اسکیل ورکر کانادا مزیت های بسیاری برای افرادی که این روش را برای مهاجرت کاری انتخاب می کنند دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • عدم نیاز به کار در کانادا و داشتن جاب آفر از این کشور
  • انجام مراحل کاملا به صورت آنلاین و بدون نیاز به ارسال کاغذی مدارک
  • داشتن هزینه مقرون به صرفه تر نسبت به برنامه سرمایه گذاری و استانی
  • امکان زندگی افراد در هر کدام از استان های کانادا
  • امکان اخذ اقامت کانادا قبل از ورود به این کشور
  • امکان کار کردن همسر در کانادا
  • امکان دریافت شهروندی کانادا پس از سه سال کار و زندگی در این کشور
  • امکان دریافت اقامت دائم برای خانواده متقاضیان
  • بهر مندی از امکانات رفاهی زندگی در کانادا
  • کسب درآمد های بالا در کانادا
  • وجود فرصت های شغلی زیاد در کانادا برای افراد ماهر
  • عدم تبعیض بین شهروندان کانادایی و مهاجران
  • آسان بودن مهاجرت از روش اسکیل ورکر نسبت به سایر برنامه های مهاجرتی کانادا
  • احساس امنیت و آرامش در کانادا برای مهاجران
  • امکان دسترسی رایگان به تمام امکانات بهداشتی و پزشکی

برترین شهرهای  کانادا برای کاریابی اسکیل ورکر

کشور کانادا دارای بهترین شهر ها از نظر اشتغال می باشد و افراد می توانند از طریق برنامه مهاجرتی و ویزای اسکیل ورکر کانادا، اقامت دائم این کشور را به دست آورند. بهترین شهر های کانادا از نظر فرصت های شغلی و نرخ بیکاری بررسی شده اند و طبق این آمار و گزارشات لیستی تهیه شده است. در این لیست شهر های کانادا از لحاظ نرخ بیکاری، نرخ اشتغال، نرخ افزایش بیکاری و افزایش اشتغال بررسی شده اند. بهترین شهر های کانادا از نظر این معیار ها در جدول زیر آمده است:

 

استانشهرنرخ بیکارینرخ اشتغالنرخ افزایش بیکاری در طی یک سالنرخ افزایش اشتغال در طی یک سال
کبککبک3 درصد67 درصدمنفی 0.9 درصد2.7 درصد
آلبرتاکلگری7.1 درصد68.8 درصدمنفی 0.1 درصد6.1 درصد
اونتاریواتاوا4.4 درصد67.7 درصدمنفی 0.2 درصد8.3 درصد
ساسکاچوانساسکاتون5.8 درصد65.2 درصدمنفی 1.5 درصد2.8 درصد
بریتیش کلمبیاویکتوریا3.2 درصد61.3 درصدمنفی 0.7 درصد0.4 درصد
نوا اسکوشیاهالیفاکس5.7 درصد64.7 درصدمنفی 0.9 درصد3.5 درصد
اونتاریوتورنتو5.8 درصد63.1 درصدمنفی 0.3 درصد0.5 درصد

 

کارفرمایان برتر برای کاریابی اسکیل ورکر کانادا

متقاضیان برای کاریابی از طریق ویزای اسکیل ورکر کانادا می توانند با کارفرمایان کانادایی تماس گرفته و با آن ها ارتباط مستقیم داشته باشند. دولت کانادا یکی از روش هایی که برای کاریابی اسکیل ورکر به متقاضیان پیشنهاد می کند، جستجوی کارفرمایان این کشور می باشد. به همین منظور وب سایتی به نام  Canada’s Top 100 Employers (100 کارفرمای برتر کانادا) راه اندازی شده است و هر ساله 100 کارفرمای برتر کانادا در آن انتخاب و معرفی می شود. انتخاب این کارفرمایان صرف نظر از نوع و زمینه فعالیتشان صورت می گیرد و بر اساس معیار های خاصی انجام می شود. از این معیار ها می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • آموزش و توسعه مهارت‌ها
  • میزان مرخصی‌ها و تعطیلی‌ها
  • محل فیزیکی کار
  • فضای فرهنگی و اجتماعی کار
  • میزان ارتباط کارمندان با یکدیگر
  • آموزش و توسعه مهارت‌ها
  • مدیریت عملکرد
  • میزان فعالیت کارفرما در امور اجتماعی

 

 

یکی از مزایای مهاجرت به آلمان از طریق برنامه اسکیل ورکر امکان اخذ اقامت کانادا قبل از ورود به این کشور می باشد

در مصاحبه های شغلی اسکیل ورکر کانادا چه سوالاتی پرسیده می شود؟

افرادی که از طریق ویزای اسکیل ورکر کانادا به این کشور مهاجرت می کنند، پس از گرفتن اقامت دائم کانادا و رفتن به کانادا، کاریابی را آغاز می کنند. در فرآیند پیدا کردن شغل، مهم ترین و پر استرس ترین بخش، انجام مصاحبه کاری خواهد بود. متقاضیانی که به کانادا مهاجرت کرده اند با نحوه مصاحبه اسکیل ورکر کانادا آشنایی ندارند و ممکن است همین مسئله به استرس آن ها دامن بزند. به علاوه معمولا در مصاحبه های شغلی سعی بر این است که افراد شرکت کننده به چالش کشیده شوند تا کارفرمایان بتوانند زیر و بم شخصیت متقاضیان را شناسایی کرده و به شناخت بهتری از آن ها برسند. در این راستا هر چقدر متقاضیان با روال انجام مصاحبه و نوع سوالات بیشتر آشنا شوند، شانس آن ها برای موفقیت در مصاحبه بالاتر می رود و همچنین استرس کم تری خواهند داشت.

برای آشنایی با نوع و سبک سوالات مصاحبه های استخدامی، به نمونه های مختلفی اشاره می کنیم. همچنین پاسخ دادن به این سوالات نیز نیازمند تکنیک های خاصی است که فرد مصاحبه کننده باید با آن ها آشنایی داشته باشد و در این نوشتار نمی گنجد. در این قسمت هدف ما صرفا آشنایی شما با نوع سوالاتی است که کارفرمایان از شما می پرسند و این که در چه موقعیت هایی قرارتان می دهند که بهتر شما را بشناسند. سوالاتی که در ادامه مطرح می شوند، آن چیزی نیست که پرسیده می شود ولی شما را به چالش می کشند و در موقعیتی قرار می دهند که به زوایای مختلف شخصیتی خود بیشتر پی ببرید. نمونه سوالات استخدامی به شرح زیر می باشند:

  • در مورد شرکت ما چه می دانید و چه اطلاعاتی دارید؟
  • چه شد که شغل قبلی تان را رها کردید؟
  • از خودتان بیشتر توضیح دهید.
  • بزرگ ترین نقطه قوت شما از نظر خودتان چیست؟
  • چرا به شغل های متعددی پرداخته اید؟
  • در مورد توانایی های خود بیشتر توضیح بدهید.
  • اگر از شما بخواهیم در این شغل بیشتر از میزان تعهدی که دارید وقت و انرژی بگذارید چه واکنشی نشان می دهید؟
  • دلیل این همه بیکاری شما بعد از تحصیلات چه بوده و چرا این قدر فاصله بین پایان تحصیلات و شغل شما ایجاد شده است؟
  • آخرین هدفی که به آن رسیده اید چه بوده است؟
  • چگونه وقت خود را مدیریت می کنید؟
  • در این شغل به دنبال دستیابی به چه چیزهایی هستید؟
  • اگر بخواهید به خودتان در میان همکارانتان نمره بدهید، چه نمره ای می دهید؟
  • فکر می کنید این شغل برای شما چه دستاورد هایی خواهد داشت؟
  • آیا با کار تیمی آشنایی دارید؟
  • به نظر شما شغلی که می خواهید اتخاذ کنید چه تاثیری در تحقق اهداف شرکت ما دارد؟
  • برای پیشرفت در شغلتان حاضر به انجام چه کار هایی هستید؟
  • چه جنبه هایی از این شغل را دوست ندارید؟
  • از انتخاب این شغل چه هدفی دارید؟

 

مهم ترین و پر استرس ترین بخش پیدا کردن کار در اسکیل ورکر انجام مصاحبه می باشد

  • وقتتان را چگونه مدیریت می کنید؟
  • جنبه آزار دهنده این شغل از نظر شما چیست؟
  • چگونه باید در یک کار تیمی نقشتان را به خوبی ایفا کنید؟
  • اگر کار ها مطابق با برنامه ریزی هایتان پیش نرفت چه کار می کنید؟
  • هدفتان از انتخاب این شغل چیست؟
  • در صورتی که در شغلتان بحران های پیش بینی نشده ای اتفاق افتاد چطور بر آن غلبه می کنید؟
  • در چه کار هایی مهارت دارید؟
  • چه نکات مثبتی در شما وجود دارد که بقیه از آن بی بهره اند؟
  • برای شما خانواده مهم تر است یا شغلتان؟
  • آیا احساس می کنید در زندگی کاری خود پیشرفت داشته اید؟
  • چه حسی نسبت به پیشرفت های شغلی تان دارید؟
  • از نظر خودتان چقدر طول می کشد که به این موقعیت شغلی عادت کنید؟
  • سخت ترین موقعیت شغلی که با آن روبرو شده اید چه بوده است؟
  • اگر الان به شما بگوییم که شما شخص مناسبی برای این کار نیستید چه واکنشی نشان می دهید؟
  • این موقعیت شغلی چقدر برایتان اهمیت دارد و چه نقشی در رسیدن به اهدافتان خواهد داشت؟
  • اگر همین الان به شما بگوییم که استخدام شده اید چه واکنشی نشان می دهید؟

مهاجرت بدون داشتن شغل با اسکیل ورکر کانادا

یکی از انواع روش هایی که می توان برای مهاجرت کاری به کانادا به آن اشاره کرد همین روش اسکیل ورکر کانادا می باشد که مزیت فوق العاده ای نسبت به روش های دیگر مهاجرت کاری دارد. در این روش متقاضیان بدون داشتن شغل اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند. این مسئله در مهاجرت کاری معدود کشور هایی در دنیا وجود دارد که افراد می توانند بدون داشتن شغل مهاجرت کنند. به عبارت دیگر در ویزای اسکیل ورکر کانادا نیازی به داشتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از قبل وجود ندارد. در این روش مهاجرتی، متقاضیان فقط نیاز به تخصص و یک سری شرایط دیگر مانند مهارت زبان، شرایط سنی، سابقه کاری و تحصیلات مرتبط دارند، تا بتوانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. در این روش پس از دریافت اقامت دائم کانادا و مهاجرت به این کشور، افراد می توانند به دنبال شغل مناسب خود بگردند و مشغول به کار شوند.

20 شغل پرتقاضا برای اسکیل ورکر کانادا در آینده

 

عنوان شغلیدرآمد سالیانهمشاغل مورد نیاز و مرتبط
توسعه دهنده ی وب (Web Developer)۶۹ هزار دلارطراح وب، وب مستر، متخصص بهینه سازی موتور جست و جو (سئو)
عینک ساز (Optician)۴۷ هزار دلارنامشخص
مدیر منابع انسانی (Human Resources Manager)۸۹ هزار دلارنامشخص
مسئول استخدام و منابع انسانی (Human Resources and Recruitment Office))۶۵ هزار دلارمتخصص منابع انسانی
مهندس برق (Electrical Engineer)۹۱ هزار دلارمهندسی برق و مهندس الکترونیک
مشاور مالی (Financial Advisor)۶۲ هزار دلارمدیر مالی، متخصص امور مالی و نماینده ی فروش مالی
دامپزشک (Veterinarian)۹۵ هزار دلارنامشخص
داروساز (Pharmacist)۸۹ هزار دلارنامشخص
پرستار رسمی (Registered Nurse)۷۸ هزار دلارنامشخص
دستیار اجرایی (Administrative Assistant)۴۵ هزار دلارنامشخص
حسابدار (Accountant)۵۹ هزار دلارنامشخص
مهندس هوا فضا (Aerospace Engineer)۹۸ هزار دلارمهندس طراح فضا پیما مهندس هواپیما
مدیر حسابداری (Account Manager)۸۶ هزار دلارنامشخص
استاد دانشگاه (University Professor and Lecturer)۹۲ هزار دلارنامشخص
مدیر پروژه (Project Manager)۹۱ هزار دلارنامشخص
مهندس نرم افزار (Software Engineer)۱۰۰ هزار دلارنامشخص
برق کار صنعتی (Industrial Electrician)۸۴ هزار دلارنامشخص
دستیار فروش (Sales Associate)۵۲ هزار دلارنامشخص
مدیر توسعه کسب و کار (Business Developer Manager)۸۴ هزار دلارمشاور، کارشناس و مدیر بازاریابی و توسعه ی کسب و کار
مکانیک ماشین آلات سنگین (Heavy Duty Equipment Mechanic)۸۲ هزار دلارتکنسین ماشین آلات سنگین و تکنسین ماشین آلات کشاورزی

 

 

مهندسی نرم افزار، دارو سازی، پزشکی و حسابداری از شغل های پر تقاضا در اسکیل ورکر کانادا به شمار می روند

امتیاز‌بندى اسکیل ورکر کانادا و کسب امتیازات اضافه

همان طور که قبلا به آن اشاره شد، برای دریافت ویزای اسکیل ورکر کانادا، افراد بر اساس شرایط و توانایی هایی که دارند امتیاز بندی می شوند. افرادی که به بالاترین امتیاز ها در سیستم اکسپرس اینتری کانادا دست می یابند، برایشان دعوت نامه ارسال شده و اقامت دائم کانادا را اخذ می کنند. حال برای این که متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا بتوانند شرایط بهتری داشته باشند و از امتیاز بالاتری برخوردار شوند، از مدتی قبل قوانین جدیدی تصویب شده است. سه فاکتور تعیین کننده نیز به موارد قبلی اضافه شده که عبارتند از: تسلط به زبان فرانسه، داشتن خواهر، برادر و یا همسر در کانادا و همچنین داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی.

بر اساس قوانین جدید وضع شده در امتیاز بندی اسکیل ورکر، متقاضیانی که به زبان فرانسوی تسلط دارند، می توانند بین 15 تا 30 امتیاز به حساب کاربری خود در اکسپرس ابنتری اضافه کنند. همچنین افرادی که دارای همسر، خواهر و برادر بالای 18 سال در کانادا باشند، 15 امتیاز اضافی در سیستم اکسپرس انتری ثبت می کنند. افراد دارای پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی هم 50 امتیاز بیشتر دریافت کنند. این امتیاز اضافی در مورد مشاغل مدیریتی تا سقف 200 امتیاز می باشد.

نیروی کار مهاجر در اقتصاد کشور کانادا چه نقشی دارد؟

طبق آمار و گزارشاتی که از قدرتمندترین و برترین اقتصاد های جهان به دست آمده است کشور کانادا جزو ده کشور برتر دنیا از لحاظ اقتصاد می باشد. اگر چه در سال های قبل رتبه این کشور افت کرده بود و در سال 2006 رو به افول بود، اما دوباره به اوج برگشت و جزو بهترین ها می باشد. گزارشات مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری انگلستان گویای این مسئله است که اقتصاد کانادا با شتاب بیشتری رشد خواهد کرد، به طوری که تا پایان دهه بیستم میلادی، جایگاه هشتم اقتصادی را از آن خود خواهد کرد. حال خوب است بدانید که طبق همین گزارش، مهاجرت افراد از کشور های خارجی به کانادا و جذب نیروی کار با استفاده از برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر، سبب شده تا این کشور به این حجم از رشد اقتصادی برسد.

پیش بینی می شود تا سال 2034 کشور های مختلف جهان در رتبه بندی رشد اقتصادی به صورت جدول زیر باشند.

2034رتبه در سال2029رتبه در سال2024رتبه در سال2021رتبه در سالنام کشور
2111امریکا
1222چین
4333ژاپن
5544آلمان
3455هند
6666انگلستان
7777فرانسه
88910کانادا
9989برزیل
10101112کره جنوبی

 

جذب نیروی کار از طریق اسکیل ورکر کانادا سبب رشد اقتصادی در این کشور شده است

نکاتی چند درباره اسکیل ورکر کانادا

حال که اسکیل ورکر کانادا از تمام جهات بررسی شد، می خواهیم یک سری نکات را در این جا یادآور شویم که آگاهی از آن ها خالی از لطف نمی باشد.

  • در سیستم امتیاز دهی اکسپرس اینتری داشتن مدرک زبان فرانسه حدود 50 امتیاز دارد.
  • سن کم تر از 30 سال و حداکثر 32 سال سن مطلوبی است و افزایش سن از مقدار حداکثر، امتیاز منفی خواهد داشت.
  • در هر یک از مهارت های زبان گرفتن نیم نمره کم تر و یا بیشتر، 40 امتیاز روی امتیازات سیستم اکسپرس اینتری تاثیر می گذارد.
  • برای دریافت نمره خوب در مدرک آیلتس باید در مهارت listening نمره 8 و در بقیه مهارت ها نمره 7 کسب کنید.
  • از 45 سال به بعد دیگر با افزایش سن، امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری کاهش نمی یابد.
  • در برنامه های مهاجرت استانی افراد برای دریافت اقامت دائم به استان ها مراجعه می کنند.
  • برای شرکت در برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان حداقل امتیاز 70 می باشد.
  • در برنامه استانی ساسکاچوان نسبت های فامیلی دورتر مانند پسر عمه هم امتیاز مثبت خواهند داشت.

 

 

 

برنامه اسکیل ورکر کانادا، فرصتی بسیار خوب برای مهاجرت به کانادا است. اما افرادی که قصد اقدام برای اقامت دائم از طریق skill worker دارند، باید از هر سه برنامه ممکن شناخت کافی داشته باشند. در همین راستا، موسسه مهاجرتی اصطهباناتی برنامه ای تخصصی و مشاوره ای کامل برای اسکیل ورکر کانادا به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *