تحصیل ارزان در اروپا

امروزه دانشجویان برای تحصیل به صورت مقرون به صرفه تر فرصت های بیشماری برای تحصیل در کشور های مختلف خواهندد داشت. میلیون ها دانشجو این روز ها برای ادامه تحصیلات خود به کشور های مختلف سفر می کنند و این تعداد روز به روز در حال افزایش است. دانشجویان با شرایط مختلفی برای تحصیل خود اقدام می نمایند. همان طور که می دانید تحصیلات همراه با هزینه خواهد بود. گاها نیز لازم است تا شهریه تحصیل نیز پرداخت شود. اما برخی از کشور ها شرایطی را فراهم می کنند که بر مبنای آن بتوانید تحصیلات خود را با هزینه های کم تری پیش ببرید. البته شرایط تحصیل رایگان نیز فراهم می باشد. در این مقاله نیز ما به بررسی دقیق شرایط تحصیل ارزان در اروپا می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کشور های اروپایی دانشگاه های متنوعی دارند و دارای سیستم های آموزش عالی مناسبی هستند. بسیاری از این کشور ها در اروپا بهترین سیستم آموزشی را در کل دنیا به خود اختصاص داده اند. به طور مثال مهاجرت تحصیلی به انگلیس یا تحصیل در فنلاند بسیار جذاب و معتبر می باشد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که روش های دیگری هم برای مهاجرت به کشور های اروپایی وجود دارد. به طور مثال می توان با کار در اسپانیا یا سرمایه گذاری در فنلاند اقداماتی را برای مهاجرت صورت داد. برای این که بتوانید روند های مهاجرتی را به دقت بررسی نمایید می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز کمک بگیرید.

تحصیل ارزان در اروپا

همان طور که گفتیم دانشجویان برای ادامه تحصیلات خود شرایط مناسبی را در پیش رو خواهند داشت. برخی از کشور ها و دانشگاه ها برای تحصیل بسیار مقرون به صرفه هستند و حتی شرایط تحصیل رایگان را نیز فراهم می کنند. البته برای مهاجرت روش های بسیار زیادی وجود دارد. به طور مثال شما می توانید برای تحصیل در آلمان برای رشته هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی در آلمان اقدام نمایید. یا این که می توانید برای خرید ملک در فرانسه یا ثبت شرکت در فرانسه اقدام نمایید. البته برای کار در پرتغال و یا اخذ ویزای کاری سوئیس هم می توانید اقداماتی را صورت دهید.

اما به موضوع اصلی خود که نگاهی بندازیم می توانیم مطالب را برای تحصیلات رایگان و مقرون به صرفه ارائه دهیم دانشجویان بسیاری برای تحصیل در کشور های اروپایی از سراسر دنیا تصمیم می گیرند و هر ساله این تعداد در حال افزایش است. تحصیل در دانشگاه های ارزان و حتی رایگان اروپایی در کلاس بین المللی فرصتی برای توسعه مهارت های مفید زبان و البته یک تجربه فرهنگی بی نظیر و جذاب به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. تحصیلات عالی در خارج از کشور یک موفقیت بزرگ و یک تجربه تغییر دهنده زندگی است ، اما در بیشتر مواقع هزینه های زیادی نیز به همراه دارد.

اما اگر شما بتوانید عوامل هزینه های بالا را از بین ببرید یقینا شرایط برای شما بسیار بهتر از قبل خواهد بود. تحصیل در دانشگاه های اروپایی در مقاطع مختلفی امکان پذیر است و شما می توانید برای تحصیل مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام نمایید. در ادامه این مقاله ما به بررسی ارزان ترین شرایط تحصیلی در مقاطع مختلف برای شما می پردازیم. 

بررسی روند تحصیل ارزان در اروپا

با تحصیل در کشور های اروپایی، از طریق مجموعه دانشجویی متنوع بین المللی با فرهنگ های جدید آشنا می شوید. و ، از آنجا که اروپا در ابتکارات و فرصت های تحقیقاتی رهبر جهانی است ، بسیاری از دانشگاه ها مبالغ زیادی را در برنامه های کمک مالی و بورسیه های دانشجویی سرمایه گذاری می کنند. از این رو دانشجویان می توانند برای تحصیل مقرون به صرفه در دانشگاه های اروپایی اقدام نمایند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید هزینه های شهریه را پرداخت کنند. با این حال ، کمک مالی به راحتی در دسترس است و اروپا هر ساله بیش از شانزده میلیارد یورو بورس تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

بررسی روند تحصیل ارزان در اروپا

بررسی روند تحصیل ارزان در اروپا

تحصیل در دانشگاه های اروپایی به طور میانگین برای دانشجویان اتحادیه اروپا در مقطع لیسانس هزینه ای به اندازه چهار هزار و پانصد یورو در سال خواهد داشت و برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا این هزینه هشت هزار و ششصد یورو می باشد. این هزینه ها برای دانشجویان کارشناسی ارشد اتحادیه اروپا پنج هزار و صد یورو و برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا حدودا ده هزار یورو در سال می باشد. با این حال در بسیاری از کشور های اروپایی دانشجویان می توانند حتی با پرداخت زیر هزار یورو در سال مدرک کاملی کسب کنند.

از این رو قبل از هر اقدامی لازم است تا هزینه ها و مزایا و معایب تحصیل را به دقت بسنجید. تحصیل در دانشگاه ها برای شما فرصتی به جهت یادگیری و اکتشاف به وجود می آورد و گرچه می تواند سخت باشد اما در فرایند های مالی و کمک های تحصیلی می تواند به خوبی پیش برود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که همیشه تحصیل شما باید اولویت باشد. اما ببینیم که ارزان ترین مقاصد اروپایی برای دانشجویان کدامند؟!

ارزان ترین مقاصد اروپایی برای دانشجویان

تحصیل در دانشگاه های اروپایی در مقاطع مختلفی امکان پذیر است و باید به مولفه های بسیار زیادی در این زمینه دقت شود. یکی از مهم ترین مولفه هایی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید هزینه های تحصیلی می باشد. به طور مثال شما باید به بررسی هزینه های تحصیل در آلمان بپردازید. الیته هزینه های زندگی در کنار هزینه های تحصیل هم از اهمیت بسیار بالایی برخورداز است. به طور مثال در کنار شرایط تحصیلی باید هزینه های زندگی در فرانسه را نیز بررسی کرد.

اما در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی ارزان ترین مقاصد اروپایی برای دانشجویان بین المللی بپردازیم. البته توجه داشته باشید که با وجود بورسیه های تحصیلی می توان شرایط رایگان را برای تحصیل هم داشت. در صدر ارزان ترین کشور ها برای دانشجویان ایتالیا قرار دارد. میانگین هزینه های زندگی در ایتالیا برای دانشجویان ماهیانه بین هفتصد تا هزار یورو می باشد. هزینه های تحصیل در ایتالیا نیز بین هشتصد و پنجاه یورو تا هزار یورو در سال متغیر خواهد بود. گزینه بعدی که پیش روی دانشجویان برای تحصیل قرار می گیرد کشور آلمان است. متوسط هزینه های زندگی در آلمان بین هفتصد تا هزار و صد یورو در ماه می باشد. اما هزینه های تحصیل در آلمان نیز بین صد تا دویست یورو در سال می باشد.

کشور بعدی که برای تحصیل دانشجویان دارای هزینه های بسیار مناسبی است، کشور فرانسه می باشد. میانگین هزینه های زندگی در کشور فرانسه بین هفتصد تا نهصد و پنجاه یورو در ماه می باشد. اما ببینیم هزینه های تحصیل در این کشور به چه صورت خواهد بود. متوسط هزینه های تحصیل در فرانسه بین دویست یورو تا سیصد یورو در سال می باشد. اما کشور بعدی که برای دانشجویان یک کشور مقرون به صرفه است و شرایط تحصیلی مناسبی را دارد، کشور اسپانیا می باشد. میانگین هزینه های زندگی در اسپانیا برای دانشجویان بین ششصد تا هزار یورو در سال می باشد. هزینه های تحصیل در این کشور نیز به طور میانگین هزار یورو در سال می باشد.

لیوانی نیز به عنوان یکی دیگر از کشور های مقون به صرفه برای تحصیل دانشجویان شناخته می شود. هزینه های زندگی در لیتوانی برای دانشجویان بین صد و بیست تا دویست یورو در ماه می باشد و برای تحصیل در این کشور هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی بین هزار و پانصد تا سه هزار یورو در سال خواهد بود. در واقع برای تحصیل مقرون به صرفه در مقاطع تحصیلی مختلف در کشور های اروپایی انعطاف پذیری بسیاری وجود دارد و شما می توانید حتی مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد معتبری را بدون شهریه دریافت نمایید. در بسیاری از کشور ها در سراسر اروپا ، تحصیل برای دانشجویان اروپایی رایگان است ، چندین مورد از آنها برای دانشجویان بین المللی نیز شهریه رایگان یا بسیار کم را در نظر دارد. 

مقاصد ارزان قیمت اروپایی برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی

همان طور که گفتیم تحصیل در کشور های اروپایی همراه با هزینه است اما برخی از شرایط وجود دارند که هزینه های بسیار کم یا حتی تحصیل رایگان را برای دانشجویان به ارمغن خواهند آورد. همان طور که گفتیم تحصیل در دانشگاه های اروپایی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. در این بخش از مقاله نیز قصد داریم در ارتباط با تحصیل ارزان قیمت در مقطع تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکتری در کشور های اروپایی بپردازیم. یکی از این کشور ها که مزایای زیادی برای زندگی دارد کشور پرتغال می باشد. تحصیل در پرتغال دارای مزایای بسیار زیادی است. پرتغال دارای پنج دانشکاه در رده بندی برترین ها در جهان می باشد.

این مسئله به عنوان حضوری قدرتمند برای یک کشور کوچک می باشد. دانشگاه های پرتغال علاوه بر این که مقصدی جذاب برای دانشجویان هستند، دارای شرایط بسیار مناسبی برای تحقیقات و آموزش عالی می باشند. متوسط هزینه های تحصیل در پرتغال برای این وقاطع بین پانصد تا هزار و پانصد یورو در هر سال تحصیلی می باشد. هزینه های زندگی در پرتغال برای هر ماه بین پانصد تا هفتصد و پنجاه یورو می باشد. گزینه بعدی مجارستان است. مجارستان یک کشور اروپای شرقی و با قیمتی بسیار مناسب برای زندگی و تحصیل است. با پوشش طیف گسترده ای از گزینه های تحصیل ، هزینه های نسبتاً کم زندگی و زندگی فرهنگی شلوغ ، در مجارستان ، دانشجویان می توانند آموزش عالی آکادمیک دریافت کنند.

اما گزینه بعدی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور لیتوانی می باشد. هزینه های زندگی در لیتوانی کمترین هزینه در اروپا است. ویلنیوس ، پایتخت ، استثنائی است که در آن هزینه های زندگی می تواند به هشتصد و پنجاه یورو در ماه برسد. متوسط هزینه های زندگی در لیتوانی برای دانشجویان بین دویست تا سیصد و هشتاد یورو در ماه می باشد. شهریه تحصیل در لیتوانی نیز بین هزار و صد و پنحاه تا پنج هزار یورو در ماه می باشد. البته به غیر از این کشور ها تحصیل در اسپانیا، آلمان و برخی دیگر از کشور ها هم بسیار مقرون به صرفه می باشد. 

تحصیل در دانشگاه های ارزان قیمت اروپا

برخی از دانشگاه های اروپا برای دانشجویان تحصیلات ارزان قیمتی را فراهم می گنند. در این بخش از مقاله ما به معرفی و بررسی برخی از این دانشگاه های ارزان قیمت در اروپا می پردازیم. اولین دانشگاه، دانشگاه پیزا ایتالیا می باشد. شهریه تحصیل در این دانشگاه برای دوره های تحصیلات تکمیلی دو هزار و سیصد دلار در ماه می باشد. گزینه بعدی موسسه پلی تکنیک میلان می باشد و به عنوان یکی از موسسات معروف در ایتالیا شناخته می شود. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای تحصیلات تکمیلی حدود هزار و پانصد دلار در سال می باشد. دانشگاه آزاد برلین در آلمان نیز یکی از مهم ترین دانشگاه ها در این کشور می باشد.

تحصیل در دانشگاه های ارزان قیمت اروپا

تحصیل در دانشگاه های ارزان قیمت اروپا

هزینه تحصیلات تکمیلی در آلمان و در این دانشگاه هزار دلار در سال می باشد و برای دوره کارشناسی حدود هفتصد دلار می باشد. یکی دیگر از دانشکاه های معروف و مقرون به صرفه دانشگاه هایدلبرگ آلمان می باشد. در این دانشگاه هزینه تحصیل سیصد و بیست و هشت دلار برای دوره کارشناسی و هزار دلار برای دوره تحصیلات تکمیلی می باشد. یکی دیگر از دانشگاه ها کالج لئوناردو داوینچی می باشد. شهریه تحصیل در دانشگاه برای دوره کارشناسی هفتصد و پنجاه دلار در سال می باشد و برای دوره کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی هشتصد و هفت دلار در سال است.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل ارزان در اروپا

  1. آيا امکان تحصیل ارزان در اروپا موجود می باشد؟

    بله شرایط تحصیل ارزان در اروپا در دانشگاه های مختلف این کشور موجود است.

  2. تحصیلات در چه مقاطعی در اروپا امکان پذیر است؟

    تحصیلات در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های مختلف کشور های اروپایی امکان پذیر است.

  3. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در اروپا موجود است؟

    بله می توان بورسیه تحصیلی دانشگاه های اروپایی را دریافت نمود.

  4. کدام کشور ها امکان تحصیل ارزان در اروپا را فراهم می کنند؟

    این کشور ها عبارتند از: ایتالیا، فرانسه، آلمان، لیتوانی و غیره امکان پذیر است.

  5. آیا تحصیل ارزان در اروپا برای دوره های تحصیلات تکمیلی امکان پذیر است؟

    بله برخی از کشور ها مانند پرتغال، آلمان، مجارستان، اسپانیا و غیره تحصیلات تکمیلی را با هزینه مناسبی ارائه می دهند.

  6. چه دانشگاه هایی شرایط تحصیل ارزان در اروپا را فراهم می کنند؟

    برخی از این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه پیزا ایتالیا، موسسه پلی تکنیک میلان، دانشگاه هایدلبرگ آلمان و غیره.

  7. آيا کشور آلمان برای تحصیل ارزان در اروپا مناسب است؟

    بله دانشگاه های مقرون به صرفه ای در آلمان شرایط تحصیل را برای دانشجویان فراهم می کند.

  8. تحصیل ارزان در اروپا در کشور پرتغال امکان پذیر است؟

    بله تحصیل ارزان در این کشور امکان پذیر می باشد.

  9. آیا کشور مجارستان شرایط تحصیل ارزان در اروپا را دارد؟

    بله امکان تحصیل ارزان قیمت در مجارستان فراهم است.

  10. شهریه تحصیل در آلمان چقدر است؟

    هزینه های تحصیل در آلمان نیز بین صد تا دویست یورو در سال می باشد.

  11. آیا تحصیل ارزان در اروپا در اسپانیا امکان پذیر است؟

    بله کشور اسپانیا برای تحصیلات گزینه های ارزان قیمتی را ارائه می دهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “تحصیل ارزان در اروپا

  1. N_Mousavi@ گفت:

    باسلام
    من دانش آموز پایه دهم تجربی هستم دختر و منطقه ۳
    می‌خوام بورسیه بشم تو رشته پزشکی برم دانشگاه های اروپایی البته درسم هم خوبه فقط میخواستم ببینم من میتونم برم یا نه اگه میتونم میشه راهنمایی کنین که شرایطش چیه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      رشته پزشکی یکی از رشته های پرطرفدار در دنیا است. شرایط تحصیل در هر کشور متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *