آزمون زبان دولینگو چیست؟

در این مقاله قصد داریم به معرفی آزمون زبان دولینگو بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که آزمون زبان دولینگو چیست؟! همان طور که می دانید برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مختلف در سراسر دنیا شرایطی وجود دارد. در حقیقت دانشگاه های مختلف برای پذیرش دانشجو شرایطی را اعمال می کنند. این شرایط بسته به دانشگاه مورد نظر و رشته ای که قرار است در آن درس بخوانید متفاوت خواهد بود. یکی از مهم ترین شرایط برای تحصیل در یک دانشگاه جدید و اخذ پذیرش این است که در آزمون های زبان شرکت نموده و با توجه به شرایط دانشگاه مدرک زبان مورد قبول دانشگاه را ارائه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

می دانیم که آزمون های زبان مختلفی در سراسر دنیا برگزار می شود که معروف ترین آن ها آزمون های آیلتس و تافل هستند! اما این روز ها آزمون دیگری در میان مردم و متقاضیان یادگیری شناخته شده است که آن را با نام آزمون زبان دولینگو می شناسند. این آزمون نیز در برخی ار دانشگاه های دنیا معتبر است. یکی از مزیت های آزمون دولینگو این است که این آزمون در زمان شیوع ویروس کرونای جدید با نام کووید نوزده به طور آنلاین و با شرایطی از داوطلبان گرفته می شود.

برای این که بتوانید پذیرش خود را از دانشگاه های مختلف دریافت کنید و جهت مهاجرت به روش تحصیلی اقدام نمایید بهترین راه این است که به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. مراجعه به کارشناسان و وکلای این موسسه باعث می شود تا بتوانید مسیر مهاجرت خود را هموار شده ببینید و به نتیجه مناسبی دست پیدا کنید. باید دقت داشته باشید که مهاجرت تحصیلی به هر کشوری قوانین خاص خود را دارد. به طور مثال مهاجرت تحصیلی به آمریکا با مهاجرت تحصیلی به ایتالیا کاملا ممتفاوت هستند و هر کدام شرایط خاص خود را دارند. از این رو حضور در کنار کارشناسان بسیار حائز اهمیت است. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز پاسخگوی شما هستند.

آزمون زبان دولینگو چیست؟

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم آزمون های زبان تاثیر بسیار زیادی در پذیرش شما برای دانشگاه های مختلف دارند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هر دانشگاهی در هر کشور قوانین پذیرشی خاص خود را دارد. به طور مثال اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا شرایطی متفاوت نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان دارد. از این رو اطلاع از این موارد بسیار تاثیر گذار است. آزمون دولینگو نیز همانند آزمون های زبان دیگر مورد پذیرش برخی از دانشگاه های دنیا قرار گرفته.

در واقع در ارتباط با این آزمون بایست گفت که تست انگلیسی و آزمون Duolingo یک ابزار مدرن برای سنجش مهارت های افراد در زبان است که برای دانشجویان و موسسات بین المللی امروزی طراحی گردیده. آزمون دولینگو که با نام مخفف DET شناخته می شود، یک آزمون تطبیقی مبتنی بر رایانه است که میزان مهارت افراد غیر انگلیسی زبان را برای زبان انگلیسی می سنجد.

در آزمون دولینگو که به عنوان یک آزمون تطبیقی شناخته می شود، هر سوالی که می بینید بر اساس عملکرد شما در ارتباط با سوالات قبلی است. به عنوان مثال هنگامی که به سؤالات به درستی پاسخ می دهید ، آزمون موارد دشواری را به شما ارائه می دهد. تا زمانی که به پاسخگویی صحیح به سؤالات خود ادامه دهید ، همچنان به سؤالات سخت و دشواری خواهید رسید. هر زمان که به یک سؤال نادرست پاسخ دهید ، سؤالات به سطح دشواری آسان تری باز خواهند گشت تا زمانی که مجدداً به آنها صحیح پاسخ دهید و این روند تا پایان آزمون ادامه خواهد یافت.

ایده اصلی آزمون های تطبیقی مانند دولینگو این است که سوالاتی را برای شما فراهم کند که در سطح مناسب برای توانایی شما قرار داشته باشند و بنابر این دقیق تر و کارآمد تر مهارت شما را نسبت به یک تست و آزمون سنتی ارزیابی می کند.

آزمون دولینگو چگونه آزمونی است؟!

آزمون دولینگو را می توان به سه بخش اصلی تقسیم بندی نمود. مرحله اول با نام کوییک ست آپ Quick Setup شناخته می شود و شامل مقدمه ای است که الزامات و قوانین وضع شده توسط دولینگو است و آن را تجزیه می کند. این قسمت دارای ده دقیقه زمان است. بخش بعدی آزمون را سوالات تطبیقی تشکیل می دهند. این قسمت در حقیقت بخش عمده آزمون دولینگو می باشد و یک بخش درجه بندی شده است.

در حقیقت بخش از نمره آزمون شما در این بخش مهم بررسی می گردد. در این بخش توانایی های مختلفی از جمله گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن شما مورد آزمایش و آزمون قرار می گیرد. مدت زمانی که فرصت دارید به سوالات خود در این بخش پاسخ دهید، بیست و پنج دقیقه می باشد و تا پایان بیست و پنج دقیقه می بایست به سوالات بخش تطبیقی با دقت پاسخ دهید.

قسمت بعدی و آخرین قسمت مورد بررسی ما که در آزمون دولینگو وجود دارد، مصاحبه ویدیویی و نوشتن متن نمونه است. در این بخش از شما خواسته می شود که به پرس و جو های آنلاین و ویدیویی به صورت شفاهی پاسخ دهید. این بخش فهرست خاصی ندارد . باید به این نکته توجه داشته باشید که پاسخ های شما به موسساتی که نمره تان را دریافت می کنند ارسال می گردد. مدت زمان شرکت در این مصاحبه ها ده دقیقه است.

آزمون دولینگو چگونه آزمونی است؟!

آزمون دولینگو چگونه آزمونی است؟!

یک نکته بسیار مهم که می بایست به آن توجه بسیاری داشته باشید، این است که عملکرد شما در آزمون تعیین می کند که چه سوالاتی در نوشتن متن نمونه و مصاحبه ویدیویی دریافت خواهید کرد. در حقیقت بخش تطبیقی آزمون در قسمت سوم آن هم دیده می شود.

و در نهایت بر مبنای شرایط علمی شما و تسلط شما بر زبان انگلیسی این آزمون نمره دهی می گردد. دقت کنید که لازم است تا در ارتباط با برنامه آزمون دولینگو خود با یک مشاور و فرد راهنما صحبت کنید. حصوصا اگر بار اولی است که قصد دارید در این آزمون شرکت کنید. مشاوران می توانند در زمینه نحوه آزمون با شما صحبت کنند.

علاوه بر آن آزمون های نمونه رایگانی هم وجود دارند که شما می توانید در آن ها شرکت نموده و مهارت خود را به طور کامل بسنجید. هدف از این سؤالات ارزیابی دانش شما از واژگان انگلیسی ، نحو ، آوایی (تلفظ واژگان انگلیسی) ، prosody (استرس و intonation کلمات انگلیسی) ، توانایی خواندن و نوشتن و مهارت گوش دادن است.

مصاحبه ویدیویی و آزمون نوشتاری نهایی آزمون دولینگو چگونه است؟

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با قسمت مصاحبه ویدیویی و نوشتار بخش نهایی آزمون دولینگو صحبت کنیم. در قسمت آخر آزمون شما دو وظیفه خواهید داشت! اول این که به صورت کلامی به مدت بین یک تا سه دقیقه در حال فیلمبرداری به موضوع مورد نظر خود پاسخ دهید و در مرحله دوم این روند است که پاسخ کتبی به یک موضوع بدهید و در ارتباط با یک موضوع مطالبی را بنویسید.

در این مدت شما بین سه تا پنج دقیقه فرصت خواهید داشت. در ابتدای هر بخش شما سی ثانیه فرصت خواهید داشت که موضوع خود را بخوانید و انتخاب کنید و پاسخ خود را برنامه ریزی نمایید. پاسخی که به صورت ویدیویی می دهید در این بخش ضبط می شود و پاسخ کتبی شما نیز همراه با آن در اختیار موسساتی قرار می گیرد که قصد دارید به ادامه تحصیل در آن جا بپردازید.

نمره دهی در آزمون دولینگو

در بخش های قبلی مقاله در ارتباط با آزمون دولینگو و شرایط این آزمون صحبت کردیم اما یک نکته مهم در ارتباط با این آزمون سیستم نمره دهی در آزمون دولینگو می باشد. در این قسمت از مقاله قصد داریم در ارتباط با سیستم نمره دهی آزمون دولینگو صحبت کنیم. آزمون زبان انگلیسی Duolingo توانایی زبان انگلیسی را با استفاده از مقیاس ای که بین ده تا صد و شصت متغیر است اندازه گیری می کند. یک نکته مهم که می بایست به آن توجه داشته باشید این است که در یک مقیاس، آزمون دولینگو با نمودار هایی با آزمون های آیلتس و تافل مقایسه می شود.

توجه داشته باشید که مدت زمان این آزمون چهل و پنج دقیقه است و نتایج آزمون در مدت زمان چهل و هشت ساعت در اختیار شما قرار خواهد گرفت. آزمون دولینگو یک سیستم نمره دهی چند بخشی دارد! نمره ها در این آزمون در گروه های ده تا پنجاه و پنج، شصت تا هشتاد و پنج، نود تا صد و پانزده و صد و بیت تا صد و شصت طبقه بندی می شود و معمولا نمره های قبولی دانشگاه ها یا موسسات از هفتاد و پنج شروع می شود. البته بیشتر موسسات نمرات قبولی را از صد مورد بررسی قرار می دهند. در گروه اول نمرات یعنی بین ده تا پنجاه و پنج فرد می تواند کلمات و اصطلاحات انگلیسی بسیار اساسی را همراه با اطلاعات صحیح درک کند.

در سیستم نمره دهی و بخش بعدی نمرات که بین شصت تا هشتاد و پنج است فرد می تواند نکات اصلی گفتار یا نوشتار را در مورد امور روزمره مانند کار یا مدرسه درک کند و تجربیات، عقاید و برنامه های خود را همراه با کمی سختی و تردید توصیف کند. در سیستم نمره دهی بین نود تا صد و پانزده، فرد می تواند اکثر اهداف ارتباطی را حتی در مباحث نا آشنا پیش ببرد و ایده های اصلی نوشتن را در هر سبکی اجرا کند. این فرد می تواند به راحتی ارتباط برقرار کند.

در قسمت آخر نمره دهی که بین صد و بیست تا صد و شصت است، شخص می تواند انواع زبان نوشتاری و گفتاری را همراه با برخی از موقعیت های تخصصی استفاده از زبان را درک کند. شخص با این نمره دریافتی می تواند زبان ضمنی، فیگوراتیو، عمل گرا و اصطلاحات خاص را درک کند و می تواند برای اکثر اهداف اجتماعی، دانشگاهی و حرفه ای از زبانی انعطاف پذیر و موثر استفاده نماید.

نمره دهی در آزمون دولینگو

نمره دهی در آزمون دولینگو

سیستم نمره دهی در این آزمون را می توان با آزمون تافل آی بی تی نیز مقایسه نمود! به طور مثال نمره نود در آزمون دولینگو برابر با نمرات بین شصت و دو تا شصت و هفت آزمون تافل آی بی تی است! نمره صد و پنجاه تا صد و شصت آزمون دولینگو نیز برابر با نمره صد و بیست در آزمون تافل آی بی تی می باشد. در این ضریب همبستگی یک رابطه آماری کاملا مثبت برای مقایسه نمرات در نظر گرفته شده است.

نحوه برگزاری آزمون دولینگو

در این بخش از مقاله در ارتباط با آزمون دولینگو و نحوه برگزاری آن صحبت می کنیم! دقت داشته باشید که با توجه به شیوع ویروس کرونا تنها آزمونی که گرفته می شود آزمون دولینگو است! آزمون به طور اینترنتی گرفته می شود. شما برای دریافت پذیرش از دانشگاه های مختلف، مثلا دانشگاه های آمریکا می توانید از این آزمون آنلاین استفاده نمایید. از آنجا که این تست را شما در خانه انجام می دهید و Duolingo باید در مقابل تقلب از سیستم آزمون محافظت کند ، قوانین کاملاً زیادی برای امتحان دادن وجود دارد!

  • شما باید در یک اتاق آرام و با نور کافی تنها باشید.
  • در این آزمون گوش های شما باید کاملا قابل رویت باشد.
  • شما نمی توانید از عینک آفتابی یا هدفون استفاده کنید و
  • به هیچ عنوان اجازه استفاده از وسایل نوشتاری یا کاغذ را ندارید.

  نرم افزار آزمون قادر است به محض شروع تست ، صفحه نمایش شما را ضبط کند! همچنین دارای پروتکل های شناسایی است که لحظه خروج از مرورگر آزمایش یا باز کردن یک برگه جدید را تشخیص می دهد.

همه این اقدامات پس از اتمام آزمون توسط یک دستگاه از راه دور بررسی می شود. اگر در هر مرحله در هر جلسه یک قاعده را نقض کنید ، گیرنده از راه دور به طور خودکار نمره آزمون شما را باطل می کند. همانطور که در قوانین و الزامات آزمون انگلیسی Duolingo ذکر شده است ، “Duolingo این حق را دارد که نتایج آزمایش شما را تأیید نکند ، یا هر نتیجه قبلاً تأیید شده را بدون ارائه بازپرداخت ، باطل کند. بسته به شدت تخلف ، ممکن است برگزارکنندگان آزمون حق آزمون دوباره را هم از شما بگیرند. دقت کنید که اعتبار این آزمون دو ساله است.

سوالات متداول در ارتباط با آزمون دولینگو

  1. آزمون دولینگو چند سال اعتبار دارد؟

    اعتبار این آزمون دو ساله می باشد.

  2. مدت زمان پاسخگویی به سوالات آزمون دولینگو چقدر است؟

    مدت زمان شرکت در این آزمون چهل و پنج دقیقه است.

  3. سیستم نمره دهی آزمون دولینگو چگونه است؟

    سیستم نمره دهی در این آزمون برای نمره های بین ده تا صد و شصت برنامه ریزی گردیده.

  4. آیا آزمون دولینگو در بین دانشگاه های مختلف معتبر است؟

    بله این آزمون در بیش از پانصد کالج و دانشگاه در کشور های مختلف از جمله کانادا، آمریکا،آلمان و … معتبر است.

  5. نحوه برگزاری آزمون دولینگو چگونه است؟

    این آزمون به صورت آنلاین و با شرایط خاصی از افراد گرفته می شود.

  6. نمره قبولی در آزمون دولینگو معمولا از چه عددی محاسبه می شود؟

    معمولا نمره قبولی از هفتاد و پنج است! اما اغلب دانشگاه ها نمره های بالایی صد را مورد پذیرش قرار می دهند.

  7. آیا آزمون دولینگو در زمان شیوع ویروس کرونا از افراد گرفته می شود؟

    بله این آزمون تنها آزمونی است که در دوران شیوع کرونا از متقاضیان گرفته می شود.

  8. چه قوانینی در زمان آزمون برای افراد وجود دارد؟

    افراد نباید از کاغذ و خودکار استفاده کنند. گوش افراد نباید پوشیده باشد! استفاده از عینک آفتابی یا هدفون ممنوع است.

  9. در صورت تقلب در آزمون دولینگو چه اتفاقی می افتد؟

    در صورت تقلب ممتحن می تواند اجازه آزمون دوباره را از فرد بگیرد! هزینه ثبت نام نیز به او بر نخواهد گشت.

  10. آزمون دولینگو چه مهارت هایی را مورد سنجش قرار می دهد؟

    در این آزمون تمام مهارت ها از جمله نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن و … مورد بررسی قرار می گیرد.

  11. مبنای سوالات آزمون دولینگو بر چه اساسی است؟

    مبنای سوالات تطبیقی است و بر اساس پاسخ شما به سوال قبلی، سوال بعدی برایتان ارسال می گردد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *