پذیرش از دانشگاه های کانادا با مدرک دولینگو

در این مقاله که با تلاش و همت کارشناسان و محققان گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی تهیه و تدوین شده است قصد داریم در ارتباط با پذیرش از دانشگاه های کانادا با مدرک دولینگو صحبت کنیم. همان طور که می دانید برای تحصیل در یک دانشگاه جدید می بایست برای اخذ پذیرش از آن دانشگاه اقدام کنید. به جهت دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر لازم است تا شرایط آن دانشگاه را داشته باشید. یکی از شرایط دانشگاه هایی که می خواهید برای پذیرش آن ها اقدام کنید، مدارک مربوط به پذیرش است. در حقیقت شما علاوه بر مدارک تحصیلی و ریز نمرات تحصیلی سال های گذشته خود می بایست در آزمون های خاصی شرکت نموده و مدرک قبولی در آزمون خود را ارائه کنید. یکی از این آزمون ها آزمون زبان است. در حقیقت لازم است تا مدارکی مانند آیلتس، تافل و جدیدا مدرک آزمون دولینگو ارائه گردد. دولینگو آزمونی است که به تازگی مورد پذیرش برخی از دانشگاه ها قرار گرفته است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برای این که بتوانید مهاجرت به کانادا را انتخاب نمایید راه های زیادی پیش روی شما است. در حقیقت کشور کانادا یکی ار معدود کشور های مهاجر پذیری می باشد که افراد زیادی را به عنوان مهاجر در خود جای داده است. برای مهاجرت به کانادا می توان از روش های مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا، مهاجرت سرمایه گذاری کانادا، مهاجرت از طریق تولد فرزند به کانادا، ازدواج با یک شخص کانادایی و … اقدام نمود. جهت اقدام هر کدام از این روش ها شرایط مخصوص خود را دارند. از جمله می توان به شرایط خاص تحصیلی و اخذ پذیرش دانشگاه های کانادا اشاره نمود. برای این که مسیر خود را هموار کنید توصیه می شود به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطبهاناتی مراجعه نمایید. نمایندگی های موسسه در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مشغول به فعالیت هستند.

پذیرش از دانشگاه های کانادا با مدرک دولینگو

همان طور که گفتیم جهت پذیرش از دانشگاه های مختلف می بایست شرایط خاصی را پیگیری نمایید. یکی از این شرایط خاص برای اخذ پذیرش ار دانشگاه های کانادا ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشد. از آن جایی که تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا به زبان انگلیسی است، می بایست یکی از مدارک مرتبط با زبان انگلیسی مانند مدرک آیلتس، تافل و … را ارائه داد. اما جدیدا آزمون زبان دیگری با نام دولینگو وارد عرصه شده که می تواند جایگزین مناسبی برای سایر آزمون ها باشد. اما باید قبل از هر چیزی این مسئله را بررسی کرد که کدام یک از دانشگاه های کانادا پذیرای مدرک دولینگو هستند؟!

آشنایی با کشور کانادا جهت دریافت پذیرش تحصیلی

برای این که بتوانید زندگی در کشور کانادا را به راحتی داشته باشید و از پس هزینه های زندگی در کانادا بر بیایید، لازم است تا با شرایط عمومی کشور کانادا آشنایی داشته باشید. کانادا کشوری است که از لحاظ جغرافیایی در شمال قاره آمریکای شمالی قرار دارد و پس از روسیه به عنوان وسیع ترین کشور دنیا شناخته می شود. وسعت کشور کانادا نه میلیون و نهصد و هشتاد و چهار هزار و ششصد و هفتاد کیلومتر مربع است و بزرگ ترین مرز زمینی کره زمین را با کشور آمریکا به خود اختصاص داده است.

مردم این کشور با جمعیتی بالغ بر سی میلیون نفر به زبان های انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند و شعار آن ها عبارت « از این کران تا آن کران» می باشد. پایتخت کشور کانادا شهر اتاوا است در حالی که بزرگ ترین شهر این کشور شهر تورنتو است. از جمله دیگر شهر های کانادا می توان به مونترال، ادمونتون، کالیاری، وینپیگ و ونکوور اشاره نمود. حال که با کشور کانادا آشنایی پیدا کردیم بهتر است ببینیم که کدام دانشگاه های کانادا پذیرای مدرک آزمون دولینگو هستند؟! پس در ادامه با ما همراه شوید. قبل از آن کمی با آزمون دولینگو آشنا می شویم.

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون دولینگو یک آزمون زبان است که به سرعت جای خود را در کنار آزمون های زبانی مانند آیلتس و تافل پیدا کرده و دانشگاه ها و کالج های بسیاری آن را می پذیرند. این آزمون اما بر خلاف آزمون های دیگر به صورت آنلاین برگزار می شود و شما در خانه هم می توانید با رعایت قوانین در این آزمون شرکت کنید. هزینه شرکت در این آزمون چهل و نه دلار آمریکا است و مدت زمان کمتری نسبت به سایر آزمون های مشابه دارد.

شما می توانید با داشتن لب تاب، اینترنت پر سرعت و یک دوربین برای آزمون دولینگو آماده شوید. البته لازم است تا قبل از شروع آزمون گوگل ترنسلیت را از نرم افزار های مرورگر خود خارج کنید. قبل از شروع آزمون می بایست با پاسپورت خود احراز هویت را انجام دهید و در مدت زمان آزمون نباید از جلوب دوربین کنار رفته یا شخصی در دوربین شما دیده شود. این آزمون شرایط سختی برای سلامت امتحان در نظر گرفته و از این رو کوچکترین تقلب ها منجر به عدم تصحیح ارمون شما خواهد شد. نتیجه آزمون دولینگو دو روز پس از امتحان به دست شما خواهد رسید.

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون دولینگو چیست

کدام دانشگاه های کانادا مدرک دولینگو را می پذیرند؟!

همان طور که اشاره نمودیم انواع مدارک برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا و سایر کشور ها وجود دارد و هر دانشگاهی بنا به شرایط خود یکی یا چند تا از این مدارک را می پذیرد. علاوه بر مدارک آزمون های تافل، آیلتس، جی آر آی و … آزمونی جدید نیز به دنیای علم معرفی شده است. این آزمون که معروف به آزمون دولینگو می باشد در برخی از دانشگاه های دنیا به عنوان مدرکی جهت اثبات شرایط زبان انگلیسی افراد پذیرفته می شود. در این بخش از مقاله قصد داریم ببینیم که کدام یک از دانشگاه های کانادا پذیرای این مدرک زبان انگلیسی هستند؟!

از جمله دانشگاه های پذیرنده آزمون دولینگو در کانادا می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود. این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه آدلر در ونکوور، دانشگاه آلگما، دانشگاه امبروز، دانشگاه براندون، دانشگاه منونیت کانادا، دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه هنر امیلی، دانشگاه دیکینسون، دانشگاه لیکهید، دانشگاه مک گیل در برخی رشته ها، دانشگاه لتبریج، دانشگاه منیتوبا، دانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی UNBC، دانشگاه ویندزور، دانشگاه جزیره ونکوور، دانشگاه غربی، دانشگاه یورکویل، دانشگاه نیو فندلند، دانشگاه نیپسیینگ، دانشگاه سنت ماری، دانشگاه سایمون فریز، دانشگاه سنت استفان، دانشگاه تامپسون ریورز، دانشگاه کانادای غرب، دانشگاه آلبرتا،‌دانشگاه کالگری و … .

نمره دهی آزمون زبان دولینگو جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا

ما در قسمت ها و بخش های قبلی مقاله خود در ارتباط با دانشگاه های کانادا و ارتباط آن ها با آزمون دولینگو صحبت کردیم. همان طور که گفتیم آزمون دولینگو یک آزمون زبان آنلاین است که برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا و سایر کشور ها برگزار می شود. امروزه در کل دنیا، دانشگاه ها و کالج های بسیاری آزمون دولینگو را برای پذیرش تحصیلی قبول می کنند. در بخش قبلی مقاله ما برخی از دانشگاه های کانادا را که آزمون دولینگو را قبول دارند و مدرک آن را می پذیرند، برای شما معرفی کردیم. اما ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که با چه نمره ای می توان برای دریافت پذیرش ار دانشگاه های کشور کانادا اقدام نمود؟!

در حقیقت قصد داریم به بررسی سیستم نمره دهی آزمون دولینگو بپردازیم. این آزمون که در مدت زمان چهل و پنج دقیقه از مخاطب گرفته می شود به گفته شرکت کنندگان نسبت به سایر آزمون های زبان ساده تر است. آزمون انگلیسی Duolingo یک آزمون مهارت انگلیسی است که شرایط ورود به سیستم آموزشی برای متقاضیان بین المللی تحصیل در بسیاری از دانشگاه های ایالات متحده و کانادا را برآورده می کند. تست انگلیسی Duolingo تمام مهارت های زبان انگلیسی از جمله خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن و گوش دادن را اندازه گیری می کند. ما توصیه می کنیم که برای آشنایی با روند آزمون دولینگو آزمون های نمونه دولینگو را امتحان کنید و کمی با شرایط امتحان آشنا شوید.

آزمون نمونه رایگان است و شما می توانید آن را هر چند بار که می خواهید ، انجام دهید. پس می توان گفت که آزمون انگلیسی Duolingo با هدف سنجش مهارتهای خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن و گوش دادن طراحی شده است تا توانایی زبان در دنیای واقعی را ارزیابی کند. مهارت هر تستر به عنوان نمره کل در مقیاس 10 – 160 گزارش شده است. به گفته بیشتر دانشگاه ها برای قبولی و اخذ پذیرش می بایت حداقل نمره هفتاد و پنج را دریافت نمایید. سیستم نمره دهی این آزمون طبقه بندی شده است. افرادی که نمرات بین ده تا پنجاه و پنج از این آزمون می گیرند، می تواند کلمات و اصطلاحات انگلیسی بسیار اساسی را همراه با اطلاعات صحیح درک کند.

نمره دهی آزمون زبان دولینگو جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا

نمره دهی آزمون زبان دولینگو جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا

افرادی که در آزمون دولینگو نمره بین شصت تا هشتاد و پنج می گیرند، می تواند نکات اصلی گفتار یا نوشتن در مورد امور روزمره مانند کار و مدرسه را درک کند و در عین حال تجربیات، عقاید و برنامه های خود را با کمی سختی و تردید پیش ببرند. افرادی که نمره خود را بین نود تا صد و پانزده می بینند، در حقیقت می تواند اکثر اهداف ارتباطی را حتی در مباحث نا آشنا انجام دهد و ایده های اصلی نوشتن به صورت مختصر و انتزاعی را درک کنند. این افراد به راحتی می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.

در آخرین گروه، اما افرادی هستند که نمره آن ها بین صد و بیست تا صد و شصت می باشد. این افراد می تواند انواع زبان نوشتاری و گفتاری خواستار و از جمله برخی موقعیت های تخصصی استفاده از زبان را درک کند. افرادی که در آزمون دولینگو این نمره را دریافت کرده اند، می تواند برای اکثر اهداف اجتماعی ، دانشگاهی و حرفه ای از زبان انعطاف پذیر و مؤثر استفاده کند. از این رو هر چه قدرت زبان شما بیشتر باشد در این آزمون نمره بهتری می گیرید و پذیرش برای شما راحت تر می شود. آزمون انگلیسی Duolingo شامل بخش نوشتن و مصاحبه ویدیویی است.

وقتی نتایج خود را با دانشگاه به اشتراک می گذارید ، هردو درج شده اند. دانشگاه بر مبنای نتیجه هر دو نمره شما در زمینه مدرک زبان انگلیسی تان تصمیم گیری می کند. دقت داشته باشید که مدت اعتبار مدرک این آزمون نیز دو سال است و پس از دو سال دوباره می بایست برای آزمون اقدام کنید.

کدام دانشگاه های کانادا با توجه به شیوع ویروس کرونا آزمون دولینگو را می پذیرند؟

با توجه به این که دانشگاه های کانادا برای سال تحصیلی جدید اقدام به پذیرش دانشجو کرده اند و با توجه به شیوع ویروس کرونای جدید با نام کووید نوزده، برخی دیگر از دانشگاه ها اقدام به قبول آزمون دولینگو به جای آزمون های دیگر کرده اند. برای دریافت پذیرش و تحصیل در دانشگاه های کانادا با آزمون دولینگو این لیست را به خاطر داشته باشید.

از جمله این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه الکساندر، دانشگاه آلگوما، کالج کمبرین، دانشگاه کاپ براتون، کالج ستنیال، کالج کونستوگا، دانشگاه کاردانال، دانشگاه دال هاوس، کالج داگلاس، کالج دورهام، دانشگاه دیکینون، کالج بین المللی فرازر، کالج جورجیان، کالج بین المللی منیتوبا، دانشگاه لیکهد، کالج لیکلند، دانشگاه رویال رود، دانشگاه مونت آلیسون، دانشگاه ویندزور، دانشگاه گولف، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه استنبرگ و … .

سوالات متداول در ارتباط با پذیرش از دانشگاه های کانادا با مدرک دولینگو

  1. آیا دانشگاه های کانادا معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های کانادا در رنکینگ جهانی دارای بهترین رتبه ها هستند و اعتبار بالایی دارند.

  2. آیا امکان تحصیل در دانشگاه های کانادا با مدرک دولینگو موجود است؟

    بله برخی از دانشگاه های کانادا و سایر کشور های دنیا، آزمون دولینگو را برای پذیرش قبول می کنند.

  3. زبان تحصیل در دانشگاه های کانادا چیست؟

    در دانشگاه های کانادا کورس های تحصیلی به زبان انگلیسی هستند.

  4. آیا کانادا کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله کانادا یکی از کشور های پیشرفته و جذاب از لحاظ اقتصادی و علمی است.

  5. آیا آزمون دولینگو معتبر است؟

    بله این آزمون هم همانند آزمون های آیلتس و تافل اعتبار و جایگاه مناسبی دارد.

  6. کدام دانشگاه های کانادا پذیرای آزمون دولینگو هستند؟

    از جمله این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه آدلر در ونکوور، دانشگاه آلگما، دانشگاه امبروز، دانشگاه براندون، دانشگاه منونیت کانادا، دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه هنر امیلی، دانشگاه دیکینسون و … .

  7. آیا در زمان شیوع ویروس کرونا دانشگاه هایی در کانادا پذیرای مدرک دولینگو هستند؟

    بله برخی از دانشگاه ها و کالج های کانادا در زمان شیوع ویروس کرونا نیز اقدام به دریافت مدرک دولینگو می کنند.

  8. چه نمره ای باعث قبولی در آزمون دولینگو و پذیرش از دانشگاه های کانادا می شود؟

    نمره قبولی در آزمون دولینگو از هفتاد و پنج شروع می شود و بسته به شرایط هر دانشگاه نمره متفاوت است.

  9. سیستم نمره دهی آزمون دولینگو چگونه است؟

    نمره دهی این آزمون از ده تا صد و شصت برای مهارت های مختلف می باشد.

  10. مدت زمان شرکت در آزمون دولینگو چقدر است؟

    مدت زمان شرکت در این آزمون چهل و پنج دقیقه می باشد.

  11. آزمون دولینگو برای پذیرش از دانشگاه های کانادا چند سال اعتبار دارد؟

    این آزمون همانند بسیار از آزمون های دیگر دو سال اعتبار دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “پذیرش از دانشگاه های کانادا با مدرک دولینگو

  1. الهام گفت:

    سلام در حال حاضر دانشگاه های کانادا آزمون دولینگو رو قبول دارن؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام و عرض ادب
      اکثر دانشگاه های کانادا دیگر آزمون دولینگو را قبول ندارند.

  2. ادلیا فرجام گفت:

    آیا می‌توان برای دانشگاهی مثل بریتیش کلمبیا که آزمون دولینگو را قبول ندارد در مقطع دکتری با ذکر دلیل گران بودن آزمون های مشابه دیگر پذیرش گرفت؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      هر دانشگاه الزامات مربوط به خود را دارد که دقیقا برای اخذ پذیرش نیاز به برآوردن همان الزامات دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *