مهاجرت کاری به کانادا

اگر قصد مهاجر‌ت به کانادا از طریق کار و دریافت پیشنهاد شغلی (جاب آفر) رو دارید، موسسه حقوقی مهاجرتی اصطهباناتی با بیش از 13 سال سابقه در امور اخذ جاب آفر کانادا، امکان اخذ پیشنهاد شغلی باتوجه به تخصص و سابقه کاری‌تان از شرکت های مطرح و معتبر کانادا را داراست. جهت انجام امور، کافیست با شماره 09426001036 تماس بگیرید و جهت بررسی شرایط‌ اخذ جاب آفر، وقت مشاوره خود را رزرو نمایید. کانادا به خاطر کمبود نیروی کار با تجربه و همچنین تنوع موقعیت‌ها شغلی آن، ویزای کاری خود را در اختیار متقاضیان بین‌المللی قرار می‌دهد. اگر شما هم جزء افرادی هستید که تمایل به مهاجرت کاری به کانادا را دارید، با راهنمایی‌های مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ویزای کاری کانادا را دریافت نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بازار کار کانادا و مشاغل موردنیاز

درآمد نیروهای کار در کانادا بسیار بالا بوده و حتی ساده‌ترین مشاغل دستمزد خوبی دارند که با آن می‌توان زندگی روبه‌راهی دست و پا کرد. حتی بعضی مشاغل از جمله پزشکی دارای بیشترین دستمزد هستند. در جدول زیر به پردرآمدترین مشاغل در کانادا و آمار دستمزدهای سال 2023 پرداخته شده است.

عنوان شغلیمتوسط درآمد ماهانه
جراح و پزشک25,000  دلار در ماه
متخصص قلب و عروق25,000  دلار در ماه
مهندس داده10,000  دلار در ماه
مهندس پتروشیمی9,500  دلار در ماه
متخصص فضاهای ابری11,000  دلار در ماه
مدیر محصول8,500  دلار در ماه
بازرس مالی8,500  دلار در ماه

شرایط ویزای کاری کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کار با توجه به وضعیت متقاضی می‌تواند متفاوت باشد. دولت کانادا برای اعطای این نوع ویزا یک سری شرایط عمومی در نظر گرفته است که مهمترین آن‌ها در جدول زیر ارائه شده است:

محدودیت سنیحداقل 18 سال
مدرک تحصیلی متقاضیحداقل دیپلم
سابقه کارحداقل 1 سال
مدرک زبان انگلیسیآیلتس 5 معادل  CLB 8
حداقل امتیازدر مرحله اول: 67
در مرحله دوم: نامشخص

انواع ویزای کاری

با توجه به پیشرفته بودن کشور کانادا و فرصت‌های شغلی ویژه‌، رونق زیاد و در نهایت رشد اقتصادی قابل توجه، امروزه این منطقه سفید شمالی مورد توجه بسیاری از متقاضیان جویای کار قرار گرفته است. مهاجرت کاری به کانادا راه های مختلفی دارد و شما با توجه به شرایط خود باید نسبت به یکی از آن‌ها اقدام کنید. برای این کار می‌بایست شرایط در نظر گرفته شده را با موقعیت خود تطبیق دهید.

متقاضیان علاقه مند به مهاجرت کاری به کانادا  از روش‌های زیر می‌توانند ویزای خود را دریافت کنند:

  • روش اکسپرس اینتری(Express Entry)
  • سرمایه‌گذاری یا اینوستمنت (Investment)
  • روش انتخاب استانی
  • اسکیل ورکر ((Skilled Worker

در جدول زیر به معرفی بیشتر این چهار روش و جزئیات هر کدام می‌پردازیم:

درخواست ویزای کار از طریق اکسپرس اینتری

 

اکسپرس اینتری مناسب‌ترین راه برای گرفتن اقامت دائم کاناداست. در این روش، با توجه به مواردی از جمله سطح مهارتی زبان، سن، سابقه کاری، داشتن جاب آفر و میزان تحصیلات، وارد سیستم امتیازبندی می‌شوید و در صورت تایید صلاحیت از جانب اداره مهاجرت، درخواست شما پذیرفته خواهد شد. البته در این روش هیچ گونه محدودیتی از نظر رشته تحصیلی و شغلی وجود ندارد و شما می‌توانید در هر زمینه‌ای که متخصص هستید، درخواست خود را ارسال کنید. برای مهاجرت کاری به کانادا از این طریق باید بتوانید 1200 امتیاز کسب کنید.
درخواست ویزای کار از طریق برنامه تجاری یا سرمایه‌گذاری

 

 در این روش متقاضیان می‌بایست واجد شرایط مشاغلی که در لیست  (NAFTA) ارائه شده است، باشد. همچنین می‌بایست از جانب اداره مهاجرت کانادا، پیشنهاد کاری یا جاب آفر نیز داشته باشند. اجازه انجام کار و دریافت دستمزد در خاک کانادا نیز از دیگر شرایط این روش محسوب می‌شوند.
درخواست ویزای کار از طریق روش انتخاب استانی

 

در این روش باید اول یکی از استان های کانادا مانند کبک که زبان رایج آن فرانسوی است را انتخاب کنید. انتخاب استان به قوانین و شرایط آن و همچنین شما بستگی دارد.
درخواست ویزای اسکیل ورکر کانادا

 

برنامه اسکیل ورکر کانادا برای افراد ماهر و کارگران متخصص یک موقعیت بسیار عالی است که بتوانند اقامت کاری کانادا را دریافت کنند. اسکیل ورکر یک سیستم امتیازبندی در کانادا است که از طریق آن نیروی کار خارجی جذب می‌کنند.

انواع روش های مهاجرت کاری به کانادا

از جمله روش‌های اصلی، رایج و همچنین قانونی (جز پناهندگی) که اگر درستی طی شوند شما را به ویزای کاری کانادا می‌رسانند، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهاجرت کاری به کانادا
  • مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق استارت آپ و کارآفرینی
  • مهاجرت از طریق خوداشتغالی
  • اسپانسرشیپ خانوادگی
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه فدرال

نیروی متخصص فدرال به فردی گفته می‌شود که شرایط و پارامترهای مورد تائید دولت مرکزی کانادا را جهت کار یا تجارت در خاک این کشور داشته باشد. تائید دولت فدرال برای احراز شرایط شغلی، جهت پذیرش شما به عنوان یک تاجر یا نیروی کاری ماهر لازم است. در صورتی که موفق به دریافت دعوتنامه اکسپرس انتری یا (ITA)  شوید، قادر خواهید بود که اقامت دائم هر یک از استان‌های کانادا به غیر از کبک را دریافت کنید.

اسکیل ورکر کانادا (Skilled Worker)

ویزای اسکیل ورکر کانادا، یک نوع ویزای تخصصی برای کارگران ماهر فدرال است که در راستای رفع کمبود کارگر متخصص در کانادا بر اساس توانایی نیروهای کار صادر می‌شود. شرایط و قابلیت‌های کارگران ماهری که می‌خواهند ویزای اسکیل ورکر کانادا را دریافت کنند باید مطابق با عوامل و فاکتورهای از پیش تعیین شده باشد تا مورد ارزیابی قرار بگیرد. این فاکتورها شامل میزان تجربه کاری متقاضیان، تسلط زبان انگلیسی، مقدار و نوع تحصیلات این افراد خواهد بود.

اسکیل ترید کانادا (Skilled Trade)

این برنامه مختص افرادی است که تخصص و مهارت آن‌ها توسط دولت کانادا تایید شده باشد. کشور کانادا فهرستی تحت عنوان مشاغل مورد نیاز خود رامنتشر می‌کند و افراد می‌توانند با مراجعه به این لیست، چک کنند که آیا تخصص آن‌ها در فهرست مشاغل پرتقاضای کانادا جایی دارد یا خیر.

شرایط اسکیل ترید را در زیر می‌بینید:

  • داشتن حداقل دانش زبان انگلیسی؛ این شرط به این معناست که باید حداقل نمره آزمون آیلتس شما برای مهارت‌های شنیدن و صحبت کردن معادل 5 و امتیاز خواندن و نوشتن شما حداقل 4 باشد.
  • در طول 5 سال اخیر می‌بایست حداقل 2 سال کار تمام وقت و مرتبط با حرفه خود در کارنامه حرفه‌ای داشته باشید.
  • دارا بودن صلاحیت‌های کاری لازم
  • داشتن حداقل تمکن مالی لازم برای تامین مایحتاج زندگی
  • داشتن یک جاب ‌آفر تمام وقت یا مدرک فنی صادره از کانادا

جاب آفر کانادا (Job Offer)

جاب آفر کانادا را می‌توان به عنوان یک پیشنهاد شغلی رسمی از طرف یک کارفرمای کانادایی دانست که به نیروی کار خارجی مورد نیاز ارائه می‌شود. نیروی کار خارجی می‌بایست واجد شرایط لازم برای این پیشنهاد شغلی باشد. به این معنا که باید حتما در آن حرفه مهارت و تخصص لازم را داشته باشد. پیشنهاد شغلی شما در این روش باید در یک موقعیت تمام وقت، مشمول دریافت حقوق و با شرایط و ساعات کاری مطابق با استانداردهای معین شده توسط استان یا منطقه‌ای که شغل مورد نظر شما در آن قرار گرفته است، باشد.

پیشنهاد شغلی، توسط دولت این کشور نیز ارزیابی می‌شود تا اطمینان حاصل کنند شرایط دیافت ویزای شغلی کانادا را دارید یا خیر. زمانی‌ که پیشنهاد شغلی شما مورد ارزیابی قرار بگیرد و تایید شود، می توانید برای اخذ ویزای جاب آفر جهت مهاجرت کاری به کانادا اقدام نموده و پس از مدتی با داشتن شرایط لازم، اقامت کاری کانادا را دریافت کنید.

ویزای کار استانی کانادا (PNP)

برنامه‌ استان‌های مختلف کانادا برای افرادی که مهارت، تحصیلات و تجربه کاری دارند، یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. با استفاده از ویزای کار استانی کانادا می‌توانید اقامت کانادا را دریافت کنید. هر یک از استان‌های کانادا برنامه‌ها و الزامات مخصوص به خود را دارند. نحوه درخواست برنامه‌های استانی کانادا به این بستگی دارد که چه روشی استفاده کنید. برای مهاجرت استانی به کانادا از طریق کار و دریافت ویزای PNP شرایط برای شما فراهم شده است که از دو روش کاغذی یا روش آنلاین اکسپرس اینتری استفاده نمایید.

ویزای خود اشتغالی کانادا

ویزای خوداشتغالی در کانادا یکی از معدود روش‌هایی است که اقامت کانادا از روز اول به فرد متقاضی و همراهان او اعطا می‌شود. ویزای خود اشتغالی کانادا معمولا تحت عنوان ویزای هنرمندان و ورزشکاران نیز معرفی می‌شود. این نوع ویزا به طور میانگین 24 ماه زمان برده و مجموع هزینه درخواست ویزا برای افراد خوداشتغال حدود 2140 دلار کانادا است. این مبلغ، هزینه تمکن مالی برای هر شخص در پرونده او است که باید به صورت مجزا حدود 10 الی 11 هزار دلار در نظر گرفته شود.

ویزای کار بعد از تحصیل کانادا (PGWP)

ویزای تحصیلی کانادا به شما این امکان را می‌دهد که تا پایان مدت ویزای خود در این کشور به تحصیل و اقامت بپردازید. پس از اتمام دوران تحصیل خود تنها 90 روز فرصت دارید تا به کشور خود بازگشته، یا ویزای خود را تمدید کنید و یا حتی آن را تغییر دهید. در این راستا ویزای کار بعد از تحصیل کانادا یا به ‌اختصار PGWP، از جمله ویزاهایی است که می‌توانید بعد از پایان تحصیلات خود آن را دریافت کرده و در کانادا بمانید تا مشغول کار شوید.PGWP در واقع یک گواهی برای مجوز کار بعد از تحصیل در کانادا محسوب می‌شود که تنها به برخی از دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌گردد.

کار بعد از فارغ‌التحصیلی در کانادا با ویزای PGWP

برنامه انتقال درون شرکتی ICT کانادا

برنامه ICT به معنای انتقال درون شرکت است. این نوع ویزا در واقع یکی از زیرگروه‌های برنامه‌ جابجایی بین‌المللی IMP کانادا محسوب می‌شود. طبق برنامه انتقال درون شرکتی این کشور، کسب‌ و کارهای بین‌المللی که یک شرکت مادر در کانادا دارند، مجاز هستند که کارکنان کلیدی خود در خارج از کانادا را از طریق ویزای ICT به کانادا منتقل کنند.

هزینه ویزای کار کانادا

هزینه مهاجرت کاری به کانادا شامل مبالغی برای درخواست بررسی مدارک از سفارت کانادا، هزینه انگشت‌نگاری و هزینه open  work permit holder  می‌شود که ریز آن در فهرست زیر آمده است:

نوع درخواستمقدار هزینه مهاجرت کاری به کانادا
                 ورک پرمیت (work permit)155 دلار
درخواست تمدید ورک پرمیت (work permit)155 دلار
انگشت نگاری (بایومتریک) به ازای هر نفر85 دلار
انگشت نگاری خانواده (برای دو نفر و بیشتر)170 دلار

امتیاز بندی ویزای کار کانادا

برای دریافت ویزای کار کانادا، شرایط و الزامات خاصی وجود دارد که توسط دولت این کشور تعیین شده است. برای آن که بتوانید موفق به اخذ ویزای کار کانادا شوید باید حداقل امتیاز در نظر گرفته شده را کسب نمایید. سیستم امتیازگیری در این روش، در هر یک از شرایط از قبیل سابقه کاری، شرایط سنی، تحصیلات و… مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال امتیازگیری از نظر دانش و مهارت زبان انگلیسی مطابق جدول زیر انجام می‌شود:

سطح زبانامتیاز Readingامتیاز Speakingامتیاز Listeningامتیاز Writing
CLB معادل 9 و بالاتر6666
CLB 85555
CLB 74444
CLB پایین‌تر از 7بدون نمرهبدون نمرهبدون نمرهبدون نمره

وضعیت کار در کانادا

با توجه به فرصت‌های بالای شغلی و همچنین کمبود نیروی کار ماهر و متخصص در کشور کانادا در بسیاری از رشته‌های خاص، این فرصت استثنایی برای متقاضیان وجود دارد تا در صورت داشتن شرایط لازم بتوانند ویزای کاری کانادا را دریافت کنند. دانشجویان بین المللی نیز که در این کشور مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند پس از پایان تحصیلات خود، از فرصت اخذ اجازه کار در کانادا استفاده کرده و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

قوانين استخدام در کشور كانادا مبتنی بر قوانين فدرال و استانی بوده برای حمايت از كارگران این کشور وضع شده است. مطابق با اين قوانين با كارفرماياني كه با کارگران خود رفتار مناسبی ندارند، برخورد می‌شود. علاوه بر این، كارمندان نیز مي‌توانند نسبت به رفتارهاي ناپسند جنسیتی، سنی، نژادی، مذهبی و… علیه خود اعتراض کنند.

حداقل حقوق در کانادا

كمترين حقوق در ازای پرداختن به كارهاي تمام وقت و نيمه وقت در هر استان کانادا تعيين شده و در جدول زیر آمده است:

استان            کمترین میزان دستمزد در ازای هر ساعت کار
آلبرتا8.40  دلار
بريتيش كلمبيا 8 دلار
مانيتوبا8.5  دلار
نيوبرانزويك 7.75 دلار
نيوفاندلند 8 دلار

مدارک لازم برای ویزای کاری کانادا

مدارک لازم برای مهاجرت کاری به کانادا با توجه به انواع روش‌های مهاجرتی و شرایط متقاضی می‌تواند متفاوت باشد. برای اطلاع دقیق از تمام مدارکی که باید به سفارت ارائه دهید می‌توانید از مشاوره کارشناسان موسسه معتبر مهاجرتی اصطهباناتی استفاده کنید تا پرونده شما به دلیل نقص مدارک ریجکت نشود.

مدارک مشترک و اصلی در تمام روش‌ها به شرح زیر است:

  • مدارک هویتی شخصی از قبیل پاسپورت معتبر، شناسنامه، عکس پرسنلی با شرایط لازم، کارت ملی، سند ازدواج، کارت پایان خدمت یا معافیت (برای آقایان) به همراه کپی و ترجمه این مدارک
  • مدرک دانش زبان انگلیسی یا فرانسوی  (CELPIP, IELTS, TEF)
  • مدارک مربوط به سوابق کاری
  • مدارک مهارت‌های متقاضی
  • مدرک تحصیلی معتبر و معادل سازی شده
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • مدرک معتبر مبتنی بر نداشتن سوء سابقه کیفری
  • نامه جاب آفر (در صورت وجود)
  • مدارک آزمایشات سلامت و پزشکی
  • رسید پرداخت هزینه‌ها

مهاجرت کاری به کانادا از طریق پایلوت آتلانتیک

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا یا Atlantic Immigration Program، یکی از روش‌های دریافت اقامت دائم کانادا محسوب می‌شود. به کمک این برنامه شما می‌توانید ویزای آتلانتیک کانادا را گرفته و در استان‌های حوزه آتلانتیک ساکن شوید. به این ترتیب بعد از چند سال این امکان وجود دارد که شهروند کانادا شوید. این برنامه به کارفرمایان کانادایی کمک می‌کند تا متقاضیان خود را که در کشور کانادا یا در خارج از آن هستند را نیز استخدام کنند.

متقاضیانی که در خارج از کانادا هستند باید تمکن مالی خود را طبق مبالغ ارائه شده در جدول زیر، اثبات کنند:

تعداد اعضای خانواده فرد متقاضی            مبلغ تمکن مالی
13.327 دلار کانادا
24.142 دلار کانادا
35.092 دلار کانادا
46.183 دلار کانادا
57.013 دلار کانادا

 

اقامت دائم با ویزای آتلانتیک کانادا

مهاجرت کاری به کبک

برنامه مهاجرتی که توسط دولت کبک و دولت فدرالی کانادا ارائه می‌شود، این امکان را به متقاضیان خارجی با تحصیلات عالی و تجربه کاری می‌دهد که به عنوان نیروی کار ماهر در برنامه اسکیل ورکر به استان کبک در کانادا مهاجرت کنند. متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا که در این برنامه شرکت می‌کنند، بر اساس معیارهای مختلفی امتیازبندی شده و افرادی که امتیاز کافی به دست آورند، گواهی انتخاب اقامت در کبک (CSQ) را دریافت خواهند کرد.

نحوه کاریابی در کانادا

جستجوی کار در کانادا به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • ارائه درخواست استخدام در پیشنهادات شغلی که در سایت‌های اینترنتی درج شده است.
  • تماس مستقیم با کارفرمایان جهت اطلاع از زمان استخدام.
  • شرکت در نمایشگاه‌های مشاغلی که در شهر محل سکونت شما برگزار می شود. در این رویدادها شما این امکان را دارید که با کارفرمایان مختلف ملاقات کرده و در مورد موقعیت‌های شغلی به گفتگو بپردازید. با توجه به شرایط فعلی و پاندمی ویروس کرونا، بسیاری از این نمایشگاه‌ها احتمالا به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. این نکته به متقاضیان ساکن ایران، امکان شرکت در نمایشگاه‌های مشاغل آنلاین کانادا را می‌دهد.
  • مراجعه به سایت‌های کاریابی و بخش آگهی‌های استخدامی در روزنامه‌ها
  • استفاده از خدمات آژانس‌های کاریابی

وبسایت‌های کاریابی در کانادا

یکی از راه‌های کاریابی در کشور کانادا، مراجعه به سایت‌های کاریابی است که اساسا به همین منظور ایجاد شده‌اند. چند نمونه از برترین سایت‌های کاریابی کشور کانادا به شرح زیر هستند:

  • Job Bank: بانک مشاغل در واقع مهمترین سایتی است که در آن اطلاعات مشاغل و بازار کار کانادا درج می‌شود. همه روزه حدود 2000 شغل جدید در این سایت جامع کاریابی کانادایی قرار می‌گیرد.
  • jobs.gc.ca یا emplois.gc.ca: در این سایت فرصت‌های شغلی موجود در بخش‌های دولت فدرال به اطلاع عموم مردم می‌رسد.
  •  Indeed Canada .Indeed: این وب سایت شعبه‌های متعددی در کشورهای مختلف مانند کانادا دارد. در این سایت اطلاعات شغلی از سایر وب سایت‌ها جمع آوری شده و به صورت رایگان نمایش داده می‌شود.
  •  Glassdoor: این وب‌سایت بین المللی نیز برای جستجوی کار در کانادا به متقاضیان توصیه می‌شود.

نرخ بیکاری در کانادا

کانادا از نظر موقعیت‌های شغلی متعدد کشور ایده‌آلی محسوب می‌شود. بنا بر آخرین آمارهای ارائه شده در سال جاری میلادی، نرخ بیکاری در کانادا حدود 5/5 درصد اعلام شده است.

مهاجرت کاری به کانادا با خانواده

هنگامی که شما برای اخذ ویزای کانادا و مهاجرت پرونده تشکیل داده و درخواستتان را ارسال می‌کنید، با توجه به قوانین مهاجرت دولت کانادا می‌توانید برای همسر و فرزندان خود نیز اقدام کنید تا به شما ملحق شوند.

این قانون وجود دارد که برای مهاجرت خانوادگی به کانادا، بستگان تحت حمایت شما مانند همسرتان باید قراردادی را امضا کنید و شما تحت این قرارداد، متعهد می‌شوید که در صورت لزوم از آن‌ها حمایت مالی کنید. طبق این توافق نامه، فرد اسپانسری که اقامت دائم دارد می‌بایست توانایی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی خود را داشته باشد.

مشاوره مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا برای افرادی که تخصص لازم در حرفه خود را دارند و سطح زبان انگلیسی آن‌ها در حدی هست که پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد، یک فرصت استثنایی محسوب می‌شود. اگر شما هم واجد این شرایط هستید و قصد دارید در یکی از بهترین کشورهای دنیا اقامت داشته باشید، از خدمات کارشناسانه موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در این زمینه کمک بگیرید.

کدام استان برای مهاجرت کاری کانادا بهتر است؟

بهترین شهرهای کانادا با بررسی شرایط کار در آن‌ها برای مهاجران عبارتند از:

  • کبک
  • تورنتو
  • ونکوور
  • اوک‌ویل
  • کلگری
  • مونترال
  • اوتاوا
  • ادمونتون

درآمد سالانه افراد مشغول به کار در کانادا

دریافت اطلاعات لازم در مورد میزان درآمد حاصل از مشاغل مورد نیاز کانادا، یکی از مهمترین مسائل برای افرادی است که قصد مهاجرت کاری به کانادا یا سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در آن را دارند. میزان درآمد سالیانه افراد در مشاغل مختلف با یکدیگر بسیار متفاوت است. برای مثال یک کارگر ساختمانی به طور میانگین سالیانه حدود 39097 دلار در کانادا درآمد دارد. این در حالی است که درآمد سالیانه یک قاضی مبلغی حدود 108228 دلار خواهد بود.

درآمد سالیانه 39 هزار دلاری کارگران در کانادامشاغل مورد نیاز کانادا

کانادا با توجه آن که کمبود نیروی کار دارد، همواره از متقاضیان باتجربه برای اشتغال به کار در این کشور حمایت می‌کند. بهترین مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق کار در سال 2023 در فهرست زیر آمده است:

  • پرستار
  • راننده
  • مسئول پذیرش
  • مهندس برق
  • آشپز
  • صندوقدار

سخن پایانی

کانادا یکی از صلح‌آمیزترین کشورهای جهان محسوب می‌شود که به سرعت در حال پیشرفت است. این کشور موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی دارد که به خاطر کمبود نیروی کار از افراد ماهر سراسر جهان دعوت به همکاری می‌نماید. مهاجرت کاری به کانادا به روش‌های مختلف امکان‌پذیر است. تیم مشاوران ما در موسسه اصطهباناتی با تکیه بر سال‌ها تجربه، پس از بررسی شرایط شما بهترین و موثرترین روش‌ها را برای مهاجرت کاری به کانادا پیش پای شما می‌گذارند.

سوالات متداول

1. هزینه دریافت ویزای کاری کانادا چقدر است؟ هزینه درخواست مهاجرت کاری به کانادا برای شخص متقاضی 550 دلار کانادا می باشد.

2. روند دریافت اجازه کار در کانادا چقدر زمان می برد؟ روند دریافت ویزای کاری به طور معمول حدود دوهفته زمان می برد.

3. آیا بدون داشتن مدرک زبان امکان مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد؟ داشتن مدرک زبان انگلیسی یکی از فاکتورهای اصلی برای مهاجرت کاری به کانادا می باشد.

4. آیا امکان بردن خانواده از طریق ویزای کاری کانادا وجود دارد؟ بله افرادی که ویزای کاری کانادا را دریافت می کنند می توانند همسر و فرزندان غیر مستقل خود را به همراه ببرند.

5. آسانترین راه برای مهاجرت کاری به کانادا کدام است؟ برنامه اکسپرس اینتری کانادا و برنامه نیروی کار ماهر استانی و ویزای کاری LMIA آسان ترین راه ها برای مهاجرت کاری به کانادا می باشند.

6. آیا امکان اقامت پس از پایان قرارداد کاری در کانادا وجود دارد؟ در صورت اتمام قرارداد کاری متقاضیان زندگی در کانادا موظف هستند به کشور خود بازگردند مگر آنکه قرار داد جدیدی داشته باشند یا واجد شرایط درخواست اقامت دائم کانادا باشند.

7. در چه صورت واجد شرایط دریافت ویزای کاری کانادا می باشیم؟ در صورتی که مهارت شما در کانادا با کمبود نیرو مواجه باشد می توانید برای ویزای کاری کانادا درخواست دهید.

8. آیا دانش زبان فرانسوی برای مهاجرت به کانادا لازم است؟ داشتن دانش زبان فرانسوی امتیاز اضافی برای موفقیت در برنامه اکسپرس اینتری کانادا محسوب می شود.

9. هزینه درخواست ویزای کانادا برای همسر چقدر است؟ هزینه درخواست ویزا برای همسر 550 دلار کانادا می باشد.

10. هزینه درخواست ویزای کانادا برای هر یک از فرزندان چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای کانادا برای هر یک از فرزندان 150 دلار کانادا می باشد.

11. حداقل امتیاز لازم برای دریافت ویزای کار کانادا چقدر است؟

حداقل امتیازی که باید در مرحله داشته باشید معادل 67 از 100 است.

12. مهاجرت کاری به کانادا چه شرایط سنی دارد؟

واجدین شرایط مهاجرت کاری به کانادا باید بالای 18 سال سن داشته باشند.

13. حداقل سابقه کار برای دریافت ویزای کاری کانادا چقدر است؟

برای دریافت ویزای کاری کانادا باید حداقل 1 سال سابقه کار داشته باشید.

14. برای مهاجرت کاری به کانادا باید چه مدرکی داشته باشیم؟

برای دریافت ویزای کاری کانادا باید حداقل مدرک دیپلم یا مدرک فنی حرفه‌ای مربوط به شغل خود را داشته باشید.

15. آیا مهاجرت کاری به کانادا بدون مدرک زبان ممکن است؟

اگر مدرک زبان ندارید تنها باید ثابت کنید که مهارت زبان انگلیسی شما در حد انجام وظایف شغلیتان است.

4.6/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “مهاجرت کاری به کانادا

  1. حسن گفت:

    باعرض سلام وخسته نباشیداینجانب لیسانس عمران و همسرم فوق لیسانس حقوق میباشد بنده دارای گواهینامه پایه یک میباشم که 7سال سابقه کار با کامیون میباشم همچنین در زمینه جوشکاری و برش کاری و سیم کشی نیز مهارتهایی دارم..لطفا راهنمایی بفرمایید با این شرایط می توانم به کانادا مهاجرت کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای کار در کانادا باید در سیستم امتیاز بندی قرار بگیرید و امتیاز های شما به حد نصاب برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *