کانادا مقصدی مناسب برای متخصصان فناوری

برای مهاجرت به کانادا روش های مختلفی وجود دارد. متخصصان زیادی نیز برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند. در گذشته اما عموما مقصد متخصصان فناوری کشور آمریکا بود. این افراد تمایل داشتند برای حضور در آمریکا اقدام کنند. اما به تازگی بر مینای خبری که از رسانه های آمریکایی اعلام شده، کانادا جدیدا به عنوان مقصدی مناسب برای مهاجران صنعت فناوری شناخته شده است. کانادا برای استعداد های فنی گزینه های زیادی را در اختیار قرار داده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کانادا مقصدی برای متخصصان فناوری

در سال های اخیر دولت آمریکا محدودیت های بسیاری را برای مهاجران به این کشور اعمال کرده است. همان طور که می دانید آمریکا در گذشته یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرتی بوده است. اما هم اکنون به دلیل این محدودیت ها، شرایط سخت شده است. گزارش های جدیدی که اخیرا رسانه های آمریکایی منتشر کرده اند و توسط CGTN America اعلام شده، کانادا به عنوان مقصد جدید کارگران و متخصصان فناوری از سراسر جهان قرار گرفته است.

به عبارتی محدودیت های اعمال شده توسط برخی کشور ها و بیش از همه آمریکا، باعث شده تا عموم مهاجران در صنایع مختلف و خصوصا در صنایع فناوری کشور کانادا را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایند. در واقع دولت کانادا، تلاش بسیار زیادی را برای جذب متخصصان و کارگران به ایالت های مختلف خود کرده است. این کار باعث شده تا صنعت فناوری کانادا فعال تر از قبل به چشم بیاید. کانادا در این راه بیش از صد گزینه مختلف را برای افرادی که می خواهند اقامت دائم کانادا یا ویزای کاری کانادا را اخذ نمایند قرار داده است.

مسیر های مهاجرتی به کانادا برای متخصصان فناوری

کانادا برای متخصصان فناوری که سعی دارند برای اقامت کانادا اقدام نمایند بیش از صد مسیر مهاجرتی را پیشنهاد می کند. یکی از این روش ها که به عنوان برترین روش ها شناخته می شود، روش اکسپرس اینتری است. افرادی که قصد دارند از طریق اکسپرس اینتری اقدام نمایند مشخصات خود را می توانند به رایگان در وب سایت اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا یعنی IRCC وارد کنند. بر اساس معیار های موجود به مشخصات این افراد نمره سیستم جامع داده می شود. این معیار ها شامل سن، تحصیلات، مهارت های زبانی و تجربه کاری داوطلب است. هر دو هفته یکبار IRCC قرعه کشی اکسپرس اینتری را انجام می دهد و از نامزد های دارای بالاترین امتیاز برای اقامت دائم کانادا دعوت می کند. این روند حتی در زمان شیوع ویروس کرونا ثابت مانده است.

متخصصان فناوری در برنامه اکسپرس اینتری شرایط بسیار خوبی دارند و به عنوان برترین گروه برای اقامت دائم این کشور شناخته می شوند. یکی دیگر از برنامه های مهاجرتی مناسب برای متخصصان فناوری، برنامه نامزد های استانی یا PNP می باشد. استان ها و سرزمین های سراسر کانادا اختیارات قانون اساسی را در انتخاب مهاجران متناسب با نیازهای اقتصادی محلی خود دارند. استان های زیادی دارای جریان های PNP هستند که به کارگران فناوری اختصاص داده شده است. این افراد همچنین می توانند از طریق ویزای استارت اپ هم اقدام نمایند. این راهی برای کارآفرینان است تا بتوانند مشغول به کار در کانادا شوند. پس از دریافت تاییدیه از IRCC داوطلبان می توانند درخواست اقامت دائم خود را ارائه دهند. 

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *