تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا

تحصیلات برای دانش آموزان و دانشجویان علاقه مند به معنای دستیابی به هدف اصلی شان است. متقاضیانی که برای تحصیل اقدام می کنند راه های بسیاری را برای رسیدن به هدف خود در پیش خواهند داشت. به طور مثال در ایران متقاضیان برای ادامه تحصیل در رشته دلخواه خود در آزمون کنکور شرکت می کنند. عده ای اما برای شروع تحصیل یا ادامه تحصیل خود در مقاطع مختلف اقدام به مهاجرت می کنند. روند های مهاجرتی برای متقاضیان تحصیل در هر کشوری شرایط مخصوص به خود را دارد. علاوه برآن متقاضیان بر مبنای رشته مورد نظر خود اقدام به تحصیل می کنند. در این مقاله نیز ما به بررسی تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کانادا به گفته مهاجران به این کشور و نظر آن ها،‌ بهشت مهاجران می باشد. سالیانه افراد زیادی برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند. حتی در زمان همه گیری ویروس کرونا این کشور شرایطی را برای متقاضیان مهاجرت طراحی کرده تا بتوانند با رعایت پروتکل های بهداشتی وارد این کشور شوند. مهاجرت به کانادا را می توان از روش هایی مانند مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت کاری به کانادا،‌ مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا،‌ مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا، مهاجرت توریستی کانادا و غیره انجام داد. البته برای مهاجرت در زمان کرونا باید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. این موسسه دارای نمایندگی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا

دانشجویان بسیاری به دلیل شرایط بسیار مناسب دانشگاه های کانادا و اعتبار بالایی که این دانشگاه ها در کل دنیا دارند برای تحصیل در کانادا اقدام می کنند. تحصیل در کانادا برای متقاضیان و علاقه مندان به رشته های مختلف مزایای بسیار زیادی دارد. دانشجویان می توانند حتی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا هم اقدام نمایند. البته توجه کنید که رشته های مهندسی نیز برای تحصیل در دانشگاه های کانادا طرفداران خاص خود را دارند.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که متقاضیان مهاجرت به این کشور می توانند برای کار در کانادا و اخذ ویزای کاری کانادا هم اقدام نمایند. البته مهاجران می توانند برای سرمایه گذاری در کانادا مثلا خرید ملک در کانادا یا ثبت شرکت در کانادا هم اقدام نمایند. اما ببینیم روند تحصیل در دانشگاه های کانادا به چه صورت می باشد؟! دانشجویان مهندسی عمران محیط ساخته شده را به ویژه چگونگی طراحی ، ساخت و نگهداری ساختارهای مختلف آن مطالعه می کنند.

رشته مهندسی عمران در کانادا

رشته مهندسی عمران در کانادا

درک اساسی از نحوه رفتار اشیا ساکن ، مانند ساختمان ها ، برای موفقیت به عنوان یک مهندس عمران لازم است. دانشجویان مهندسی عمران در کانادا موقعیت های مختلفی را در دانشگاه های کانادا خواهند داشت. علاوه بر آن به دلیل اعتبار بالای مدرک اخذ شده از دانشگاه های کانادا می توانند برای ادامه تحصیل یا کار در کشور های مختلف اقدام نمایند. از این رو مزایای تحصیل در رشته مهندسی دانشگاه های کانادا بسیار زیاد است. در ادامه ما به بررسی دقیق جزئیات تحصیل در این رشته می پردازیم. دقت داشته باشید که می توان برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عمران در کانادا اقدام نمود. 

شرایط رشته مهندسی عمران در کانادا

برای این که بتوانید برای تحصیل در رشته مهندسی عمران کانادا درخواست پذیرش دهید، ‌لازم است شرایط این رشته را بدانید. دانشجویان مهندسی عمران در کانادا لازم است چهار سال تحصیلات مقدماتی را در مقطع کارشناسی بگذرانند. دانش آموزان با خواص مواد ، علوم محیطی ، مهارت های نقشه برداری و طراحی و حتی نقشه برداری آشنا می شوند. دانشجویان پس از پایان دوره کارشناسی ، می توانند به مدت چندین سال به عنوان EIT (مهندس در آموزش) قبل از دریافت نام مهندسی حرفه ای خود در کانادا کار کنند.

در ادامه دانشجویان می توانند برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمران هم اقدام نمایند. دقت داشته باشید که تحصیل در دانشگاه های کانادا عموما به زبان انگلیسی می باشد. پس برای این که بتوانید در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوید باید مدارک مربوط به زبان انگلیسی را ارائه دهید. علاوه بر آن دانشجویان می توانند برای دریافت بورسیه های تحصیلی کانادا از دانشگاه های مختلف هم اقدام نمایند.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در کانادا، برای دانشجویان کار در زمان تحصیل می باشد. اما برای این که بتوانید در انتخاب دانشگاه های ارائه دهنده رشته عمران موفق باشید، ما به بررسی ده دانشگاه برتر ارائه دهنده رشته عمران در کانادا پرداخته ایم. 

برترین دانشگاه های مهندسی عمران در کانادا

به عنوان یک حرفه ، مهندسی عمران در کانادا با تقاضای زیاد حتی در زمینه کاری مواجه است. با چنین تمرکز بر مهندسی عمران، دانشگاه های کانادا فرصت های درخشانی برای تحصیل در رشته مهندسی عمران و کسب مدرک را به دانشجویان ارائه می دهند که آن ها را در بسیاری از فرصت های شغلی، چه در کانادا و چه در سراسر جهان قرار خواهد داد. در ادامه ما به بررسی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده مهندسی عمران در کانادا می پردازیم. 

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در واترلو ، در استان شرقی انتاریو واقع شده است. برنامه مهندسی عمران آن یکی از بزرگترین برنامه های کانادا در نوع خود است که در آن دانشجویان می توانند نحوه طراحی عناصر زیرساختی مانند پل ها ، بزرگراه ها و سد ها را بیاموزند. پس از پذیرش، دانشجویان فرصت شرکت در شش دوره تعاونی را پیدا می کنند که در آن می توانند گزینه های مختلف شغلی را آزمایش کنند. بعلاوه ، دانشجو به طور متوسط ​​۱۷۸۰۰ دلار برای هر دوره تعاونی درآمد دارد تا بتواند هزینه های تحصیل خود را پرداخت کند. برخی از نکات برجسته اضافی این برنامه شامل دسترسی به آزمایشگاه های شبیه سازی با فناوری پیشرفته و همچنین فرصت ساخت کانوی بتونی برای یک مسابقه بین المللی است.

دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در مرکز شهر تورنتو ، بزرگترین شهر کانادا واقع شده است. گروه مهندسی عمران در اینجا ، از سال ۱۸۷۳، برای ارائه انواع زیادی از برنامه های تحقیقاتی و همچنین تخصص های دوره کارشناسی، رشد کرده است. موقعیت استراتژیک این مدرسه در یکی از بزرگ ترین مراکز شهری کانادا ، فرصت های بیشتری برای تحقیق در رشته عمران و فرصت های کاری برای دانش جویان فراهم می کند. پس از پذیرش ، دانشجویان این برنامه می توانند دوره های مختلفی مانند مهندسی سازه ، برنامه ریزی حمل و نقل و ژئومکانیک را برای افزایش دانش خود در زمینه مهندسی عمران انتخاب کنند.

دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک گیل یک دانشگاه دولتی کانادا است که در شهر مونترال در شرق کانادا واقع شده است. گروه مهندسی عمران فرصتی را برای مهندسان عمران آینده فراهم می کند تا از طریق دوره هایی مانند مکانیک خاک ، مکانیک سیالات ، مهندسی محیط ، مهندسی سازه و غیره آموزش های دقیقی دریافت نمایند. دانشجویان می توانند پس از پایان دوره های مقدماتی خود، یک تخصص را برای به دست آوردن دانش عمیق در زمینه مورد نظر خود انتخاب کنند. برخی از این زمینه های تخصصی شامل مهندسی محیط ، مهندسی حمل و نقل و مهندسی منابع آب است. دانشجویان علاقه مند به یادگیری طیف وسیعی از موضوعات می توانند دوره های تکمیلی ارائه شده توسط سایر بخش های مهندسی را برای مجموعه مهارت ها و دانش بین رشته ای ترکیب کنند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در شهر ونکوور در غرب کانادا واقع شده است. برای ورود به برنامه مهندسی عمران ، دانشجو باید یک سال تحصیلات مهندسی عمومی را در دانشگاه بریتیش کلمبیا یا کالج دیگری با برنامه انتقال به پایان رسانده باشد. پس از پذیرش، دانش جویان می توانند از بین برنامه های تکمیلی مختلف مانند برنامه تعاونی که فرصت های مربوط به تجربه کار در کانادا با حقوق مربوطه را برای دانشجویان فراهم می کند و گزینه ای برای مدرک دوگانه در هنر و مهندسی می باشد اقدام کنند. دانشجویان حتی می توانند یک ترم تحصیلی خود را در دانشگاهی دیگر بگذرانند. 

دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا کانادا یکی دیگر از دانشگاه های تحقیقاتی و دولتی کشور کانادا است که دارای یک دانشگده مهندسی بزرگ می باشد. پردیس اصلی دانشگاه آلبرتا در شهر ادمونتون ، در استان آلبرتا در غرب کانادا مستقر است. دانشکده مهندسی چندین بخش از جمله دانشکده مهندسی عمران را در خود جای داده است. تجهیزات پیشرفته تحقیقاتی دانشکده بیش از ۹۰۰ دانشجوی مقطع کارشناسی و همچنین ۵۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی را برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی عمران به خود جذب کرده است. دانشجویان کارشناسی مهندسی عمران فرصت های بی شماری برای یادگیری از بهترین افراد در این زمینه دارند. دانشجویان پس از سال دوم برای تحصیلات مهندسی پذیرفته می شوند، زیرا ابتدا باید یک سال کلاس های پایه را بگذرانند. دانشجویان همچنین می توانند بین یک دوره سنتی چهار ساله و برنامه آموزش تعاونی یکی را انتخاب کنند. البته برنامه تعاونی یک سال اضافه تر برای کار در صنعت خواهد داشت. 

دانشگاه کنکوردیا مونترال کانادا

دانشگاه کنکوردیا در استان کبک در شرق کانادا و شهر مونترال قرار گرفته است. این دانشکده یک مدرک معمولی چهار ساله مهندسی عمران را با این گزینه ارائه می دهد که دانشجو پس از سه سال تحصیل در سه گزینه مختلف تخصص داشته باشند. این گزینه ها زیرساخت های عمرانی است که بر طراحی پایه های پل ها، سد ها و سایر سازه های بزرگ تمرکز دارد. گزینه زیست محیطی نیز بر طراحی سیستم های تصفیه آب متمرکز است. پذیرش در این برنامه براساس دوره های انتخابی دبیرستان مانند ریاضیات و فیزیک انجام می شود.

دانشگاه وسترن کانادا

دانشگاه وسترن یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در استان انتاریو مستقر می باشد. دانشکده مهندسی عمران به دلیل برنامه های تحقیقاتی عالی در سطح بین المللی و همچنین دوره های برجسته دانشگاهی شناخته شده است. در حقیقت، یکی از نکات قابل توجه در مطالعه مهندسی عمران ، پروژه طراحی سال چهارم است که دانشجویان باید آن را به پایان برسانند. این پروژه خود با مشارکت شهر لندن، انتاریو برگزار می شود و دانشجویان در طول مدت پروژه از مشاوره مهندسان حرفه ای برخوردار می شوند. 

تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه وسترن کانادا

تحصیل مهندسی عمران در دانشگاه وسترن کانادا

دانشگاه کلگری کانادا

دانشگاه کلگری یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در شهر کلگری در استان غربی آلبرتا واقع شده است. برنامه مهندسی عمران این دانشگاه بخشی از دانشکده مهندسی Schulich است و چهار زمینه تخصصی را ارائه می دهد که عبارتند از مهندسی سازه ، مهندسی حمل و نقل ، کارآفرینی و مدیریت. دانشجویان پس از ورود به این دانشگاه و قبولی در سال اول خود می توانند برای تحصیل مهندسی عمران اقدام نمایند. 

دانشگاه کوئین کانادا

دانشگاه کوئین کانادا، یکی دیگر از دانشگاههای تحقیقاتی عمومی است که در کینگستون ، انتاریو واقع شده است. برنامه مهندسی عمران دانشگاه تلاش می کند دانش بنیادی قوی را در زمینه های مختلف به دانش آموزان ارائه دهد. همچنین تأکید بر پایداری هر دو محیط طبیعی و محیط ساختمانی در این رشته بسیار است. 

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا

  1. آیا کانادا برای تحصیل و زندگی مناسب است؟

    بله کانادا یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. مزایای تحصیل در کانادا چیست؟

    دانشگاه های کانادا اعتبار بالایی دارند و تحصیل همراه با بورسیه های معتبری است.

  3. آیا دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی عمران معتبر هستند؟

    بله دانشگاه های کانادا اعتبار بالای برای تحصیل در رشته مهندسی عمران دارند.

  4. تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا در چه مقاطعی امکان پذیر است؟

    تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا در مقاطع کارشناسی تا دکتری امکان دارد.

  5. تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا به چه زبانی می باشد؟

    تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا به زبان انگلیسی است.

  6. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا موجود است؟

    بله دانشحویان می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی درخواست دهند.

  7. آیا در زمان تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا می توان مشغول به کار شد؟

    بله امکان کار در زمان تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا موجود است.

  8. آیا تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا در دانشگاه واترلو امکان پذیر است؟

    بله دانشگاه واترلو یکی از معتبرترین دانشگاه ها می باشد.

  9. آیا دانشگاه تورنتو برای تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا مناسب می باشد؟

    بله این دانشگاه برای تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا بسیار معتبر است.

  10. تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا در دوره کارشناسی چند سال است؟

    تحصیل در این مقطع ۴ ساله است.

  11. هزینه تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا دانشگاه واترلو چقدر است؟

    هزینه تحصیل ۱۷۸۰۰ دلار می باشد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *