پذیرش داوطلبان اکسپرس اینتری کانادا ۲۰۲۰

یکی از راه های مهاجرت به کانادا استفاده از سیستم اکسپرس اینتری می باشد. با توجه به شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز ها یا تعلیق ویزا ها و پرواز ها عده زیادی بر این باور بودند که سیستم های خاص مانند اکسپرس اینتری با مشکل مواجه می شود. اما کشور کانادا نشان داده است که کماکان در حال بررسی شرایط مناسب اکسپرس اینتری است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کانادا از ۴۲۰۰ داوطلب مهاجرت برای اکسپرس اینتری پذیرش در سال جاری پذیرش می کند. این دانشگاه بر طبق قرعه کشی و بررسی های صورت گرفته در این مورد، چهار هزار و دویست دعوتنامه برای درخواست اقدامات کانادا به نامزد های واجد شرایط اکسپرس اینتری اهدا کرده است.

پذیرش اکسپرس اینتری کانادا ۲۰۲۰

برای دریافت پذیرش اکسپرس اینتری کانادا در دوران کرونا ویروس در سال دو هزار و بیست میلادی، شرایط خاصی فراهم شده است. به طور مثال می توان به این نکته اشاره داشت که حداقل امتیاز جامع رتبه بندی جامع (CRS) در این آخرین دور دعوت چهارصد و هفتاد و پنج امتیاز بود که نسبت به بررسی های قبلی یک واحد کاهش داشت. صدور چهار هزار و دویست دعوت نامه اکسپرس اینتری یکی از بیشترین دعوت نامه های صادر شده برای اقامت کانادا بوده است. قبل از آن و در دوران پیش از کووید نوزده تنها یک بار پذیرش چهار هزار و پانصد نفری صورت گرفت.

تعداد زیادی دعوتنامه صادر شده امروز به خوبی نشان می دهد که کانادا همچنان متعهد به استقبال از سطح بالای مهاجرت کاری به کانادا در سال 2021 و بعد از آن است. نکته مهم تر این است که ارزیابی اسکپرس اینتری به صورت رایگان ارائه شده است. بیش از سه هزار و نهصد دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس اینتری در مدت زمان دو هفته صادر شد.

Express Entry سیستم برنامه ای است که مجموعه نامزد های سه کلاس اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا را مدیریت می کند. این برنامه ها عبارتند از FSWP، FSTC و CEC. در روند اکسپرس اینتری کانادا تعداد مشخصی از داوطلبان با بالاترین درجه های رتبه بندی دعوت می شوند تا بتوانند از طریق این برنامه برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایند. این دوره های دعوت معمولا هر دو هفته یکبار برگزار می شود و اکثریت برنامه ها را از هر دسته در بر می گیرد. 

قوانین امتیازبندی اکسپرس اینتری ۲۰۲۰

در سال جاری با توجه به میزان پذیرش، کلیه داوطلبان با نمره CRS بالا تر از چهارصد و هفتاد و پنج و همچنین آن دسته از داوطلبانی که دارای امتیاز چهارصد و هفتاد و پنج به بالا هستند و پیش از تاریخ و موعد مقرر اطلاعات خود را در سیستم اکسپرس اینتری وارد کرده اند، در این دوره موفق به دریافت دعوت نامه ITA شده اند. در سال جاری برای افرادی که دارای رتبه های یکسان در این سیستم هستند، قانون تایم در نظر گرفته شده است.

عوامل بسیاری هم در سیستم رتبه بندی تاثیر گذار هستند. امتیازات عموما بر مبنای سن، تحصیلات، تجربه کار، مهارت های مختلف، مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه به افراد اعطا می شود. توجه کنید که دولت کانادا برای درخواستهای اقامت دائم که از طریق سیستم Express Entry ثبت شده است ، یک استاندارد پردازش شش ماهه دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *