ویزای کاری کره جنوبی

در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با ویزای کاری کره جنوبی صحبت کنیم. کشور کره جنوبی که نام رسمی آن جمهوری کره است در بخش جنوبی شبه جریره کره قرار گرفته است. این کشور در شرق آسیا واقع شده است. پایتخت کشور کره جنوبی، شهر سئول است. سئول شهری مدرن و بسیار صنعتی می باشد. این شهر جمعیتی بیش از ده میلیون نفر دارد و بزرگترین شهر در کره جنوبی محسوب می شود. می توان گفت که حدودا یک چهارم جنعیت کل این کشور در شهر سئول زندگی می کنند. قدمت این شهر بیش از دو هزار سال می باشد.‌ زبان رسمی مردم در این کشور کره ای می باشد. جمعیت کل کشور کره جنوبی بیش از پنجاه و یک میلیون نفر می باشد. واحد پول قابل استفاده در این کشور وون کره جنوبی می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کشوره کره جنوبی از نه استان تشکیل شده و دو شهر ویژه دارد. شهر های بوسان، دائگو، اینجئون، گوانجو و … دیگر شهر های بزرگ کشور کره جنوبی هستند که به عنوان کلان شهر ها محسوب می شوند. کره جنوبی کشوری است با پیشرفت رو به جلو و سریع، تا جایی که دومین رشد اقتصادی دنیا در چهار دهه اخیر برای این کشور بوده است. در حقیقت تلاش مردم و دولت در این کشور باعث شد تا در کمتر از نیم قرن این کشور تبدیل به کشوری ثروتمند و پیشرفته شود.

افتصاد موفق در کره جنوبی به عنوان الگویی برای کشور های در حال توسعه محسوب می شود. همین مسئله باعث شده است تا مهاجرت به این کشور برای تحصیل در کره جنوبی و یا کار در کره جنوبی و سرمایه گذاری در کره جنوبی افزایش یابد. این ها بخشی از روش های مهاجرت به کره جنوبی هستند. اگر تمایل دارید برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید می توانید با کمک از کارشناسان ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی، بهترین تصمیم را بگیرید. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز پاسخگوی شما هستند.

ویزای کاری کره جنوبی

در این مقاله ما قصد داریم به بررسی ویزای کاری کره جنوبی و اخذ آن صحبت کنیم. ویزای کره جنوبی برای کار در این کشور قطعا شرایطی خواهد داشت. قبل از آن لازم است تا وضعیت بازار این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. بازار کره جنوبی به گونه ای است که بیشتر به دنبال افراد متخصص می باشد. این کشور امروزه بیشتر به تخصص هایی در حوزه های صنایع تولیدی و تکنولوژی نیاز مبرم دارد.

اگر شما فارغ التحصیل رشته های زبان هستید، می توانید بهترین کار را در کره جنوبی برای آموزش زبان داشته باشید. فرصت های کاری برای افراد در کره جنوبی متفاوت هستند و برخی شرکت ها در پی استخدام افراد ماهر از کشور های دیگر در کره جنوبی می باشند. برخی از صنایع در کشور کره هستند که بیشترین استخدام ها را خواهند داشت. برخی از این صنایع عبارتند از: تولید خودرو، مواد شیمیایی، وسایل الکترونیک، نیمه رسانا ها، مهندسی آی تی، تکنولوزی های پیشرفته، فولاد، موبایل و اطلاعات از راه دور و …. .

کره جنوبی ویزا های زیادی دارد که می تواند منجر به اقامت کره جنوبی در حالت اقامت موقت شود‌ ویزا های مربوط به مجوز های کاری در کشور کره جنوبی می توانند به هشت حالت مختلف صادر شوند. تمام این مدل ها به نوع کار شما و میزان مهارتتان بستگی دارد‌. حتی اگر تمایل نداشته باشید با کارفرمایی در کره جنوبی مشعول به کار شوید، می توانید تجارتی در این کشور راه اندازی کنید و تحت ویزای خود اشتغالی به کشور کره مهاجرت نمایید‌ این موارد برای مهاجرانی که به دنبال اجازه اقامت موقت کره جنوبی و اقامت دائم کره جنوبی و در نهایت شهروندی کره جنوبی هستند، در دسترس می باشد.

اخذ ویزای کاری کره جنوبی

اخذ ویزای کاری کره جنوبی

افرادی که متقاضی ویزای کره جنوبی از نظر کاری هستند باید بدانند که راهی چالش برانگیز در پیش روی ان ها خواهد بود. شرایط ویزا می توانند کمی بزای افراد سخت و پیچیده باشد. زیرا همان طور که گفتیم ‌بسته به نوع کار و فعالیت شما ویزا های مختلفی وجود خواهد داشت. ساده ترین قسمت اخذ ویزای کاری کره جنوبی برای کار در کره جنوبی، هزینه است. هزینه ها مقدار مناسبی دارند و به دلار آمریکا پرداخت می شود. اما قیمت ویزا ها به تعداد ورودی های شما بستگی خواهد داشت.

ویزا های کاری مبتنی بر اشتغال در کره جنوبی

همان طور که گفتیم ویزا های موجود در کره جنوبی برای کار در این کشور مدل های مختلفی دارد. از جمله این ویزا ها می توان به ویزا های مبتنی بر اشتغال و ویزای خود اشتعالی در کره جنوبی نام برد. در این بخش از مقاله ما قصد داریم در ارتباط با ویزا های مبتنی بر اشتغال در کره جنوبی صحبت کنیم و مطالبی را ارائه کنیم. نوع مجوز کار و ویزای اشتغال شما در کره چنوبی بستگی به کار شما دارد. ویزا های کاری طولانی مدت به شما اجازه می دهد تا بیش از نود روز در این کشور بمانید.

ویزای کاری E-1 کره جنوبی

اولین مدل این ویزا ها ویزای E- 1 است. این ویزا برای افرادی صادر می شود که به دنبال فعالیت های مرتبط با سخنرانی و یا تحقیق در زمینه های خاصی در مراکز آموزشی بالا مانند کالج ها هستند.‌ اعتبار این ویزا در ابتدای امر یک ساله است اما می تواند در فواصل یک ساله تمدید شود. در بعضی موارد به شما اجازه داده خواهد شد تا تا هر زمان که لازم باشد با تمدید هر پنج سال یک بار در این کشور بمانید.

ویزای کاری E-2 کره جنوبی

ویزای بعدی، ویزای خارجی E-2 است که مخصوص افرادی است که قصد دارند در این کشور به تدریس زبان انکلیسی بپردازند. این ویزا حتی برای دستیاران آموزشی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان قابل صدور خواهد بود‌ این ویزا در ابتدا مهلتی دو ساله دارد و می تواند باز در فواصل دو ساله تمدید گردد.

ویزای کاری E-3 کره جنوبی

ویزای محققان E-3 برای محققانی است که به دعوت مجوعه ای در کره جنوبی قصد دارند در این کشور به کار تحقیقاتی در زمینه علوم طبیعی یا فناوری های پیشرفته بپردازند. این ویزا در ابتدا یک سال اعتبار دارد و می تواند برای فواصل یک ساله تمدید شود‌.

ویزا های کاری E-4 و E-5 کره جنوبی

ویزای فنی E-4 مدل بعدی ویزا هایی است که در این کشور صادر می شود. این ویزا برای متخصصان فنی است که در ابتدا سه ماه اعتبار دارد و می تواند در فواصل یک ساله تمدید شود‌. مدل ویزای بعدی ویزای حرفه ای ویژه E-5 است که مخصوص معماران، وکلا، پزشکان، حسابداران و سایر افراد حرفه ای می باشد‌. این افراد باید دارای مجوز بین المللی باشند و مجوز کره را برای انجام تخصص خود در اختیار داشته باشند‌. این ویزا در ابتدا یک سال اعتبار دارد و می توان در فواصل یک ساله آن را تمدید نمود‌.

ویزا های E-6 و E-7 کره جنوبی

مدل ویزای بعدی که به افراد تعلق می گیرد ویزای فرهنگ و هنر E-6 است که برای افرادی صادر می شود که در فعالیت های موسیقی، ادبی و هنری شرکت می کنند‌. این ویزا برای مدت یک سال اعتبار دارد و می تواند در فواصل سالانه تمدید گردد. ویزای بعدی مدل فعالیت های ویژه E-7 است که معمولا برای فعالان در حوزه دادگستری صادر می شود. این ویزا می تواند برای مدت زمان یک تا سه سال اعتبار داشته باشد و قابلت تمدید شدن خواهد داشت.

ویزای D-5 کره جنوبی

مدل بعدی ویزای D-5 است که مخصوص گزارشگرانی می باشد که برای رسانه های خارجی کار می کنند. این ویزا در ابتدا سه ماه اعتبار دارد و می تواند در دوره های یک ساله تمدید گردد‌.

ویزای جست و جوی کار یا D-10 کره جنوبی

علاوه بر تمام این مدل ویزا ها در کشور کره جنوبی، ویزای جست و جوی کار در کره جنوبی نیز صادر می شود. اگر شما تمایل دارید در کره جنوبی کار کنید و شرایط زندگی در کره جنوبی و هزینه های زندگی در کره جنوبی را می داند، اما هنوز موفق یه یافتن شغل نشده اید، می توانید از این مدل استفاده نمایید. ویزای جستجوی شغل با نام ویزای D-10 شناخته می شود. با این ویزا شما می توانید به این کشور سفر کنید و به دنبال کار بگیردید.

برای دریافت این ویزا شما باید فارغ التحصیل دانشگاهی باشید که در رتبه بندی های دانشگاه های برتر دنیا ثبت شده باشد و کارفرمای شما در سه سال گذشته باید در لیست FORTUNE 500 قرار گرفته باشد. یا این که شما فارغ التحصیل یکی از دانشگاه ها یا کالج های کره ای باشید و تمایل داشته باشید برای اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی اقدام کنید.

در حالت بعد شما باید مدرک لیسانس به بالا تر داشته باشید و یک برنامه تحقیقاتی را در یک موسسه تحقیقاتی در کره جنوبی در سه سال گذشته انجام داده باشد. شما اگر قصد کارآموزی در کشور کره جنوبی را داشته باشید نیز می توانید این مدل ویزا را دریافت نمایید‌.

ویزای تجاری کره جنوبی

اگر شما تمایل داشته باشید تلاش های تجاری خود را در این کشور ادامه دهید و یا به سرمایه گذاری در کره جنوبی برای شرکت های این کشور داشته باشید می توانید از ویزای تجاری استفاده کنید‌. انواع ویزا های تجاری عبارتند از : ویزای انتقال شرکت یا D-7 ، ویزای سرمایه گذاری در شرکت های کره جنوبی یا D-8 و ویزای مدیریت تجارت یا D-9 . هر کدام از این مدل های گفته شده جزییات مربوط به خود را خواهند داشت.

مدارک لازم برای ویزای کار کره جنوبی

همان طور که گفتیم ویزای کار کره جنوبی انواع مختلفی دارد. برای دریافت این ویزا ها لازم است تا مدارکی ارائه گردد. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کره جنوبی عبارتند از: فرم درخواست ویزای کاری تکمیل شده، عکس رنگی در قطع و اندازه گذرنامه، در صورت لزوم ارائه قرار داد کار با کارفرما یا شرکت موجود در کره جنوبی، گواهی های آموزشی یا حرفه ای در کره جنوبی، سوابق کیفری یا توصیه نامه های کاری، مدارک مربوط به پرداخت هزینه اخذ ویزای کاری کره جنوبی و … .

مدارک لازم برای ویزای کار کره جنوبی

مدارک لازم برای ویزای کار کره جنوبی

دقت کنید که کره جنوب امکان درخواست ویزای کاری را به صورت آنلاین نیز ارایه داده است. در این حالت شما باید از طریق درگاه ویزای آنلاین برنامه ویزای الکترونیکی را باید مشاهده نمود و درخواست ویزای خود را ارایه کنید.‌ از همان درکاه، درخواست شما تایید می شود و پس از آن دفاتر مهاجرت کره جنوبی، درخواست ویزای شما را تایید خواهد کرد‌.‌ توجه کنید که نوع شعلی که قصد انجام ان را در کره جنوبی دارید، تعیین می کند که چگونه باید برای دریافت ویزای خود اقدام نمایید.‌

به طور مثال برای افرادی که پیشنهاد کار به عنوان خلبان در شرکت های هوایی کره جنوبی دارند، لازم است تا درخواست ویزای E-5 دهند. دقت کنید که برای هر کدام از ویزا هایی که تمایل دارید درخواست دهید، باید از طریق اسپانسر شغلی یا آژانس های خاص دعوت نامه داشته باشید. فرم های آنلاین به زبان های کره ای و انگلیسی در دسترس هستند. هزینه درخواست ویزای آنلاین اضافه بر حالت عادی نیز خواهد بود‌.

افرادی که برای کار در این کشور وارد کره جنوبی می شوند می توانند همسر و فررندان خود را با خود به کره جنوبی ببرند. برای دریافت ویزای همراه باید تقاضای ویزای F-3 شود. برای این کار لازم است تا مدارکی ارایه گردد‌. این مدارک عبارتند از: گواهی ازدواج، تولد و … ، گذرنامه، عکس رنگی، فرم درخواست پر شده، اثبات تمکن مالی و … .

سوالات متداول در ارتباط با ویزای کاری کره جنوبی

  1. اخذ ویزای کار در کره جنوبی چقدر طول می کشد؟

    دریافت ویزای کاری در کشور کره جنوبی بین دو تا چهار هفته به طول می انجامد.

  2. آیا امکان تغییر ویزای توریستی کره جنوبی به ویزای کار کره جنوبی وجود دارد؟

    تغییر از ویزای توریستی به ویزای کاری در کره جنوبی امکان پذیر نیست. این کار باید از طریق سفارت یا کنسولگری در کشور مهاجران انجام شود.

  3. هزینه دریافت ویزای کاری برای کره جنوبی چقدر است؟

    هزینه اولیه ویزای کاری کره جنوبی به صورت عمومی چهل دلار آمریکا است.

  4. آیا می توان بدون داشتن ویزا در کره جنوبی کار کرد؟

    خیر برای کار در کره جنوبی لازم است تا قبل از مشغول به کار شدن ویزای کاری را دریافت نمود.

  5. آیا یافتن کار در کره جنوبی آسان است؟

    به طور کلی می توان گفت بهترین روش یافتن کار در این کشور فارغ التحصیلی از یکی ار دانشگاه های کره جنوبی می باشد.

  6. آیا می توان ویزای کاری کره جنوبی را به صورت آنلاین درخواست داد؟

    بله کشور کره جنوبی این امکان را فراهم کرده تا به صورت آنلاین برای ویزای کاری درخواست داد.

  7. کدام شغل در کره جنوبی بهتر است؟

    بهترین شغل ها در این کشور حقوقی است و پس از آن می توان به شغل های مدیریت اجرایی اشاره نمود.

  8. آیا امکان اخذ ویزای جست و جوی کار در کره جنوبی وجود دارد؟

    بله ویزایی با نام ویزای D-10  در کره جنوبی موجود است که می توان به جست و جوی کار در این کشور پرداخت.

  9. چه مدارکی برای دریافت ویزای کاری کره جنوبی لازم است؟

    مدارک لازم برای دریافت کار در کره جنوبی عبارتند از : فرم درخواست، گذرنامه، قرارداد کاری، گواهی آموزشی و … .

  10. آیا می توان برای اخذ ویزای همراه کار در کره جنوبی اقدام کرد؟

    بله این ویزا با نام ویزای F-3 است و می تواند برای همسر و فرزندان فرد صادر شود.

  11. اعتبار اولیه ویزا های کاری در کره جنوبی چقدر است؟

    معمولا اعتبار این ویزا ها در ابتدا یک ساله است.

3/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *